بودن آسیایی آمریکایی: مدل اقلیت اسطوره و ضد سیاهی

این هیچ راز است که امریکا در حال حاضر زندگی می کنند از طریق دو بیماری های همه گیر: COVID-19 و نژاد پرستی. بین

توسط ATSHNEWS در 23 تیر 1399

این هیچ راز است که امریکا در حال حاضر زندگی می کنند از طریق دو بیماری های همه گیر: COVID-19 و نژاد پرستی. بین یک مسابقه همه گیر است که یا باید توقیف انسان در خانه های خود و اعمال خشونت پلیس علیه سیاه پوستان آمریکایی جامعه است که موجب تظاهرات در سراسر کشور ساختاری نابرابری که نفوذ امریکا در حال تبدیل شدن بیشتر و بیشتر مشهود است.

اختصاص داده شده به تحریک گذشته انقلاب در یک کشور سوخت با برتری سیاه و سفید زندگی می کند موضوع دستاوردهای جنبش کشش ،

model minority
giphy.com

در حالی که بسیاری از گروه ها اعلام کرده اند allyship با سیاه و سفید زندگی می کند, ماده, جنبش صدای جامعه آسیایی اغلب شنیده می شود که زمزمه در میان شعارهای پر سر و صدا در این جنبش است. بسیاری معتقدند ما نباید دخالت کند. برخی بر این باورند که آزادی مردم سیاه می کند نگرانی آسیایی. برخی ترجیح نخواهم موقعیت خود را به عنوان "احترام" اقلیت.

تعصب در میان آسیایی ها نمی اغلب تحقق در شکل ظاهری خصومت و تقابل است و نه مندرج در رام زبان بدن: کمی برروی آن بکشید از فوت یک گام عقب کشش شانه های جعلی لبخند و گاه به گاه تبعیض آمیز لقب تحت نفس خود را در زبان خود را. اگر چه بحث در مورد اینکه آیا یا نه اقلیت نژادی می تواند نژادپرستانه علیه اقلیت های دیگر تا حد زیادی در گرفت در معنایی شرایط روشن است برخی از اقلیت ها باید تداوم و بهره مند از ساختارهای قدرت سرکوب دیگر گروههای نژادی.

در پشت سر هم با تشویق افراد به "رسمیت شناختن امتیاز" آسیایی ها باید "خود را تشخیص ضد سیاهی."

minorities
giphy.com

من در یک قومی همگن جامعه در هنگ کنگ است. از سن و سال من آموخته اند وجود دارد برخی از غیر چینی محله من تا به حال به دو سرعت من در هنگام عبور از طریق به وجود گروه های خاصی از مردم من به warier از. من به خاطر علاقه برف سفید به عنوان مورد علاقه من شاهزاده خانم دیزنی به دلیل پوست عادلانه و سازمان حفاظت محیط زیست ، در بسیاری از فرهنگ های آسیایی, پوست تیره تر این مفهوم را میرسانند فکری و اجتماعی و اقتصادی حقارت از فندک complexions آنها حاکی از حضور راحت داخل سالن شیوه زندگی است. نژادی همگن همراه با بی اساس برآمد هستند کيندلينگ برای جهل و کلیشه که تبلیغ در طول نسل های آسیایی در جوامع است.

نادانسته به دوران کودکی من از خود من تا به حال درونی ضد سیاهی یک شماره منحصر به فرد به نیمکره غربی است. در حالی که من تا حدودی آگاه از plights در مواجهه با اقلیت نژادی در ایالات متحده آنها به ندرت مورد بحث در هنگ کنگ و دانش من در مورد نژادی مبارزات محدود بود به مقادیر ناچیز از رسانه های آمریکایی من مصرف کرده بود. با توجه گلگون تصاویر از سبک زندگی آمریکایی به تصویر کشیده شده در شرق من آگاه چگونه تنش روابط نژادی در آمریکا.

وقتی که من از مهاجرت به آمریکا در کلاس 11th, همه چیز به من رسید مانند یک تن آجر. نه تنها من شاهد microaggressions و آشکار اعمال تبعیض علیه آمریکایی های آفریقایی تبار, اما من خودم نیز نسبت کلیشه های نژادی. من استقبال شد با کشت سخنان مانند "اوه البته. شما یک نمره کامل در آزمون" و "من شرط می بندم شما در حال کار به سمت med یا مدرسه قانون است." در آن زمان من فکر نمی کنم خیلی از آن است. پس از همه کسانی که نظرات و البته کلیشه ای به نظر می رسید مانند تعارف.

تنها بعد من متوجه شدم به دلیل بهره مندی از مدل اقلیت اسطوره که مسلم آمریکایی های آسیایی تبار' "طبیعی" سعی و کوشش و نظم و انضباط به عنوان استاندارد که دیگر اقلیت ها باید نسبت به تلاش.

model minority
giphy.com

مسلما من بهره مند از این فرض که یک نابغه ریاضی و یا بالا بودن دانشجو. و بسیاری از آسیایی ها همدست در تداوم مدل اقلیت روایت نیز هست. اگر چه مدل اقلیت درک نمی کند و به نظر می رسد مضر برای آسیایی آمریکایی ها پس از نگاه اول این روایت از نظر روانی به ضرر کسانی که مطابق توضیحات و weaponizes داستان های موفقیت از آمریکایی های آسیایی تبار به درایو نژادی گوه در میان گروه های به حاشیه رانده شده. کنار, آسیایی, آمریکایی ها با آمریکایی های آفریقایی تبار و Latinxs در خدمت به تبرئه ممتاز از مسئول سرکوبگر تاثیر نژادپرستی. مدل اقلیت اسطوره اگر چه به ظاهر بی ضرر تقویت جدایی زمانی که وحدت بسیار مهم است.

در پایان از امنیت کاذب آسیایی آمریکایی ها دریافت از مدل اقلیت برچسب نتواند برای محافظت از ما در طول دوران بی سابقه ای از عدم قطعیت است. ضد آسیایی, تمایلات و متعاقب جرایم ناشی از نفرت علیه آمریکایی های آسیایی تبار است سر به فلک کشید با سحر coronavirus بیماری همه گیر. آن را طبیعی می خواهید برای کشف علت این ویروس اما از آنجا که ویروس ها هیچ توضیح قصد یا هدف مردم انگشت اشاره در گروه های خاصی از مردم برای اندکی آرامش و اطمینان. اگر می توان scapegoated با عباراتی مانند "چین" ویروس و dehumanized از طریق جنایات نفرت لحظه ای هرج و مرج رخ و سپس سفید امریکا باید واقعا هرگز فکر ما در وهله اول مربوط.

با ebbing از زندگی مهم جنبش آسیایی آمریکایی ها باید یاد بگیرند به درک وزن نژادپرستی و تعصب است.

minorities
giphy.com

اکثر آسیایی ها اذعان به وجود نژاد پرستی اما قادر به درک که چگونه سیستم ما اجازه می دهد برای فرار از trammels نژادپرستی تجربه شده توسط سیاه و سفید آمریکایی به طور همزمان vilifies مردم سیاه و سفید. شهروندان در پاسخ به تجمع خواستار "به رسمیت شناختن امتیاز سفید" توسط ناگهان ارسال مربع سیاه و سفید و Instagram داستان زنجیر با وجود نداشتن است صریح در مورد سیاه و سفید زندگی قبل از مرگ جورج فلوید. در چنین لحظه ای سرنوشت ساز اجتماعی را تغییر دهید زمانی که مردم باید انتخاب کنید که آیا به نفی ضد سیاهی یا تقویت سفید برتریآسیایی آمریکایی ها اغلب ما را قبول موقعیت در حاشیه این گفتگو.

به عنوان یک متحد و جامعه ما نیاز به ترک ما "سفید اما نه کاملا" موقعیت برطرف کردن تبعیض آمیز مفاهیم سیاه و سفید از مردمو مقاومت در برابر تمایل به مصرف خود خدمت گناه و شریک شدن در نمایشی فعالیت. برچیدن ضد سیاهی مستلزم فراموش شده آنچه که ما را درونی از سن جوان و شناخت ما چگونه آشکار ضد سیاهی و خواستار این عمل از زمانی که ما انجام می دهیم. به جای به اشتراک سیاه-سفید دودویی و مقایسه داستان ما از تبعیض و یا امتیاز ما می توانند یاد بگیرند که هر یک از داستان های دیگر و ادغام تغییرات به فردی ما زندگی می کند.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب