زمین لرزه قدرتمند می لرزد آلاسکا شهرهای کوچک ایجاد سونامی

By علامت گذاری به عنوان نایب و CHEYANNE MUMPHREYANCHORAGE, آلاسکا (AP) — یک زلزله قدرتمند آلاسکا سواحل جنوبی ر

توسط ATSHNEWS در 2 مرداد 1399

By علامت گذاری به عنوان نایب و CHEYANNE MUMPHREY

ANCHORAGE, آلاسکا (AP) — یک زلزله قدرتمند آلاسکا سواحل جنوبی را تکان داد کم جمعیت جوامع ساحلی در اواخر سه شنبه و باعث شد برخی از ساکنان به طور خلاصه فرار به زمین بالاتر به دلیل سونامی ترس.

وجود دارد هیچ گزارش فوری از آسیب در شبه جزیره آلاسکا و هشدار سونامی لغو شد پس از این قدر زلزله 7.8 دریایی ایجاد یک موج کمتر از یک فوت (30 سانتی متر).

زلزله زده شنبه در 10:12 p. m. به وقت محلی و متمرکز شد در آب 65 مایل (105 کیلومتر) جنوب-جنوب شرقی از جامعه کوچک از پریویل در عمق 17 مایل (28 متر) با توجه به بررسی زمین شناسی ایالات متحده.

ساکنان در برخی از شهرهای کوچک در یک صد مایل (160 کیلومتر) از زمین لرزه گزارش بسیار قوی و تکان دادن و برخی از تکان دادن احساس شد بیش از بیش از 500 مایل (805 کیلومتر) دور در منطقه لنگرگاه گفت: Michael غرب ایالت آلاسکا زلزله شناس.

این هشدار سونامی باعث ساکنان ساحلی به تخلیه به زمین بالاتر با رسانه های اجتماعی پست های نشان دادن صف های طولانی از مردم در حال فرار از شهرها مانند هومر و کودیاک به عنوان سونامی sirens wailed.

در جزیره کودیاک در حدود 200 مایل (320 کیلومتر) شمال شرقی که در آن زلزله شد محور محلی دبیرستان و کلیسای کاتولیک درهای خود را به آسمان و مدرسه پارکینگ اعلام شد یک منطقه امن با برخی از افراد ماندن در اتومبیل های خود را با حیوانات خانگی تا زمانی که آن را امن برای رفتن به خانه.

"هیچ گزارش از هر گونه آسیب و گفت:" کودیاک پلیس گروهبان. مایک جور. "بدون آسیب گزارش شده است. همه چیز اسمی است."

چنین سونامی هشدار عادی در آلاسکا جوامع ساحلی شبیه به گردباد هشدار در جای دیگر در ایالات متحده است که بی درنگ مردم را به پناهگاه.

در سه شنبه شب جری Cobban Knagin در زمان تصویری از پارکینگ صحنه در کودیاک Aleutian منطقه ای دبیرستان که در آن 300 یا 400 نفر دیگر بودند پناه.

توسط دوشنبه صبح او آماده بود برای شرکت در شدید "خود را تنظیم ارتفاع چالش" پیاده روی در کودیاک آخرین در یک سری.

"ما تنظیم سرعت در اینجا. زندگی به روال عادی خود بازگشت," او گفت: در Facebook پیام قبل از رفتن به هرم کوه با دوستان.

در گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا پایه در Kodiak مقامات درهم خود را در هواپیما و هلیکوپتر به هوا به سرعت به دلیل هشدار سونامی و Chief Petty Officer تیموتی Daugherty ساخته شده مطمئن شوید که 18 افسران او نظارت OK.

"آخرین چیزی که شما می خواهید به انجام کار در گرفتن هواپیما در هوا به عنوان یک سونامی بازدید," او گفت:. "این یک تمرین و تمرین بسیار خوبی برای آماده شدن برای زمانی که ما ممکن است نیاز به انجام عملیات نجات ناشی از زلزله و سونامی."

مسئولان ملی مرکز هشدار سونامی در Palmer, آلاسکا, شروع, تماس سونامی مشاوره و هشدارهای پس از یک موج کمتر از 1 فوت (30 سانتی متر) ثبت شده در جامعه از شن و ماسه نقطه.

"من ممکن است انتظار می رود کمی بیشتر آب, اما من خوشحال هستم که وجود ندارد" گفت: David Hale ارشد وظیفه دانشمند در سونامی مرکز.

روز سه شنبه زمین لرزه قدرتمند تر از قدر 7.1 زلزله که باعث آسیب در منطقه لنگرگاه در نوامبر سال 2018 است.

"این زلزله منتشر شد حدود 15 برابر مقدار انرژی است که به عنوان زلزله گفت: غرب دولت زلزله شناس.

بیش از ده ها پس لرزه از قدر 4.0 یا بالاتر گزارش شد و بلافاصله پس از زلزله گفت: از آلاسکا, زلزله مرکز در دانشگاه آلاسکا فیربنکس.

"ما مردم اینجا که در حال رفتن بود کار تمام شب" غرب گفت. "این پس لرزه خواهد رفتن و رفتن و رفتن و رفتن."

زلزله اتفاق افتاده در اصطلاح آلاسکا-Aleutian سنگر که در آن قدر 9.2 زلزله در سال 1964 محور شد.

که باقی می ماند و دوم قوی ترین زلزله ثبت شده در سطح جهان است. این temblor و سونامی متعاقب آن باعث آسیب گسترده و کشته شدن 131 مردم, برخی با عنوان دور به عنوان اورگان و کالیفرنیا.

آلاسکا است که بیشتر به طور فعال لرزه ای کشور ایالات متحده آمریکا. نزدیک به 25000 زمین لرزه ثبت شده در آلاسکا پس Jan. 1 با توجه به این مرکز است.

____

Mumphrey گزارش از ققنوس.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن