تجارت و تکنولوژی و امنیت در معرض خطر در چین-آمریکا دشمنی

پکن (AP) — آنها بزرگترین اقتصاد در جهان است. آنها صرف بیش از هر کس دیگری در جهان ، از تکنولوژی بالا تراشه برای

توسط ATSHNEWS در 7 مرداد 1399

پکن (AP) — آنها بزرگترین اقتصاد در جهان است. آنها صرف بیش از هر کس دیگری در جهان ، از تکنولوژی بالا تراشه برای کنترل دریا منافع خود هستند و از نزدیک در هم تنیده.

ادامه وخامت شدید در آمریکا و چین روابط خطرات به هر دو کشور و بقیه جهان است. در آخرین تشدید یک کنسولگری ایالات متحده در چنگدو در جنوب غربی چین توقیف دوشنبه دستور داد با چین در اقدامی تلافی جویانه برای ایالات متحده در بستن کنسولگری خود را در هوستون هفته گذشته است.

با ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری حرارت تا همه شرط هستند که روابط با چین را فقط بدتر خواهد شد. نگاهی به آنچه در خطر است:

تجارت

هر دو کشور در حال حاضر دچار تلفات سنگین در یک تعرفه جنگ که فوران در سال 2018 بیش از پکن تکنولوژی جاه طلبی و مازاد تجاری. اگر مذاکرات در پایان دادن به اختلاف شکست جهان می تواند فشار رو به پایین بر روی تجارت در زمانی که اقتصاد جهانی در حال حاضر در وضعیتی وخیم از coronavirus بیماری همه گیر.

ایالات متحده چین بزرگترین واحد-کشور صادرات بازار حتی پس از رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن در اعمال تنبیهی تعرفه بر کالاهای چینی. و چین شماره 3 بازار آمریکا صادر کنندگان و همچنین به عنوان یک بازار بزرگ برای محصولات و خدمات تولید شده در چین توسط شرکت های آمریکایی اعم از General Motors Co. به برگر کینگ.

چینی خرید از آمریکا, مزرعه, محصولات نیمه هادی ها و کالاهای دیگر کاهش یافته است 11.4 درصد در سال گذشته اما هنوز هم بیش از 100 میلیارد دلار. صادرات به چین پشتیبانی فقط زیر 1 میلیون آمریکایی شغل, با توجه به U. s.-China شورای کسب و کار هر چند که پایین بود 10 درصد از سال 2017 به اوج.

چین بزرگترین بازار صادرات برای آیووا و دیگر آمریکایی مزرعه متحده که ناودان هنگامی که پکن به حالت تعلیق واردات سویا و افزایش تعرفه ها در گوشت و دیگر محصولات.

که به طور خلاصه افزایش فروش برای سویا صادرکنندگان در برزیل و آرژانتین هر چند چین از سر گرفت خرید پایین تر از قیمت لوبیا امریکایی تحت "مرحله 1" تجارت آتش بس امضا شده در ماه ژانویه است.

اما اگر این دو نمی تواند حل و فصل گسترده تر تفاوت در تجارت از آن خواهد شد یک ضربه نه تنها به صادر کنندگان خود را, اما همچنین به دیگر اقتصادهای آسیایی که در چین عرضه را با کارخانه های مواد اولیه و قطعات.

___

تکنولوژی

ایالات متحده و چین, تولید, مخابرات, کامپیوتر, پزشکی و فن آوری های دیگر و بازارهای خود را محکم در هم آمیخته. Apple, Dell, Hewlett-Packard و دیگران تکیه می کنند کارخانه های چینی به جمع آوری بسیاری از گوشی های هوشمند خود را, کامپیوتر و دیگر لوازم الکترونیکی مصرفی است. کسانی که در کارخانه ها نیاز به تراشه پردازنده و دیگر قطعات از ایالات متحده و ژاپن و تایوان و اروپا است.

اختلال ناشی از حرکت از جمله تهمت و دولت محدودیت هایی در چینی غول تکنولوژی Huawei دسترسی به ایالات متحده آمریکا, قطعات و تکنولوژی را تهدید به مختل کردن این جریان و هزینه های تامین کنندگان از جمله شرکت سیلیکون ولی میلیاردها دلار درآمد از دست داد.

چین نیز یک بازار برای اپل و دیگر ایالات متحده tech برندها و به طور فزاینده ای تبدیل شدن به یک فناوری رقیب خود را با مارک های خود در گوشی های هوشمند و تجهیزات پزشکی و زمینه های دیگر.

ایالات متحده اغلب بالای بازار چین بالاترین ارزش افزوده کالا. پکن شده است ترغیب صادرکنندگان برای پیدا کردن بازارهای دیگر اما بسیاری می گویند آسیایی و حتی اروپایی, بازارهای خرید نمی خواهد چنین ارزش کالا.

___

امنیت

در حالی که ایالات متحده شده است غالب قدرت نظامی در اقیانوس آرام چین در حال حاضر دارای دو عملیاتی هواپیما حامل و زرادخانه موشک دیده می شود به عنوان یک تهدید برای ایالات متحده عروق و پایگاه های خود در منطقه است.

نظامی تنش ها را تا حد زیادی متمرکز بر دریای چین جنوبی یک آبراه حیاتی است که این موضوع با هم تداخل دارند ادعاهای ارضی چین و کوچکتر چند کشور آسیایی.

در سال 2018 های ویرانگر آمد خطرناکی نزدیک به برخورد با آمریکا ناوشکن USS Decatur, در حالی که اجرای آنچه که نیروی دریایی به نام "نا امن و غیر حرفه ای مانور" در دریای چین جنوبی است.

یک جت جنگنده برخورد با یک نیروی دریایی ایالات متحده نظارت هواپیما در حریم هوایی بین المللی بر دریای چین جنوبی در سال 2001 که منجر به عمده دیپلماتیک حادثه پس از آمریکا هواپیما فرود اضطراری در یک جزیره است.

تایوان یکی دیگر از پتانسیل flashpoint. چین ادعا می کند خود حاکم بر جزیره به عنوان قلمرو خود گرفته شود با توسل به زور در صورت لزوم. آمریکا موظف است توسط قانون خود را برای اطمینان از جزیره معتبر دفاع و تایید کرده است فروش نظامی به تایوان تحت مغلوب ساختن پیشی جستن.

تایوان وزیر امور خارجه گفت: هفته گذشته که چینی پروازهای نظامی در نزدیکی این جزیره شده اند در نزدیکی-روزانه بیشتر از آنچه قبلا گزارش شده است.

واشنگتن معنادار در اوایل این ماه اعلام کرد که آن را به رسمیت نمی شناسد بیشتر از چین دریایی ادعا می کند در دریای چین جنوبی یک استراحت خود را با سیاست های قبلی از گرفتن یک موضع در حاکمیت اختلافات.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن