زلزله قدرتمند می لرزد جنوبی و مرکزی مکزیک

توسط کریستوفر شرمنMEXICO CITY (AP) — یک زلزله قدرتمند محور در نزدیکی سواحل مکزیک رفت و آمد مکرر از هواتولکو کش

توسط ATSHNEWS در 3 تیر 1399

توسط کریستوفر شرمن

MEXICO CITY (AP) — یک زلزله قدرتمند محور در نزدیکی سواحل مکزیک رفت و آمد مکرر از هواتولکو کشته شدن حداقل یک نفر تحت تأثیر ساختمان در شهر مکزیک و ارسال هزاران نفر در حال فرار را به خیابان.

رئیس مکزیک آندرس مانوئل لوپز Obrador گفت: یک نفر کشته شد و دیگری مجروح در ریزش ساختمان در هواتولکو, Oaxaca است. در غیر این صورت او گفت: گزارشها از آسیب های جزئی مانند پنجره های شکسته و فروریخته دیوار.

بنادر و فرودگاه ها و پالایشگاه بودند آسیب دیده گفت: در یک ویدیو ضبط شده مکالمه تلفنی با مدنی دفاع کرد. وجود داشته است بیش از 140 پس لرزه بسیاری از آنها کوچک است.

لرزه ای آلارم صدا midmorning با به اندازه کافی هشدار دهنده برای ساکنان برای خروج از ساختمان. قدرت زدم شد به برخی از مناطق.

هلیکوپتر پرواز بر فراز مرکز شهر مکزیکو سیتی و گشت های پلیس صدا خود را sirens.

گروه از مردم هنوز جات اطراف در نزدیکی در خیابان ها و پیاده رو در برخی از محله های پایتخت حدود یک ساعت پس از زلزله. بسیاری از آنها با پوشیدن ماسک های گذشته با وجود درخواست از مقامات شهرداری برای آنها را به انجام این کار به عنوان یک راه برای جلوگیری از گسترش این کروناویروس جدید.

آمریکا زمین شناسی بررسی گفت: بزرگی زلزله 7.4 آمار در 10:29 صبح (11:29 صبح شرقی) همراه مکزیک جنوبی ساحل اقیانوس آرام در عمق 16 کیلومتر (26 متر). کانون بود و 7 مایل (12 متر) جنوب-جنوب غربی سانتا ماریا Zapotitlan در اوآخاکا دولت

آن احساس می شد در گواتمالا و در سراسر جنوب و مرکز مکزیک.

در هواتولکو پشت گذاشته, ساحل, مقصد شناخته شده برای گشت و گذار و محافظت coves زلزله زدم کالاهای کردن قفسه ها و برخی از قلوه سنگ از ساختمان.

Mari گنزالز از شاهزاده خانم Mayev هتل در هواتولکو گفت: کارکنان و مهمانان قادر به تخلیه این ساختمان قبل از زلزله اما 45 دقیقه پس از اولیه زلزله آنها هنوز هم در خارج به عنوان قوی پس لرزه ها ادامه داد.

"این قوی بسیار قوی," او گفت:.

گونزالس گفت: وجود برخی قابل رویت شکسته شیشه و آینه اما بدون آسیب عمده. کارکنان منتظر پس لرزه به پراکنده قبل از اینکه به طور کامل ارزیابی اموال.

محلی رسانه های خبری گزارش آسیب به برخی از ساختمان ها در پایتخت ایالت اوآخاکا شهرستان. مقامات وزارت امور خارجه گفت: آنها به دنبال آسیب.

USGS تخمین زده است که حدود 2 میلیون نفر احساس قوی یا متوسط تکان دادن و یکی دیگر از 49 میلیون و احساس ضعف و یا نور دادن.

این زلزله, آمار زلزله خیز منطقه که در آن چهار زیرزمینی صفحات تکتونیکی با هم آمده است. در 35 سال گذشته شده اند وجود دارد حداقل هفت قدر 7 و یا بیشتر زمین لرزه کشته شدن حدود 10000 مردم — بسیاری از آنها در یک سال 1985 8.0 زلزله.

"این پتانسیل را دارد که یک زلزله و آسیب قابل توجهی ایجاد" ایالات متحده سازمان زمین شناسی زلزله شناس پل ارل گفت. "این منطقه قادر است و تا به حال بزرگتر زلزله در گذشته است."

"وجود خواهد داشت پس لرزه های" Earle گفت. "این است و نه غیر منتظره به دیدن قدر 6 در این نقطه و یک شماره کوچکتر."

این زلزله اتفاق افتاد که کوکوس صفحه است که به سمت جنوب غربی منطقه تضعیف تحت آمریکای شمالی صفحه ارل گفت.

"شما باید تمام انواع صفحات و آنها در حال حرکت به سرعت" Earle گفت. "نکته مهم این است که چگونه سریع صفحات در حال حرکت نسبت به یکدیگر است."

ملی اقیانوسی و جوی اداره پیش بینی سونامی تهدید با امواج سه تا 10 فوت بالاتر از سطح جزر و مد همراه بخش هایی از سواحل مکزیک. امواج کوچکتر شد و انتظار می رود از طریق آمریکای مرکزی پرو و اکوادور.

گواتمالا ملی فاجعه آژانس با صدور هشدار سونامی برای آن در جنوب اقیانوس آرام در سواحل پیش بینی ورود امواج تا یک متر بالا است. آن را به مردم توصیه می شود به حرکت به دور از دریا.

__

آسوشیتد پرس نویسندگان کریس Torchia در مکزیکو سیتی و ست Borenstein در واشنگتن کمک به این گزارش.

آخرین مطالب