آموزش سئو برای فروشگاه اینترنتی
دوره آموزش سئو فروشگاهی دیجیکالا تو مشتته!
در یک فروشگاه اینترنتی محصولات باید تحت دسته بندی های مرتبط خود قرار گیرند. به این مشتریان می توانند محصولات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. بنابراین توجه کنید که محصولات در دسته بندی های مرتبط خود قرار گیرند. سئو باعث میشود افرادی که در گوگل به دنبال محصولات شما هستند در صفحه اول نتایج جستجو وب سایت شما را ببینند و وارد سایت شما شوند تا جزییات محصول شما را بررسی کنند. اگر در صفحه اول نتایج جستجو نباشید درصد فروش شما بسیار کاهش پیدا میکند.
در بعضی موارد ممکن است یک محصول را بتوان از 5 یا 6 راه مختلف پیدا کرد. بهتر است که حداقل یک بار تست mobile-friendly testing tool را روی صفحات مختلف سایت فروشگاهی (صفحه اصلی، صفحه دسته بندی محصولات و صفحات محصول و…) اجرا کنید تا مطمئن شوید همه چیز به طور مناسب و طبق استاندارد انجام شده است. در اواخر سال 2015 میزان جستجوهای گوگل که از طریق دستگاههای موبایل انجام میشد از کامپیوترهای خانگی پیشی گرفت. راحتی استفاده در موبایل تنها به سئو سایت مربوط نمیشود، بلکه با توجه به افزایش روز افزون کاربران موبایل، برای داشتن یک سایت فروشگاهی خوب، سایتتان حتما باید برای کاربران موبایل جذاب و دارای تجربه کاربری مناسب باشد. پس از انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی شما یک لیست از کلمات مهم برای سایت فروشگاهی خود دارید.
روشن است که کلمات کلیدی که نرخ پیشنهاد گران تری دارند برای رتبه بندی جستجوی گوگل رقابت پذیرتر هستند. در بخش بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت، اکنون باید نرخ پیشنهاد را برای کلمه کلیدی لیست تان چک کنید. این کار گاهی اوقات باعث می شود کلمات کلیدی های بسیار خوبی برای صفحات دسته بندی خود پیدا کنید. این کار هم برای کاربران مفید است و هم به موتورهای جستجو کمک میکند که صفحات محصولات شما را بهتر بشناسند. در این مقاله به مواردی برای بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی پرداختیم، سپس نکات تأثیر گذار در ux را بیان کرده و در انتها به مواردی که میتواند تأثیر منفی در سئو فروشگاه اینترنتی داشته باشد پرداختیم. در صورتی که هرگونه سؤال در این زمینه دارید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید تا متخصصان مدیریو پاسخگوی آن باشند.
همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و با کمک آن ها، در سایت های معتبر و مرتبط با موضوع کارتان بک لینک بگیرید. بعد از طی کردن تمام مراحل تدوین استراتژی سئو فروشگاه اینترنتیتان وقت اقدام است و باید برای تمام مواردی که تهیه کردید یک جدول زمان بندی تهیه کنید تا بتوانید عملیات سئو سایت فروشگاهی خود را به نتیجه مطلوب برسانید. برای محصولات خود از تمام زوایا عکس و ویدیو بگذارید تا کاربر با تمام جزییات محصول آشنا شود. برای سئو محصولات سایت فروشگاهی در ووکامرس بهتر است از افزونههای سئو کمک بگیرید تا موارد مورد نیاز برای سئو محصول را بررسی کند. همچنین در ادامه بهترین افزونهی سئوی فروشگاه اینترنتی را معرفی خواهیم کرد. ویکی پدیا هم جزو آن وب سایت های محبوب برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محصول و دسته بندی های سایت فروشگاهی شما است.
در حالی که سئو به کلمات کلیدی متکی است، برای بالا بردن رتبه سایت شما به چیزی بیش از پاشیدن برخی کلمات کلیدی در محتوای سایت شما نیاز است. حتما چیزهایی در مورد بالا آمدن سایت یا سئوی آن شنیدهاید (وگرنه الان اینجا نبودید!) ؛ اما شاید دقیقا ندانید چیست و چگونه بهبود پیدا میکند. یادتان باشد که محتوای صفحات داخلی سایتتان را انسان محور بنویسید و برای هر محصول به طور جداگانه داستان سرایی کنید. بعلاوه، هر چه محتوای محصولتان طولانیتر باشد، فرصت بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی و انسان گونه در متنتان دارید. سرچ کنسول یک ابزار مهم در سئوی سایت است که گوگل به رایگان در اختیار کاربران قرار داده.
از وبسایتساز سئوپسند گرفته تا مدیریت ساده متاتگها و سرعت مناسب بارگذاری، همگی برای بهبود رتبه در گوگل مفید هستند. اگر هنوز فروشینو را امتحان نکردهاید، همین حالا اپلیکیشن فروشینو را دانلود کنید و اولین قدم را به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات ان فرآیند فروش خود را بهینه کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید. صفحات دسته بندی شامل بیش از هزار کلمه از محتوا هستند و از کلمه کلیدی حدود ۳ تا ۵ بار باید در آن ها استفاده شود. بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی یکی از بخش های چالش برانگیز مهم در بهینه سازی سایت فروشگاهی است. اگر محتوای با کیفیت بالا می خواهید، برخلاف یک پست وبلاگ، شما نیاز دارید که تبدیل ها را در نظر داشته باشید.
این ابزارها به شما کمک می کنند تا سئو سایت فروشگاهی خود را بهینه کنید و از ترافیکی که در حال حاضر دارید، درآمد بیشتری کسب کنید. گفتیم اضافه کردن توضیحات محصول، تأثیر بالایی روی سئو سایتتان دارد. اما این موضوع نباید باعث شود شما همۀ تمرکزتان را روی محصولات بگذارید و از وبلاگ نویسی غافل شوید. یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید یک وبلاگ، پر از محتوای مرتبط به محصولاتش داشته باشد. برای مثال، یک فروشگاه آنلاین لباسهای زنانه باید دسته بندیهایی با عنوان «لباس ورزشی»، «لباس رسمی»، «لباس شب»، «لباس خواب» و...
با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است محصولات نا وجود را اگر به مدت طولانی موجود نمی شود، از دید کاربر مخفی کنید. اگر برخی از محصولات به طور کلی موجود نمی شود، بهتر است صفحه آن را به یک محصول مرتبط ریدایرکت 301 کنید. ✅ میدونی همونطوری که ماشین نیاز به رسیدگی داره، فروشگاه اینترنتی هم باید بهش رسیدگی بشه. و بسته شدن سایت نیز باعث افت میزان ماندگاری کاربران داخل سایت User engagement و رتبه های صفحات میگردد. خوب تا اینجا متوجه شدیم که اگر محصول ما تکراری بود بهتر است روی محصول اصلی کنونیکال کنیم و سایر محصولات را در کنار آن در فیلتر ها قرار دهیم تا رنگ هایی که مرتبط هستند نیز نمایش داده شود. برای محصولات خود بخش دیدگاهها را فعال کنید تا کاربران بتوانند بعد از خرید آن محصول نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند. صفحات خطای 404 صفحاتی از سایت شما هستند که به دلیل مشکلی دیگر در دسترس نیستند. این صفحات رتبه شما را پایین میآورند؛ مگر این که از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. یعنی با استفاده از کد 301 آن صفحه را تغییر مسیر دهید تا خواننده را به سمت محبوبترین صفحات سایت و البته مرتبط با جستجوی کاربر هدایت کند. درست است که برای محصولات سایتتان باید حتماً دسته بندی داشته باشید؛ اما توجه کنید که تمام صفحات وب سایتتان باید تا حد امکان نزدیک به صفحه اصلی باشند.
چون زمانیکه برند شما قوی باشد و بیشتر در گوگل جستجو شود باعث میشود ارزش برند شما بین صفحات سایت شما منتقل شود و این باعث بهبود رتبه صفحات سایت شما میشود. در این مقاله ما به مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئو سایت فروشگاهی پرداخته ایم و با مطالعه این موارد و ارتباط دادن آنها به کسب و کار خود میتوانید به اطلاعات بینظیری برسید که قطعا روی فروش شما تاثیرگذار خواهد بود. شما نیازی نیست سئو را کامل از پایه بیاموزید تا از طریق سایت فروشگاهی تان به درآمد برسید! فقط کافیست مهمترین نکات سئو سایت فروشگاهی را یاد بگیرید و همان موارد را روی فروشگاه اینترنتی خود اعمال کنید تا نتایج فوقالعاده بدست بیاورید. در این بخش، ما ۵ اپلیکیشن و ابزار سئو برای فروشگاه های اینترنتی را پوشش می دهیم که می توانید از آنها برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید.
کاهش هزینههای تبلیغاتکلیک در سئو رایگان است؛ بنابراین اگر رتبه خوبی داشته باشید، بدون نیاز به صرف هزینه های سنگین تبلیغات، میتوانید ترافیک و فروش قابل توجهی بهدست آورید. یکی از دلایل دست دادن مشتری و بازدیدکننده این است که سرعت بالا آمدن سایت شما پایین باشد. حتی اگر محصولات متنوع و سایت پر محتوایی داشته باشید مطمئن باشید که مشتریان زیادی نخواهید داشت. (به همان شکل طبیعی که در مثال قبلی برای ایجاد لینکهای داخلی توضیح دادیم.) و از آنها هم میخواهیم که همین کار را انجام دهند. کلمات کلیدی لانگ تیل یا دمدراز، کلمات طولانیتر و چند حرفی هستند.
کاربران دوست دارند خریدشان سریع و آسان باشد، و سایتی که کند باشد، آنها را فراری میدهد. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و GTmetrix استفاده کنید. مثلاً اگر تصاویر محصولات بهدرستی بهینه نشده باشند، با فشردهسازی آنها میتوانید سرعت را افزایش دهید و رضایت کاربرانتان را بیشتر کنید. قبل از اینکه به راه حل این موضوع بپردازیم باید این نکته را عنوان کنیم که در سئو، گوگل سایت ها را نسبت به رقبای خود میسنجد. منظور از کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی فرایندی است که در آن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با یک کسبوکار و سایت (کلمات و عبارتی که مخاطبان هدف و مشتریان ما جستوجو میکنند) را شناسایی و پیدا میکنیم.
مثلاً بهجای کلمه کلیدی "کفش زنانه"، از عباراتی مثل "کفش زنانه راحتی برای پیادهروی" استفاده کنید. تفاوت آن این است که باید در این عنوان نویسی، علاوه بر جذاب بودن عنوان، به ایجاد یک ارزش برای مخاطب بپردازیم. در راس هرم، صفحه اصلی سایت شما وجود دارد که بهتدریج به بخشهای کوچکتر، مشخصتر و دقیقتری تبدیل میشود. در گام اول صفحه اصلی به دستهبندی ها و زیرمجموعههای آن تقسیم می شود. از طرفی چون با اطلاعات شخصی کاربران مثل رمزهای عبور و اطلاعات کارتهای بانکی آنها سروکار داریم، حفط امنیت این دادهها هم بسیار مهم است. منظور از استراتژی سئو، همان برنامه و پلنی است که باید برای رسیدن به هدفی معین (مثلاً افزایش ترافیک ارگانیک سایت) بچینید و اقدامات لازم برای رسیدن به آن هدف را در این برنامه مشخص کنید.
مثلاً اگر یک فروشگاه کفش دارید، بهجای هدفگذاری روی "کفش"، میتوانید از عباراتی مانند "کفش مردانه اسپرت نایک" استفاده کنید که دقیقتر و کمتر رقابتی است. لینکدهی داخلی مثل راهروهای فروشگاه شماست که کاربر را از یک بخش به بخش دیگر هدایت میکند. نانبریدد هم مثل تابلوی راهنما در فروشگاه فیزیکی است که مسیر را برای بازگشت راحتتر به کاربر نشان میدهد. روشهای دیگری مثل انتشار پست مهمان و تبادل لینک با کسبوکارهای مشابه خودتان، کمپینهای روابط عمومی و همکاری با اینفلوئنسرها هم وجود دارد که میتواند در کسباعتبار بیشتر و دریافت بکلینک برای فروشگاهتان موثر باشد. از بین فرمتهای مختلف تصاویر، JPEG رایجترین و بهترین فرمت برای عکسهای محصولات است؛ چون هم حجم کمی دارد، هم کیفیت آن مناسب است.
حتماق میدانید برای اینکه سایت فروشگاهیتان برای کاربران وجود خارجی داشته باشد، لازم است که تمام اطلاعات، فایلها و محتویات آن را در فضایی به نام هاست یا میزبانی وب ذخیره و نگهداری کنید. قبلاً در مقاله دیگری درباره اینکه هاست چیست و چه انواعی دارد مفصل صحبت کردیم که پیشنهاد میدهم حتماً نگاهی به آن بیندازید. موضوعی که در سایت های فروشگاهی بسیار به چشم می خورد، موجود نبودن برخی از محصولات است. به همین دلیل بهتر است صفحاتی که موجودی ندارند را در صورتی که تا شارژ دوباره محصول، زمان زیادی صرف می شود؛ آنها را ریدایرکت و یا حذف نمایید. تولید محتوای ویدیویی نسبت به تولید محتوای متنی و تصویری، مدت زمان بیشتری کاربر را در یک صفحه نگه میدارد. از آنجایی که مشتریان در خرید آنلاین امکان مشاهده و لمس محصولات را از نزدیک ندارند، با تولید محتوای ویدیویی می توانید این تجربه را بصورت آنلاین برای آنها فراهم کنید.
صفحات مهم چه صفحاتی هستند؟ آنهایی که قبلا حداقل در یک کلمه کلیدی بین ۱۰ رتبه برتر گوگل قرار گرفتهاند یا اینکه کلمات کلیدی مهمی را روی آنها هدفگذاری کردهاید. HTML مخفف Hypertext Markup Language است، یکی از اصطلاحات شاخص در حوزهی طراحی وب که ساختار و محتوای اصلی هر صفحه وب را تعریف میکند. این زبان از تگهایی تشکیل شده است که هر کدام وظایف مشخصی دارند و با استفاده از آنها میتوان متن، تصاویر، لینکها، جداول و سایر عناصر را به صفحات وب اضافه کرد. مسیر بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئوی معروف، بسیار سخت و گاه گیجکننده است. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.
نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. ابزار مدیریت متاتگهادر فروشینو، برای هر صفحه و محصول، میتوانید عنوان و توضیحات تعریف کنید. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. همچنین می توانید مکان فروسگاه اینترنتی خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.
لینک داخلی، یعنی لینکی از یک صفحه به صفحه دیگری در سایت خودتان، به افزایش قدرت سایت کمک میکند. بنابراین بهترین حالت این است که این زمان و انرژی صرف صفحات مهمتر سایتتان شود. فرض کنیم سایت شما صفحه دارد که همگی در دسترس موتورهای جستجو هستند. علاوه بر این 1000 صفحه دیگر هست که خطای 404 میدهند و 9000 صفحهی دیگر هم هستند که به صفحات دیگر ریدایرکت میشوند. حالا این را هم در نظر بگیرید که از مجموع این صفحه تنها 5000 صفحه قابل قابل ایندکس هستند. بیشتر صفحات یک سایت از یک سری فایل و تصاویر مشترک استفاده میکنند.
کسب اطلاعات در مورد کلیدواژههایی که رقبایتان برای آن کلمات رتبه کسب کردهاند به شما کمک میکند تا ایدههای جدید برای تولید محتوا و بهینه سازی صفحات پیدا کنید. با پیاده سازی علامت های Schema.org در صفحات محصول تجاری و یا از افزونه های امتیاز کاربر در وردپرس و ووکامرس استفاده کنید. البته سئوی وردپرس آن چنان ساده است که میتوانید همین امروز سایت خود را به سادگی بهینه سازی کنید. وردپرس قابلیت های زیادی در طراحی سایت و بهینه سازی دارد و بیشتر از یک چهارم کل اینترنت را مدیریت می کند. اگر هنوز سایت راه اندازی نکرده اید، بهتر است از وردپرس استفاده کنید و سایت خود را با وردپرس بسازید.
این بدان معنی است که آنها احتمالاً زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند. بهعلاوه اینکه، گوگل هربار خواب تازهای برای ما میبیند و با تغییر الگوریتمهایش، شما باید طبق همان موارد عمل کنید تا سایتتان با افت مواجه نشوید. در مقالۀ دیگری از بلاگ، با عنوان «تکنیکهای مؤثر برای نوشتن توضیحات محصول» درباره اهمیت توضیحات محصولات و چگونگی نوشتن آن، مفصل صحبت کردهایم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. برای همین در اینجا چند راه برای به دست آوردن آنها را به شما نشان میدهم.
با کسب رتبه در گوگل شما قادر خواهید بود مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. وابستگی مستقیم درآمد و فروش نشان از اهمیت توجه به سئوی سایت فروشگاهی دارد. سایتهای فروشگاهی این جستجوها برای محصولات را به URL انتقال میدهند تا کاربران بتوانند بعدا دوباره به نتایج این جستجو مراجعه کنند و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. میتوان با اعمال فیلترهای مختلف، عملا بینهایت URL مختلف تولید کرد. ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد.
بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند. سایت فروشگاهی باید واکنشگرا (Responsive) باشد و باتوجه به اندازه صفحه نمایشگر، چیدمان خود و اندازهها را تطبیق دهد. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی با پسوند XML است که در آن همه صفحاتی از سایتتان که میخواهید توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته و ایندکس شود مشخص میشوند. حال نوبت شماست، استراتژی ها و چک لیست خوبی برای بهبود سایت تجاری تان در اختیار شما قرار داده ایم. می توانید قدم به قدم آنها را به کار بگیرید و حتما ما را هم از نتایج کار خود مطلع سازید. اگر این مسیرهای آدرس دهی توسط گوگل ایندکس شوند حتما محتوای تکراری زیادی خواهید داشت.
این سایت یک سایت تجاری در حوزه قاب آیفون بود که به دلایل نامعلومی تعطیل شده بود. کریس با خود فکر کرد اگر ما به سایت edge-design لینک بدهیم مطمئنا به سایت های دیگر هم دست خواهیم یافت . اگر به دنبال دامنه های مرتبط هستید، میتوانید از ابزارهای انتخاب و پیشنهاد نام دامنه استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. بنابراین توصیه ما این است که همیشه در پی انتشار محتوای عمیق یکتا و با امتیاز قابل رقابت باشید. سپس بگردید و تمام این کارها را برای صفحات با اولویت بالا یتان تکرار کنید. اینجـا هــر چیــزی درباره سـئو نیاز داشـته باشـی برات فراهـم شـده؛ چـه بخـوای سئو رو یادبگیری چه از خدمات سئو استفاده کنی.
این امر به مرور زمان باعث شده است که HTML به عنوان یک استاندارد بینالمللی شناخته شود که همه مرورگرهای وب و دیگر ابزارها آن را پشتیبانی میکنند. در دوره آموزش html css، قدم به قدم به شما آموزش داده میشود که چطور میتوانید به عنوان یک طراح وب یا برنامهنویس وب، ساختار و قالب یک وبسایت رو طراحی کنید و به مرحله اجرا برسونید. ما از مفاهیم پایه شروع میکنیم و به مباحث پیشرفته طراحی وب میرسیم تا شما به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید. وب (World Wide Web) بخشی از اینترنت است که به شما اجازه میدهد از طریق مرورگرها به اطلاعات و خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنید. برخلاف اینترنت که شبکهای جهانی است، وب یک سرویس بر بستر اینترنت محسوب میشود.
اجازه دهید از همان ابتدا این را به شما بگوییم که برای سئو سایت فروشگاهیتان باید کمی صبر پیشه کنید! بهعلاوه اینکه، نه برای آمدن در صدر نتایج تضمینی وجود دارد؛ نه برای باقی ماندن همیشگی در آن جایگاه. اما این نوع صفحات به ندرت باعث فروش مستقیم سایتهای فروشگاهی میشوند. با این اوصاف میتوانید از بازاریابی محتوا برای تقویت صفحات مهم (صفحات محصول و دستهبندی) در سایتهای فروشگاهی خود استفاده کنید. در ادامه نکات مربوط به آموزش سئو؛ اینبار در یک آموزش ساده اما کامل، آموزش سئو فروشگاه اینترنتی را برایتان آماده کردهام.
سرعت بارگذاری صفحه به عوامل مختلفی مانند سرور سایت، حجم فایلهای صفحه و حجم تصاویر بستگی دارد. کیبورد کنیبالیزیشن (keyword cannibalization) هنگامی رخ میدهد که برای یک کلمه کلیدی بیش از یک صفحه را بهینه کردهاید. مطمئن شوید که هیچ یک از صفحات مهم بیش از سه کلیک با صفحه اصلی شما فاصله ندارند. در سایتتان به دنبال صفحاتی با محتوای یکسان اما URLهای متفاوت باشید، خیلی اوقات دلیلی برای وجود دو صفحه یکسان وجود ندارد. اگر فکر میکنید انجام این کار در تکتک صفحات سایت شما برایتان سخت است، سعی کنید از مهمترین صفحات شروع کنید.
این مقاله مقایسه ای هدیه ای رایگان برای مخاطب است، سپس تلفن همراه مورد نیازش را به او میفروشیم. برای اینکه بهتر با این موضوع آشنا شوید میتوانید به مقالات آموزش بازاریابی محتوا رجوع کنید. تفاوت قابل مشاهده دو زبان انگلیسی و فارسی در url ها در مواقع لینک سازی مشخص میشود. زمانی که شما اقدام به ایجاد لینک برای یک صفحه با لینک فارسی میکنید، کلمات فارسیِ url تبدیل به ((یونی کد)) میشود. یونی کد های، کلماتی نا مفهوم هستند که گوگل از آنها برای تبدیل نوشته های زبان های دیگر به زبان انگلیسی استفاده میکند.
در روش دوم که روش اصولی تعریف شده است، شما یکی از صفحات را به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته و با استفاده از تگ canonical، مابقی صفحات مشابه را به این صفحه ارجاع میدهید. در این روش تمامی صفحات در سایت قابل مشاهده هستند و صرفا ربات های گوگل متوجه میشوند که برای ایندکس کردن و ارزش دهی به سئو، باید صفحه مرجع را انتخاب کنند نه صفحات دیگر را. این مورد به وفور برای سایت های فروشگاهی پیش می آید و میتواند از طرف گوگل دارای جریمه های سنگینی باشد. دلیل وجود این مشکل وجود تعداد محصولات فراوان دارای یک متن مشخصات است. به طور مثال وجود 3 محصول آیفون 7 که تنها در رنگ و یا حافظه داخلی دارای تفاوت هستند.
مشتری و فروش بیشتر نصیب کسی میشود که شانس حضور در بین رتبههای برتر گوگل را داشته باشد. این را من نمیگویم؛ آمارها و شواهد نشان میدهد که بهترتیب، رتبههای یک تا سه گوگل بیشترین نرخ کلیک را دارند. اما در سئو ووکامرس، موارد دیگری نیز اهمیت دارد که به صورت مختصر به آنها می پردازیم و بصورت کامل و دقیق تمام مطالب را می توانید در مقاله سئو محصولات ووکامرس مطالعه فرمایید. با این کار به گوگل می گویید که با این صفحات تکراری مانند یک صفحه با محتوای یونیک رفتار نکند. این صفحات به عنوان محتواهای تکراری در سایت شما شناخته خواهند شد؛ برای حل این مشکل باید در تمامی صفحاتی که بازدید نداشته و محتوای تکراری در آنها قرار دارد، تگ noindex قرار دهید. محتواهای تکراری توسط الگوریتم پاندا شناسایی شده و می تواند شما را جریمه کند.
برای اینکه بفهمید کاربر به چه نوع محتوایی روی کلمه مورد نظر شما علاقه دارد، بهتر است لینکهای صفحه اول گوگل را بررسی کنید. شاید بگویید کسب رتبه خوب در گوگل و رعایت اصول سئو برای موفقیت فروشگاه کافی است. اما باید بدانید که تحلیل رقیبان یکی از اصلی ترین کار ها برای بهتر کردن اصول کاریتان است. برای تحلیل کردن فعالیت رقیبان، باید کلمات کلیدی استفاده شده در سایت فروشگاهی آن ها، تعداد بک لینک ها، سایت هایی که از آن ها بک لینک گرفته اند و ...را بررسی کنید. برای تحلیل میتوانید از ابزار های رایگانی مانند پیشنهادات گوگل، گوگل ترندز استفاده کنید.
اگر در صدر نتایج قرار بگیرید، احتمال جذب مشتری بالقوه چندبرابر میشود در نتیجه فروشتون رشد چشمگیری پیدا می کنه. جذب بازدیدکنندگان هدفمندیک استراتژی سئوی قوی، سایتتان را به صدر نتایج میرساند و افرادی را جذب میکند که به دنبال خرید واقعی هستند. این بازدیدکنندگان هدفمند، در نهایت به مشتریان وفادار تبدیل میشوند و هزینه های تبلیغات را کاهش میدهند. ممکن است بازدیدکننده برای سایت های خبری، علمی، سرگرمی و… درآمد چندانی نداشته باشد ولی برای یک سایت فروشگاهی بازدید کننده حرف اول را می زند و منبع درآمد محسوب می شود. پس به این نتیجه می رسیم که داشتن بازدیدکننده بیشتر در سایت های فروشگاهی و نهایتا سئو یکی از فاکتورهای مهم و غیر قابل انکار است. وقتی پای سئوی فروشگاهی به میان میآید یک اشتباه کوچک در این زمینه میتواند تلاشهای شما را هفتهها یا ماهها به عقب بازگرداند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری