خرید عمده برنج

خیلی از انبارداران غلات، خرید عمده برنج  را یک راه برای جلوگیری از قحطی در زمان کمبود برنج می دانند. برنج

توسط ATSHNEWS در 1 شهریور 1400

خیلی از انبارداران غلات، خرید عمده برنج  را یک راه برای جلوگیری از قحطی در زمان کمبود برنج می دانند. برنج ، (Oryza sativa) ، دانه غلات نشاسته ای خوراکی و گیاه چمن (خانواده Poaceae) که توسط آن تولید می شود. تقریباً نیمی از جمعیت جهان ، از جمله تقریباً تمام شرق و جنوب شرق آسیا ، به طور کامل به برنج به عنوان غذای اصلی وابسته هستند و با خرید عمده برنج، نیازهای جسمی خود را برطرف می کنند. 95 درصد محصول برنج جهان توسط انسان مصرف می شود پس خرید عمده برنج یک استراتژی مناسب برای فروشندگان برنج می باشد. برنج با جوشیدن پخته می شود ، یا می توان آن را به صورت آرد درآورد. این غذا به تنهایی و در انواع زیادی از سوپ ها ، غذاهای جانبی و غذاهای اصلی در غذاهای آسیایی ، خاورمیانه و بسیاری از غذاهای دیگر خورده می شود به همین علت رستوران داران و کترینگ ها همیشه از مشتریان ثابت در حوزه خرید عمده برنج هستند. سایر محصولاتی که در آنها از برنج استفاده می شود غلات صبحانه ، رشته فرنگی و نوشیدنی های الکلی مانند ژاپنی است به همین علت برخی از خانواده های بزرگ، گزینه خرید عمده برنج را بررسی می کنند.

 

توصیف فیزیکی

گیاه برنج کشت شده علفی یکساله است و ارتفاع آن تا حدود 1.2 متر (4 فوت) می رسد. برگها بلند و مسطح هستند و روی ساقه های توخالی قرار می گیرند. سیستم ریشه فیبری اغلب گسترده و گسترده است. خوشه یا گل آذین (خوشه گل) از سنبلچه هایی تشکیل شده است که دارای گل هایی هستند که میوه یا دانه تولید می کنند. انواع مختلف از نظر طول ، شکل و وزن خوشه و بهره وری کلی گیاه معین بسیار متفاوت است به همین علت باید در هنگام خرید عمده برنج از طرح ها و انواع برنج های موجود در بازار اطلاع داشت.

 

در دهه 1960 ، به اصطلاح انقلاب سبز ، یک تلاش علمی بین المللی برای کاهش خطر گرسنگی در جهان ، باعث بهبود انواع مختلف محصولات غذایی از جمله برنج معجزه آسا شد. به همین علت تاجران برنج خیلی از کشورها با خرید عمده برنج سعی می کنند تا از کمبود موادغذایی و غلات در کشور خود جلوگیری کنند. این گونه برای مقاومت در برابر بیماریها و افزایش بهره وری پرورش داده می شود ، دارای یک ساقه محکم کوتاه است که ضرر ناشی از افتادگی را به حداقل می رساند. شرایط نامناسب خاک و عوامل دیگر ، موفقیت پیش بینی شده آن را مهار کرد.

 

اهلی سازی و پرورش تا تولید، فروش و خرید عمده برنج

بسیاری از فرهنگها شواهدی از کشت اولیه برنج دارند ، از جمله چین ، هند و تمدنهای جنوب شرقی آسیا. با این حال ، اولین شواهد باستان شناسی از مرکز و شرق چین آمده و به 7000-5000 قبل از میلاد بر می گردد. بیش از 90 درصد برنج جهان در آسیا ، عمدتا در چین ، هند ، اندونزی و بنگلادش، ایران ، و مقادیر کمتری در ژاپن ، پاکستان و کشورهای مختلف جنوب شرقی آسیا کشت می شود. برنج همچنین در بخشهایی از اروپا ، در آمریکای شمالی و جنوبی و در استرالیا کشت می شود. یکی از کشورهایی که در زمینه فروش و خرید عمده برنج بسیار فعالیت زیادی دارد ایران است.

 

به استثنای برنج مرتفع ، این گیاه در زمین های غوطه ور در دشت های ساحلی ، دلتای جزر و مدی و حوضه های رودخانه مناطق گرمسیری ، نیمه گرمسیری و معتدل کشت می شود. بذرها در بسترهای آماده کاشته می شوند و هنگامی که نهال ها 25 تا 50 روز سن دارند ، آنها را به یک مزرعه یا شالیزاری که توسط لجن ها محصور شده و زیر 5 تا 10 سانتیمتر (2 تا 4 اینچ) آب غوطه ور شده است ، پیوند می زنند. ، در طول فصل رشد غوطه ور می شود. در مناطق تپه ای معمولاً مزارع برنج دارای تراس هستند تا شالیزارها را در ارتفاعات مختلف غرقاب کند. تولید موفق برنج به آبیاری مناسب ، از جمله ساخت سدها و چرخ های آبی و کیفیت خاک بستگی دارد. دوره های طولانی آفتاب ضروری است. عملکرد برنج بطور قابل توجهی متفاوت است ، از 700 تا 4000 کیلوگرم در هکتار (600 تا 3500 پوند در هکتار) که این میزان سبب می شود تا کشاورزان برنج های خود را بصورت خرید عمده برنج در اگهی ها بفروش برسانند زیرا تناژ بسیار بالایی تولید می کنند. آبیاری مناسب ، که به معنی غرق شدن مزارع به عمق چند اینچ در قسمت بیشتر فصل رشد است ، یک نیاز اساسی برای استفاده از زمین های مولد است.

 

در آسیا شلتوک در سه نوع اصلی خاک کشت می شود ، از جمله خاک رس با کف سفت در چند اینچ سطح. سیلت ها و رسهای نرم با ته نرم در خشک شدن سخت می شوند. و ذغال سنگ نارس و "ماک" حاوی ذغال سنگ نارس ، به شرطی که عمق ذغال سنگ نارس بیش از حد نباشد. مزارع باید قبل از برداشت تخلیه و خشک شوند. هنگامی که از ماشین های کمباین یا آسیاب های چسباننده استفاده می شود ، دانه باید تا حدود 14 درصد رطوبت خشک شود تا هیچ گونه خرابی در انبارها پس از خرید عمده برنج و نگهداری آن ها رخ ندهد. هنگامی که از چسباننده های درو استفاده می شود ، محصول به طرق خاصی "شوکه" می شود تا دانه از باران محافظت شود.

 

فرآوری و مصارف پس از خرید عمده برنج

مغز برنج برداشت شده ، معروف به شلتوک یا برنج خشن ، توسط پوسته یا پوسته محصور شده است. آسیاب هایی که در کارخانه ها پس از خرید عمده برنج، استفاده می شوند معمولاً هر دو لایه پوسته و سبوس مغز را حذف می کند و گاهی اوقات یک لایه گلوکز و تالک برای به پایان رساندن هسته به آن اعمال می شود. برنجی که بصورت خرید عمده برنج، خریداری می شود فقط برای برداشتن پوسته ، برنج قهوه ای فرآوری می شود و حاوی حدود 8 درصد پروتئین و مقدار کمی چربی است و منبع تیامین ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، آهن و کلسیم است. برنجی که برای حذف سبوس آسیاب می شود برنج سفید نامیده می شود و از نظر مواد مغذی بسیار کاهش می یابد ولی از محبوب ترین برنج ها در هنگام خرید عمده برنج است. وقتی برنج سفید بخش عمده ای از رژیم غذایی را تشکیل می دهد ، خطر بری بری ، بیماری ناشی از کمبود تیامین و مواد معدنی وجود دارد. برنج سفید خرد شده قبل از آسیاب کردن به منظور حفظ بیشتر مواد مغذی فرآوری می شود و برنج غنی شده دارای آهن و ویتامین B به آن است. در برخی کشورها از جمله ایران، قبل از خرید عمده برنج، برنج ها را از لحاظ مواد معدنی غنی سازی می کنند.

 

روش های آسیاب مورد استفاده در بیشتر آسیا نسبتاً اولیه است ، اما آسیاب های بزرگ در ایران، ژاپن و برخی مناطق دیگر عمل می کنند. برداشتن شالیزار معمولاً با استفاده از پودل و ملات با دست ، پا یا نیروی آب انجام می شود. پیشرفت ها به آرامی در حال انجام است. عملکرد برنج آسیاب شده بستگی به اندازه و شکل دانه ، میزان رسیده بودن و میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب دارد. برخی از کارخانجات بزرگ که روزانه 500 تا 1000 تن شلتوک را حمل می کنند ، دارای کارخانه های تخصصی پوسته سازی هستند که با خرید عمده برنج از کشاورزان سبب می شود که در نتیجه تلفات کوچکتر ناشی از دانه شکسته است. آنها به طور کلی از تکنیک های فرز مدرن استفاده می کنند و به جای خشک کردن در آفتاب ، به گیاهان خشک کن کنترل شده متکی هستند.

 

محصولات جانبی آسیاب ، شامل سبوس و جلا برنج (سبوس و نشاسته ریز پودر شده حاصل از پرداخت) ، گاهی اوقات به عنوان خوراک دام استفاده می شود. روغن از سبوس برای مصارف غذایی و صنعتی پردازش می شود. برنج شکسته در تهیه ، تقطیر و تولید نشاسته و آرد برنج استفاده می شود بطوریکه خرید عمده برنج برای بسیاری از کارخانه های برنج کوبی به صرفه است. بدنه برای سوخت ، مواد بسته بندی ، سنگ زنی صنعتی ، تولید کود و در تولید یک ماده شیمیایی صنعتی به نام فورفورال استفاده می شود. نی برای خوراک ، ملافه دام ، کاهگل سقف ، حصیر ، پوشاک ، مواد بسته بندی و نی جارو استفاده می شود.

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن