زانتیا در ایران با دو موتور عرضه شده است

اولین تست مربوط به شتاب دو خودرو میباشد. هردو خودرو پشت خط آماده شنیدن استارت هستند و با شنیده شدن فرمان حرکت

توسط ATSHNEWS در 10 شهریور 1400

اولین تست مربوط به شتاب دو خودرو میباشد. هردو خودرو پشت خط آماده شنیدن استارت هستند و با شنیده شدن فرمان حرکت هر دو با شتاب خوبی به حرکت در میآیند اینجاست که اسپرو با توجه به وزن کمتر و ضریب دنده نسبتاً سنگین در دنده یک و دو تا 130 کیلومتر پا به پای زانتیا حرکت میکند. هر دو یگان در تاریخ معاصر کشورمان از خودروهای نسبتاً خوبی برخوردار بوده اند. موتور خودرو از بخش های اصلی خودرو است که در صورت خرابی هزینه های زیادی را به بار می آورد. از این رو، بازار خرید و فروش آن بسیار پر رونق است و روز به روز بر خریداران و مشتریان آن افزوده می شود. ۹ عدد ایربگ، صندلیهای برقی جلو مجهز به حافظه و گرمکن صندلیهای جلو و عقب به همراه ورود و استارت بدون کلید و کنترل دوگانه درجه حرارت، بخشی از فهرست امکانات وراکروز را تشکیل میدهند. با افزایش سرعت و بالا رفتن دور موتور زانتیا آرام آرام شروع به فاصله گرفتن از اسپرو میکند که در این میان عواملی همچون قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر زانتیا به کمک آن آمد و در طرف مقابل هم ضریب دنده 3 و4 سبکتر اسپرو و هشت سوپاپ بودن موتورش آن را از زانتیا عقب انداخت و این فاصله تا سرعت 150 کیلومتر به حدود 10-12 متر رسید و با بالا رفتن سرعت فاصله هم افزایش پیدا کرد.

تست کشش بیشتر برای نشان دادن توان موتور و هماهنگی گیربکس با موتور انجام میشود و از سوی دیگر در رانندگی روزمره چه در شهر و چه در جاده به کار میآید. بخوام 2000رو انژکتور کنم با سیم کشی موتور 405 1.8باید این کارو انجام بدم؟ ثبت نام کردم ولی این طور که میشنوم میگن tu5 بهتره حالا موندم عوضش کنم یا نکنم. جالبتر از این دو موتور اما پیشرانه 1لیتری ساخت فورد است که با نام اکوبوست1، حجمی کمتر از حجم موتور پراید دارد اما 123 اسب بخار قدرت و 170 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و در هر صد کیلومتر نیز کمتر از 4.5 لیتر سوخت مصرف میکند. فرادید| از ابتدای قرن بیستم که صنعت خودرو پایه گذاری شد تا همین امروز که موتور ماشینها تغییرات بسیاری به خود دیدهاند مردم کمتر شناختی نسبت به مشخصات هر پیشرانه دارند و هنوز هم اغلب خریداران کیفیت موتور خودرو و شاید کیفیت یک خودرو را از روی تعداد سیلندرها، حجم موتور و میزان قدرت تولیدی خودرو تشخیص میدهند.

با توجه به پیر بودن دوو نسبت به زانتیا انتظار میرفت که در مقابل زانتیا که در کشور ما معروف به خودروی پرشتاب و پرقدرت است حرفی برای گفتن نداشته باشد اما دوو نشان داد اگر مالک آن مقداری مهارت در استارت از حالت سکون را داشته باشد و خوب دندهها را عوض کند تا سرعت 130-140 کیلومتر میتواند زانتیا را آزار دهد کاری که شما با ELX و سمند، پژو 405، ریو و خیلی دیگر از خودروهای امروزی نمیتوانید انجام دهید. موتور زانتیا رو شما باید یه نفر رو پیدا بکنی که برات یه تقاضا بده به سایپا (نمیاندگی باید آشنا باشه)که مثلا سیلندر ترکوندم و با بازی هایی که این وسط میشه یه موتور برات بفرستن ، موتور رو باید ببرید پیش صافکاری که یه پرشیا ELX بقل باشه و از روی اتاق موتور اون ماشین شمارو صافکاری کنه ، بعدش هم خیلی باید دردسر بکشی تا یکسری قطعات که مال گیرباکس هست رو گیر بیاری چون روی موتور های زانیتا که میفرستن نیست ، حالا بگیریم که اینارو انجام دادید ، دسته دنده رو که از توی کنسول سمند سر در میارو چیکار میخوای بکنی ؟ پس طبیعتا هر چه گشتاور یک موتور خودرو بالاتر باشد، کار بیشتری میتواند انجام دهد و کشش بیشتری به خودرو برای شرکت در مانورهای مختلف ارائه میکند.

هر چه میزان این شاخص بالاتر باشد، نشان از با کیفیت و مرغوب تر بودن روغن موتور می دهد. CLK از ظاهری ساده و فاقد هیجان همچون Eکلاس بهره میبرد. طراحی بدنه نیز چندان شما را شگفتزده نمیکند، به کارگیری خطوط ساده بر روی بدنه و البته شکل خاص کاپوت خودرو تا حدودی تلاش کرده خاصیت آیرودینامیکی در بعد طراحی را حفظ کند. دو ماشین در کلاس ماشینهای بزرگ قرار دارند در نگاه اول به زیبایی ماکسیما پی میبریم که چقدر زیبا طراحی شده است در حالی که ماکسیما هم مثل زانتیا تقریباً ماشینهای قدیمی به حساب می آیند ولی زانتیا به خاطر سن بیشترش پدر ماکسیما محسوب می شود! قدیمی بودن طراحی کابین و ظاهر آن با قیمت نسبتا بالایش به هیچ عنوان همخوانی نداشته و زانتیای پیر را در رده خودروهای جدید با تکنولوژی روز قرار نمی دهد. اما باید گفت در زمینه ی ایمنی و طراحی بسیار ضعیف عمل کرده و اگر با ظاهر آن مشکل نداشته باشید و اهمیتی برای نا ایمن بودن خودرو قائل نشوید زانتیا خودرویی بی نظیر است! هر مدل زنتیا یک مدل موتور و در نتیجه مدل ایسیوی آن فرق میکند و مختلف بودن ایسیوها یعنی نقشه برق آن هم متفاوت و عملکرد سنسورها هم با همدیگر اختلاف دارند و در نتیجه هر کدام دارای یک عیب خاص است که بایستی به درستی عیب یابی شود و تعمیر گردد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن