اهمیت طراحی سایت در سال 2021

در قرن 21، شرکت‌ها اغلب توسط وب سایت‌های خود مورد قضاوت قرار می‌گیرند. وب سایت یک کسب و کار در مورد آن چیزهای

توسط ATSHNEWS در 24 مرداد 1400

در قرن 21، شرکت‌ها اغلب توسط وب سایت‌های خود مورد قضاوت قرار می‌گیرند. وب سایت یک کسب و کار در مورد آن چیزهای زیادی می‌گوید، به ویژه از آنجا که اکثر معاملات و خریدها در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می‌شود، بخشی از آن به دلیل بیماری همه گیر کرونا و تا حدی به دلیل سبک زندگی کم تحرکی است که مردم شروع به زندگی کرده‌اند. در این مقاله، ما قصد داریم به شما بگوییم که اهمیت طراحی وب سایت برای هر کسب و کاری در 2021 چیست.

دلایل اهمیت طراحی وب سایت

·      قابلیت استفاده

نحوه طراحی وب سایت شما تأثیر بسزایی در قابلیت استفاده از وب سایت شما خواهد داشت. اگر وب سایت شما به درستی طراحی نشده باشد، مشتریان و کاربران وب شما در استفاده از وب سایت شما با مشکل مواجه می‌شوند. 86 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما می‌خواهند اطلاعات مربوط به کسب و کار شما یا خدماتی را که ارائه می‌دهید پیدا کنند و حداکثر 52 درصد از کاربران به طور مستقیم صفحه‌ای را که در مورد شما به آن‌ها می‌گوید جستجو می‌کنند.

با طراحی صحیح وب سایت خود، کاربران شما می‌توانند این اطلاعات را به درستی پیدا کنند. اگر این اطلاعات را ارائه ندهید و وب سایت خود را قابل استفاده نکنید، آن‌ها را آزار می‌دهید و احتمالاً آنها را به تعویق می‌اندازید و به طور بالقوه آنها را از بازدید مجدد وب سایت خود دور می‌کنید. اگر وب سایت شما خوب کار می‌کند اما از طراحی بدی برخوردار است.

قابلیت استفاده از وب سایت شما یکی از اصلی‌ترین مواردی است که کاربران وب در مورد وب سایت شما به خاطر می‌آورند. اگر وب سایت شما عملاً غیرقابل استفاده باشد، کاربران بیشتری را منصرف خواهید کرد و کسانی که به خاطر می‌آورند فقط برای جلوگیری از وب سایت شما به وب سایت‌ها و خدمات دیگر مراجعه می‌کنند.

ظاهر وب سایت

امروزه وب سایت شما نشان دهنده تجارت و کسب و کار شما است. اگر وب سایت شما ضعیف باشد، احتمالاً مخاطبان کسب و کار شما را ضعیف مدیریت کرده یا غیرفعال می‌دانند. شما می‌توانید طراحان وب را از هنگ کنگ تا لندن پیدا کنید، بنابراین هیچ مشکلی نداشته باشید. وب سایت شما در مورد شما به عنوان یک کسب و کار چیزهای زیادی می‌گوید و این بستری است که می‌توانید درباره خود صحبت کنید و خود را به ذهن مصرف کنندگان معرفی کنید.

همچنین وب سایت شما نشان دهنده حرفه‌ای بودن شماست. اگر یک تجارت حرفه‌ای هستید و به آن افتخار می‌کنید، وب سایت شما باید این را نشان دهد. اگر اینطور نباشد، به سختی می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید که به همان اندازه که ادعا می‌کنید حرفه‌ای هستند.

انتشار پیام به کاربران کسب و کار شما

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هنگامی که شما یک وب سایت دارید، این فرصت را دارید که پیامی را منتقل کرده و مواردی را به مشتریان خود منتقل کنید که در غیر این صورت نمی‌توانستید. انتشار پیام و برقراری ارتباط با مشتریان، در زمانی که همه ما از نظر اجتماعی فاصله داریم، به طرز شگفت انگیزی هرگز آسان‌تر نبوده است.

اکنون می‌توانید به راحتی، مستقیماً با مصرف کنندگان خود صحبت کرده و هر پیامی را که می‌خواهید منتقل کنید. استفاده از وب سایت کسب و کار شما برای انتشار پیام چیزی است که باید به آن توجه جدی داشته باشید و این چیزی است که به نفع شما و کسب و کار شما خواهد بود.

یک طراحی سایت خوب، به همه چیزهایی که کسب و کار شما نشان می‌دهد می‌پردازد. اگر به دنبال پایداری هستید، یک وب سایت خوب طراحی شده این را به وضوح نشان می‌دهد. مأموریت عمومی شما و نحوه‌ای که کسب و کار خود را می‌بینید، می‌تواند بسیار قدرتمند از طریق یک وب سایت خوب طراحی شده منتقل شود.

افزایش نرخ تبدیل

طراحی سایت شما تأثیر بسزایی در تبدیل شما از کاربران وب به مشتریان خواهد داشت. اگر وب سایتی دارید که به خوبی طراحی شده است، می‌توانید اطلاعاتی را که می‌خواهید مشتریان شما بیشتر از همه ببینند در جلوی وب سایت خود قرار دهید و بنابراین، باید بتوانید نرخ تبدیل وب سایت خود را ارتقا دهید.

وب سایتی که در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند سامسونگ است. اگر از وب سایت سامسونگ دیدن می‌کنید، جدیدترین و معمولاً گران‌ترین محصولات آنها در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود. با آشکار شدن فوری این اطلاعات برای کاربران وب سایت شما، احتمال تبدیل آنها از کاربران به مشتریان را افزایش می‌دهید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات زیادی در مورد بهترین محصولات کسب و کار خود در صفحه اول قرار دهید، حتی اگر محصولات واقعی را شامل نمی‌شوید. میزان تبدیل وب سایت و نرخ کلیک از اهمیت اساسی برخوردار است. اگر به این امر تسلط ندارید، وب سایت شما به بهترین شکل ممکن کار نخواهد کرد.

تبدیل کاربران به مشتری باید یکی از دغدغه‌های اصلی شما به عنوان صاحب مشاغل باشد. اگر نرخ تبدیل موفقی ندارید، ممکن است به عنوان یک تجارت با مشکل روبرو شوید.

افزایش نرح تعامل کاربران

یک وب سایت خوب طراحی شده و با دقت فکر می‌کند جذاب خواهد بود. تعامل برای موفقیت تجارت شما بسیار مهم است. اگر با مصرف کنندگان یا مشتریان خود تعامل نداشته باشید، تجارت شما تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرد. تعامل همیشه آسان نیست، اما با طراحی دقیق وب سایت خود، متوجه خواهید شد که مشتریان خود را بسیار بیشتر درگیر می‌کنید.

تعامل بسیار مهم است و اگر با آنها درگیر نشوید، پایگاه مشتری شما از بین می‌رود. شما باید بسیاری از ویژگی‌های تعاملی را در وب سایت خود قرار دهید تا مشتریان شما با وب سایت شما تعامل کرده و درگیر شوند.

وب سایتی که جذاب نباشد به احتمال زیاد باعث بازداشت و عقب انداختن افراد می‌شود. برعکس یک وب سایت با طراحی خوب و جذاب، بارها و بارها افراد را به خود جذب خواهد کرد.

جهت یابی

ناوبری وب سایت شما یکی از مهمترین بخش‌های طراحی سایت است. اگر وب سایت خود را به درستی طراحی نکنید و اجازه ناوبری را ندهید، مشتریان بلافاصله از استفاده از وب سایت شما منصرف می‌شوند.

اگر مشتریان و کاربران به سختی بتوانند وب سایت شما را هدایت کنند و برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود مشکل داشته باشند، به گفته محققان از خدمات یا مشاغل جایگزین استفاده خواهند کرد. با سهولت استفاده از وب سایت و پیمایش آسان، اطمینان حاصل می‌کنید که کاربران وب شما با وب سایت شما مشکل ندارند. به عنوان یک قاعده کلی، وب سایت خود را ساده نگه دارید و سعی نکنید آن را بیش از حد پیچیده یا دشوار کنید تا به ظاهر حرفه‌ای‌تر جلوه دهید، تأثیر معکوس خواهد داشت.

ایجاد اعتماد در مخاطبان

با بهبود طراحی وب سایت شما، کاربران وب شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. بهبود سطح اعتماد مشتریان (یا کاربران وب) به شما، سود فوق العاده ای برای شما خواهد داشت و به نفع تجارت شما خواهد بود.

اگر شخصی به کسب و کار شما اعتماد دارد، حتی اگر مستقیماً از شما محصولات خریداری نکند یا از خدمات شما استفاده نکند، به احتمال زیاد اطلاعات مربوط به وب سایت شما را با وی به اشتراک می‌گذارد. اعتماد چیزی است که کاربران باید با تجارت شما داشته باشند. تا آنجا که می‌توانید سعی کنید فرهنگ اعتماد را در کسب و کار خود پرورش دهید و این کار به نفع شما، تجارت و مشتریان شما خواهد بود.

سئو

با داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه سازی شده، وب سایت شما بیشتر در لیست‌های جستجوی Google ظاهر می‌شود. سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) امروزه یک روش بازاریابی بسیار برجسته و مؤثر است. اگر می‌خواهید وب سایت خود را برای SEO بهینه کنید، باید وب سایت خود را بهینه کرده و استفاده از آن را آسان کنید. بهینه سازی وب فوق العاده آسان است و می‌توانید یک توسعه دهنده وب استخدام کنید تا بهینه سازی شما را برای شما مدیریت کند.

بدست آوردن مشتریان جدید

داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده می‌تواند راهی عالی برای یافتن مشتریان جدید باشد. اگر وب سایت شما جذاب و چشم نواز است، مردم ممکن است آن را در بین دوستان خود پخش کنند و علاوه بر این افراد ممکن است آن را به طور تصادفی پیدا کنند.

وب سایت‌هایی که بهینه شده‌اند در رتبه بندی گوگل بالاتر از سایر وب سایت‌ها نشان داده می‌شوند. اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی پیدا کنید، مطمئناً یک وب سایت خوب طراحی شده می‌تواند بهترین راه برای شما برای این کار باشد. به نظر ما مشتریان جدید دلیل خوبی هستند تا وب سایت شما را به درستی طراحی کرده و یک طراح وب استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

سازگار با موبایل (Mobile Friendly)

اگر استفاده از وب سایت خود را آسان کرده و برای موبایل بهینه سازی کنید، بدون شک تعداد بینندگان وب سایت شما را افزایش می‌دهد. دلیل این امر بسیار ساده این است که امروزه اکثر کاربران وب از تلفن‌های همراه خود برای حرکت در اینترنت استفاده می‌کنند.

اگر وب سایت شما با تلفن همراه سازگار نیست، هزاران یا نه ده‌ها هزار بیننده وب را بیگانه خواهید کرد. دوست داشتن وب سایت برای موبایل بسیار مهم است و مشخصه یک وب سایت خوب طراحی شده است. اهمیت دوست داشتن وب سایت برای موبایل را نادیده نگیرید زیرا در طولانی مدت برای شما بسیار مفید خواهد بود.

نقش وب سایت در کسب و کارها

وب سایت شما نماینده شما و کسب و کار شماست. اگر از میانبرهایی برای آن استفاده کنید، احتمالاً مردم تصور می‌کنند که تجارت شما نیز همین کار را می‌کند. برعکس اگر در طراحی وب سایت خود دقت کافی داشته باشید، از آن مراقبت کرده و آن را به خوبی مدیریت کنید، مردم تصور خواهند کرد که کسب و کار شما به همان اندازه از نظر مراقبت و حرفه‌ای ساخته شده است.

هرگز نباید از میانبرها با وب سایت خود استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت می‌تواند بر ظاهر حرفه‌ای و ظاهری شما تأثیر منفی بگذارد. وب سایت شما خط مقدم شما است. اگر با آن خوب رفتار کنید، با شما خوب رفتار می‌کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن