توماس جفرسون میراث, اما ناقص باید ایستاده

آنها که برای توماس جفرسون.این بود که همیشه آشکار است اما در حال حاضر آن را حتی ساده تر. معترضان در پورتلند, او

توسط ATSHNEWS در 5 تیر 1399

آنها که برای توماس جفرسون.

این بود که همیشه آشکار است اما در حال حاضر آن را حتی ساده تر. معترضان در پورتلند, اورگان استفاده محورها و طناب به سرنگونی مجسمه پرزیدنت توماس جفرسون. نیویورک شورای شهر است مهیج به حذف یک مجسمه از نویسنده اعلامیه استقلال از آن اتاق.

در این رای حکیم از مانتیسلو خوش شانس خواهد بود اگر Jefferson Memorial نیست بولدوزر و اگر او نمی effaced از نیکل.

جفرسون است به استفاده از argot روز ترین "مشکل" از بنیانگذاران. ویرجینیایی بود صاحب برده که با وجود بالا, آرمان هرگز jettisoned یک پیوست به سیستم برده بود که شنیع و بی عدالتی و, در پری از زمان تقریبا نابود شده کشور است.

اما این چیزی است که ما افتخار او.

Jefferson نیست memorialized در بازار در واشنگتن و جاهای دیگر در سراسر کشور به دلیل نژادپرستانه چیزهایی که او نوشت: در یادداشت ها در ایالت ویرجینیا.

او نمی باید محل افتخار در تاریخ آمریکا به دلیل خود را (در حال حاضر به طور گسترده ای پذیرفته شده توسط مورخان) رابطه جنسی با یکی از بندگان خود سالی Hemings که نیمی از اواخر خود را ،

او نمی برگزار شد تا به عنوان میان ما دو جزء بنیانگذاران به دلیل ترس از شورش برده و خود را همیشه نزدیک, انجمن با زن جنوبی به عنوان او مسن تر شدیم.

هیچ Jefferson است که بر روی یک پایه برای دستاوردهای است که هنوز تعریف کشور امروز و برای بهتر.

او نوشت: زنگ خطوط در مقدمه اعلامیه که در نهایت در زمان در جهان-اهمیت تاریخی و مورد استفاده قرار گرفت به عنوان یک کلامی و فلسفی چماق در برابر سیستم برده و سفید برتری توسط امثال آبراهام لینکلن و مارتین لوتر کینگ.

او یک نظریه پرداز قهرمان و قادر پزشک از آنچه ما می دانیم به عنوان Jeffersonian دموکراسی "حکومت مردم توسط مردم برای مردم" به عنوان لینکلن معروف قرار داده و آن را در گیتزبرگ.

او نوشت: ویرجینیا اساسنامه برای آزادی مذهبی است که تبدیل به یک مدل برای اولین متمم و او برای لغو فئودالی آثار مانند مستلزم و primogeniture.

به عنوان رئیس جمهور او دو برابر اندازه از کشور در یک سکته مغزی با, لوئیزیانا, خرید.

او یک مرد از روشنگری با فوق العاده گسترده منافع از معماری به تاریخ طبیعی و علاوه بر خدمت به عنوان رئیس جمهور وزیر امور خارجه و فرماندار تاسیس دانشگاه ویرجینیا است.

همه از این صحبت می کند به عظمت او اما هیچ یک از آن است که به انکار بدبختی انسان شکست و خود را ضعیف می زند.

نفاق اگر چه کاهش هر دو روش. آیا ما ترجیح داده اند که همه از امریکا 18th-century صاحبان برده بودند فکری منسجم و hewed صرفا به دکترین سفید برتری? یا آیا ما خواست که تمام قهرمانان ما بود بی عیب بدون عارضه و بدون گناه ؟ وجود چنین افرادی, اما بسیاری از آنها شده اند قابل توجه دولتمردان.

که جفرسون بود که عمیقا به خطر بیافتد توسط سیستم برده و در عین حال با افزایش از خود مقطعی و منافع خودخواهانه به enunciate بی انتها اصول باید در نظر گرفته شود یک دستاورد نه به دلیل تعصبی او را به خاکستر پشته. او همیشه می گوید که برده داری ناعادلانه و در اوایل زندگی حرفه ای خود سعی در لغو برده داری در ویرجینیا و منع مقدمه ای از برده داری جدید در اراضی غربی.

او می توانست کارولینای جنوبی, سیاستمدار, John C. Calhoun که ریخت و خود را به بی اعتبار جفرسون دفاع از حقوق طبیعی و توجیه جنوبی در آینده تجزیه طلبی. در عوض او را بسیار پیچیده تر و ستوده و متعاقب شکل غم انگیز و ناقص بود اما بدون شک یک آرایش به کشور خود.

این بیدار فلسطینیان که با هدف قرار دادن او را ناتوان هستند از فکر یا بصیرت و می خواهید به jettison خیلی از کشور را دارد. مورخ یک بار گفت, "اگر, Jefferson, اشتباه بود, امریکا اشتباه است." کسانی که می خواهند برای خرد کردن حافظه خود را به گرد و غبار به وضوح قبول هر دو قسمت که فرمول و دادستانهای نه فقط Jefferson, اما, امریکا, او کمک کرد تا تعریف.

(ریچ لوری در توییتر @RichLowry)
(c) 2020 توسط پادشاه ویژگی های سندیکا

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن