رهایی از ورق گالوانیزه یکبار و برای همه ورق گالوانیزه

رهایی از ورق گالوانیزه یکبار و برای همه ورق گالوانیزه مقرونبه صرفه بودن، مقاومت به خوردگی، دوام و طول عمر بال

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

رهایی از ورق گالوانیزه یکبار و برای همه ورق گالوانیزه

مقرونبه صرفه بودن، مقاومت به خوردگی، دوام و طول عمر بالا از ویژگیهای ورق گالوانیزه به شمار میروند که موجب شدند این نوع ورق کاربردهای متعددی در صنایع مختلف داشته باشد. قیمت ورق گالوانیزه تحت تأثیر عوامل متعددی قرار میگیرد. پرداختیم. ورق گالوانیزه محصول بسیار مهمی در صنایع است و مهمترین ویژگی آن مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و فیزیکی است. کیفیت پوشش روی نیز بسیار مهم است. یکی از مزایای فرایند گالوانیزه سرد این است که ضخامت پوشش را می توان به طور دقیق کنترل کرد. نام دیگر ورق روغنی، ورق سرد است زیرا این نوع ورق توسط فرآیند نورد سرد تولید می شود. فن کویلها از لحاظ نوع سرمایش و گرمایش در دو نوع دو لوله و چهار لوله هستند. از این جهت کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع دریایی و کشتیسازی بسیار مرسوم است. توجه کنید که تحت هیچ شرایطی خودتان اقدام به پاک کردن آنها نکنید، زیرا ورقهای شیروانی بسیار لیز هستند. اگر بخواهیم با توجه به شرایط کشورمان بگوییم که مهمترین عامل در قیمت ورق گالوانیزه چیست؟ ایده آل برای اهداف در فضای باز، ورق گالوانیزه با اکسید روی برای محافظت از زنگ زدگی پوشش داده شده است.

گالوانیزاسیون قادر به پوشش دهی تمام قسمت های ورق و در نتیجه محافظت کامل از ورق است. ورق های پوشش دهی شده با روی، طول عمر بالایی در محیط های خورنده نسبت به فولادهای معمولی دارند. با دور کردن این دو از یکدیگر می توان از تخریب پوشش و ایجاد این شوره های سفید جلوگیری کرد. قیمت ورق گالوانیزه بر مبنای قیمت ورق روغنی، میزان پوشش روی بکار رفته بر روی ورق، ضخامت و همچنین وجود یا عدم وجود لایه روغنی بر روی آن تعیین میشود. در واقع ضخامت لایه روی در این روش نسبت به غوطه وری گرم کمتر است. قیمت انواع ورق گالوانیزه کارخانه مورد نظر خود را در لیست ذیل انتخاب نمایید. با توجه به متفاوت بودن شرایط آب و هوا در شهر های مختلف ایران می توانید از نظر کارشناسان برای خرید ورق گالوانیزه کرکره ای اقدام کنید. قیمت ورق گالوانیزه یا همان قیمت ورق سفید، متناسب با ضخامت، ابعاد ورق گالوانیزه و همچنین ضخامت پوشش مورد استفاده، متفاوت است. همانطور که میدانید ورقگالوانیزه از ورق سرد یا همان ورق روغنی تولید میشود که بر روی آن پوشش از فلز روی قرار داده شده است.

در نتیجه عدم استفاده از گرما باعث شده تا شیوه ساخت و شکل دهی ورق سرد پیچیده تر از ورق گرم باشد. این نوع ورق از ورق سرد تولید می شود؛ به نحوی که تمامی سطح ورق با عبور از وان مذاب، با فلز روی پوشانده می شود که ورق در مواجهه با رطوبت مقاوم گردیده و از زنگ زدگی و خورندگی آن جلوگیری می شود. محیطهای با رطوبت بالا، آب شور، ترکیبات شیمیایی خاص و تغییرات دما میتوانند تأثیر مهمی بر عمر مفید ورق گالوانیزه داشته باشند. این تغییر رنگ و ماهیت سطوح فلزی اصطلاحا زنگ زدن نام دارد و معمولا در مجاورت رطوبت و اکسیژن اتفاق می افتد. ورق سیاه در کنار ورق استیل، ورق روغنی و ورق آلومینیومی، از جمله مواد اولیه برای تولید ورق پانچ هستند. بنابراین منطقی است که بدانیم همواره قیمت ورق گالوانیزه از روغنی بالاتر است. بنابراین برای تولید ورق گالوانیزه از ورق روغنی استفاده میشود و در طی عملیاتی برای جلوگیری از زنگ زدن، با فلز روی پوشش دهی می گردد. Th᠎is h​as be​en generat ed by G᠎SA Content​ G᠎en erat or Demoversion​.

کارخانه تولیدکننده با توجه به ویژگیهای مثبتی که ارائه میدهند، تعیینکننده قیمت است. این محصول برای اولین بار توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در ضخامت 2 میل تولید شد. انواع ورق موجدار که در سقف شیبدار به کار می رفتند از ابتدا تا امروز پیشرفت چشم گیری داشته اند. بازرسی ورق های پوشش دهی شده به روش گالوانیزاسیون آسان است و در اغلب موارد می توان با چشم غیر مسلح آن ها را بازرسی کرد. اما امروزه این موضوع منتفی شده و از نوع جدیدتری از ورق با نام ورق کرکره گالوانیزه استفاده می کنند که در مقابل جنس مشابه آهنی از استحکام بیشتری در برابر زنگ زدگی برخوردار است. ظرفیت تولید این کارخانه در سال حدود 330 هزار تن است که برای تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت ورق گالوانیزه یک میل به عوامل مختلفی از جمله کارخانه تولید کننده و سایز آن بستگی دارد. ورقهای گالوانیزه از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند، یک ورق گالوانیزه به صورت معمول چیزی بین 20 تا 70 سال بدون نیاز به تعمیر یا نگهداری خاصی خواهد توانست مورد استفاده قرار بگیرد. روش تمیز کردن ورق گالوانیزه بسیار ساده است، کافی است آب قلیایی را روی این ورق اسپری کنید و با یک پارچه تمیز کنید.

ورقهای گالوانیزه با پوشش روی با ضخامت بیشتر، قیمت بالاتری دارند. پوشش با ضخامت بیشتر، عمر مفید بیشتری دارد. جهت دریافت قیمت ورق گالوانیزه کرکره ای با واحد فروش ورق گالوانیزه کارشناسان تماس حاصل فرمایید. از آن زمان تا کنون گالوانیزاسیون یکی از روش های مقرون به صرفه ای بود که امروزه نیز به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته است. و با توجه به هزینه هایی که در هنگام جابجایی دارد نسبیت به مسافتی که طی می کند بر قیمت آن می افزاید. در فرآیند تولید ورقهای گالوانیزه به یک موضوع مهم یعنی کوتینگ ورق گالوانیزه توجه میشود. در این روش تنها از لبههای داخلی و خارجی ورق محافظت شده و از حفاظت سطحی ورقهای گالوانیزه خبری نیست. قیمت این محصول مانند دیگر قیمت آهن آلات به نوسانات ارزی وابسته است و به همین ترتیب نمودار قیمت ورق گالوانیزه ثابت نیست. دلیل این امر به مناسب بودن قیمت ورق گالوانیزه عرضهشده توسط این مجموعه و نیز امکان دریافت مشاوره رایگان خرید و باربری محصول و نیز مشاوره انجام فرآیندهایی نظیر برشکاری، جوشکاری و… و به دلیل رنگ کوره ای و الکترواستاتیک بودن آن رنگ به هیچ وجه از ورق جدا نمی شد. ویژگی های ورق گالوانیزه کرکره ای محصولی پرکاربرد ایجاد می کند.

کدام ویژگی انواع ورق گالوانیزه آن را متمایز از ورق سیاه و روغنی کرده است؟ یکی از این دو کارخانه، مجتمع فولاد کاویان اهواز می باشد که تولیدکننده انواع ورق سیاه با استانداردهای جهانی می باشد. از همین رو بهتر است در ابتدا تا جای ممکن شفاف سازی شود که چه کانکسی ، با چه ابعادی و کاربری و چه درجه کیفی و تمام جزئیات یا شرایط خاص آن مشخص شود تا برآورد و محاسبه قیمت دقیق تر انجام پذیرد. باید گفت که در ایران مهمترین عامل تأثیرگذار، نوسانات قیمت ارز است به عبارتی در روزهایی که نوسانات قیمت ارز وجود دارد قیمت روز ورق گالوانیزه متفاوت است. اما مهم ترین عامل بعد از نوع ورق، وزن ورق است. ورق گالوانیزه کرکره ای نوع خاصی از ورق گالوانیزه که به دلیل شکل ظاهری برای ساخت شیروانی از این نوع ورق استفاده می شود. به ورق گالوانیزه کرکره ای به دلیل شباهت فرمینگ کرکره به موج های مدور و دایره ای مانند ورق سینوسی(Sinoos ) نیزاطلاق می شود.این نوع ورق از قدیم تولید و استفاده می شده است.

بسته بندی 641 ورقهای گالوانیزه: بسته بندی 641 کاملترین نوع بسته بندی در ورقهای گالوانیزه به حساب میآید. در شرایط ایدهآل، ورق گالوانیزه تا ۵۰ سال میتواند عمر کند اما به طور معمول، عمر ۲۰ تا ۳۰ سال را برای آن تخمین میزنند. به صورت کلی و در شرایط ایدهآل، ورق گالوانیزه میتواند تا ۵۰ سال عمر کند. فروش ورق گالوانیزه در مشهد بر اساس وزن انجام میشود یا تعداد؟ پوششی که به صورت یکنواخت و بدون خلل اعمال شود، معمولاً به عمر مفید بیشتری منجر میشود. که به صورت کوره ای رنگ می شدند. در ورق گالوانیزه لایه ای محافظ وجود دارد که آن را در برابر خوردگی حفظ می نماید. این پوشش مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسیداسیون دارد و در صورت خراش برداشتن، باز هم مانع از زنگ زدن ورق می شود. با این وجود نرخ محصولات گالوانیزه به صورت روزانه و لحظه ای در وب سایت آهن اینفو بارگذاری می شود. این ورقها با استفاده از فلز روی پوشش داده شدهاند و در نتیجه مقاومت به خوردگی بالایی دارند.



منبع
آخرین مطالب