جهت رفع خطای Not Registered On Network تنظیمات شبکه را ریست کنید

با خودت میگی شماره میگیرم میگه روی شبکه ثبت نشده به فارسی حالا باید چطوری این مشکل رو حل کنیم؟ یکی از مشکلات م

توسط مدیر سایت در 23 مهر 1402

با خودت میگی شماره میگیرم میگه روی شبکه ثبت نشده به فارسی حالا باید چطوری این مشکل رو حل کنیم؟ یکی از مشکلات متداول در گوشی های اندروید، مشکل روی شبکه ثبت نشده یا not registered on the network است. در زمانی که شما بخواهید تماسی برقرار کنید، اگر با این پیام مواجه شوید، موفق به تماس گرفتن نمی‌شوید و این خطا رخ می‎دهد. حالتی شبیه به رفتن آنتن گوشی و یا وقتی که مشکلی از سمت سرویس دهنده اپراتور بر روی خط شما ایجاد شود. حال چگونه ارور در شبکه ثبت نشده را حل کنیم؟ در این مطلب قصد داریم آموزش حل مشکل Not registered on the network گوشی های سامسونگ و اندروید را به طور کامل و به صورت تصویری با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.
آموزش حل مشکل Not registered on the network گوشی های اندروید

 چرا ارور در شبکه ثبت نشده نمایش داده می‌شود؟

قبل از اینکه به رفع ارور Not registered on the network یا همان حل مشکل روی شبکه ثبت نشده است سامسونگ و دیگر گوشی های اندوریدی بپردازیم، باید درباره علت نمایش داده شدنو معنی not registered on network توضیح بدهیم و بگوییم روی شبکه ثبت نشد یعنی چی ؟ نمی‌توان گفت به چه دلیل مشخصی این خطا رخ می‌دهد به همین سبب راه حل مشخصی هم نمی‌شود برای آن داد! با این وجود این خطا ممکن است به علت‌های نرم افزاری از قبیل سیستم عامل قدیمی یا حتی بروز کردن سیستم عامل و در نتیجه خراب شدن شماره IMEI و مشکل فیزیکی سیم کارت شما یا اپراتور همراه شما رخ دهد. حال روش‌هایی در ادامه به آن اشاره خواهد شد که برایتان کارساز خواهد بود.

۱۰ روش حل پیغام خطای Not registered on the network گوشی سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی

۱– روشن و خاموش کردن حالت پرواز جهت رفع خطای روی شبکه ثبت نشده است

برای روشن کردن این حالت کافیست بالای صفحه گوشی خود را لمس کنید و به طرف پایین بکشید تا منوی اعلانات باز شود و از طریق میانبر حالت پرواز با کلیک کردن روی آن، حالت پرواز را فعال کرده و حدود ۱ دقیقه صبر کنید و این حالت را خاموش کنید. سپس بررسی کنید تا ببینید ارور در شبکه ثبت نشده حل شده است یا خیر.

۲– ری استارت کردن گوشی اندروید به منظور رفع ارور روی شبکه ثبت نشده است

با سوال چرا سیم کارت روی شبکه ثبت نشده مواجه شده‌اید؟ اگر فعال یا غیرفعال کردن حالت هواپیما مشکل را حل نکرد، سعی کنید تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا در اتصال به شبکه خود تغییری حاصل می‌شود. هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه اندازی می کنید، همه سرویس های آن، از جمله سرویس های مربوط به شبکه، مجدداً راه اندازی می شوند. هنگامی که تلفن خود را ری استارت می‌کنید، همه سرویس‌های آن، از جمله سرویس‌های مربوط به شبکه، مجدداً راه اندازی می‌شوند.

۳– خارج کردن سیم کارت و قرار دادن دوباره آن

سرویس در شبکه فعال نشده یعنی چه ؟ یکی از دلایل به نمایش آمدن پیغام Not registered on the network این است که گوشی شما قادر به خواندن سیم کارت شما نیست. سیم کارت شما ممکن است به درستی در گوشی شما قرار نگرفته باشد و باعث به وجود آمدن مشکلات شبکه‌‎ای شده باشد.

۴– انتخاب دستی اپراتور شبکه

 

گوشی اندروید شما به صورت پیش‌فرض اپراتور شبکه شما را انتخاب می‌کند. وقتی با مشکلات شبکه برخورد کردید، توصیه می‌شود انتخاب خودکار اپراتور شبکه را غیرفعال کرده و خود به صورت دستی اپراتور را انتخاب کنید.

    به تنظیمات گوشی و قسمت اتصالات بروید.
    در قسمت شبکه‌های تلفن همراه رفته و اپراتورهای شبکه را انتخاب کنید.
    انتخاب خودکار را خاموش کرده و اپراتور موردنظر را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌بایست تنظیمات نقطه دستیابی را بروز کنید تا ببینید مشکل پابرجا هست یا نه. مشکل روی شبکه ثبت نشده ایرانسل ، ارور not registered on network رایتل و مشکل not registered on network همراه اول ممکن است با این روش حل شود.

    به تنظیمات گوشی و قسمت اتصالات بروید.
    در قسمت شبکه‌های تلفن همراه رفته و نام های نقطه دستیابی را انتخاب کنید.
    روی افزودن یا ویرایش کلیک کنید و طبق اپراتور خود مراحل را طی کنید.

۶– آپدیت نرم‌افزاری اندروید

ممکن است این مشکل شبکه را داشته باشید چرا که از نسخه قدیمی سیستم عامل اندروید در گوشی خود استفاده می‌کنید، اشکالات نسخه‌های نرم‌افزار قدیمی اغلب در نسخه‌های جدید حل می‌شوند. بهتر است نرم‌افزار تلفن خود را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید و ببینید آیا مشکل شبکه برطرف می‌شود یا خیر.

۷– تغییر حالت شبکه

این مشکل یعنی قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت، در بعضی از گوشی‌ها رخ می‎دهد. اما نمایش پیغام خطای NOT REGISTERED ON NETWORK که ظاهرا در گوشی‌های سامسونگ اتفاق می‌افتد، از همان مشکلات عجیب مانند لود نشدن سایت‌‎ها در اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل نشأت می‎‌گیرید که خوشبختانه در ۵ مرحله در قسمت تنظیمات گوشی‌های اندرویدی قابل حل می‌‎باشد.

این مراحل را انجام دهید:

    مرحله اول: در قدم نخست، به قسمت تنظیمات و یا Settings بروید.
    مرحله دوم: گزینه Wireless and Networks یا Network connections را انتخاب کنید.
    مرحله سوم: بر روی گزینه More networks و سپس Mobile Networks کلیک کنید. ممکن است گزینه Mobile Networks را در تنظیمات مشاهده نکنید، در ادامه روی More کلیک کرده و سپس Mobile networks را انتخاب کنید.
    مرحله چهارم: در این مرحله گزینه Networks operators را انتخاب کنید.

    مرحله پنجم: پس از آنکه جستجو تمام شد، نام سرویس دهند (اپراتور) خود را از میان نتایچ به دست آمده، انتخاب کنید. اگر این روش هم پاسخگو نبود، بار دیگر بر روی گزینه More Networks و سپس Mobile Networks کلیک کنید. گزینه حالت شبکه (Network Mode) را در حالت WCDMA Only (فقط ۳G) قرار داده و گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

۸– بازنشانی تنظیمات شبکه

تنظیمات شبکه گوشی شما این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به شبکه‌های مختلفی متصل شوید. اگر مشکلی با این تنظیمات باشد یا یکی از آن‌ها مختل شده باشند؛ ارور مذکور را دریافت خواهید کرد. به تنظیمات گوشی رفته و بازنشانی تنظیمات شبکه یا Network settings reset را جستجو کرده و پروشه بازنشانی را طی کنید.

۹– استفاده از سیم کارت‌های مختلف و تماس با پشتیبانی اپراتور موردنظر

اگر هنوز مشکل پابرجاست، ممکن است سیم‌کارت شما شکسته یا مخدوش شده باشد. سیم‌کارت‌های دیگر خود را امتحان کرده و ببینید مشکل وجود دارد؟! اگر همچنان وجود داشت به پشتیبانی اپراتور خود زنگ زده و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید.

۱۰– رفتن به Service Mode در گوشی‌های سامسونگ

خطای در شبکه ثبت نشده ممکن است به علت خاموش شدن سیگنال رادیویی در گوشی‌های سامسونگ رخ بدهد. در صورتی که که مشکلی با وایفای یا GPS دستگاه  باشد، این مشکل به وجود می‌آید.

    کد *#*#۴۶۳۶#*#* و وارد Service Mode شوید.
    سپس Device information یا Phone information از زیرمنو انتخاب کنید.
    سپس Run Ping Test را بزنید.
    دکمه Turn Radio Off را بزنید و گوشی را ریستارت کنید.

نکته پایانی

این روش‌هایی که برای مشکل not registered on the network در گوشی‌های اندروید ارائه شده است، در انواع گوشی‌های دیگر نظیر گلکسی s5, s6, s7 و Note 2/3/4/5/6/7 و البته مدل‌های جدیدتر تست شده است و ۱۰۰ درصد در تمام مدل‌های سامسونگ کاربردی خواهد بود. با این حال اگر استفاده از این روش برای گوشی شما موثر نبود و باز با پیغام عدم ثبت در شبکه رو‌به‌رو شدید از بخش نظرات مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

سوالات متداول

۱– چگونه سیم کارت را روی شبکه ثبت کنیم؟

با انجام یکی از ۱۰ روش بالا می‌توانید خطای روی شبکه ثبت نشده است را حل کنید.

۲– روی شبکه ثبت نشد یعنی چی؟
علت مشخصی ندارد. ممکن است به یکی از دلایل نرم‌افزاری یا مشکل فیزیکی سیم‌کارت این ارور به وجود آید.

۳– چرا سیم کارت روی شبکه ثبت نشده؟

ممکن است به دلیل حالت شبکه کنونی، تنظیمات شبکه، مشکل خود سیم‌ارت یا درگاه سیم‌کارت گوشی و یا… این مشکل بوحد آید.

۴– سرویس در شبکه فعال نشده یعنی چه؟
بنا به دلایلی که در مطلب هم به آن اشاره کردیم ممکن است این مشکل بوجود آید که شما دسترسی به سیم‌کارت و خدمات آن از قبیل آنتن، تماس، پیامک و اینترنت غیرفعال می‌شود.

یکی از ارورهای رایج در گوشی‌های اندروید، ارور عدم ثبت سیم‌کارت روی شبکه است. این مشکل گاهی اوقات مکررا رخ داده و آزاردهنده خواهد بود؛ اما حل مشکل Not registered on the network با استفاده از چند راهکار، امکان‌پذیر است.

هنگامی که قصد دارید با کسی تماس برقرار کنید، اگر با مشکل not registered on the network مواجه شدید، تماس شما موفقیت‌آمیز نخواهد بود. حالتی مشابه پریدن آنتن گوشی و یا زمانی که مشکلی از طرف سرویس‌دهنده اپراتور بر روی خط شما بوجود می‌آید. در این صورت چگونه می‌توانیم نسبت به رفع ارور not registered on network اقدام کنیم؟ در این مقاله قصد داریم آموزش حل مشکل Not registered on the network  گوشی های و اندروید و چگونگی بروز این خطا را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:
Not registered on network یعنی چی؟

زمانی که ارور Not registered on network را در تلفن همراه خود می‌بینید، به طور معمول به این معنی است که دستگاه تلفن شما نمی‌تواند به شبکه شرکت مخابراتی‌ متصل شود. این مشکل می‌تواند به علت اتصال ضعیف یا عدم پوشش در منطقه و یا دستگاه ناسازگار باشد. اگر این پیام را مشاهده کردید، راه‌حل‌های متعددی است که می‌توانید انجام دهید تا دوباره اتصال به شبکه تلفن همراه برقرار شود.

این خطا فقط منحصر به یک اپراتور یا مدل خاصی از گوشی تلفن همراه نیست و ممکن است در هر دستگاهی بوجود آید. همچنین زمان تلاش برای برقراری تماس یا دسترسی به اینترنت، ممکن است پیام عدم ثبت سیم‌کارت روی شبکه را مشاهده کنید. برای رفع این مشکل، باید علت اصلی را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنید.
چرا مشکل not registered on the network به وجود می‌آید؟

دلایل اصلی ایجاد خطای عدم ثبت سیم‌کارت روی شبکه روی گوشی شما به شرح زیر است:

    به روز رسانی نرم افزاری: گاهی اوقات ناپایداری نرم افزار منتشر شده هنگام بروزرسانی باعث می‌شود که گوشی شما با پیام فوق روبرو شود. اگر ارور not registered on network بعد از بروزرسانی به وجود آید، باید صبر کنید تا بروزرسانی رفع کننده آن نیز منتشر شود.
    تغییر شماره IMEI: در این مورد تغییر شماره IMEI گوشی همراه شما به SN 0000 نشان می‌دهد که شماره SN معیوب شده و نیاز به تعمیر دارد.
    سیمکارت جدید: هنگامی که یک سیمکارت جدید را روی گوشی همراه خود بگذارید، امکان دارد که گوشی خود را به موقع با شرکت عرضه کننده سیمکارت، هماهنگ نکند. بنابراین پیام عدم ثبت سیم‌کارت روی شبکه بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود.

آموزش حل مشکل Not registered on the network

خطای not registered on the network ممکن است به علت‌های نرم افزاری مثل بروز رسانی سیستم عامل یا سیستم عامل نسخه قدیمی منسوخ شده که باعث خراب شدن شماره IMEI و ایجاد مشکل فیزیکی سیم کارت یا اپراتور تلفن همراه شما بوجود آید. در ادامه به 10روش برای رفع ارور not registered on network در گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های اندروید می‌پردازیم.

    روشن و خاموش کردن حالت پرواز؛ حل مشکل “Not registered on the network” در دستگاه های سامسونگ

در صورت بروز خطای Not registered on network اولین راه‌حلی که می‌توانید انجام دهید، روشن وخاموش کردن حالت پرواز است. با این کار تمام ارتباطات گوشی شما از قبیل آنتن، دیتا و اینترنت قطع می‌گردد. برای روشن کردن این حالت می بایست با انگشت بخش بالای صفحه گوشی خود را به سمت پایین بکشید تا نوار اعلانات باز شود و از راه کلیک کردن روی میانبر پرواز، این حالت را فعال و 1دقیقه صبر کنید و این حالت را خاموش نمایید. پس از این کار بررسی کنید که حل مشکل Not registered on the network انجام شده است یا خیر.

    ری استارت کردن گوشی اندروید

تلفن همراه خود را خاموش و دوباره راه اندازی کنید تا مشاهده نمایید آیا در اتصال به شبکه تغییری بوجود می‌آید یا نه. زمانی که گوشی تلفن همراه خود را دوباره راه اندازی می‌کنید، تمام سرویس‌های آن، از قبیل سرویس‌های شبکه، دوباره راه اندازی می‌شوند.

    خارج کردن و قرار دادن دوباره سیم‌کارت

یکی از علت‌های بروز خطای عدم ثبت سیم‌کارت روی شبکه این است که گوشی همراه نمی‌تواند سیم کارت شما را بخواند. ممکن است سیم کارت به درستی در محفظه سیم‌کارت گوشی شما قرار نگرفته باشد و موجب بروز خطاهای شبکه‌‎ای شده باشد. بهتر است برای حل مشکل ثبت نشدن سیم کارت روی شبکه آن را خارج و دوباره در محفظه سیم‌کارت قراردهید.

    انتخاب دستی اپراتور شبکه

گوشی همراه اندروید شما به طور خودکار اپراتور شبکه را انتخاب می‌کند. زمانی که با خطاهای شبکه مواجه می‌شوید، پیشنهاد می‌شود انتخاب اپراتور شبکه را به صورت دستی انجام دهید و انتخاب خودکار اپراتور را غیر فعال کنید.

بروزرسانی نقطه دستیابی را انجام دهید و سپس بررسی نمایید که ارور رفع گردیده یا خیر. با این روش، ارور not registered on network رایتل و ارور not registered on network ایرانسل رفع خواهد شد.

    به بخش اتصالات در تنظیمات گوشی همراه بروید.
    در بخش شبکه‌های تلفن همراه، نام نقطه دستیابی را کلیک نمایید.
    ویرایش یا افزودن را انتخاب نمایید و مراحل را بر اساس اپراتور خود طی کنید.

    بروزرسانی نرم‌افزاری اندروید

امکان دارد علت بروز شبکه به علت استفاده از نسخه قدیمی سیستم عامل اندروید باشد. مشکلات نسخه‌های قدیمی معمولا در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید حل می‌شود. با ارتقا دادن نرم‌افزار تلفن همراه خود به جدیدترین نسخه، نسبت به حل مشکل Not registered on the network اقدام نمایید.

    تغییر حالت شبکه

تغییر حالت شبکه یکی از روش‌های حل مشکل not registered on the network است که در 5 مرحله به شرح زیر انجام می‌شود:

    به تنظیمات بروید.
    گزینه Network connections یا Wireless and Networks را لمس نمایید.
    گزینه More networks و بعد از آن گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه Mobile Networks را در Settings مشاهده نکنید، در ادامه گزینه More را انتخاب و Mobile networks را کلیک کنید.
    گزینه Networks operators را کلیک کنید. نام اپراتور خود را جستجو کرده و در نتایج به دست آمده، آن را انتخاب نمایید. به این ترتیب ارورnot registered on network همراه اول یا ایرانسل و رایتل، حل خواهد شد.
    اگر این روش موفق نبود، یک‌بار دیگر گزینه More Networks و پس از آن Mobile Networks را انتخاب کنید. گزینه Network Mode را به صورت WCDMA Only (فقط ۳G) قرار داده و گوشی همراه خود را ری‌استارت کنید.

    بازنشانی تنظیمات شبکه؛ رفع خطای حل مشکل ثبت نشدن سیم کارت روی شبکه

در تنظیمات شبکه تلفن همراه شما این امکان وجود دارد که به شبکه‌های مختلفی وصل شوید. اگر یکی از این تنظیمات مختل شده باشند؛ ارور not registered on network بروز خواهدکرد. به تنظیمات گوشی خود مراجعه نمایید و Network settings reset یا بازنشانی تنظیمات شبکه را سرچ کرده و فرآیند بازنشانی را طی نمایید.

    استفاده از سیم کارت‌های مختلف و تماس با پشتیبانی اپراتور موردنظر

اگر با امتحان روش‌های بالا هنوز مشکل حل نشده است، احتمال مخدوش یا شکسته شدن سیم‌کارت وجود دارد. برای این منظور، سیم‌کارت‌های دیگر خود را آزمایش نمایید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه. اگر همچنان  ارور not registered on network وجود داشت با پشتیبانی سرویس دهنده (اپراتور) خود تماس بگیرید.

    رفتن به Service Mode در گوشی‌های سامسونگ

حل مشکل ثبت نشدن سیم کارت روی شبکه در گوشی‌های سامسونگ، با حل مشکلاتی که در وای‌فای یا GPS دستگاه بوجودآمده امکان‌پذیر است. در صورتی که مشکلی در وای‌فای یا GPS دستگاه باشد،موجب خاموش شدن سیگنال رادیویی و متعاقبا بروز خطای not registered on network می شود. برای رفع ارور not registered on network در این روش به شرح ذیل عمل نمایید.

    کد *#*#۴۶۳۶#*#* را در گوشی وارد کرده و به بخش Service Mode بروید.
    Phone information یا Device information را از زیرمنو انتخاب کنید.
    Run Ping Test را انتخاب نمایید.
    گزینه Turn Radio Off را انتخاب و گوشی را خاموش و روشن کنید.

جهت آموزش تعمیرات موبایل اینجا کلیک کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

سخن نهایی

در این مقاله روش‌هایی برای حل مشکل not registered on the network در گوشی‌های اندروید را ارائه دادیم. این روش‌ها در تمام مدل‌های سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی کاربرد دارند. روش‌های فوق الذکر در رفع مشکل not registered on network در گوشی‌های سامسونگ به کاربران زیادی کمک کرده‌اند؛ امیدواریم که این راه‌حل‌ها در رفع مشکل گوشی شما هم مفید واقع شوند.

https://trendrooz.ir/جهت-رفع-خطای-not-registered-on-network-تنظیمات-شبکه-را-ریست

آخرین مطالب