قیمت میلگرد

عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد قیمت میلگرد با توجه به این که بدون این محصول امر ساخت و ساز دچار نقصان خواهد شد

توسط ATSHNEWS در 12 شهریور 1401

عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد

قیمت میلگرد با توجه به این که بدون این محصول امر ساخت و ساز دچار نقصان خواهد شد، بسیار اهمیت دارد. از میلگردها برای تقویت بتن و استحکام بخش فولادی ساختمان ها و سازه ها استفاده می کنند. آنها مقاومت بسیار خوبی را در مقابل نیروهای کششی و چرخشی از خود نشان می دهند. در واقع، می توان آن را نوعی مکمل برای بتن نامید. به همین دلیل هم قیمت و کیفیت میلگردها اهمیت زیادی دارد. برای اطمینان از قیمت این مقطع فولادی می توان از مراکز معتبر مانند آهن هایپر اقدام کرد. مراکزی که کارشناسان آنها بهترین مشاوره را در زمینه خرید مقاطع فولادی از جمله میلگرد به خریداران می دهند.

اهمیت استفاده از میلگرد

قیمت میلگرد در کشور تحت تأثیر بازار جهانی است و از نوسانات ارزی در امان نمی ماند. میلگرد از مصالح مهم ساختمان است، به دلیل این که بتن به تنهایی نمی تواند در مقابل نیروهای فشاری مقاومت کند. برای تقویت مقاومت بتن وجود میلگرد لازم است. در کنار میلگرد است که در زمان زلزله و وارد شدن نیروهای کششی بتن می تواند از خرد شدن و شکسته شدن نجات پیدا کند. برای ساخت میلگرد از فولاد استفاده می شود. نزدیکی ضریب انبساط دمایی بتن و فولاد مانع از ایجاد واکنش در بتن در موقعیت های جوی و دمایی مختلف می شود.

قیمت میلگرد در صنعت ساختمان سازی اهمیتی حیاتی دارد. قیمت آن تحت تأثیر عوامل مختلفی است که فرآیند تولید، مواد اولیه و وضعیت سیاسی و اقتصادی در کشور و در جهان از جمله آنها هستند. قیمت مواد اولیه مانند سنگ آهن، فولاد و گندله در قیمت همه مقاطع فولادی و همچنین میلگرد مؤثر است.

 

عوامل مؤثر بر نوسانات قیمت میلگرد

قیمت میلگرد تحت تأثیر عوامل پیش بینی پذیر و پیش بینی ناپذیری قرار دارد. برخی از مهم ترین این عوامل عبارت اند از:  

·        می توان عرضه و تقاضا را در قیمت این محصول مؤثر دانست. تقاضای زیاد و عرضه کم منجر به بالا رفتن قیمت آن می شود. این امر بر عکس هم اتفاق می افتد و عرضه زیاد و تقاضای کم قیمت را با کاهش مواجه می کند. اطلاع و آگاهی یافتن از اطلاعاتی مانند موجودی های زنجیره تأمین از کارخانه تا خریدار می تواند در ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا اثرگذار باشد.

·        نرخ رشد اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای توسعه یافته را نیز نمی توان در قیمت میلگرد بی تأثیر در نظر گرفت. متغیرهایی مانند نرخ ارز و نرخ تورم به شدت بر قیمت این محصول اثرگذارند. رکودهای اقتصادی را نیز نمی توان در این مورد نادیده گرفت.

·        مواد اولیه ای که در ساخت میلگرد به کار می روند قیمت متغیری دارند. در صورتی که بازار با کمبود این مواد مواجه باشد و تقاضا زیاد باشد، با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد. هزینه انرژی را نیز می توان در این مورد سهیم دانست. برای ذوب و شکل دهی فولاد انرژی بسیار زیادی صرف می شود.

·        هزینه های حمل و نقل از ابتدا تا انتهای مسیر تولید تا تحویل مسیر به خریدار در قیمت مؤثر است. بسته به این که از چه ماشین هایی برای حمل بار استفاده شود و محموله ها از کجا به کجا حمل شوند، قیمت های متفاوتی برای حمل و نقل دریافت می شود که در قیمت نهایی اثرگذار خواهد بود.   

قیمت میلگرد در دوره های زمانی تحت تأثیر عوامل مختلف است. به عنوان مثال، در زمستان که ساختمان سازی در مقایسه با تابستان کمتر است، قیمت این محصول هم با توجه به تقاضای کم آن ارزان تر می شود.  

دیگر عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

قیمت میلگرد با توجه به کیفیت، نوع، ابعاد و قطر آن تعیین می شود. گاهی برای تهیه میلگرد از ضایعات آهن استفاده می شود که موجب می شود کیفیت و قیمت آن پایین بیاید. در واقع، میلگردی که در شرایط استانداردی تهیه شده باشد، قیمت آن متفاوت از دیگر میلگردها خواهد بود. در زمان تهیه میلگرد خریدار می تواند مشخصات کامل و شرح آنالیز محصول مورد نظر خود را درخواست کند. در این صورت است که می تواند بهترین انتخاب را داشته باشد. آنالیز تولید و مواد خام به کار رفته در ساخت این محصول در قیمت آن تأثیر مستقیم می گذارد. هر کارخانه سازنده ای با توجه به فرآیند و موادی که در ساخت میلگرد مورد استفاده قرار می دهد، قیمت خاص خودش را دارد. یعنی یکی از عوامل تعیین کننده قیمت را می توان کارخانه سازنده دانست.

برخی از انواع میلگرد در مقایسه با بقیه گران تر هستند و قیمت میلگرد به نوع آن هم بستگی دارد. مثلاً میلگردهای آجدار برجستگی هایی دارد که به طور منظم در هر سطح آن وجود دارند. این برجستگی ها بر درگیر شدن بیشتر میلگرد با بتن تأثیر دارد و ترکیب یکپارچه ای را ایجاد می کنند.    

 

منابع تأمین میلگرد

برای اطلاع از قیمت میلگرد می توان به مراکز متعددی مراجعه کرد. بازار آهن و فروشگاه ها از جمله مکان هایی هستند که میلگرد می فروشند. بیشتر فروشگاه ها امروزه به فروش آنلاین مجهز شده اند. سفارش میلگرد به صورت اینترنتی مزایای زیادی دارد. ضمن این که به سرعت می توان از قیمت آهن آلات مطلع شد، این امکان وجود دارد که قیمت فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات هر کارخانه ای می توان از کارشناسان کمک گرفت.

خرید میلگرد از مراکز معتبر

برای اطلاع از قیمت میلگرد می توانید به وب سایت آهن هایپر به نشانی https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. قیمت ها با توجه به نوسانات روزانه در وب سایت اعلام می شوند و در فهرست هایی دسته بندی شده اند. قیمت انواع میلگردهای ساده، آجدار و کلاف با توجه به کارخانه سازنده در این فهرست آورده شده اند. خوشبختانه این مجموعه کارشناسان خبره ای دارد که در زمان تهیه میلگرد می توانید بهترین مشاوره ها را از آنها بگیرید. این مجموعه سابقه ای درخشان و بلند مدت در تأمین انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد دارد. از آنجا که محصولات را به طور مستقیم از کارخانه تهیه می کند، می تواند آنها را با مناسب ترین قیمت به خریداران ارائه کند.  

قیمت میلگرد را از این مجموعه بخواهید که متخصصان آن قادر هستند سریع ترین خدمات را در این حوزه به شما ارائه دهند. با همکاری با این مجموعه هرگز پروژه شما به علت نبود میلگرد متوقف نخواهد شد.

منبع : https://ahanhyper.com/

آخرین مطالب