برخی از مزایای انواع مختلف عینک شنا

اما در عوض فریمهای کلاسیک به شناگر امکان میدهند تا پل بینی را تنظیم کند. در حال حاضر عینکهای شنایی وجود دارد

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اما در عوض فریمهای کلاسیک به شناگر امکان میدهند تا پل بینی را تنظیم کند. در حال حاضر عینکهای شنایی وجود دارد که در آنها از لنز طبی استفاده شده است. لنز کهربایی: لنزهای کهربایی یک گزینه عالی برای استفاده در شرایط نوری متغیر هستند و دید واضح تری را در آب ارائه میدهند. این لنز ها یه علت شفافیت و درخشندگی دید مناسب در زیر آب را فراهم میکند. جنس لنز عینکهای شنا معمولا از پلی کربنات است که معمولا به آن لنز پلاستیکی میگوییم. هرچقدر که کیفیت لنز پلی کربناتی بالاتر باشد، دیر تر خط میافتد و کیفیت دید زیر آب دیرتر کاهش مییابد. از آنجایی که جنس لنز های عینک شنا تعیین کننده ي اصلی ترین قابلیت آن یعنی فراهم آوردن برترین دید در زیر آب می باشد؛ دقت به این مورد هنگام خرید عینک شنا به شما در انتخاب برترین انتخاب کمک فراوانی میکند. فاکتور بعدی که در خرید بهترین عینک شنا اصل مهم است، فریم عینک است. در هنگام مسابقه، هیچ شناگری اجازه ندارد اشیایی به تن کند یا از وسایلی استفاده کند که باعث افزایش سرعت، غوطهوری یا استقامت او میشوند، (مانند فینهاو…) استفاده از عینک شنا مانعی ندارد. عینک های مخصوص مسابقه با مهر و موم مناسب در اطراف حفره های چشم باعث ایجاد حداکثر پوست در این قسمت و فشار بر روی چشم می شوند که این امر می تواند شناگران را کمی ناراحت کند.

عینک های مسابقه ای با درزگیری مناسبی که در دور حدقه چشم ها دارند باعت مکش پوست در این قسمت ایجاد فشار بر چشم می شوند. عینک های مسابقه ای را معمولا شناگران حرفه ای در هنگام مسابقات مورد استفاده قرار می دهند. در طراحی بکار رفته شده در ساخت این عینک ها حفرههایی تعبیه شده برای پوشش چشم ها؛ که بسیار شباهت به چشم ها دارند. البته به جزء این دو دسته، عینک های دیگری مانند عینک شنای سوئدی و عینک بدون بند نیز وجود دارد. به دلیل تنگ بودن بند تعبیه شده در عینک که به جهت عدم نفوذ آب به داخل آن عموما به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. عینک بدون بند شنا حاوی دو لنز و تعدادی چسب پزشکی است. ویژگی بارز این مدل، فاصله بین لنز تا چشم شناگر است. حداقل اثر: معمولاً مورد استفاده قرار میگیرد و از گاز CN ساخته میشود که دارای اثر موقتی است و به سرعت محو میشود. Conte᠎nt has been created by G SA᠎ Content G en erator Demover᠎sion​.

گاز اشکآور یا عامل اشکآور ترکیبی شیمیایی است که با تحریک اعصاب قرنیه در چشمها باعث ریزش اشک، درد و حتی کوری موقت میشود. با لوازم و تجهیزات مخصوص شنا هم آشنا هستید. ممکن است پس از شنا در استخر دچار التهاب در چشم های تان شده باشید که ناشی از نفوذ آب و کلر موجود در آن است. پس از مطالعه آن میتوانید انواع عینک شنا و انواع لنز آن را بشناسید، ازنظر اندازه، سبک و مناسببودن برای صورت آن را ارزیابی کنید و درنهایت عینکی را انتخاب کنید که کاملا برایتان راحت باشد. هر نوع عینک شنا ویژگیهای خاص خود را دارد، اما لنز عینک مهمترین شاخص برای تقسیمبندی عینک شنا اصل است. هر وقت نگهدار باید زمانسنج خود را با علامت استارت بهکار اندازد و با پایان کار شناگر خط خود، آن را متوقف سازد. او هیچکس را با نام صدا نمیزند و همه را با لقب صدا میزند!

هنگامی که شناگران و کادر برگزارکننده برای آغاز مسابقهآماده شوند، سرداور باید با بالا بردن دست خود بهصورت کشیده، به استارتر اشارهکند که شناگران تحت نظارت او هستند. تا جایی که مردم میگویند او خیرات و برکات زیادی برای این محل داشت. عینک ایمنی، نوعی عینک محافظ است که معمولاً ناحیه اطراف چشم را دربر گرفته و از آن محافظت میکند تا از برخورد ذرات، آب یا مواد شیمیایی به چشم جلوگیری شود. آب استخر سرشار از مواد شیمیایی از جمله کلر است، برای همین استفاده از عینک شنا در حین حضور در استخر برای سلامتی چشم ضروری است. حتی استخرهای خصوصی، شنا در دریا و یا موجسواری نیز ورزشهایی هستند که با عینک شنا لطف دیگری دارند. با ما همراه باشید تا خصوصیات عینک شنا را بررسی کنیم. سرانجام جیمز به همراه هواپیما فرانک لاپیدوس موفق به ترک جزیره میشود. اگر شما هم به دنبال خرید عینک شنا هستید، در ادامه با زیتازی همراه باشید. در هنگام خرید عینک شنا باید به ویژگیهای لنز توجه کرد، به نکاتی از قبیل ضدبخار بودن، ضد خش بودن و ضد UV بودن لنزها حائز اهمیت است و در انتخاب عینک شنا تاثیرگذارند. شنا از جمله ورزشهایی است که به داشتن امکانات چندان زیادی نیاز ندارد و به جز خرید اولیهمایو و لباس شنای مردانه و زنانه، کلاه و عینک شنا که تا مدتهای زیادی برای ورزشکار کارایی خواهد داشت، وسیله خاص دیگری نمیخواهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن