10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران بیشتر بشناسید؟

دیجی کالا از همان ابتدای فعالیت خود همیشه خلاقیت زیادی را برای معرفی حرفه ای و هوشمندانه محصولات خود به کار ب

توسط مدیر سایت در 19 اردیبهشت 1402

دیجی کالا از همان ابتدای فعالیت خود همیشه خلاقیت زیادی را برای معرفی حرفه ای و هوشمندانه محصولات خود به کار برده است و شاید یکی از مهمترین دلایلی که کاربران برای کسب اطلاعات دقیق در مورد یک کالا به سایت دیجی کالا مراجعه می کنند همین باشد، اما در سال های گذشته که هنوز فرهنگ خرید اینترنتی در ایران در ابتدای راه بود بیشتر کاربران دیجی کالا تنها برای کسب اطلاعات دقیق یک محصول به این سایت مراجعه می کردند و بعد از مطالعه مشخصات و مقایسات محصولات ، محصول مورد نیازشان را انتخاب می کردند و سپس به بازار های معمولی مراجعه کرده و کالای خود را تهیه می کردند. حتی مسافرانی که بلیط را آنلاین میخریدند، برای استرداد آن مجبور بودند به صورت حضوری به دفاتر فروش مراجعه کنند. امروزه فروشگاه آنلاین قدرت زیادی گرفته و به جرات میتوان گفت که در بسیاری از کشورها جای خرید حضوری را گرفته اند. از دیگر بخش های سایت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که نشانه برتری نسبت به دیگر رقبا شده است می توان به بخش OPEN BOX که برای اولین بار وارد ایران شده است اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی زنبیل با ارائه کالای اصل از برندهای مطرح دنیا در دسته بندی های لوازم خانگی، تهویه مطبوع، دیجیتال، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، ساعت و اکسسوری، سیسمونی نوزاد، مبلمان اداری، لوازم ورزشی و …

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کار های اینترنتی عمل به قولی است که می دهید یعنی اگر در سایت خود قول می دهید که کالا را در عرض ۲۴ ساعت به دست مشتری می رسانید باید در عرض ۲۰ ساعت به دستش برسد اگر این کار را کردید در کارتان خیلی زود موفق خواهید شد ولی اگر به جای ۲۴ ساعت در عرض ۲۵ ساعت به دستش برسد از شما نا امید خواهد شد و در خرید های بعدی خیلی محتاطانه عمل خواهد کرد. اینستاگرام یک نرم افزار دیداری است پس کیفیت عکس ها و ویدئوهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر ویژگیهای جالب فروشگاه پلازا می توان به تیم خبرهای از کارشناسان بازاریابی دیجیتال و تحلیل فضای جستجوی وب اشاره کرد که همپای بهترین فروشگاه های آنلاین کشور، مشغول پیش بینی فضای بازار لوازم دیجیتال و شناساندن بهتر این فروشگاه به کاربران ایرانی هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از آدم هایی هستید که تابه حال از یک فروشگاه اینترنتی خرید نکرده اید حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید تا شما را با 10 مورد از بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران در سال 99 آشنا کنم تا شما بتوانید با مزایا و معایب هر یک از آن ها به صورت کامل و با جزئیات ریز و درشت آن آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیجی کالا؛نامی آشنا برای همه ایرانیان است.وقتی از صحبت از فروشگاه اینترنتی می شود اولین نامی که به ذهن خطور می کند دیجی کالا است. دیجی کالا، سایتی است که از حدود 10 سال قبل، فعالیت خود را شروع کرده است و مانند همه ی فروشگاه ها، کار خود را به ارائه ی محصولاتی با تنوع پایین آغاز نموده است. همانطور که در اول مقاله، به فروشگاه بزرگ اینترنتی دیجیکالا اشاره کردیم، این فروشگاه معروف، فروشگاه جدیدی را به مجموعه بزرگ خود اضافه کرده است بهنام دیجیاستایل، همانطور که از نام آن مشخص است در زمینه پوشاک و مد فعالیت میکند. مسلما همه ما از فروشگاهی خرید می کنیم که بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار ما قرار دهد، در حال حاضر برخی از فروشگاه های اینترنتی در ایران ضمانت کیفیت و اصالت کالا و همچنین ضمانت پایین ترین قیمت را دارند که این خوب پیشرفتی بزرگ در این زمینه است. به اینگونه که اگر مشتری محصول را خریداری کرد و به دستش رسید ولی با محصول درج شده در سایت مغایرت داشت می تواند این موضوع را با بخش پشتیبانی در میان بگذارد و حال دیجی کالا این محصول را به انبار باز می گرداند و بعد از تحلیل و بررسی محصول اقدام به تصحیح و تعمیر آن کرده و بعد از عکس برداری، مجددا آن محصول را در سایت قرار خواهد داد اما با این تفاوت که اینبار قیمتش کمتر است.

در کشور ما هم چند سالی است فروشگاه اینترنتی جزء بهترین سایت های ایرانی بوده و بازار داغی دارند و فروشنده های بزرگی در حال فعالیت هستند. در فروشگاه های اینترنتی روال کار به این گونه است که ابتدا فروشنده کالاهای موجود خود را دسته بندی و لیست میکند و آن را در اختیار مشتری قرار میدهد تا مشتری با توجه به نیاز و توان مالی خود کالای مورد نیاز را سفارش دهد. نحوه رسیدن کالا به دست مشتری هم با توجه به فاکتور هایی از قبیل نوع کالا، حجم و وزن آن و مکان مشتری، متغییر است که میتواند با پیک موتوری، پست، پست ویژه و … البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که از این قابلیت، هوشمندانه استفاده کنید و در آن زیاده روی نکنید چرا که در این صورت به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می شوید. همین امر حتی این سایت را بر آن داشتهاست که خواننده الکترونیکی مخصوصی برای کتابهای الکترونیکی خود تولید کند؛ ولی همچنین در عرصه سایر محصولات نیز یکی از موفقترین هاست. همچنین جستجوی سایت باید بر اساس فیلتر های مختلفی باشد به عنوان مثال فیلتر های قیمت، برند یا كليك كنيد رنگ و … می تواند در جستجوی حرفه ای به کاربر کمک کند.

آخرین مطالب