هفت دلیل عالی بودن آبراهام لینکلن در لوازم شنا و تفریحات آبی

سرزمین موجهای آبی مساحتی در حدود ۲۳ هزار مترمربع را اشغال کرده است و بهراحتی میتوان گفت موجهای آبی تنها یک پا

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

سرزمین موجهای آبی مساحتی در حدود ۲۳ هزار مترمربع را اشغال کرده است و بهراحتی میتوان گفت موجهای آبی تنها یک پارک آبی نیست بلکه یک شهرک آبی در لیست جاهای دیدنی مشهد برای تفریح است. کوهستان پارک شادی در دامنه تپه های شمال غرب باغ وکیل آباد قرار دارد و با داشتن وسعت آن حدود 18 هکتار از مکان های تفریحی مشهد برای جوانان و بزرگسالان محسوب می شود. پارک بابا قدرت در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته و در نزدیکی کمپ زائر به وسعت حدود 20 هکتار خودنمایی می کند. از مزایای پارک باباقدرت امکان کمپ زدن و اتراق کردن شبانه است که برای مسافران امتیاز زیادی محسوب می شود. با این حال همین مسیر که تا آتشکده می پیمایید می تواند از جاذبه های طبیعی خراسان محسوب شود. پارک خورشید ایستگاه شروع کوهنوردی و رفتن به قله زو و چشمههای طبیعی است. باغ وحش وکیل آباد در دل یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی مشهد یعنی مجموعه پارک جنگلی وکیل آباد واقع شده است. از دیدنی ترین و شگفت انگیزترین مکان های دیدنی مشهد، دره ارغوان است که در 7 کیلومتری طرقبه واقع شده و اگر قصد گشت و گذار در طرقبه را داشتید، از رفتن به دره ارغوان غافل نشوید.

Con tent has be᠎en cre at᠎ed ​by GSA Conte nt᠎ Gen​er ator  Demoversion!

اگر از حاشیه خیابان امام رضا برای گشت زدن به خیابانهای اطرافش رفته باشید، حتما در خیابان دانش شرقی و نرسیده به بازارهای هفده شهریور با پارک میرزا کوچک خان مواجه شده اید. باغ ملی در خیابان امام خمینی قرار گرفته و فاصله چندانی با حرم امام رضا ندارد. ساعت فروشی های معروف مشهد و صرافی ها نیز در همین خیابان قرار گرفته اند. این چشم انداز شب ها خیره کننده تر می شود. در این پاساژها انواع پوشاک و لوازم دکوری و همچنین انواع ادویه جات یافت می شود. با این حال دوچرخه سواران حرفه ای می توانند از همان جاده به بالای کوه بروند. با این همه در حال حاضر درخت ها بزرگ شده اند و این پارک به بوستانی پر درخت و با صفا تبدیل شده است که بانوان می توانند به همراه دوستان یا فرزندانشان بدون رعایت حجاب در آن حاضر شوند و به دوچرخه سواری و سایر تفریحات مشغول شوند.

به علاوه بخش هایی مجزا برای بازی کودکان داشته و بخشی را به بانوان اختصاص داده است. را در اختیار بانوان قرار می دهد. پارک آبی ارم بانوان تهران در کیلومتر ۴ بزرگراه تهران - کرج است. این پارک جنگلی از مهمترین جاهای دیدنی مشهد است که از سال 1380 به عنوان پارک در اختیار عموم قرار گرفته است. بوستان زیارت و فرهنگسرایش در دل بوستان وحدت مشهد قرار گرفته است. فضای بوستان بسیار مصفا و دل انگیز و مناسب برای حضور خانواده ها، دوستان و آشنایان و جوانان محسوب می شود. پارک میرزا کوچک خان از جاهای تفریحی مشهد محسوب میشود. وسعت پارک امت بیش از 30 هزار متر مربع است و جزو زیباترین مکان های تفریحی مشهد محسوب می شود. وسعت مجموعه پارک آبی تقریباً 14 برابر یک زمین فوتبال است و همین باعث شده که فضای باز و بسیار عالی در اختیار استفاده کنندگان از خدمات قرار بگیرد. فرهنگسرا و بوستان زیارت از دیگر پارک ها و جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم امام رضاست. این پارک از امکانات تفریحی و ورزشی کامل برخوردار است و نه تنها مشهدیها بلکه گردشگران و زائران حرم مطهر امام رضا (ع) هم پس از سفر به مشهد هنگام بازدید از اماکن دیدنی سری به آن میزنند و از زیباییهایش لذت میبرند.

پارک امت مشهد هم از نظر ابعاد تقریبا اندازه پارک میرزا کوچک خان است و به نوعی پارک محلی شناخته می شود ولی به دلیل نزدیکی به بسیاری از هتل و مسافرخانه های منطقه طلاب از گردشگران غیر مشهدی نیز استقبال می کند. خانم ها تا قبل از غروب آفتاب آزادند که در پارک به صورت اختصاصی حضور داشته باشند ولی از آن ساعت به بعد ورود آقایان نیز آزاد است. پارک حجاب به عنوان لوکیشن عکاسی در مشهد برای خانم ها گزینه مناسبی است. افرادی که تمایل داشته باشند میتوانند از مسیری دیگر با ماشین تا نزدیکی قله زو بالا آمده و ماشین را آنجا پارک کنند. مدرسه باقریه از همان ابتدا اوقافی از املاک، میهمانخانه ها و مغازه های اطرافش داشته است و به دلیل همین حمایت وقفی تا کنون به عمر خود ادامه داده است. این مدرسه از ابتدا سیستم اداری و آموزشی مدونی داشته است و از نظر ساختمان و بنای اولیه در زمان خود جزو برترین ساختمان های مشهد به شمار می رفته است. در این شهر هتل های بسیار مجللی وجود دارد که بعضی از آن ها جزو برترین های ایران و خاورمیانه به شمار می روند. این بوستان نزدیک به 160 هزار مترمربع مساحت دارد و 15 میلیارد ریال برای ساخت آن بودجه صرف شده است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بادی آبی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب