کوزوو جمهور, 9 سابق مبارزان تحت تعقیب جنایات جنگی

توسط ZENEL ZHINIPOTOKU و LLAZAR SEMINIپریشتینا کوزوو (AP) — کوزوو جمهور هاشم Thaci و نه دیگر سابق مبارزان جدای

توسط ATSHNEWS در 4 تیر 1399

توسط ZENEL ZHINIPOTOKU و LLAZAR SEMINI

پریشتینا کوزوو (AP) — کوزوو جمهور هاشم Thaci و نه دیگر سابق مبارزان جدایی طلب بودند تحت تعقیب چهارشنبه در طیف وسیعی از جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی از جمله قتل توسط یک دادگاه بین المللی تحقیق در عملیات خود را علیه گروه قومی صرب و دیگران در طول و پس از کوزوو را 1998-99 استقلال جنگ با صربستان.

به دلیل کیفرخواست Thaci به تعویق افتاد سفر خود به کاخ سفید در واشنگتن جایی که او برای دیدار شنبه برای گفتگو با رئیس جمهور صربستان Aleksandar Vucic.

"رئیس جمهور کوزوو فقط به ما اطلاع داد که او تا به لغو سفر خود به واشنگتن پس از اعلام ساخته شده توسط دادستان ویژه ، من احترام خود تصمیم به حضور در این بحث تا زمانی که مسائل حقوقی از این اتهامات در حال حل و فصل شده ایم" ریچارد Grenell ایالات متحده فرستاده کوزوو شد.

این مذاکرات هنوز پیش بروید با Vucic و کوزوو نخست وزیر Avdullah هوتی او اضافه شده است.

بیانیه ای از دادستان کوزوو متخصص اتاق گفت Thaci و نه دیگران "هستند با عنوان جرم جنایی مسئول نزدیک به 100 قتل" شامل صدها صرب و رم قربانیان و همچنین کوزوو آلبانی مخالفان سیاسی.

اتهامات دیگر شامل ناپدید شدن اجباری آزار و اذیت و شکنجه کرد.

Thaci شد یک فرمانده به اصطلاح ارتش آزادی بخش کوزوو یا KLA که مبارزه برای استقلال از صربستان. جنگ در سمت چپ بیش از 10000 مرده — بسیاری از آنها قومی آلبانی — و 1,641 هنوز حساب نشده است. آن به پایان رسید و پس از 78 روز هوایی ناتو علیه صربستان نیروهای نظامی است.

سابق قومی آلبانیایی-تحت سلطه استان اعلام استقلال از صربستان در سال 2008 که صربستان را به رسمیت نمی شناسد.

بازجویی گروه شامل کادری Veseli سابق پارلمان و رهبر مخالفان حزب دموکرات کوزوو.

"دادگاه در حال تلاش برای لکه دار ما جنگ رهایی بخش ما آرزوی آزادی و استقلال و قانونی (صرب) جرایم در کوزوو گفت:"Bardhyl Mahmuti سابق KLA سیاسی نماینده به تلویزیون RTK.

کیفرخواست برای اولین بار بود توسط دادگاه ویژه برای کوزوو مستقر در لاهه. دادگاه عامل شده است پس از 2015 و صدها سوال از شهود. کوزوو نخست وزیر استعفا داد و سال گذشته قبل از او سوال شد.

کیفرخواست در حال بررسی توسط یک قاضی پیش از محاکمه خواهد کرد که تصمیم بگیرید که آیا برای تایید این اتهامات با توجه به این بیانیه.

دادستان پرونده کیفرخواست پس از یک بررسی طولانی مدت و این نشان دهنده خود را "عزم و اراده است که آن را می تواند ثابت کند همه این اتهامات را فراتر از شک معقول" بیانیه ای گفت:.

دادستان همچنین متهم Thaci و Veseli از تلاش های مکرر "به مانع و تضعیف کار" دادگاه.

"Thaci و Veseli اعتقاد به انجام یک سری مبارزات برای سرنگونی این قانون ایجاد دادگاه و در غیر این صورت مانع کار دادگاه در تلاش برای اطمینان حاصل شود که آنها نه چهره عدالت" در بیانیه ای گفت:.

"با در نظر گرفتن این اقدامات آقای Thaci و آقای Veseli قرار داده اند منافع شخصی خود جلوتر از قربانیان جرایم و حکومت قانون و همه مردم کوزوو" به آن اضافه شده است.

کوزوو سیاستمداران مقاومت و ابراز تنفر موشکافی جنایات جنگی دادگاه بارها و بارها اشاره کرد که حضور نیروهای متعهد قتل و سایر جنایات در طول جنگ که رفت بدون مجازات.

تنش میان دو کشور بالا باقی می ماند. اتحادیه اروپا-تسهیل مذاکرات برای عادی سازی روابط خود آغاز شده در مارس 2011 و تولید شده است برخی از 30 موافقت نامه های بسیاری از آن مشاهده نشد.

واشنگتن جلسه راه اندازی شد برای اولین بار مذاکرات بین دو طرف در 19 ماه.

--

Semini گزارش از Tirana, Albania. Dusan Stojanovic در بلگراد کمک کرده است.

آخرین مطالب