خانه
/
بلاگ
/
آرشیو بلاگ ماه های قدیمی
/
پیستون پژو 206 تیپ 5 استاندارد (TU5) الدورا -قیمت گروه خودرویی خادم
پیستون پژو 206 تیپ 5 استاندارد (TU5) الدورا -قیمت گروه خودرویی خادم
حال از این بگذریم که به جهت TU5 گیربکس های زیادی اهمیت نسبت های دیفرانسیل گوناگون وجود داراست رینگ پیستون ماهله tu5 . جور کاربراتور B5 دارای ۳ کد مختلف و قدرتهای گوناگون ۷۳،۷۶ و ۸۲ اسب بخار و گشتاورهای ۱۱۲ و ۱۲۰ نیوتن متر را تولید می کنند . موتور بی۳ موتوری قلیل استهلاک و ناچیز مصرف می باشد که اهمیت به عبارتی حجم موتور اندک حاذق به ایجاد ۶۳ اسب بخار برروی میل لنگ و ۹۹ نیوتن متر گشتاور در نسخههای قدیمی انژکتوری و کاربراتی است.در نسخههایی که بعدا تولید شدند این عدد ها و ارقام بهبود یافته بودند به طوری که قدرتی برابر ۷۳ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۱۰ نیوتن متر را ارائه میدادند . البته در یاد داشته باشید که تعیین میل سوپاپ مطلوب کاملا به توان تنفسی سرسیلندر یا این که همان حجم هوای عبوری سرسیلندر (CFM سرسیلندر) بستگی داراست و فلسفه "هرچه بزرگتر، بهتر" در گزینه میل سوپاپ ممکن است سرانجام به طور کامل معکوس به همراه داشته باشد. حالا نوبت به یکی از دیگر از موتورهای دوستداشتنی پراید یعنی موتور B6 رسیده هست که در صحنه ی مسابقات بخش اعظمی به چشم میخورد.موتور B6 کلیدی حجم موتور ۱۵۹۷ سی سی میباشد که در همان مدلهای ۸ و۱۶ سوپاپ اهمیت تک یا دو میل سوپاپ ساخت شدهاست. موتور B6 به عامل به کار گیری از قطعات،بلوک و آلیاژ های خوبتر و در عینحال حجم موتور بیشتر نسبت به B5 توان و جاذبه تیون کردن مهربانی را به ما میدهد.استروک یا این که ارتفاع سیلندرهای موتور B6 مزدا دو میلیمتر از B6 کیا بیشتر است که این امر سبب اختلاف حجم ۳ سی سی شدهاست. موتور B5 حساس حجم موتور۱۴۹۸ سی سی در مدلهای ۸ و ۱۶ سوپاپ تولید شدهاست. درزمانی که یک میل سوپاپ داریم آن میل سوپاپ وظیفه کل فعالیتهای سوپاپها را که از قبیل باز و بسته شدن می باشد را به عهده دارد.وقتی دو میل سوپاپ به جهت موتور در حیث گرفته میشود،یک میل سوپاپ حرکت سوپاپهای محل ورود و میل سوپاپ دیگر وظیفه سوپاپهای خروجی را در اختیار گرفتن میکند موتورهای ۸ و ۱۶ سوپاپ میتوانند تک میل باشند ولی در نمونه های دو میل سوپاپ فقط می توان موتور را ۱۶ سوپاپه طراحی کرد. چنانچه که قدرت اتومبیل اکثر از۲۵ % افزایش پیدا نماید دیگر دیسک و برگه بضاعت اقتدار بخش اعظم را ندارد پس در همین مرحله زمانی که دیسک و کاغذ بده بستان می شود سبک سازی و بالانس کردن فلایویل فکر خوبی هست و تاثیر مضاعف متعددی می تواند داشته باشد و ماشین بهتر و اعصاب تر گاز می خورد . فلایویل بخش اعظم خودرو ها به جهت صرفه جویی در وقت و روزگار از چدن کست ساخت می گردد که نیز ممکن است بالانس نباشد و نیز سنگین باشد. مرحله های بعدی به جهت تون آپ نمودن TU5 به جهت های مختلفی می تواند برود به جهت مثال ممکن است کسی علاقمند به توربوشارژر باشد پس آن گاه از باز کردن موتور احتمالا سمت استفاده از پیستون های گود منحصر بوست می رود و ممکن می باشد کسی اتمسفریک علاقمند باشد و کلیدی تغییر نسبت تراکم مبادرت به ارتقاء قدرت نماید و یا این که حجم بسیار را مضاعف کند و… ولی همین قطر و وزن در موتورهای دیزل ممکن میباشد حساس یکدیگر تفاوت داشته باشد. به جهت از در میان بردن همین اختلال به همین مضمون که ساخت مخلوط سوخت و هوای فشرده و دوری از گیرکردن پیستون باطن سیلندر ، قطر پیستون را تا آنجا که به بدنه سیلندر گیر نکند تبارک صحیح می نمایند و به جهت ساخت ترکیب فشرده سوخت و هوا از حلقه های نازکی در دیواره پیستون استفاده می کنند. اگر مقایسه ای بر روی TU5 و EC5 داشته باشیم واضح می شود که قطر پیستون و کورس پیستون مساوی دارند به این معنی که به ترتیب ۷۸٫۵ و ۸۲ میلی متر. موتور B5 اصلی ۱۶سوپاپ از سیستم سوخترسانی انژکتوری بهره میبرد و در چهار سری عرضه شده است.این جور قادر به ایجاد توانی مابین ۱۰۵ تا ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز مقطع ای دربین ۱۲۷ تا ۱۴۷ نیوتن متر می باشد . پیستون تیبا به نوعی به تیتر قلب موتور تیبا شناخته می شود و اولین قطعه ای است که حرکت مکانیکی دارد. موتور EW10J4 هم از اخوی خودش از محبوبیت کمتری برخوردار است پس بخش اعظم در رابطه EW10J4S صحبت میکنیم.از جایی که خویش این موتور حدود ۱۸۰ اسب بخار خروجی دارد یک سواری لذت بخش را بصورت فابریکی ارائه میدهد . این محبوبیت TU5 میباشد که سبب ساز شده است اینقدر قطعات متعددی برای آن موجود باشد . پژو 206 تیپ 5 (و 6) مجهز به پیشرانه معروف 1.6 لیتری دو میل سوپاپ (DOHC/16 سوپاپ) TU5 تولید پژو فرانسه یکی از محبوبترین پیشرانههای چهار سیلندر تولید این شرکت است که در طیف گستردهای از محصولات فرانسوی و چینی موجود در بازار کشورایران از جمله پژو پارس اتوماتیک، 207 و دانگ فنگ H30 کراس نیز به فعالیت رفته است. درصورتیکه صرفا چرخ هارا به واسطه یک فنر به اسکلت گاری متصل کنیم، با همین عمل حتی پیش از آزمایش هم می توان انتظارتغییرقابل توجهی در همین سیستم را داشت، تغییری که میتوان تفاوت آن را آشکارا احساس کرد :تبدیل سواری خشک ملازم اساسی کوبش گاری به یک سواری نرم و الاکلنگی .اما نکته ی واضح آن است که نمیتوان در یک سیستم تعلیق صرفا از یک فنر استعمال کرد ، به همین خاطر که فنر ها برای جذب انرژی وارد به گاری که از سطح مسیر ناشی می گردند مفید میباشند البته برای دفع آن نیرو اقتدار به اندازه را ندارند تا به موقعیت نخستین خود بازگردند، به این مضمون که در صورتی که به یک فنر نیرویی وارد شود به مراتب باونس (bounce ) خواهد کرد.