رسیدن به رتبه ۱ گوگل؛ رویایی برای همه کسبوکارها
رسیدن به رتبه ۱ گوگل یعنی؛ وقتی کاربران اینترنت نام محصول یا خدماتی را در موتور جستجوی گوگل وارد میکنند، صفحه محصول یا خدمت مورد نظر در سایت شما به عنوان نخستین نتیجه جستجو در گوگل نمایش داده شود. اگرچه صاحبان کسبوکارها همگی چنین رویایی را در سر دارند، اما رسیدن به رتبه یک گوگل بدون صرف وقت، هزینه و سپردن کار به کاردان، ممکن نیست. (منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)
چرا رتبهبندی در گوگل اهمیت دارد؟ مخصوصا رتبه یک گوگل!
برای درک اهمیت رتبهبندی در گوگل ابتدا باید دو نوع ترافیک یا بازدید از سایت را بشناسیم. این دو نوع عبارتند از: ترافیک طبیعی و ترافیک خریداری شده. ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic Traffic) عبارتند از میزان بازدیدی که به طور طبیعی از طریق رتبهبندی سایت شما در صفحات نتایج جستجو در گوگل بهدست میآورید. شما برای این نوع از ترافیک بهطور مستقیم هیچ هزینهای پرداخت نمیکنید.
ترافیک خریداری شده (Paid Traffic) یا بازدید خریداری شده (Paid Visit) به آن حجمی از بازدید مخاطبان گفته میشود که شما برای دستیابی به آن بهطور مستقیم به موتور جستجو پول پرداخت کردهاید. برای مثال در موتور جستجوی گوگل با پرداخت پول به گوگلادوردز میتوانید این ترافیک را بهدست بیاورید، تا صفحاتی از سایت شما را با عنوان تبلیغات، در مدتی معلوم، در بین نتایج نخست جستجوی کلیدواژه مورد نظر شما نشان دهد.
توضیحات بالا بهتنهایی نشان دهنده اهمیت ارتقای رتبهبندی در صفحه نتایج گوگل هست. زیرا در هر دو صورت، کسبوکارها در حال تلاش برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل و یا یکی از رتبههای برتر در صفحه نخست گوگل هستند. البته بهتره که رتبه یک گوگل را بدون پرداخت پول و به طور طبیعی یا ارگانیک کسب کنیم. اما چطور میتوانیم به این رتبهها برسیم؟!
راهکارهای رسیدن به رتبه ۱ گوگل
برای دستیابی به رتبه اول گوگل ما نیاز به دانش و تخصص کارشناسان سئو داریم. سئو (SEO) یا “بهینهسازی موتور جستجو” به مجموعهای از روشها، تکنیکها و استراتژیها گفته میشود که نتیجه کلی آنها ارتقای رتبهبندی صفحات وبسایت است. چه بسا اگر این راهکارها بهدرستی و بهطور مداوم انجام شوند، رسیدن به رتبه یک گوگل نیز امکان پذیره. در ادامه با شماری از این راهکارها و استراتژیهای بهینهساز آشنا میشویم.
۱- آنالیز رقبای کسبوکار
یک کارشناس سئو پیش از شروع هر اقدامی ابتدا با فضای کسبوکار شما آشنا میشود و سپس به آنالیز رقبای کسبوکار شما و میزان موفقیت آنها در بخش بازاریابی اینترنتی میپردازد. آنالیز کلیدواژههای رقبا نیز یکی دیگر فعالیتهای او است. کارشناس سئو تمامی کلیدواژههای مرتبط با کسبوکار شما را بررسی میکند تا بداند کدام کلیدواژهها در شرایط رقابتی شدیدی قرار دارند و چه کلیدواژههایی میتواند باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما شود.
۲- تعیین استراتژی محتوا
استراتژی محتوا (Content Strategy) به معنای تدوین برنامهای مناسب برای تولید محتوای کاربردی و مفید در یک وبسایت اختصاصی کسبوکار است. تدوین این برنامه باعث میشود، جریانی پیوسته از محتوا، همسو با نیازهای مشتریان به آنها ارائه شود.
۳- استراتژی تعیین کلیدواژهها
استراتژی تعیین کلیدواژهها (Keywords Strategy) مبتنی بر اهمیت کلیدواژهها در الگوریتمهای گوگل هست. کلیدواژهها در واقع عبارتهای پرکاربرد و محوری در زمان جستجو هستند که از سوی کاربران در موتور جستجو وارد میشوند. بنابر همین تجربه کاربری، کارشناسان سئو، بهدنبال بهترین کلیدواژههای ممکن برای جستجو متناسب با فضای کسبوکار و محصولات و خدمات شما هستند. استراتژی تعیین کلیدواژهها همچنین مسیر تولید محتوا را برای شما ترسیم میکند.
۴- تقویت بکلینکها
بکلینکها (Back Links) یا لینکهای بازگشت، لینکهای موجود در سایتهای دیگر یا شبکههای اجتماعی و پیامرسان هستند که مخاطبان آن سایتها و شبکهها را به صفحاتی از سایت شما هدایت میکنند. متن رپورتاژ، تبادل لینک، وبلاگنویسی مهمان، تبلیغات کلیکی و حضور در شبکههای اجتماعی، برخی از شیوههای تقویت بکلینک هست.
ادامه مطلب در: https://pergasco.com/blog/seo/رتبه-1-گوگل/
مقالات مشابه
- U R استاد دریافت نزدیک به $1M برای COVID-19 درمان تحقیقات
- مرد به اتهام اقدام به قتل پس از سه مجروح در رجاینا خانه
- 1 مرد مرده 11 نفر زخمی در مینیاپولیس تیراندازی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مخلوط پزشکی پیام های ما را امتحان کنید صبر
- مغلوب ساختن پیشی جستن: COVID-19 نیروی کار نه برچیدن فقط تمرکز
- مرد می میرد در کشنده سلاح سرد در نزدیکی اپلتون خیابان در لوول
- جان مک دونالد هیستری
- 10 راه برای ضرب و شتم قرنطینه بلوز در سان فرانسیسکو
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی