7 دلیل استفاده از عینک شنا

همانند حفاظت ضد مه، اکثر عینکها در حال حاضر دارای سطحی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند و بسیاری از

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

همانند حفاظت ضد مه، اکثر عینکها در حال حاضر دارای سطحی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند و بسیاری از آنها یک محافظ کامل UV برای نور UVA و UVB ارائه میدهند. این محصول دارای گوش گیر برای جلوگیری از ورود آب به داخل گوش نیز میباشد. لنز های استفاده شده برای عینک شنا نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. به طور کلی به اندازه یک عینک کلاسیک مهر و موم شده با واشر راحت نیست. معمولا این عینک شنا را فقط برای مسابقات استفاده میکنند، زیرا چندان راحت نیستند. در شنا عضلات فقط در مقابل مقاومت آب کار میکنند. عینک شنا کلاسیک: عینک شنا کلاسیک از یک لنز نوری با یکی از دو نوع واشر (سیلیکون و فوم) مهر و موم به حفره چشم تشکیل شده است. یونانیهای باستان و رومیها شنا را جزو برنامههای مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند، و مانند الفبا یکی از موارد درسی در آموزش مردان بودهاست.

در پژوهشی بر روی زنان و مردان میان سال بدون فعالیت بدنی که به مدت ۱۲ هفته تمرین شنا انجام دادند، حجم ضربه (مقدار خون پمپ شده با هر ضربان که نشاندهنده قدرت قلب است) تا ۱۸٪ بهبود پیدا کرد. لنز دودی: لنزهای دودی برای شناگرانی که به طور منظم در شرایط نور بسیار زیاد شنا میکنند عالی است و حسی مشابه عینک آفتابی ارائه میدهد. به طور کلی یک عینک خوب هنگام استفاده راحت بوده، دوام خوبی داشته و از نظر زیبایی شناسی میبایست با فرم صورت فرد هماهنگی داشته باشد. لنز آیینه ای: لنزهای آینهای با بازتاب نور به دور از چشم به کاهش درخشش در شرایط بسیار روشن کمک میکنند. از این رو برای شرایط کم نور یا ابری و تاریکی ایده آل هستند. به گزارش سازمانهای جهانی محیط زیستی در جزیرههای دریای کارائیب از جمله بون ایر، انواعی از ماهیهای گرمسیری به نام هامور ناسائو و هامور گولیت که در صخرههای مرجانی سواحل بلیز میزیستند منقر گردیدهاند، همچنین در دریای سیاه، خلیج کالیفرنیا و بسیاری از دیگر نقاط جهان ماهیگیری با نیزه باعث از بین رفتن گونههای خاص و آسیبهای جبران نشدنی به محیط زیست گردیدهاست. برای مراقبت از عینکهای ضد مه لازم است توجه داشته باشید که از دست زدن، مالش یا پاک کردن داخل لنز خودداری کنید.

اگر در خارج از منزل شنا میکنید، مطمئن شوید که عینکهایی که میخواهید خریداری کنید دارای سطح محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند. این یک ویژگی عالی برای کسانی است که در شرایط مسابقه هستند، اما همه میتوانند از آن بهره ببرند. لنز آبی و بنفش (صورتی/بنفش): لنزهای آبی و بنفش در شرایط نوری کم تا متوسط از تابش نور بالقوه محافظت می کنند. در شرایط نور کم، لنز کهربایی به شفافتر کردن دید کمک میکند و سپس در شرایط روشنتر تابش خیره کننده را کاهش میدهد. نزدیکی عینک به چشم، باعث کاهش مقاومت آب میشود و نیروی هیدرودینامیکی شما را برای شنا کردن افزایش میدهد. همنی قابلیت آنها را به انتخابی عالی برای عینک شنا تبدیل می کند. آنها علاوه براینکه محافظت خوبی از چشم میکنند، یک گزینه سرگرم کننده برای کودکان نیز هستند. لنزهای پلی کربنات ضد شکستگی هستند و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند.

This content has be en gener​at ed with the help  of GSA Conte᠎nt G enerat or DE MO!

فریم های کلاسیک که برای سطح آموزشی و رقابتی مناسب می باشند و پل بینی در بیشتر مواقع قابل تنظیم است. واشرها عموماً به شکل گرد و بیضی هستند که مورد دوم به دلیل تطابق بیشتر با شکل طبیعی چشم محبوب ترین است. بعد از آن طرح برگزاری مسابقات شنا در کشورهای مختلف توسعه یافت و در نیمه دوم قرن نوزدهم این مسابقات شروع شدهاست. این عمل را در طول جنگ جهانی دوم واحد غواصی نیروی دریایی ایتالیایی گسترش داد. در مناطق نیمه گرمسیری، ممکن است کوسهها کمتر شایع باشند اما چالشهای دیگر غواصی از ساحل مانند چگونگی ورود و خروج در هنگام امواج بزرگ میتواند دردسر ساز باشد. بسیاری از محدوده های عینک دارای 2 تا 4 پل بینی مختلف هستند و پل ها به راحتی قابل تعویض هستند. رنگ لنز عینک: با کمی گشت و گذار در فروشگاه های مختلف ورزشی می توانید با عینک های شنایی مواجه شوید که لنز عینک آنان دارای رنگ های مختلفی از قبیل: کهربایی، دودی، آبی، بنفش، آینه ای و همچنین شفاف هستند؛ هر یک از این رنگ ها برای استفاده در یک شرایط نوری طراحی شده اند که شما بایستی با توجه به نور محیطی که در آن شنا خواهید کرد، یک کدام از آنان را خریداری نمایید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن