به خاطر سپردن Chhatrapati Shivaji Maharaj — 16

تاجگذاری شیواجی در ماه ژوئن سال 1674 [ادامه داد: از اول اردیبهشت. 18] پس از آن بود که تاجگذاری جشن گرفته شد

توسط ATSHNEWS در 4 اردیبهشت 1399

تاجگذاری شیواجی در ماه ژوئن سال 1674

[ادامه داد: از اول اردیبهشت. 18]

پس از آن بود که تاجگذاری جشن گرفته شد در Raigad در ماه ژوئن سال 1674. عظیم بزرگ مجلل و دیدنی تهیه شده بود برای یک ماه جشن است. این مراسم تاجگذاری انجام شد بزرگترین برهمن Ganga Bhat از بنارس شناخته شده به مقدس ترین شهر هند شهر ابدی.

در کتاب نوشته شده توسط دنیس Kincaid من قادر به پیدا کردن یک نام از آن مهمانان VIP که حضور داشتند از میان هندو شاهزادگان یا مغول نمایندگان یا از Sultanates. او می نویسد "توسط کنجکاو شانس سفارت (نماینده) از مردم با چهره قرمز دیده می شود رفتن به شیواجی دادگاه انگلیسی نماينده از بمبئی."

این من حدس می زنم همواره زبان انگلیسی نابغه دیپلماسی است. جای تعجب نیست که در قرن آینده و پس از آن بود که nudged دیگر قدرت های خارجی در هند, اولین مغول و سپس اروپایی ها و باقی مانده از Maratha قدرت و خود تبدیل به حاکمان!

بود که آن را به عنوان ممکن است, این کتاب اشاره شیواجی تنظیمات مواد غذایی در حالی که متضاد آن را به اشتها بزرگ انگلیسی که خوردن گوشت بز در مقادیر بزرگ. با توجه به نویسنده شیواجی خود را تا به حال تنها یک وعده غذا در روز که تنها Kachori, مرتب کردن بر اساس پالس و برنج با هم مخلوط شده و پخته شده در کره.

در یک نقطه از طولانی شدن مراسم تاجگذاری شیواجی مادر Jijabai سن بیش از 80 سال آورده بود قبل از این اتفاق می افتد در محل مراسم در یک بستر یک بالشتک صندلی های انجام شده توسط مردان است. شیواجی رو از صندلی خود و سجده خود را در سجده در پاهای خود را در حالی که او با برکت او با قرار دادن دست خود را بر روی سر خود را.

سپس شروع بیشتر مراسم به مدت سه روز. بهترین کار این است که برای من به قول نویسنده در این نقطه و ترک آن را برای خوانندگان ما نقش برهمن Ganga Bhat در حال آماده سازی یک غیر برهمن شیواجی به پوشیدن تاج به عنوان یک هندو شاه.

"در آخرین حکم از گناه توسط کشیش او سرمایه گذاری های قوس پاپ Ganga Bhat, با مقدس موضوع نشان از این دو بار به دنیا آمد و در گوش او بود زمزمه نیایش به خورشید است که تنها دو بار متولد شده (یک برهمن) ممکن است یاد بگیرند." من فکر می کنم زمزمه نیایش می تواند Gayatri Mantra.

"در حال حاضر در تقلید از مغول خانواده سلطنتی شیواجی وزن شد در برابر فلزات گرانبها و جواهرات, ادویه جات ترشی جات و شراب و میوه ها و brocades همه از آن توزیع شد به برهمنان."

آن را در ماه ژوئن 6th 1674 مراسم تاجگذاری مناسب آغاز شد. شیواجی وارد سالن بزرگ در این کاخ با ملکه-همسر Soyra کنار او لباس خود را در حال منگوله دار با هم و پشت سر آنها آمد شیواجی مادر و پسر Sambhaji به دنبال او هشت وزیران. او با نزدیک شدن تاج و تخت خود را با یک تاج از طلا و پارچه که از آن مروارید آویزان در محاسبه festoons. festoons. او سوار تاج و تخت به پررونق از اسلحه در این شهرستان است. شانزده برهمن زنان پیشرفته نسبت به شیواجی و انجام arati با سوختن لامپ برای فال خوب.

تاج خود را ساخته شده از گل برداشته شد و به جای آن او را در یک دستار آویزان با كه از جواهرات. پاپ Ganga Bhat بلافاصله مطرح شده در بالای سر خود را مروارید نکردم طلا چتر حاکمیت امپریالیستی. بلافاصله سربازان درگیر شدند و سپر خود را بر روی نیزه های برگزار شده توسط آنها را حتی به عنوان جمعیت را تشویق می کردند با صدای بلند پیروزی برای خود پادشاه-امپراطور.

پس از آن شیواجی جدید امپراتور فرود آمد از تاج و تخت خود را راه می رفت در سراسر سالن و نصب شده caparisoned فیل از دولت و رفت و در صفوف منظم در معابر اصلی از سرمایه خود را Raigad.

به زودی پس از تاجگذاری فصل موسمی تنظیم و در آن شروع به باران. همه چیز خوب نگاه برای شیواجی مادر Jijabai که تا به حال زندگی می کردند برای دیدن پسرش که او آورده بود تا در تنهایی و فقر در حال حاضر به عنوان ذکر شده در مقالات قبلی تاج به عنوان یک هندو شاه در میان حاکمان مسلمان در سراسر.

به نظر می رسید به Jijabai به عنوان اینکه او تا به حال هیچ چیز بیشتر از زندگی به میل. اما چند روز پس از شیواجی را تاجگذاری Jijabai مریض شد و او متوجه او نزدیک شد او را پایان. به عنوان یک زن از احتیاط و تجربه او دستور داد که همه کالاهای شخصی و اموال توزیع می شود به فقیر. در پنجمین روز از بیماری درگذشت. نیازی به گفتن مرگ مادر او هم یک ضربه به او.

دو سال پس از تاجگذاری خود شیواجی به عنوان امپراتور (Chhatrapati) تا به حال یک زندگی مسالمت آمیز و بدون هر نظامی یا اداری فعالیت است. سپس در سال 1676 شیواجی کاهش یافت و به طور جدی بیمار است اما به زودی بهبود با یک تغییر نگرش نسبت به زندگی. به شوک و تعجب همه او اعلام کرد قصد خود را از abdicating تاج و تخت و منجر به یک زندگی معنوی و روحانی به عنوان یک مذهبی mendicant. هر چند او منصرف از مصرف این غیر منتظره و فاجعه گام با این حال او خواهد ناپدید می شوند از خود کاخ و سرگردان به تنهایی در جنگل و نشستن در مراقبه در نزدیکی یک استخر و یا در زیر یک درخت غول پیکر.

پشت در قصر او به خواب نرم و تخت سلطنتی و ترجیح داده به خواب در یک دهقان تخت ساخته شده از چوب و رشته است. همسر اول خود را در حال حاضر درگذشت و پسرش وارث-آشکار به تاج و تخت Sambhaji در حال رشد بود تا متاسفانه به یک بی پروا ، شیواجی بود قادر به گرفتن او تحت کنترل است. ممکن است به ذکر است که او کسی است که همراه شیواجی به دهلی نو به اورنگ زیب دادگاه. او نگاه کرد و بعد با همسر دوم خود ملکه-همسر Soyra که خواست او را پسر خود Rajaram به وارث تاج و تخت است.

بنابراین یک قصر فتنه بود مجموعه ای در حرکت است که بیشتر آشفته شیواجی که می خواست خود را به پسر ارشد Sambhaji به صعود تاج و تخت است.

در پایان 1676 شیواجی بهبود به طور کامل از بیماری خود و همچنین از توهم تبدیل شدن به یک زاهدانه. او به نظر می رسد به دست آورد که خود جوانی و قدرت و تصمیم به رفتن در یک تاریخ و زمان آخرین و بزرگترین کمپین به گسترش پادشاهی خود را بیشتر به جنوب غرب گوشه ای از هند است.

آن زمانی بود که اورنگ زیب به دلیل خود را افزایش تعصب مذهبی بود, بیگانه تمام Rajput افسران از جمله Jaswanth سینگ بود که فرماندار دکن. با توجه به مورخ دنیس Kincaid رجا Jaswanth سینگ که در 1678 (دو سال قبل از شیواجی مرگ در سال 1680) تا به حال دیکته او در بستر مرگ نامه ای به امپراتور اورنگ زیب که در آن او گفت: "خدا است که خدا از همه مردم نه خدا از Mohammedans به تنهایی. به بد نام کردن دین و یا آداب و رسوم از مردان دیگر است که در هیچ مجموعه ای لذت ميبرند."

شیواجی متوجه شدم که ارتش مغول در دکن عمل بیشتر در حالت دفاعی و حتی پس از شنیدن شیواجی پیشنهاد کمپین همراه استان های جنوبی. به خنثی کردن ارتش مغول در حالی که او رفت و در جنوب کمپین شیواجی مخفیانه فرستاده بزرگ رشوه به مغول فرماندهی کل قوا. سپس شیواجی مجموعه ای از Raigad در آغاز سال جدید با 70,000 مردان است.

اول او عبور بیجاپور خاک بدون مقاومت و وارد مرزهای Golkonda ثروتمندترین پادشاهی حکومت توسط یک عضو از فارسی Qutabshahi سلسله با نام Abuhussein با توجه وفاداری به امپراتور مغول با پرداخت سنگین ادای احترام. Golkonda شد آن شناخته شده معادن الماس و سنگهای قیمتی. آن را نیز برگزار انحصار الکل به خصوص کف مشروب toddy. منبع دیگری از درآمد فاحشه خانه ها بیشتر متعدد از در دیگر شهر هند. فاحشه خانه ها نیز توزیع مرکز toddy به دلایل روشن در نتیجه افزایش فروش مشروب و کمک به دولت درآمد.

پس از مذاکره با Golkonda سلطان موافقت به پرداخت ادای احترام به شیواجی. پس از اقامت به عنوان سلطان مهمان برای چند روز شیواجی در ادامه مبارزات انتخاباتی خود را و شروع به گرفتن بسیاری از قلعه ها در راه مانند Ananthpur, جینجی نزدیکی وللر بود که جنگیدند و برنده از مغول ارتش اداره بیجاپور افسر. راهپیمایی به جلو او را دستگیر وللر فورت پس از یک مبارزه و پس از آن رفت و به تانجاوور که رد شد شیواجی گام-برادر پسر شیواجی پدر Shahji یکی دیگر از همسر Tukabai.

با توجه به یک نسخه از Golkonda شیواجی خواسته ارتش خود را برای راهپیمایی به سمت Karnatak مرز. عبور از رودخانه کریشنا شیواجی برای همه تعجب پرسید: او ژنرال ارتش به ادامه مارس به سمت جنوب. او اما رفتی از ارتش و به همراه تنها با Hanumante موفق برهمن ایران به Golkonda او بازدید از معبد معروف از خدا شیوا در Srisaila.

برای ده روز او همچنان در معبد روزه و در نماز ثابت. آن Hanumante که او را متقاعد به ترک معبد و پیوستن به سربازان خود خواهد بود که رهبر بدون او. در گذشته او دوباره ارتش خود را در Ananthpur. از اینجا او به رهبری نسبت تانجاوور که رد شد شیواجی برادر ناتنی Venkoji به نمایندگی از سلطان بیجاپور. ترس از شیواجی ورود با ارتش Venkoji ترس و شرم پیشنهاد مذاکره. استفاده می شود به مذاکره شیواجی بیش از حد او را دعوت به اردوگاه خود. اما شیواجی مشکوک برادر ناتنی خود را خوب و ایمان و خواستار آن شدند که پنج نفر از اعضای هیأت همراه او بود با توجه به شیواجی به عنوان گروگان.

Venkoji عصبانی بود و مبارز از شیواجی پیشنهاد. پس از یک هفته از چانه زنی, Venkoji فرار از دست آوريم و خواهش کرد که دیگر سلاطین برای کمک به از جمله بزرگ مغول. شیواجی نگه داشته می تواند پنج گروگان با او بود اما او به این نوع لرزش گروگان ها و ارسال آنها را دور با ارائه و لباس افتخار است.

پس از نزدیک به یک سال در اختفا Venkoji در نهایت تسلیم به شیواجی. شیواجی, اما, او برادر شهر تانجاوور و برخی از اراضی اما او بود که تحت نظارت شیواجی را وزرا و برهمن Hanumante که در واقع تبدیل به حاکم واقعی از تانجاوور.

همانطور که برای Venkoji کاملا افسرده توسط این رسوایی او به تصویب رسید زندگی مذهبی mendicant. توسط 1678 شیواجی تا به حال نه تنها فتح Karnatak بلکه میسور و فراتر از آن پشت سر گذاشتن یک ارتش بزرگ در شارژ از ژنرال های خود و بازگشت به پایتخت خود Raigad با مقدار زیادی از غارت. زمان گرفته شده برای این ظاهرا گردیده عملیات نظامی توسط شیواجی فقط 18 ماه.

[ادامه]

e-mail: [email protected]



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.rushrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن