خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده هشدار می دهند که گسترش 5G می تواند در پروازهای ایالات متحده ویرانی ایجاد کند
صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:
مدیران ارشد شرکتهای بزرگ حملونقل مسافری و باری ایالات متحده روز دوشنبه نسبت به یک بحران هوایی "فاجعهبار" قریب الوقوع در کمتر از 36 ساعت هشدار دادند، زمانی که AT&T و Verizon آماده استقرار یک سرویس جدید 5G هستند.
خطوط هوایی هشدار داده اند که سرویس جدید C-Band 5G که قرار است از چهارشنبه آغاز شود، می تواند تعداد قابل توجهی از هواپیماهای پهن پیکر را غیرقابل استفاده کند، "به طور بالقوه ده ها هزار آمریکایی را در خارج از کشور مسدود کند" و پروازهای ایالات متحده را ویران کند.
مدیران شرکت های هواپیمایی امریکن ایرلاینز، دلتا ایر لاین، یونایتد ایرلاینز، ساوث وست ایرلاینز و دیگران در نامه ای از رویترز نوشتند: «اگر به مراکز اصلی ما اجازه پرواز داده نشود، اکثریت قریب به اتفاق مسافران و حمل کنندگان اساسا حذف خواهند شد».
اداره هوانوردی فدرال (FAA) هشدار داده است که تداخل بالقوه می تواند بر ابزارهای حساس هواپیما مانند ارتفاع سنج تأثیر بگذارد و به طور قابل توجهی مانع از عملکرد کم دید شود.
در این نامه هشدار داده شده است: «این بدان معناست که در روزی مانند دیروز بیش از 1100 پرواز و 100 هزار مسافر لغو، انحراف یا تأخیر خواهند بود».
نامه کامل مدیر عامل شرکت هواپیمایی https://t.co/NeXVJbFhzQ pic.twitter.com/ws5Y5HKx1X
- @Davidshepardson (@davidshepardson) 17 ژانویه 2022
اواخر روز دوشنبه، خطوط هوایی در حال بررسی این موضوع بودند که آیا لغو برخی از پروازهای بینالمللی را که قرار بود روز چهارشنبه به ایالات متحده وارد شوند، آغاز کنند.
«با محدودیتهای پیشنهادی در فرودگاههای منتخب، صنعت حملونقل در حال آماده شدن برای برخی اختلالات در خدمات است. شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز دوشنبه گفت: «ما خوشبین هستیم که میتوانیم در صنایع مختلف و با دولت برای نهایی کردن راهحلهایی که با خیال راحت تا حد امکان تأثیر گرافیکی را کاهش میدهند، کار کنیم.»
این اقدام فوری است، خطوط هوایی در نامهای که توسط خطوط هوایی UPS، آلاسکا ایر، اطلس ایر، JetBlue Airways و FedEx Express نیز امضا شده است، اضافه کردند.
"راستش را بخواهید، تجارت ملت متوقف خواهد شد.
این نامه به برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید، پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، استیو دیکسون، مدیر FAA و جسیکا روزنورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ارسال شد.
خطوط هوایی آمریکا، گروهی که این نامه را سازماندهی کرد، از اظهار نظر خودداری کرد. FAA گفت: "به تضمین امنیت مسافران ادامه می دهد زیرا شرکت های بی سیم 5G را به کار می گیرند. FAA به همکاری با صنعت هوانوردی و شرکت های بی سیم برای کاهش تاخیر و لغو پروازهای مربوط به 5G ادامه می دهد.
سایر نهادهای دولتی اظهار نظری نکردند.
"مداخله لازم است"
AT&T و Verizon که تقریباً کل طیف C-Band را در یک حراجی 80 میلیارد دلاری در سال گذشته به دست آوردند، در 3 ژانویه توافق کردند که مناطق حدود 50 فرودگاه را برای کاهش خطر اختلال و اقدامات دیگری برای کاهش اختلال احتمالی شش ماهه انجام دهند. آنها همچنین موافقت کردند که استقرار را به مدت دو هفته تا روز چهارشنبه به تعویق بیاندازند تا به طور موقت از اختلالات امنیتی هوانوردی پس از تعویق 30 روزه خدمات جلوگیری شود.
Verizon و AT&T از اظهار نظر در روز دوشنبه خودداری کردند. آنها ادعا می کنند که C-Band 5G با موفقیت در حدود 40 کشور دیگر بدون مشکل اختلال هوا اجرا شده است.
به گفته مقامات رویترز، مدیران شرکتهای هواپیمایی بزرگ و دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، روز یکشنبه گفتگوی طولانی با بوتیگیگ و دیکسون داشتند تا درباره بحران قریبالوقوع هشدار دهند.
اواخر روز دوشنبه، یونایتد ایرلاینز هشدار داد که این مشکل می تواند بیش از 15000 پرواز، 1.25 میلیون مسافر و احساس سوزن سوزن شدن بار در سال را تحت تأثیر قرار دهد.
یونایتد اعلام کرد که با محدودیتهای قابل توجهی برای هواپیماهای 787، 777، 737 و هواپیماهای منطقهای در شهرهای بزرگی مانند هیوستون، نیوآرک، لسآنجلس، سانفرانسیسکو و شیکاگو مواجه است.
خطوط هوایی می خواهند "5G در هر نقطه از کشور مستقر شود، به جز در حدود 2 مایل (3.2 کیلومتر) باند" در برخی فرودگاه های کلیدی.
آنها گفتند: برای جلوگیری از اختلالات قابل توجه در کار مسافران، حمل و نقل، زنجیره تامین و تامین تجهیزات پزشکی لازم، مداخله فوری لازم است.
شرکت های هواپیمایی اضافه کردند که محدودیت های پروازی محدود به عملیات آب و هوای بد نخواهد بود.
بسیاری از سیستمهای ایمنی هواپیماهای مدرن غیرقابل استفاده در نظر گرفته میشوند و مشکلی بسیار بزرگتر از آنچه میدانستیم ایجاد میکنند... سازندگان هواپیما به ما اطلاع دادهاند که بخشهای عظیمی از ناوگان عملیاتی وجود دارد که ممکن است نیاز به زمینگیری داشته باشد. برای مدت زمان نامشخصی. "
این شرکت هواپیمایی به رویترز گفت، یکی از مشکلات این است که آیا برخی یا همه هواپیماهای بوئینگ 777 پس از راه اندازی سرویس 5G و همچنین برخی از هواپیماهای باربری بوئینگ نمی توانند در برخی از فرودگاه های کلیدی ایالات متحده فرود بیایند.
خطوط هوایی خواستار اقدامی برای اطمینان از اینکه "5G مستقر است، به جز زمانی که برج ها بسیار نزدیک به باند فرودگاه هستند، در حالی که FAA می تواند تعیین کند که چگونه می توان به طور ایمن و بدون اختلال فاجعه بار به این امر دست یافت."
FAA روز یکشنبه اعلام کرد که به تقریباً 45 درصد از ناوگان هواپیماهای تجاری ایالات متحده اجازه داده است تا در بسیاری از فرودگاه هایی که باند C 5G در آنها قرار خواهد گرفت فرود بیایند و انتظار می رود تا قبل از چهارشنبه مجوزهای بیشتری دریافت کنند. شرکت های هواپیمایی روز دوشنبه گفتند که این لیست شامل بسیاری از فرودگاه های اصلی نمی شود.
(رویترز)
[ad_2]