reportage

بدلیل تغییر قوانین دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک در سال های اخیر و تسهیل قوانین مهاجرت، سیلی از سرمایه گذار

توسط ATSHNEWS در 8 اردیبهشت 1401

بدلیل تغییر قوانین دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک در سال های اخیر و تسهیل قوانین مهاجرت، سیلی از سرمایه گذاران و مهاجران به سوی این کشور به راه افتاده اند که بتوانند علاوه بر استفاده از سطح بالای امکانات زندگی و بهره مندی از رشد سریع اقتصادی چشمگیر، پاسپورت ترکیه را با خرید ملک بگیرند و آینده ای روشن را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

 

در این مقاله، سعی شده که به تمامی نکات مبهم ذهن شما پاسخی روشن و دقیق داده شود تا قادر باشید با داشتن اطلاعاتی بروز و کامل، در مسیر مهاجرت و سرمایه گذاری، قدمهای درستی برداشته و تا سر حد امکان کمکی کرده باشیم که با انتخابی درست، بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

پاسپورت ترکیه را می‌توان آخرین و اصلی‌ترین گام در تکمیل پروسه مهاجرت به این کشور دانست. اگرچه پلن مهاجرتی تمام متقاضیان، لزوماً به گرفتن پاسپورت ترکیه منتهی نخواهد شد، اما بالاترین سطح دسترسی به امکانات، موقعیت‌ها و مزایای زندگی در ترکیه، وابسته به دریافت پاسپورت ترکیه است. با توجه تصویب قانون امکان دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک، توجه بسیاری به گرفتن پاسپورت ترکیه جلب شده است.

به موازات دسترسی به سطح بالای مزایا که در گرو دریافت پاسپورت ترکیه است، این پروسه به‌نسبت چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد که بدون اتکا بر مشاوره کافی و کسب اطلاع از سوی افراد مطلع این حوزه، عبور از آن‌ها بسیار سخت است.

قدرت پاسپورت ترکیه

قبل از هر چیز درباره قدرت پاسپورت ترکیه، باید به این نکته اشاره کنیم که قرار دادن کشورها بر اساس رتبه توسط موسساتی معتبر در دنیا صورت میگیرد. بر طبق آخرین گزارشی که موسسه بین المللی “هیلی و شرکا” در سال 2021 اعلام کرده، پاسپورت ترکیه در رتبه 53 جهان قرار گرفته است و پاسپورت ژاپن برای چهارمین سال متوالی بعنوان قوی ترین پاسپورت جهان با امکان سفر به 191 کشور بدون ویزا قرار دارد.

در حال حاضر با پاسپورت ترکیه میتوان به 118 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد. در امسال با وجود تنش های ترکیه با فرانسه و قبرس، آنگلا مرکل طرح آزاد کردن ویزای شینگن برای اتباع ترک را به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که باید منتظر ماند و دید که پرتقال بعنوان رییس جدید این اتحادیه چه مسیری را در پیش میگیرد.

بدیهی است تایید و اجرای طرح معافیت نیاز به ویزای شینگن برای اتباع ترک، تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن قدرت پاسپورت ترکیه در آینده نردیک خواهد داشت و ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه چند برابر خواهد شد.

آخرین مطالب