سوال شماره یک که باید برای تقویت خودرو بپرسید

بهطورکلی توربو شارژر (در دور موتورهای با بالا باعث ایجاد قدرت میشود) برای موتورهایی با حجم کم و سوپرشارژر (در

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

بهطورکلی توربو شارژر (در دور موتورهای با بالا باعث ایجاد قدرت میشود) برای موتورهایی با حجم کم و سوپرشارژر (در دور موتور پایینتری نسبت به توربو شارژر بوست ایجاد میکند) برای موتورهای بزرگ استفاده میشود؛ ولی درنهایت انتخاب نوع آنها کاملاً تخصصی بوده و باید بر اساس برگ فاکتورهای خاصی انتخاب شود. این دو نوع را سیستم سوخترسانی مستقیم و سیستم سوخترسانی غیر مستقیم تشکیل میدهند. بسیاری از خودروهای امروزه به صورت پیش فرض، از شیشه دودی در شیشه های طرفین غیر از شیشه جلو استفاده می کنند. جرا که بسیاری از خودروهای امروزه به صورت پیش فرض و فابریک، از شیشه دودی در شیشههای طرفین غیر از شیشه جلو استفاده میکنند. اگرچه اسب زباله بیشتری تولید میکند، اما اتومبیلها ارزانتر هستند، بنابراین تعداد آنها در مناطق شهری بسیار بیشتر زمانه استفاده از اسبها است. بهطور خاص برای کمک به تودههای شهری ساخته شدهاند و تجربه مناظر طبیعی را که قبلاً تنها توسط تعداد کمی دیده شده بود را برای افراد بیشتری فراهم ساختند. اکثر افراد فک می کنند که تا لاستیک پنجر نشود ، لازم به تعویض کردن آن نمی باشد ، غافل از این که لاستیک های صاف نیز به تعویض نیاز دارند . به طور معمول تا وقتی یک خودرو به ظاهر خوب کار می کند ، به نظر می رسد به لحاظ فنی ایرادی ندارد و رانندگان تا زمانی که ماشین خراب نشود ، آن را به تعمیرگاه نمی برند ولی باید گفت که اشکالات فنی خودرو در بیشتر مواقع بدون علائم می باشد . نکته جالب اینکه سرعت چرخش کمپرسور به 50000 دور در دقیقه می رسد که بیش از 3 برابر حداکثر سرعت چرخش توربو شارژ است. نکته جالب این است که سرعت چرخش سوپرشارژر به 50,000 دور در دقیقه میرسد که از 3 برابرِ حداکثر سرعت چرخش توربو شارژر هم بیشتر است. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، قدرت بیشتری هم به حرکت درآوردن آن نیاز است. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی میماند و این خود باعث افزایش قدرت موتور میشود.

این امر بهخودیخود موجب میشود تا با تزریق هوای بیشتر بالطبع اکسیژن بیشتری وارد شود؛ که موجب میشود تا بتوان در هر احتراق سوخت بیشتری را مصرف کرد؛ و درنتیجه نیرو و توان بیشتری تولید شود. بسیاری از آنها با ظهور اتومبیل رانی انبوه رواج نوربرت پرفورمنس بیشتری یافتهاند. تیونینگ بدنه شامل ایجاد تغییراتی در بدنه اتومبیل به منظور زیبایی در خودرو، بهبود عملکرد فنی یا هر دو است. شما با قرار دادن اسپویلر در انتهای خودرو در حال ایجاد سدی در برابر جریان نامطلوب هوا هستید تا بتوانید از این منطقه کم فشار به نفع خود استفاده کنید.و این تنها به دلایل زیبایی ظاهری که اسپویلر به خودرو ها می­بخشد؛ نیست. دودی کردن شیشهها، جلوه زیبایی به ظاهر خودرو میدهد و به وسیلهی آن با کمترین هزینه می توان تغییر زیادی در ظاهر خودرو به وجود آورد. تعویض هدر اگزوز کمی گران تر است اما هنوز با هزینه های سرسام آور تقویت موتور فاصله زیادی دارد . دور موتور در زمان تعویض دنده کاهش پیدا میکند و افزایش سرعت متوقف میشود. نکته قابلتوجه این است که تقویت یک موتور همواره موجب بالا رفتن مصرف سوخت و یا استهلاک موتور نمیشود و در بسیاری از موارد تقویت اصولی و حرفهای در یک موتور موجب بهبود مصرف سوخت، افزایش راندمان موتور و همچنین کاهش استهلاک و آلودگی موتور نیز میشود. خسگرهای پارک و دنده عقب، که به رانندگان درمورد اشیایی که به سختی در مسیرشان هنگام عقب رفتن موجود است هشدار میدهند. تقویت یک موتور همواره موجب بالا رفتن مصرف سوخت و یا استهلاک موتور نمی شود و در بسیاری از موارد تقویت اصولی و حرفه ای در یک موتور موجب بهبود مسرف سوخت ، افزایش راندمان موتور و همچنین کاهش استهلام و آلودگی موتور نیز می شود . درنتیجه تغییر این کدها ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت خودرو یا تغییرات دیگری شود ولی میتواند تقویت موتور ماشین را در پی داشته باشد و باعث افزایش قدرت آن شود. نکته دیگری که باید به آن توجه شود جنس اگزوز است. شهر بزرگ چین، نمونه دیگری از یک شهر تازه توسعه یافتهاست که با اصول شهری بدون خودرو طراحی شدهاست. از این رو پس از مشاهده مشکلات فوق و کسب تجربه و اعتبار مطلوب در حوزه ریمپ خودروهای سبک بر آن شدیم به توسعه و گسترش خدمات خود با ورود به عرصه خودروهای سنگین بپردازیم . خودرو و یارانههای فدرال برای جادهها و توسعه حومهای که از فرهنگ خودرو حمایت میکرد، به مردم اجازه میداد در مناطق مسکونی کمتراکم و حتی دورتر از مرکز شهر و محلههای شهری یکپارچه زندگی کنند. تا سال ۲۰۰۹ میلادی، صنعت ساخت وسایل نقلیه موتوری ایالات متحده ۸۸۰۰۰۰ کارگر یا تقریباً ۶٫۵٪ از نیروی کار تولیدی ایالات متحده را استخدام میکرد. نخستین سواریهای عملی که موتور بنزینی توان آنها را فراهم میساخت، در سال ۱۸۸۶ میلادی ایجاد شده و سازندگان عمده آن کارل بنز و گوتلیب دایملر میباشند که جدا گانه کارمیکردند. تا به اینجا با چند نمونه از بهترین روش تقویت موتور خودرو آشنا شدید. خیلی ها نمی دانند بعد از تعویض لاستیک چگونه باید مهره های چرخ را ببندید .

البته این کار فقط زمانی جواب میدهد که ماشینتان مجهز به توربو شارژر یا سوپر شارژر باشد و تعویض کامپیوتر ماشینهایی با تنفس طبیعی ممکن است تنها نیم اسب بخار به قدرت موتورتان اضافه میکند. برای تقویت موتور خودرو می توان از راه اضافه کردن توربوشارژر به موتور استفاده کرد. در کشورهای اروپایی که جمعیت آنها بیش از ۱ میلیون نفر است. اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلیهای قسمت عقب خودرو را نیز کاملاً حذف میکنند تا خودروی آنها سبکتر شود. به عنوان مثال، اگر شما یک اینترکولر مجهز به شکافهای بزرگ در بین سپر داشته باشید، هوا همیشه مسیری را انتخاب می کند که دارای کمترین مقاومت است. برای رفع این مشکل میتوانید از از قطعهای به نام کوئیک شیفتر استفاده کنید تا در فاصله بین تعویض دندهها تا حدی از کاهش شتاب و سرعتگیری جلوگیری کند. این کار معمولاً توسط یک فرد متخصص در این امور انجام میشود؛ اما در روش دوم نیاز به دانش خاصی نبوده و تنها با تغییر چند مورد از لوازم خودرو و تعویض برخی قطعات، میتوان موتور ماشین را تقویت کرد؛ که خود راننده هم میتواند آنها را انجام دهد. البته ایجاد سوراخ هم در مبدل کاتالیست غیرقانونی و غیرعلمی است. پس تحت هیچ شرایطی در مبدل کاتالیست خود سوراخ ایجاد نکنید. معمولاً در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از مبدل کاتالیست تا سپر عقب بسیار پیچدرپیچ طراحی میشود. در خودروهای اسپورت سعی می کنند این مسیر را تا حد امکان صاف و بدون پیچ و خم کنند. این هوای ورودی به موتور قبل از وارد شدن به محفظه احتراق از فیلتر هوای خودرو گذشته تا بدون آلودگی و گردوغبار، وارد موتور خودرو شود. یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیماً از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد میشود. اگزوز وظیفه خارج کردن هوای موتور به بیرون را دارد پس زمانی که انفجار داخل اتاقک انفجار موتور صورت گیرد، دود و صدای ناشی از آن باید بهخوبی خارج شود. اسپویلرهای متحرک، مانند نمونه موجود در جدیدترین فورد های GT (که از نظر فنی بال پشتی هستند، اما زمانی که مخفی میشوند به اسپویلر تبدیل میگردند)، به عنوان ترمزهای بادی نیز عمل میکنند و نه تنها در هنگام حرکت بر پایداری خودرو می­افزایند، بلکه در هنگام ترمزگیریهای شدید نیز مقاومت هوای شدیدی ایجاد میکنند و باعث کاهش سرعت می­شوند. این مسئله توسط شرکت فورد در سال ۱۹۸۵ اصلاح شد و این شرکت با نصب نوارهای لاستیکی (معروف به strakes) این مشکل را در مدل های بعدی رفع کرد. در سال ۱۳۹۹، ایران خودرو به بسیاری از نمایندگان مجلس خودروی دناپلاس اتومات با قیمت کارخانه و بصورت قسطی تحویل داد که بازتاب رسانهای گسترده ای داشت. هدر و مانیفولد قدرت خودرو را نشان خواهد داد . تقویتکننده باید شکل سیگنال را تا جای ممکن حفظ کرده و آن را بههم نریزد و اصطلاحاً سیگنال را دچار اِعوِجاج نکند. برنامه ارزیابی خودروی جدید(New Car Assessment Program) یک برنامه ایمنی خودرو دولتی یا سازمانی است که وظیفه آن ارزیابی طرحهای جدید خودرو برای عملکرد در برابر تهدیدات ایمنی مختلف است.

با همه مشکلات، ایران خودرو پس از برنامه جامع اقدام مشترک، دوباره با پژو به توافق دست یافت تا محصولات جدیدتر این شرکت را در ایران تولید و به فروش برساند. با بهینهسازی جریان هوا در زیر خودرو میتوان به دستاوردهای بزرگی در زمینه آیرودینامیک خودرو دست یافت. در مواردی که با از دست دادن سیگنال یا اشکالات مختلف ارتباط ماهوارهای با جیپیاس قطع شود مانند عبور از دره یا تونل، با استفاده از ناوبری کور که با استفاده از سنسورهای ژیروسکوپ و شتابسنج که به وسیله نقلیه متصل هستند میتوان مسیریابی را انجام داد. گونهای دیگر از این محصول با (نام اختصاری CFRPs) هزینهٔ بسیار بالایی برای تولید میطلبد اما با توجه به استحکام و وزن معقولی که نسبت به استحکامش دارد و همینطور در مبحث استحکام ویژه مورد بهرهبرداری میتواند قرار بگیرد که به عنوان مثال برنامههای هوافضا، مهندسی خودرو، وسایل ورزشی و تعداد فزایندهای از دیگر برنامههای کاربردی مصرفکننده و فنی را میتوان نام برد. متعادل نبودن چرخ ها باعث ارتعاش بدنه و سایش زودتر و استحکام قطعات می شود. یک اسپویلر و بال استاندارد، مانند نمونهای که با آزمایش تونل باد و آیرودینامیک طراحی شده است، نیاز به نیروی رو به پایین در سرعتهای بالا را در مقابل مصرف سوخت در خودرو متعادل می­کند. اسپویلرها در واقع با استفاده از هدایت بخش عمده ای از جریان هوا به اطراف ماشین، در انتهای آن کشش و نیروی رو به بالا را کاهش میدهند. چراغ های هشدار دهنده روی داشبورد حامل پیام های اخطار دهنده ای می باشد که به منظور جلب توجه راننده طراحی شده اند ، اما بسیاری از رانندگان نسبت به این علائم بی اعتنا می باشند . اکثر ما هنگامی که می ­خواهیم یک خودروی تیونینگ ­شده را از یک خودروی معمولی تشخیص دهیم، ابتدا به جنبه ­ی ظاهری خودرو توجه می ­کنیم و قطعات بیرونی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به ازای کاهش هر 45 کیلوگرم شما میتوانید از سرعت بیشتری بهره ببرید. پس سعی کنید جنس لوله و مخزن اگزوز خود را از استیل صاف و صیقلی انتخاب کنید تا دود و جریان هوای خروجی، بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود.

آخرین مطالب