استراتژیهای Topic Clusters
مدل تاپیک کلاستر Topic Clusters در تولید محتوا مه ویژن
تاپیک کلاستر و تقسیم بندی موضوعی هوشمندانه شما،سبب ایجاد حس ارزشمندی مطالب در مخاطب میشود. شما با این استراتژی به مخاطب هدف نشان میدهید که تخصص لازم در قلمرو مورد نظر را دارید. مخاطب متوجه میشود که اطلاعاتی که شما ارائه کردید جامع و کامل است و نیازی به خروج از صفحه شما و بررسی صفحات دیگر ندارد. محتوای تاپیک کلاستر یا محتوای خوشهای به محتوایی گفته میشود که به صورت هدفمند و دارای ساختاری منضبط و مرتبط به هم است. در این روش تولید محتوای یک محتوای اصلی داریم که حکم ستون را دارد که به آن پیلار هم گفته میشود.
صفحه Pillar، به هر صفحه خوشهای (cluster page) لینک میدهد و هر صفحه خوشهای نیز به pillar page دارای هایپرلینک کلیدواژه لینک میدهد. مزیت اصلی این مدل، علاوه بر نظم بخشیدن به برنامهریزی محتوا، باعث بهبود رتبهبندی تمامی صفحات لینک داده شده به pillar نیز میشود. یعنی، اگر یکی از صفحات هم مورد توجه قرار گیرد، رتبهبندی سایر صفحات متصل به pillar هم بهتر خواهد شد. همچنین، استفاده از این مدل، تجربه بهتری برای کاربران ایجاد میکند. این صفحه، صفحهای جامع است که موضوع (topic) اصلی را تحت پوشش قرار میدهد و به محتواهای باکیفیتی به نام subtopic لینک میدهد. در مدل خوشه ایی، زمانی که حتی یک صفحه عملکرد خوبی داشته باشد، کل خوشه در رتبه بندی افزایش می یابد.
این تکنیک به شما کمک میکند تا روی موضوعات اصلی تمرکز داشته باشید. بهعلاوه، این ترفند، باعث نظم بخشیدن و بهبود فرایند تولید محتوا میشود. همانطور که تا اینجا هم متوجه شدید، لینک داخلی یکی از مهم ترین جزئیات در مدل محتوای خوشه ای است. لینک داخلی که از محتواهای پیلار به کلاسترها و برعکس داده میشود و همینطور لینک داخلی بین محتواهای کلاستر. وجود این لینک های داخلی به مرور باعث افزایش قدرت صفحات و در نهایت بهبود سئو سایت شما میشود.
باید با یه مقدمه شروع کنی که یه دید کلی از موضوع میده و بعد بخشهای مشخصی بسازی که هر کدوم به یه زیرموضوع اختصاص داره. برای آگاهی از خدمات پشتیبانی سایت مه ویژن روی لینک زیر کلیک کنید. بسته به پیچیدگی موضوع و تعداد صفحاتی که به آن پیوند میزنید، ممکن است برخی از دستهها ضروری نباشند. برای به دست آوردن این اطلاعات میتوانید از نظر سنجیها، مصاحبهها و تحقیقات آنلاین استفاده کنید. آن چه که یک محتوا را جذاب و خواندنی میکند، پیوستگی در ساختار آن است. در انتها، با اینکه خیلی واجب نیست، اما ما نمونههای مرتبط را بر اساس حرف الفبایی ازA تا Z را برای شما قرار دادیم.
اگرچه این استراتژی موثر است، اما وب سایت شما را به هم ریخته و مطالب آن را تکراری می کند. علاوه بر این، از محتوایی که شما منتشر می کنید به طور موثر استفاده نمی شود. در واقع یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش نرخ پرش، ایجاد لینک داخلی است. زمانی که کاربر با کلیک روی لینک های صفحه وارد دیگر صفحات سایت تان شود، نرخ پرش آن هم از بین میرود. با توجه به اینکه بین کلاسترها و پیلارهای این نوع محتوا لینک داخلی زیادی وجود دارد، اغلب کاربران برای مطالعه مقالات جزئی یا کلی روی این لینک ها کلیک کرده و به این ترتیب نرخ پرش را از بین میبرند.
۴- محتواهایی را ایدهپردازی کنید که متناسب با موضوع اصلی و subtopic ها باشد. بهشون کمک میکنه محتواشون رو بهتر سازماندهی کنن و تو موضوعات خاص آتوریتی موضوعی بسازن. خیلیها کلاستربندی رو فقط با محتوای وبلاگ مرتبط میدونن، ولی فقط این نیست. میتونی از این تکنیک برای انواع دیگه محتوا مثل ابزارها هم استفاده کنی. تنها پیشنیاز اینه که محتوا مرتبط باشه تا گروهبندی صفحات معنی داشته باشه.
این اقدام (پیوند دادن) به موتورهای جستجو اعلام میکند که pillar page در این موضوع اعتباری به خصوص دارد و در طول زمان ممکن است که این صفحه میزان بیشتری از این موضوع مشخص را تحت پوشش خود قرار دهد. مدل خوشهای (Topic Cluster) به واسطه ماهیت خود میتواند برای سازماندهی محتوای صفحات، با استفاده از ساختار سایت یک راه مناسب به وجود آورد. تکنیکهای بسیاری برای بازاریابان سئو وجود دارد که آنها را در مسیر رشد و موفقیت در تولید محتوا یاری میکند. موتورهای جستجوی تاثیرگذار مانند گوگل، الگوریتم مورد استفاده خود را برای بهرهگیری از محتوای مبتنی بر موضوع دست خوش تغییرات قرار دادهاند. در نتیجه جستجوگرها، برای مرتبط کردن محتوا و موضوع به یکدیگر از روش جدیدی تحت عنوان مدل خوشه ای (Topic Cluster) استفاده میکنند. این مقاله، میتواند برای بازاریابان سئو یک تاکتیک ابتدایی اما موثر باشد.
همانطور که مشاهده کردید، محتوای پیلار یک کلمه پر سرچ با موضوعی اصلی و کلی است. اما کلاسترها مقالاتی با جستجوی پایین تر، اعتبار و محبوبیت کمتر هستند که پیرامون محتوای اصلی نوشته میشوند. پیلار کانتنت، همانطور که از نام آن مشخص است، باید موضوع اصلی و محتوای کلی را در بر گیرد. معمولا پیلار کانتنتها کلمات کلیدی اصلی و پر سرچ حوزهی کاری شما را شامل میشوند. با ایجاد تغییر در الگوریتمهای موتورهای جستوجو و تغییر رفتار کاربران، نیاز است که ما نیز در فرآیند تولید محتوای سایت خود تغییر ایجاد کنیم. با وجود الگوریتمهای که به سرعت جایگزین یکدیگر میشوند، موفقیت با استفاده از فقط یک روش بازاریابی تقریبا غیرممکن است.
در گذشته موتورهای جستوجو بیشتر بر اساس کلمات کلیدی، نتایج را به ما نشان میدادند؛ از این رو کاربران هنگام جستوجو حتما باید کلمه کلیدی مشخصی را جستوجو میکردند تا به نتیجه مورد نظر برسند. با توجه به تغییرات موتورهای جستجو و کاربران در طی سالها، بازاریابان محتوایی نیز باید شیوه و استراتژی خود را تغییر دهند، بهخصوص، زمانی که تمرکز اصلی آنها بر جذب ترافیک ارگانیک است. مثلا میتوانید در مقاله سئو که به طور مفصل در خصوص سئو و مطالب آن صحبت کردید در قسمتی از متن دوباره به مقاله اصلی لینک دهید تا کاربر بتواند در صورت نیاز به مقاله اصلی بازگردد. توجه داشته باشید امکان دارد هر مقاله کلاستر ی فرعی خودش قابلیت تبدیل به یک مقاله پیلار یا ستون را داشته باشد و خودش شامل زیر مجموعههایی باشد که بتوانند به صورت مستقل یک مقاله مفصل باشند. همانطور که گفتم ما داریم در مورد یک مدل محتوای خوشه ای صحبت میکنیم.
اخیراً کارشناسان سئو بر روی خوشه های موضوعی برای بهینه سازی تاکید دارند. خوشه های موضوعی یک تکنیک نسبتاً جدید است که در آن محتوا در گروهی از قطعات مرتبط ایجاد می شود که هر کدام را به یک موضوع اصلی پیوند می دهند. مدل خوشهای (Topic Cluster) موضوعی، معماری را مجددا انجام میدهند. وقتی هدف را موضوع محتوا قرار میدهیم، آیا باید کلیدواژهها را بطور کلی فراموش کنیم؟ جواب این سوال نه است.کلیدواژهها همچنان اهمیت خود را حفظ میکنند. علاوه بر این موارد، این مدل باعث میشود تمرکز بیشتری روی تولید محتوای متناسب با علاقهمندیهای مخاطبین هدف خود داشته باشید که این موضوع، باعث بهبود کارایی و عدم هدر رفتن زمان برای تولید محتواهای تکراری میشود.
در سالهای گذشته مردم برای یافتن پاسخ پرسشهای خود، به دنبال کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر هستند. امروزه نیز اکثر افراد سوالات پیچیدهای دارند که انتظار نتیجه و پاسخی دقیق از موتورهای جستجو دارند. در حال حاضر موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند تا ارتباط میان آنها را تشخیص دهند. الگوریتمهای گوگل به نقطهای رسیدهاند که میتوانند زمینههای موضوعی و هدف یک جستجو را درک کنند، آن را به جستجوهای مشابه مرتبط سازند و بهترین پاسخها را به سوالات ارائه دهند. خوشه بندی موضوعی به شما این اجازه را میدهد که تما جنبههای مختلف یک موضوع و کلیدواژههای مربوط به آن را پوشش دهید. این مدل به محتوای شما این امکان را میدهد که توسط موتورهای جستجو بهتر پیدا شوند و به استراتژی محتوای شما نظم بیشتری میبخشد.
اینکه محتوای پیلار شما چند کلمه باشد، قطعا به کلمه کلیدی و موضوع برمیگردد. مثلا اگر قرار باشد یک پیلار با موضوع “سئو” تهیه کنید، خب احتمالا یک محتوای 1 تا نهایتا 1500 کلمه به دردتان میخورد. حالا یک مقاله 3 هزار کلمه ای برای انواع راه های لاغر شدن مینویسم و در آن هر کدام از این موضوعات مثل لاغری با طب سنتی و… را به طور خلاصه توضیح میدهم. در ادامه هم به مخاطب میگویم برای مطالعه بیشتر، به سراغ هر محتوای کلاستر برود و به آنها لینک میدهم. علاوه بر این، از هر کدام از محتواهای تاپیک هم یک لینک به پیلار میدهم. همانطور که از اسمش هم پیداست، این مدل یک حالت محتوای خوشه ای و با جزئیات است.
نرخ پرش به مفهومی اطلاق میشود که در آن به میزان جذابیت مطلب شما برای مخاطب اشاره دارد. یعنی درصد کاربرانی که پس از خواندن مطلب شما، بدون هیچ تعاملی از صفحه خارج میشوند. صفحات خوشه ای را به عنوان مسیرها یا آزادراه هایی به یک ساختمان در نظر بگیرید. هر جاده ترافیک را از ناحیه متفاوتی از شهر برای آن ساختمان به ارمغان می آورد. به طور منطقی، ساختمانی که از چندین نقطه قابل دسترسی باشد، احتمالا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند.
برای اینکه بهت ایده بدیم، بیا چند تا مثال از تاپیک کلاسترها که تو سئو خوب عمل میکنن رو ببینیم. منطقیه چون موتورهای جستجو میتونن فوراً ارتباط بین صفحات رو بفهمن و لازم نیست منتظر بمونی تا دوباره محتوای سایتت رو ارزیابی کنن. این کلاستر شامل یه صفحه پیلار (راهنمای بازاریابی دیجیتال) و چند تا صفحه کلاستر/پشتیبان (مثلاً راهنمای سئو، راهنمای تبلیغات کلیکی، و بقیه) میشه. اگر شما هم به دنبال روشهای نوین برای تولید محتوای وبسایت هستید و از روشهای قدیمی نتیجه مطلوبی را دریافت نکردهاید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم. Answer The Public یک ابزار جستوجوی کلمات کلیدی است که کلمات جستجو شده را آنالیز کرده و بصورت پیش فرض پیشنهاداتی بصورت عکس ارائه میکند که به آن جستجوی ابرگونه میگویند. نمونه کلمات سوالی شامل چه کسی، چرا، چه وقت و … به اضافه کلمات سوالی دیگر مثل چگونه؟، آیا؟، می شود؟ و کدام؟ میباشد.
وقتی از خوشههای موضوعی استفاده میکنید، چشماندازی منظمتر به خزندههای وب ارائه میدهید و به آنها اطلاع میدهید که کدام صفحه را اولویتبندی کنند. علاوه بر این، از آنجایی که تمام صفحات کلاستر به صفحه ستون لینک دارند، رتبه بندی یک صفحه به طور خودکار رتبه صفحه دیگر را نیز افزایش می دهد. وقتی چندین مقاله را با یک کلمه کلیدی خاص منتشر می کنید، شانس خود را برای دستیابی به افراد بیشتر افزایش می دهید. مخاطبان مورد نظر شما ممکن است با استفاده از هزاران کلمه کلیدی مختلف، اطلاعات خاصی را جستجو کنند. بنابراین، نوشتن چندین مقاله که به صفحه ستون لینک دارند، مطمئنا باعث می شود که خواننده شما بدون توجه به کلمات کلیدی که سرچ می کند، بتواند به شما دسترسی داشته باشد. پیش از این، تحقیق کلمات کلیدی تمرکز استراتژی سئو بودند، این در حالی است که هنوز هم از اهمیت زیادی برخوردار است.
اگه از ساختار پوشه استفاده میکنی، میتونی تو سرچ کنسول گوگل یه فیلتر اضافه کنی که فقط URLهای شامل اسم پوشه رو نشون بده. فرق اصلی بین نوشتن محتوا برای یه پست وبلاگ معمولی و یه صفحه پیلار، ساختارشه. این فرآیند شبیه تحقیق کلمات کلیدیه، ولی میتونی از چند تا ابزار و تکنیک مختلف برای پیدا کردن ایدههای محتوایی استفاده کنی. پس از مدتی با انبوهی از مطالب مختلف مواجه خواهید شد که بخشهای مختلفی را پوشش میدهند؛ با گذشت زمان شما با یک صفحه وبلاگ شلوغ و بهم ریخته مواجه خواهید شد. در این بین ممکن است برخی از مقالات شما تکراری باشد و در چندین مقاله مختلف، موضوع یکسانی را بررسی کرده باشید.
مزیت دیگر این استراتژی این است که رابطه معنایی بین صفحات کلاستر و صفحات ستون به گوگل نشان می دهد که این وب سایت یک مرجع قابل اعتماد در این موضوع است. نوشتن چندین مقاله طولانی در مورد یک موضوع که به دیگر مقالات مرتبط لینک دارند به این معنی است که شما یک منبع معتبر هستید، نه فقط یک وبلاگ آماتور. این مهم، دقیقاً همان چیزی است که گوگل باید بداند تا شما را به بالاترین نقطه در نتایج جستجو برساند. وقتی بداند که محتوای مفیدی را ارسال می کنید که برای خوانندگانتان ارزشمند است، مطمئناً به صفحه اول خواهید رفت. مدل خوشهای، در واقع شامل یک صفحه pillar page و محتواهای subtopic است که برای هر یک از موضوعات اصلی خود در نظر گرفتهاید.
Subtopic ها، قطعات کوچکتر از محتوا هستند که یک سوال خاص از موضوع اصلی تحت پوشش Pillar Page را پاسخ میدهند. طبیعتاً موضوعاتی که به عنوان subtopic انتخاب میکنید، باید مرتبط با موضوع اصلی باشد. هر مدل topic cluster، باید حداقل شامل ۶ زیر موضوع و حداکثر ۲۰ زیر موضوع باشد. صفحات کلاستر به صفحه پیلار و همینطور به همدیگه لینک میدن و یه شبکه کوچیک درست میکنن که به موتورهای جستجو کمک میکنه ارتباط بین محتواها رو بفهمن و آتوریتی موضوعی سایت رو بالا ببرن. تاپیک کلاسترها یکی از بهترین راهها هستن تا به موتورهای جستجو بگی سایتت باید برای چه چیزی شناخته بشه و برای کلمات کلیدی مهم کسب و کارت رتبههای بالایی بگیری.
در این راستا مدلهای مختلفی برای تولید محتوا معرفی شده است که با کمک آنها میتوانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید و به مرور در صدر فهرست نتایج جستوجو ظاهر شوید. قبل از اینکه وارد مبحث مدل خوشه ای (Topic Cluster) شویم، لازم به ذکر است که ساختار وب سایت ما به شکل دیگری بوده است. همانطور که سایت مطالب و محتوای بیشتری تولید میکند، صفحات وبلاگ و ساختار گسترش مییابد و پیچیدهتر میشود. به روز رسانی مرغ مگس خوار (Hummingbird) گوگل، اولین تغییر بزرگی بود که در سال ۲۰۱۳ در این زمینه رخ داد. الگوریتم جستجوی این به روز رسانی به جای تمرکز بر کلمات کلیدی، سعی بر تجزیه عبارات از یکدیگر دارد.
بگذارید بیشتر با این ابزار کار کنیم تا کلیدواژههای بیشتری را بیابیم. 6- مدل را ایجاد کنید، آنالیز و اندازهگیری کنید و سپس، بهینهسازی کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در این مرورگر برای دفعهی دیگری که دیدگاهی مینویسم.
در جلسه آینده از بلوک بازاریابی محتوا، درباره معیارهای ارزیابی یک محتوا صحبت میکنیم. با ظهور دستگاههای موبایل و استفاده گسترده از آنها برای جستجو، عباراتی که سرچ میشوند بیشتر جنبه محاورهای پیدا کردهاند. چندین سال قبل، افراد اغلب از واژهها و عبارتهای رسمیتر برای سرچ در موتورهای جستجو استفاده میکردند. درحالیکه در حال حاضر، کاربران برای سرچ کردن، از سوالات طولانی و پیچیده با جملهبندی کامل استفاده میکنند. بهروزرسانیهای گوگل در 2 الی 3 سال گذشته، روی فهمیدن چنین عبارات و جملاتی تمرکز داشته است. متاسفانه، این کار، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بازاریابان مرتکب میشوند؛ زیرا ایجاد حجم زیادی از محتواهای ناکارآمد و مشابه، نه تنها مشکلی را حل نمیکند، بلکه منجر به صرف هزینه بیشتر میشود.
توجه داشته باشید که هنگام لینک دهی، از یک انکرتکست یکسان استفاده کنید. فرض کنید کسبوکار شما در دو حوزه طراحی سایت و بهینه سازی وبسایت فعالیت میکند. برای دستیابی به نتایج بهتر و ارتقای سئو وبسایت خود، اقدام به انتشار مطالب مختلفی درباره این دو موضوع در وبسایت خود کرده اید. با ظهور الگوریتمهای مرغ مگس خوار و رنک برین، موتورهای جستوجوی گوگل بسیار هوشمند شدند و توانستند به منظور کلی کاربران پی ببرند. تغییر نحوه سرچ کردن کاربران و تعامل آنها با موتورهای جستجو، بسیار مهمتر از توسعه موتورهای جستجو است. همچنین، گوگل برای فراگیری ماشینی (Machine Learning) سرمایه زیادی صرف کرده و RankBrain را در الگوریتم رتبهبندی محتواها معرفی کرده است.
هر مدل خوشهای باید شامل ۶ الی ۸ subtopic باشد که سوالات مشخص و مرتبط با موضوع اصلی را پاسخ میدهند. تاپیک کلاسترها یک استراتژی قدرتمند در سئو هستند که به وبسایتها کمک میکنند تا آتوریتی موضوعی خود را افزایش داده و در نتایج جستجو رتبههای بالاتری کسب کنند. این روش شامل ایجاد یک صفحه اصلی جامع (صفحه Pillar) و چندین صفحه فرعی (Cluster) مرتبط است که همگی به یکدیگر لینک میدهند. براساس تحقیق سریعی که انجام دادیم نتایج زیر را بدست میآوریم.• موضوع اصلی در Ahrefs به Parent topic شناخته میشود. موضوعاتی که در این بخش معرفی میشوند، احتمالا همان موضوعاتی هستند که باید برای آنها صفحه محوری بسازیم.• تعداد زیادی کلیدواژه مرتبط به هم.
تولید و فروش محتوا، یکی از شغلهای جدید و سوغات دنیای دیجیتال است. هر صفحه ای که رتبه بالا بگیرد، تمام صفحاتی که به آن لینک شده اند را به همراه خود بالا میبرد. این ابزار، لیستی از کلیدواژهها را در اختیار شما قرار خواهد داد اما نشان نمیدهد که هر کدام از این کلیدواژهها چند بار جستوجو شده اند. پس همه این ایدهها را کپی کنید و در Google Keyword Planner قرار دهید. خوشبختانه، برای مقابله با این مشکلات، راه حلهایی وجود دارد که در این پست توضیح داده میشوند.
تصویر زیر، تفاوت ساختار یک بلاگ با مدل قدیمی و مدل topic cluster را نشان میدهد. ساختار یک بلاگ در مدل topic cluster، شامل پستهای بسیار زیادی است که هر کدام از آنها به صفحه pillar لینک میدهند. تاپیک کلاستر، محتوای خوشه ای ، محتوای پیلار و محتوای کانتنت کلاستر همه به یک معنی هستند. برای اینکه شما بتوانید یک محتوای تاپیک کلاستر تولید کنید ابتدا باید مفهوم آن را به خوبی درک کنید سپس اقدام به تولید محتوا کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای موجود خود را بر اساس موضوعات گسترده مرتب کنید.
وقتی از تاپیک کلاسترها استفاده میکنی، مهمه که عملکرد سئوشون رو از نزدیک زیر نظر بگیری تا بفهمی آیا این تکنیک نتایج بهتری نسبت به انتشار پستهای وبلاگ جداگانه میده یا نه. تو بیشتر موارد، میبینی که موضوعات مشابه یا نزدیک به هم رو پوشش میدن. یه مثال میزنم که ساختار دو تا صفحه رو نشون میده که برای عبارت “نتایج سئو” تو رتبههای 1 و 2 گوگل قرار دارن. تو صفحه پیلارت (کسب درآمد آنلاین)، خلاصهای از نحوه کار هر روش رو با لینک به صفحات کلاستر میاری. به عنوان مثال؛ فرض کنید که پیلار کانتنت شما مربوط به دیجیتال مارکتینگ است. ابتدا باید مقالهای در رابطه با دیجیتال مارکتینگ بنویسد و بازاریابی دیجیتال را به صورت کلی توضیح دهید و از استراتژيهای مختلف آن نام ببرید.
علاوه بر این، الگوریتمهای پیچیده موتورهای جستجو نیز بر اساس نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستجو، تغییر کرده است. در مقاله اصلی شما این حوزهها را به صورت کلی معرفی میکنید و در خصوص هر کدام یک الی دو پاراگراف یا هر چقدر که لازم دیدید توضیح اجمالی میدهید. به این نکته توجه کنید شما نباید مقاله را ناقص بنویسید بلکه باید کلی توضیح دهید نه مفصل. این مقاله میشود ستون مقالات ، حالا مقالات فرعی یا همان کلاسترها تک تک این موضوعات یا همان حوزههای فعالیت دیجیتال مارکتینگ میشود. هنگامی که موضوع گسترده و دامنه داری را شناسایی کردید، از طریق جستجوی کلمه کلیدی به دسته ها و زیر شاخه ها تقسیم می شود. پس از انجام این کار، میتوانید ایدههای محتوایی مرتبط با موضوع فرعی را ترسیم کنید.
البته که مطمئنم هنوز هم سوالاتی در مورد این نوع محتوا در ذهن تان هست. پس در قسمت نظرات منتظر شما هستم و سوالات تان را در کمتر از 24 ساعت جواب میدهم. من خودم اغلب از راهکار دوم استفاده میکنم و البته در زمان لینک سازی داخلی، کلاسترها را آپدیت محتوایی میکنم. ابتدا محتواهای کلاستر خودتان را بنویسید، بعد از اینکه همه آنها را نوشتید محتوای پیلار را نوشته و کلاسترها را به آن لینک بدهید. برای پیدا کردن این کلمات، از ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی و همینطور سایت رقبا و… کمک میگیریم.
در مورد این موضوع در دوره تخصصی تحقیقات کلمات فرین توضیحات کامل داده ام. در حالت عادی و زمانی که از آسمانخراش استفاده کنید، شما یک مقاله ارزشمند و غنی دارید که خب احتمال رتبه گرفتن آن روی کلمه کلیدی اصلی هم به شدت بالاست. اما مشکل این است که متاسفانه این مقالات طولانی قدرت کمی روی کلمات اضافه خودشان دارند. این به موتورهای جستجو کمک میکنه بفهمن کدوم صفحات بخشی از کلاستر هستن و نظارت رو هم راحتتر میکنه. برای اینکه به گوگل کمک کنیم اینو بفهمه، یه تاپیک کلاستر برای بازاریابی دیجیتال درست میکنیم. حال با کمک لینک دهی داخلی، تمامی مقالات زیرمجموعه را به پیلار کانتنت وصل کنید.
در آخر باید تمامی خوشه های محتوایی را به صفحه اصلی سایت پیوند دهید. در مرحله ایجاد لینک داخلی بین خوشه های محتوایی، باید به متن لینک شده (Anchor text) توجه شود که تا حد ممکن به کلمه کلیدی هدف مرتبط باشد. شاید در ابتدا انجام این کارها زمان بر به نظر برسد اما در نهایت محتوای شما را ساختار یافته و ارزشمند تر میکند؛ هم از نگاه مخاطبین و هم از نگاه موتور جستجوی گوگل (SERP). برای این که به موتورهای جستوجو نشان دهید که همه مطالبتان به هم مرتبط است، باید تمامی مطالب مربوط به هم را با استفاده از لینکهای داخلی به هم وصل کنید. صفحه محوری باید به تمام مطالب زیرمجموعه لینک داشته باشد و در مقابل همه مطالبی که پست می کنید باید به صفحه محوری لینک شده باشند.لینک کردن مطالب مختلف به یک دیگر، در استراتژی دستهبندی محتوا مهم ترین کار است.
این ساختار برای کلاسترهایی با صفحات زیاد مناسبتره، ولی فنیتره و ممکنه به کمک یه برنامهنویس نیاز داشته باشی. تو این راهنما یاد میگیری چطور با استفاده از روشهای اثبات شده، کلاسترهای محتوایی رو درست بسازی. هر یک از زیرمجموعهها را انتخاب کرده و اینبار مقالاتی مختص به آن زیرمجموعه خاص بنویسید و به طور کامل شرح دهید و به جزئیات مربوط به آن بپردازید. وقتی مشکل کاربر را به درستی درک کرده و جوابهای کارآمد به آنها بدهید، آنها زمان بیشتری را در صفحه شما می مانند. به همین دلیل، موضوع بعدی که بررسی میکنیم، تغییرات افرادی است که در گوگل سرچ میکنند و تغییر در نحوه سرچ آنها است. کپیرایت © کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/