داکت اسپلیت جی پلاس (Gplus)

داکت اسپلیت جی پلاس از سری سیستم های تهویه مطبوع پرکاربرد در صنعت تاسیسات ساختمان به شمار می آید. کمپانی جی پل

توسط ATSHNEWS در 30 مرداد 1400

داکت اسپلیت جی پلاس از سری سیستم های تهویه مطبوع پرکاربرد در صنعت تاسیسات ساختمان به شمار می آید. کمپانی جی پلاس با بهره مندی از تکنولوژی های منحصر بفرد و دارا بودن خط تولید کاملا اتوماتیک در خصوص طراحی و ساخت انواع سیستم های تهویه مطبوع فعالیت عمده ای دارد و به دلیل بکار گیری متریال و قطعات اصلی در ساخت محصولات تولیدی از سطح کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند. این سری از محصولات مطابق جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا با رعایت استانداردهای بین المللی تولید و در بازار موجود می باشد. این کمپانی اسپلیت کانالی جی پلاس را در ابعاد و وزن کمی طراحی و ساخته که بدون محدودیت می توان درون سقف بین طبقات نصب و اجرا نمود. با خرید داکت اسپلیت می توان در بسیاری از هزینه های اقتصادی جهت نصب و خرید سایر سیستم های مشابه صرفه جویی نمود. به دلیل بکارگیری فناوری های روز دنیا از سطح کیفیت بالایی برخوردار می باشند و با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی را دارا می باشند. داکت اسپلیت جی پلاس با گرید انرژی A و B با برق مصرفی تکفاز و سه فاز با راندمان و بازدهی بالا تولید و در بازار موجود می باشد.

انواع داکت اسپلیت جی پلاس و چگونگی کارکرد

·       داکت اسپلیت جی پلاس GCD-24JN6HR1

·       داکت اسپلیت جی پلاس GCD-30JN6HR1

·       داکت اسپلیت جی پلاس GCD-36JN6HR1

·       داکت اسپلیت جی پلاس GCD-48JN8HR1

·       داکت اسپلیت جی پلاس GCD-60JN8HR1

·       داکت اسپلیت جی پلاس GCD-48JN6HR3

داکت اسپلیت جی پلاس در ظرفیت هوادهی 18000 الی 60000 btu/h با راندمان و بازدهی بالا تولید و در بازار موجود می باشد. این سری از سیستم ها به دلیل دارا بودن تنوع در ظرفیت، در فضاهای مختلفی به منظور تامین هوایی مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع داکت اسپلیت می توان در محیط هایی مانند آپارتمان، مساجد، راهروی مدارس، بیمارستان ها و دیگر فضاهای عمومی مورد استفاده قرار داد. داکت اسپلیت کانالی جی پلاس با قابلیت عملکرد سرد و گرم جایگزین مناسبی برای سایر سیستم های حرارتی و برودتی مورد نیاز ساختمان به شمار می آید. به دلیل استفاده از کمپرسور با قدرت خنک کنندگی بالا این امکان را فراهم آورده که قابلیت اتصال لوله کشی با متراژ بالا بین یونیت داخلی و خارجی وجود دارد. به دلیل استفاده از فن پلاستیکی حین عملکرد کمترین میزان صدا را در محیط ایجاد می کند، همچنین حجم بیشتری از هوا را به فضای داخلی هدایت می کند.

 

اجزا و قطعات داکت اسپلیت جی پلاس

داکت اسپلیت جی پلاس همانند سایر مدل های مشابه از دو یونیت مجزا تهیه شده است. بخش داخلی یا همان هواساز درون سقف کاذب نصب قرار می گیرد، و به وسیله ی لوله های رابط به بخش خارجی یا همان کندانسور متصل می گردد. استفاده از لوله های مسی سبب افزایش تبادل انرژی بین دو یونیت شده است. کمپرسور بکار رفته در داکت اسپلیت از نوع روتاری ویژی مناطق معتدل و گاز مبرد بکار رفته در آن R410 سازگار با محیط می باشد. به دلیل دارا بودن ابعاد و وزن کم به راحتی و بدون محدودیت درون سقف بین طبقات نصب و اجرا می گردد. با استفاده از نصب کویل آبگرم می توان در فصل زمستان از اتلاف و هدررفت انرژی جلوگیری نمود.

ویژگی های داکت اسپلیت جی پلاس (Gplus)

·       طراحی شده طبق برترین تکنولوژی روز دنیا

·       مجهز به کیت اینورتر و کم مصرف

·       دارای بر چسب انرژی سری A

·       فشار استاتیکی بالا و قابل تنظیم

·       قابلیت تنظیم هوا توسط ریموت کنترل

·       دارای ریموت کنترل دیجیتال

·       مجهز به کویل آب گرم جهت ایجاد گرمایش در زمستان

·       داکت اسپلیت جی پلاس دارای کمپرسور اینورتر که مصرف برق را بطور قابل توجهی کاهش می دهد.

·       قابلیت کارکرد در شرایط آب و هوایی معتدل

·       دارای مبدل حرارتی مقاوم در برابر خوردگی از نوع Blue Fin

·       داکت اسپلیت Gplus دارای 5 سال ضمانت کمپرسور و 18 ماه گارانتی قطعات توسط شرکت گلدیران می باشد.

 

گاز مبرد و کمپرسور داکت اسپلیت کانالی جی پلاس

داکت اسپلیت از اجزای زیادی تشکیل شده است که دو بخش اصلی آن داکت و اسپلیت می باشد. کمپرسور و گاز مبرد از دیگر اجزای تشکیل دهنده داکت اسپلیت اند که در عملکرد نهایی این سیستم تاثیر به سزایی دارند. کمپرسورهای به کار رفته در داکت اسپلیت جی پلاس از نوع روتاری است. کمپرسور روتاری را که دورانی پیستونی نیز نامیده می شود، به عنوان سیلندر عمل می کند. این مدل کمپرسور بر اساس سرعت دوران که می تواند ثابت یا متغیر باشد و همچنین تعداد پره ها تقسیم می شود. مزایای کمپرسور داکت اسپلیت کانالی جی پلاس که از نوع روتاری است، راندمان بالا و بازدهی فوق العاده می باشد. علاوه بر این مورد، به سبب ابعاد کوچک و وزن کمتر آن نسبت به سایر کمپرسورها، از محبوبیت برخوردار است و سازندگان مطرح این محصول از آن استفاده می نمایند. گاز مبرد نیز که در عملکرد و قدرت هوادهی داکت اسپلیت اثر دارد، حائز اهمیت است؛ گاز مبرد به کار رفته در داکت چی پلاس از نوع R410 است. مزیت این گاز عدم آسیب رساندن به محیط زیست می باشد که در مقایسه با مدل های دیگر موجب آسیب در لایه ازون نمی شود.

 

مجهز به فیلترهای قدرتمند

مزیت دیگر دیگر داکت اسپلیت جی پلاس مجهز بودن آن به فیلترهایی با قدرت جذب بالا می باشد که آن ها از نوع ضد قارچ و ضد باکتری هستند و حین عملکرد دستگاه، آلاینده های موجود در هوا و ذرات معلق ریز را به دام می اندازند و هوا را پاکیزه نگه می دارند. این فیلترها در صورت نیاز قابل شستشو و تعویض هستند و البته توصیه می شود که در زمان های مققر و به صورت ادواری آن ها را مورد شستشو و نظافت قرار داده و یا در صورت نیاز تعویض نمایید تا علاوه بر تصفیه هوای محیط، به عملکرد تهویه مطبوع کولر گازی نیز آسیبی نرسد و هوا با قدرت هوادهی بالا و در کوتاه ترین زمان خنک یا گرم شود.

بهره مندی از تکنولوژی اینورتر

سیستم های تهویه مطبوع اغلب مصرف انرژی بالایی دارند و در این راستا تولیدکنندگان معتبر و برند سعی دارند رده انرژی این محصولات را در سطح A و یا B نگه داشته و همچنین در فرایند تولید از تکنولوژی هایی استفاده نمایند تا مصرف انرژی را کاهش داده و با این امر رضایت خاطر مشتریان را حفظ کنند. یکی از فناوری های رایج در این عرصه اینورتر است که در انواع سیستم های تهویه مطبوع تعبیه می شود. داکت جی پلاس نیز با استفاده از تکنولوژی اینورتر، مصرف انرژی را حدود 60 درصد صرفه جویی می نماید که این رقم بسیار چشمگیر است و به میزان قابل توجهی در کاهش هزینه های برق تاثیر دارد. این محصول با رده انرژی A با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی را داشته و هوایی مطبوع به محیط هدیه می بخشد.

 

کاربری ساده و طول عمر بالا

علاوه بر موارد گفته شده، داکت اسپلیت جی پلاس مجهز به ریموت کنترل است که کنترل دستگاه را تسهیل می نماید و به کاربران آن کمک شایانی می کند. همچنین تمامی داکت های ساخته شده توسط این برند مجهز دارای صفحه نمایشگر لمسی هستند تا مشخصات کامل آن برای کاربر نمایش داده شود. همچنین داکت اسپلیت های جی پلاس در مناطقی با آب و هوای قلیایی و اسیدی نیز کاربرد دارند که به سبب فین های آبی رنگ(Blue Fin) تعبیه شده در آن که از جنس آلومینیوم اند، مقاومت و طول عمر بسیار بالایی داشته و در نتیجه فلز آلومینیومی کویل در برابر خطرات خوردگی و زنگ زدن، مقاوم می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن