مطالعه دقیقا چگونه حلقه شنا بادی را در 2 روز بهبود دادم

در این دسته از محصولات نیز کودک قادر است به راحتی در داخل فضای ایده آل این محصولات قرار گرفته و تنها پای کودک

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در این دسته از محصولات نیز کودک قادر است به راحتی در داخل فضای ایده آل این محصولات قرار گرفته و تنها پای کودک در داخل آب قرار داشته باشد که قطعا ایمنی را دو چندان بیشتر از بقیه محصولات خواهد کرد و عموما این محصولات برای سنین کمتر از سه سال استفاده می شود که نوع دیگری از محصولات محبوب در میان خانواده ها خواهد بود. نام علمی این تیره از آببازسانان نخستین از دو بخش Ambulo- به معنای متحرک و جابجاشونده و cete به معنای نهنگ آمدهاست؛ نامی که اشاره به نخستین تلاش این جانوران برای سازش بیشتر با زندگی در آب و راه رفتن آسان در آن دارد. با آنکه چنین واکنشی در نهنگ عنبر نیز دیده شدهاست مشخص نیست که آیا دلفینهای آزاد چنین وضعیتی را تجربه میکنند یا نه. با وجود کمیاب بودن این پدیده، بعضی گونههای بزرگتر دلفینها از جمله نهنگ قاتل دست به شکار دیگر نژادهای دلفین میزنند.

گونههای کوچکتر دلفین، و به ویژه فرزندانشان، توسط مهاجمانی چون گاوکوسه، کوسه ببری و کوسه بزرگ سفید شکار میشوند. آنها همچنین از سوار شدن بر موجها لذت میبرند و در کنار موجهای پدید آمده توسط کشتیها بازی میکنند یا به بازی با شناگران مشغول میشوند. فرضیههایی نیز در رابطه با آنکه دلفینها با بیرون آمدن از آب سطح بدن خود را از انگلها پاک میکنند یا آنکه تنها به منظور کنجکاوی و سرگرمی به این کار میپردازند، وجود دارند. دلفینها نه تنها در آب آلوده شنا میکنند، که انباشت ماهیهای آلوده به مواد شیمیایی در بدنشان باعث مسمومیت و مرگشان میشود. آفتکشها، فلزات سنگین، پلاستیکها و دیگر آلایندههای شیمیایی و کشاورزی که در طبیعت به سادگی و با سرعت از میان نمیروند میتوانند در بدن شکارگرانی چون دلفینها انباشته شوند. در حوضه رودخانه گنگ سالانه ۲٬۵۰۰ تن مواد حشرهکش و ۱٫۲ میلیون تن مواد تشکیلدهنده کود شیمیایی رها میشود. در این هنگام تنفس به گونه خودکار انجام میپذیرد و یک واکنش عصبی ناخودآگاه از سوی دم باعث میشود تا سوراخ تنفسی در بالای آب قرار گیرد. رژیم غذایی آنها به گمانی شامل جانورانی میشد که برای نوشیدن آب به رودخانهها نزدیک میشدند و نیز جانوران آبزی که درون آب زندگی میکردند. This artic le h​as ​been cre ated with the  he​lp of GSA Conte​nt​ Gen er᠎at​or Dem oversion .

با افزایش رفتوآمد دریایی، تعداد قربانیان این حوادث به ویژه در میان فرزندان این جانوران رو به افزایش گذاشتهاست. در سال ۱۳۵۹ خورشیدی تیمهای کلوپ ورزشی اردو، کابورا، شاهین، امنیت ملی، و وزارت داخله تشکیل گردید و رقابتها میان آنها همه ساله برگزار میشد. با شروع نا آرامیها یک تعداد از بازیکنان در ولایت قندوز مورد اذیت مجاهدین قرار گرفتند؛ که همه آنها وطن را ترک نمودند. دلفینها در همه آبهای آزاد جهان و اقیانوسها یافت میشوند. آنها همچنین قربانی تورهای فلزی محافظتکننده از کشتزارهای دریایی ماهی میشوند. این تیکها از جمله بلندترین صداهای تولید شده توسط جانوران دریایی است. این جانوران توسط سوت زدن و تولید صداهای تپشی ناگهانی با هم ارتباط برقرار میکنند؛ با این حال منشأ و گسترهٔ این توانایی ناشناختهاست. این جانوران به دلیل طبیعت اجتماعیشان در معرض بیماریهای واگیردار هستند. به دلیل فعالیتهای روزافزون انسانها، همهٔ دلفینهای رودخانهای از جمله دلفین رودخانه آمازون، دلفین رود گنگ، و دلفین رودخانه یانگ تسه در خطر انقراض هستند. دلفینهای در اسارت گاه در مجموعهای از رفتارهای بازی گونهٔ پیچیده از جمله تولید با مهارت حلقههای حباب درون آب دیده شدهاند. به دلیل آنکه کشاورزی مهمترین پایه اقتصاد پاکستان است، تصور میشود که به دلیل برداشت بسیار از آب رودخانه سند، دلفین این رودخانه نیمی از گستره پراکندگی تاریخی خود را از دست داده باشد.

گمان بر این میرود که پرش از آب روشی برای پیدا کردن مکان گردهمآیی ماهیها است که پرندگان دریایی را به سوی خود میکشد یا آنکه این حرکت روشی برای ارتباط بر قرار کردن با دیگر دلفینها است. در فرهنگ ایرانیان دلفین بستگی نزدیکی با آیین مهر دارد چنانکه در بسیاری از آثار برجا مانده از این آیین، مهر در دوران کودکی و در کنار مادرش ناهید یا به تنهایی سوار بر دلفین دیده میشود. در نقش نوعی از فرشهای زیبای ایرانی با نام «ماهی در هم» یا «هراتی» نیز میتوان ردی از دلفین و پیوند آن با دیگر نمادهای آیین مهر همچون را یافت. دلفینها از دیرباز در افسانهها و فرهنگ ملتهای گوناگون نقش داشتهاند. این تواناییها به شکل گونهای فرهنگ نیز در بعضی گروههای دلفین درآمدهاند؛ از جمله دستههای گوناگون نهنگهای قاتل دارای گویشهای منحصر به خود هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود. پژوهشها نشان دادهاند که دلفینهای پوزهبطری با سوتهای منحصر به فرد یکدیگر را صدا میزنند. دلفینهایی نیز که در پژوهشها به حالت بیهوشی برده میشوند این رفلکس دم را نشان میدهند. بررسیها بر روی نمونههای در اسارت نشان میدهند که بعضی دلفینها برای خود سوت یکتایی دارند که مانند امضای شخصی حلقه نجات بچه گانه آنها است.

آخرین مطالب