چند شاسی بلند خوش فروش می شناسید؟

به گزارش فرهیختگان: قیمت خودرو این روزها به قدری ملتهب است که اگر در این بازار بوده باشید، باقیمت‌های عجیب و غ

توسط ATSHNEWS در 13 آذر 1399

به گزارش فرهیختگان: قیمت خودرو این روزها به قدری ملتهب است که اگر در این بازار بوده باشید، باقیمت‌های عجیب و غریبی قطعا مواجه خواهید شد. با خروج شرکت‌های خارجی از ایران و همچنین تب افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی بسیاری از خریداران را بر آن داشت که بیشتر به سمت خودروهای کارکرده گرایش پیدا کنند. و خودروهای شاسی بلند کارکرده نسبت به نمونه‌های صفر کیلومتر بازار گرم‌تری را در اختیار دارند. ما در این نوشتار سعی داریم به اختصار چند خودروی شاسی بلند که وضعیت فروش خوبی را دارند به شما معرفی کرده و ویژگی‌های آن‌ها را تا حدودی بررسی کنیم.

هیوندای سانتافه

نسل اول هیوندای سانتافه در سال 2000  توسط کره‌ی جنوبی تولید شد و به بازار جهانی عرضه گشت. پس از عرضه نسل دوم این شاسی بلند در سال 2006، این خودرو بین سال‌های 2006 تا 2012 وارد ایران شد. و مورد استقبال قشر کثیری از مردم قرار گرفت. نسل سوم این خودرو نیز در سال 2012 در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد و از آن پس به طور گسترده در جهان حضور پیدا کرد. بعد از ورود به بازار ایران توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. و از پرفروش‌ترین نمونه‌های وارداتی شد. اما نسل چهارم دیگر به جاده‌های ایران راه پیدا نکرد. این خودروی زیبا دارای امکانات رفاهی مناسبی است. پیشرانه‌ی آن توان تولید 188 اسب بخار و گشتاور حداکثری 245 نیوتن متر را دارد. و دارای سرعت حداکثری 190 کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو دارای بازار کارکرده‌ی خوبی است. و هنگام فروش خودرو دست دوم با مشکلی مواجه نخواهید بود. اما از معایب آن نیز نباید غافل شد. دید محدود عقب و جنس پلاستیکی قطعات داخل کابین از ایرادات این شاسی بلند است.

کیا سورنتو

 کیا سورنتو از سال 2002 تا حال حاضر تولید شده است. و تا کنون چهار نسل را به بازار عرضه داشته است. در سال ۲۰۱۵ نسل سوم این خودرو وارد بازار جهانی شد. شرکت اطلس خودرو در ایران عهده‌دار عرضه‌ی این شاسی بلند به بازار بود. کیا سورنتو در دو تیپ ساده و GT_line در ایران وجود داشت. تیپ GT_ line از امکانات بیشتری به نسبت نوع ساده بر خوردار است. اما نمونه‌ی اصلی خودروی ساخت کره دارای توان تولیدی 188 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر است. در بررسی خودرو از لحاظ ایمنی می‌توان گفت خودرو مجهز به 6 عدد کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای است. علاوه بر آن دارای سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری و مدیریت پایداری خودرو است.

خودرو دارای امکانات رفاهی مناسبی نیز است. سقف پاناروما، روکش چرمی صندلی‌ها، مانیتور 4.3 اینچی و در برخی مدل‌ها 7 اینچی، شیشه‌های عقب دارای گرمکن  نمونه‌ای از امکانات ارزشمند این خودرو است.

تویوتا راوفور

این شاسی بلند کوچک نخستین بار توسط شرکت تویوتا با همکاری کرولا در سال 1994 تولید شد. و پس از آن 5 نسل از این خودرو به بازار معرفی شد. نسل چهارم این خودرو در سال 2012 برای اولین بار در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد. پس از آن وارد بازارهای جهانی گشت و دو سال بعد پا به جاده‌های ایران نهاد. نسل پنجم این خودرو نیز در سال 2019 وارد بازارهای جهانی شد.

تویوتا راوفور دارای فضای کافی مناسبی است. از رقبای آن می‌توان سانتافه، کولیس اوتلندر و سورنتو را نام برد.

سانگ یانگ تیوولی

  سانگ یانگ تیولی یک خودروی مینی اس یو وی ساخت شرکت سانگ یانگ کره‌ی جنوبی است. تولید آن در سال 2016 آغاز شد و یک سال بعد با دو تیپ اسپرت و الیت وارد ایران گشت. اما بعد از مدتی تولید اسپرت آن در ایران متوقف شد و فقط در نوع الیت به کارش ادامه داد. نوع اسپرت این خودرو دارای رینگ و سقف مشکی است و سانروف ندارد. ولی نوع الیت دارای سانروف است.

از امکانات رفاهی این خودروی خانوادگی می‌توان به کابین جادار آن اشاره کرد. علاوه بر آن مواردی مانند سانروف در تیپ الیت، دیلایت، چراغ‌های جلو آینه جلو حساس به نور، شیشه‌های دودی عقب، سیستم ترمز کمکی، سنسور عقب برای پارک خودرو و غیره است. علاوه بر این‌ها بازار کارکرده‌ی مناسبی دارد.

موتور خودرو دارای توان تولیدی 128 اسب بخار و 160 نیوتن گشتاور است. از مزایای ایمنی این ماشین می‌توان به دارا بودن 6 عدد کیسه‌ی هوا به همراه کیسه‌های جانبی و سیستم فعال شونده‌ی پشت سر هنگام تصادفات اشاره داشت. سانگ یانگ تیولی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 نیز است. رقیب اصلی این خودرو رنو کپچر است.

فروش خودرو دست دوم برای افراد پر مشغله، بدون اتلاف وقت

امروزه خرید و فروش خودرو می‌تواند برای افراد پرمشغله بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. اما راهکارهای بهتری ی هم وجود دارد. همراه مکانیک برای شما راهکاری بسیار ساده برای فروش خودرو دست دوم خواهد داشت.

 کافیست با مراجعه به وبسایت همراه مکانیک و یا تماس با این شرکت درخواست فروش خودروی خود را ثبت نمایید. در اولین زمان ممکن کارشناسان همراه مکانیک برای کارشناسی خودروی شما به محل مورد نظرتان مراجعه خواهند کرد. پس از آن خودروی شما در وب سایت همراه مکانیک برار گرفته و برای فروش بازاریابی خواهد شد. پس از پیدا شدن خریدار کارشناس همراه مکانیک به همراه وی برای بازدید خودرو مراجعه کرده و در صورت توافق بین طرفین معامله امکان ثبت و تنظیم قولنامه با همراهی کارشناس حقوقی شرکت فراهم خواهد بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن