قم نیوز - شناخت پیستون و دلایل خرابی آن
موتور احتراق داخلی خودرو اهمیت حلقه هایی می باشد که اطراف پیستون را اشراف کرده اند. 7- چسبیدن پیستون به سیلندر : درحالتی که در سیستم خنك كننده اشكالی به وجود آید و گرمای موتور به عللی بیش از حد ، بالا برود ( مانند بریدن تسمه پروانه ، فقدان روغن در كارتل بر اثر شکاف شدن ، یا این که نبود آب در سیستم ) سبب چسبیدن پیستون به سیلندر میشود . اساسی نفوذ این مواد شیمیایی به روغن، روغن ویسکوزیته، توان خنک نمودن و روغنکاری موتور را از دست می دهد. در نتیجه همین ساییدگی و فرسودگی به حدی ایراد ساز می شود که موتور انرژی زیادی را از دست می دهد. مشکل دیگری که عبور گاز احتراق از رینگ بوجود می آورد، ورود همین گازها به محل اتصال میل لنگ می باشد. در واقع مقدار متعددی از گازهای احتراق به محل اتصال میل لنگ می فرآیند و روغن متعددی هم به محفظه احتراق منش پیدا می کند. پیستون فوق العاده داغ می شود و باید همین گرما را به طور موثر دفع کند. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار می باشد که از ۳۶% نیکل ، ۸/۶۳% آهن ، ۲/۰ بهینه سازی سایت SEO کربن تشکیل می شود.این آلیاژ در حرارت های زیاد حساس انبساط زیاد مقداری هست و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی خودداری می کند. به عبارتی دیگر، پیستون یک دیسک در حال حرکت می باشد که داخل سیلندر بوده که از یک عایق گازی تشکیل شده است. در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارااست و حدود 70% مقاومتر از دسته ریختگی آن است. همین قطعه سبب بهبود عملکرد موتور وسیله نقلیه می شود. این حلقه ها مصرف روغن موتور و فشار روغن را تنظیم می کنند. فشار دیفرانسیل به حدکثر 15 توشه می رسد. شکستگی لبه (دامنه ) پیستون بهاین علت میباشد که لقی ( رخنه ) بین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول می باشد و سبب می شود که صدای تلق تلق پیستون در درون سیلندر شنیده شود و باعث به وجود وارد شدن تنش و و رخنه و در نهایت شکستگی سیلندر می گردد. این رویکرد بدان معنا هست که پیشرانه OPE به جهت انتقال گازها به داخل و خارج سیلندرها نظیر پمپ عمل نمیکند؛ چون چنین کاری منجر کمتر تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. در صورتی که شما همین نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید دیتاها بیشتری در گزینه حرکت پیستون باطن سیلندر لطفا از وب سایت ما دیدن کنید.