کپسول SpaceX و خدمه ناسا را 1st فرود در 45 سال

توسط مارسیا دونناسکودوی کیپ کاناورال فلوریدا. (AP) — دو فضانورد ناسا به زمین بازگشت و روز یکشنبه در یک, نمایشی

توسط ATSHNEWS در 13 مرداد 1399

توسط مارسیا دونن

اسکودوی کیپ کاناورال فلوریدا. (AP) — دو فضانورد ناسا به زمین بازگشت و روز یکشنبه در یک, نمایشی, یکپارچهسازی با سیستمعامل سبک فرود خود کپسول parachuting به خلیج مکزیک را بی سابقه پرواز آزمایشی توسط ایلان شرکت SpaceX.

این اولین فرود توسط ایالات متحده فضانوردان در 45 سال برای اولین بار به صورت تجاری ساخته شده و عمل سفینه فضایی برای حمل مردم و از مدار. بازگشت پاک راه را برای دیگر SpaceX خدمه راه اندازی در اوایل ماه آینده و ممکن است پروازهای توریستی در سال آینده.

خلبانان تست داگ هرلی و باب Behnken وارد بر روی زمین را در خود SpaceX Dragon به نام کپسول تلاش کمتر از یک روز پس از خروج از ایستگاه فضایی بین المللی و دو ماه پس از انفجار از فلوریدا. کپسول چتر نجات به آرامش آبهای خلیج فارس در حدود 40 کیلومتری ساحل Pensacola صدها مایل از طوفان گرمسیری Isaias تپش فلوریدا ساحل اقیانوس اطلس.

"خوش آمدید بازگشت به سیاره زمین و با تشکر برای پرواز SpaceX" گفت: ماموریت کنترل از SpaceX ستاد.

"این کمی قریب به اتفاق به دیدن همه اینجا با توجه به چیزهایی که رفته اند در چند ماه گذشته از آنجایی که ما شده ایم خاموش سیاره" هرلی گفت: پس از ورود به خانه در هوستون یکشنبه شب که در آن آنها استقبال توسط یک نقاب-جمع خانواده و مقامات از جمله مشک.

مشک بود با عجله به هوستون از SpaceX دفتر مرکزی آن در منهتن بیچ کالیفرنیا به استقبال آنها. او به وضوح منتقل و رها — در حالی که پرداختن به این گروه است.

"من بسیار مذهبی اما من دعا, برای این, یک," او گفت:.

فضانوردان' سوار برگشت به زمین سریع بود و پر از دست انداز و حداقل در خارج.

فضاپیمای رفت و از جیغ مداری با سرعت 17500 مایل در ساعت (28,000 kph) به 350 مایل در ساعت (560 kph) در اتمسفر هنگام ورود دوباره و در نهایت به 15 مایل (24 کیلومتر) در فرود. اوج حرارت در طول تبار بود 3,500 درجه فارنهایت (1,900 درجه سانتیگراد). پیش بینی بالا G نیروهای احساس توسط خدمه: چهار تا پنج برابر نیروی گرانش زمین.

در عرض نیم ساعت از فرود های سوخته و تاول 15-پا کپسول بود برافراشتند روی یک SpaceX بازیابی کشتی با کارکنان بیش از 40 از جمله پزشکان و پرستاران. برای حفظ بازگشت فضانوردان امن در گیر بازیابی خدمه قرنطینه به مدت دو هفته و مورد آزمايش قرار coronavirus.

باز از تخم برگزار شد تا به طور خلاصه توسط اضافی چک برای سمی موشک دود خارج کپسول. پس از معاینات پزشکی از فضانوردان قادر به پرواز با هلیکوپتر به پنساکولا و سپس به هوستون.

وجود دارد یک مشکل غیر منتظره است که می تواند در معرض خطر عملیات: هنگامی که کپسول در آب های خصوصی قایق "فقط یک beeline برای آن" و بیش از حد نزدیک گفت: ناسا مدیر جیم Bridenstine امیدوار کننده برای انجام بهتر دفعه بعد در نگه داشتن sightseers در لذت قایق با خیال راحت به دور است. ناسا تصویری نشان داد یک کشتی پرواز یک کمپین بزرگ پرچم برای رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن.

گارد ساحلی در پنساکولا در گفت و گو با اعزام دو کشتی برای حفظ عمومی حداقل 10 مایل دورتر از کپسول.

مغلوب ساختن پیشی جستن و معاون رئیس جمهور مایک پنس که هر دو با حضور, راه اندازی, تبریک SpaceX و ناسا تیم است.

"بزرگ که ناسا فضانوردان در بازگشت به زمین پس از بسیار موفق دو ماه ماموریت. با تشکر از شما برای همه!" مغلوب ساختن پیشی جستن است.

آخرین بار ناسا فضانوردان پس از بازگشت از فضا به آب بود در 24 جولای سال 1975 در اقیانوس آرام صحنه ترین splashdowns به پایان مشترک آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی ماموریت شناخته شده به عنوان آپولو-سایوز. عطارد و برج جوزا خدمه در اوایل تا اواسط دهه 1960 چتر نجات به اقیانوس اطلس در حالی که بسیاری از این به بعد آپولو کپسول آمار اقیانوس آرام. تنها روسیه "فرود" بود که در سال 1976 در یک بخشی از دریاچه یخ زده در میان بلیزارد پس از سقط ماموریت; دلخراش ریکاوری زمان ساعت.

جمینای و آپولو فضانورد توماس استافورد — فرمانده از آخرین خدمه به چلپ چلوپ پایین — تماشا هنگام ورود دوباره در تلویزیون از خانه فلوریدا. در حالی که با خوشحالی با خدمه بازگشت امن او نبود بیش از حد تحت تاثیر قرار. "این چیزی است که ما بیش از 50 سال پیش," او گفت:.

آن رجعت فرود کنار SpaceX تاریخ ساخته شده با این ماموریت که در آن راه اندازی مارس 30 از ناسا در مرکز فضایی کندی. این نخستین بار بود که یک شرکت خصوصی راه اندازی شد مردم به مدار و همچنین راه اندازی اولین فضانورد ناسا از چمن خانه در نزدیک به یک دهه. هرلی شد خلبان ناسا آخرین شاتل فضایی پرواز در سال 2011 و فرمانده این SpaceX پرواز.

ناسا تبدیل به SpaceX و همچنین بوئینگ برای ساخت کپسول و کشتی فضانوردان به ایستگاه فضایی پس از بازنشستگی شاتل. تا هرلی و Behnken پرورشی به مدار ناسا فضانوردان با اتکا بر روسیه موشک. SpaceX در حال حاضر تجربه تخلیه محموله به ایستگاه فضایی آوردن آن کپسول بازگشت به اقیانوس آرام فرود.

"ما در حال ورود به یک عصر جدید انسان پروازهای فضایی که ناسا است که دیگر خریدار مالک و اپراتور از تمام سخت افزار. ما در حال رفتن به یک مشتری یک مشتری از بسیاری از" Bridenstine گفت: از مرکز فضایی جانسون در هوستون. "من دوست دارم برای دیدن یک ناوگان از خدمه اژدها نگهداری نه فقط در ایستگاه فضایی بین المللی بلکه تجاری ایستگاه فضایی."

SpaceX جمهور Gwynne Shotwell به نام ماموریت پرشی برای "انجام می دهند و حتی سخت تر از همه چیز" مانند همکاری در پرواز فضانورد به ماه و پس از آن مریخ است.

"وجود دارد هیچ سوال آن را عظیم امداد پس از ماه از اضطراب مطمئن شوید که ما می تواند باب و داگ بازگشت به خانه با خیال راحت" Shotwell گفت.

SpaceX نیاز به شش هفته به بازرسی کپسول قبل از راه اندازی بعدی خدمه در اطراف پایان ماه سپتامبر. این ماموریت بعدی از چهار فضانوردان را صرف شش ماه کامل بر روی ایستگاه فضایی است. هرلی و Behnken کپسول خواهد بود مرمت دیگر برای پرواز بعدی ، هوستون شرکت اجرا شده توسط سابق ناسا رسمی و در عین حال همکاری با SpaceX به ارسال سه مشتریان به ایستگاه فضایی در سقوط 2021.

"در آن زمان سال به از اینجا دریافت کنید ما به ارمغان آورد و capablity به آمریکا و ما به خانه آمد با خیال راحت به خانواده های ما و از آن زمان بسیاری از مردم مقدار زیادی از زمان را که اتفاق می افتد," Behnken گفت: در هوستون.

بوئینگ نیست و انتظار می رود برای راه اندازی اولین خدمه تا سال آینده. این شرکت مواجه می شوند قابل توجهی مشکلات نرم افزار در اولین بازی خود Starliner کپسول با هیچ یک از سرنشینان سال گذشته. آن کپسول را لمس کردن در ایالات متحده در جنوب غربی کویر.

ضرب و شتم توسط بوئینگ, SpaceX گذاشته و ادعا می کنند به پرچم ایالات متحده در سمت چپ ایستگاه فضایی توسط هرلی و بقیه از آخرین شاتل خدمه. دقیقه پس از فرود مشک توییتی پرچم emoji به دنبال "بازگشته است."

همچنین در هیئت مدیره: یک اسباب بازی دایناسور به نام لرزش, فرستاده شده به فضا توسط فضانوردان' پسر جوان خود است. دو پسر ثبت یک بیدارباش برای پدران خود را صبح روز یکشنبه.

"نگران نباشید شما می توانید در خواب فردا" گفت: Behnken 6 ساله پسر تئو که وعده داده شده بود یک توله سگ پس از پرواز. "عجله خانه, بنابراین ما می توانید دریافت کنید سگ من."

___

آسوشیتد پرس بهداشت و وزارت علوم دریافت پشتیبانی از Howard Hughes Medical Institute وزارت علوم و آموزش و پرورش. AP تنها مسئول همه مطالب.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب