چین به نقل از 'مخرب تهمت' به عنوان هوستون کنسولگری بسته

پکن (AP) — چین گفت: "مخرب تهمت" است که در پشت یک سفارش توسط دولت ایالات متحده برای بستن کنسولگری خود را در هوس

توسط ATSHNEWS در 2 مرداد 1399

پکن (AP) — چین گفت: "مخرب تهمت" است که در پشت یک سفارش توسط دولت ایالات متحده برای بستن کنسولگری خود را در هوستون, تگزاس نگهداری می شود و پنج شنبه که مقامات آن هرگز عمل عادی خارج اصول دیپلماتیک.

سخنگوی وزارت خارجه وانگ Wenbin گفت: به منظور نزدیک کنسولگری "نقض قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل" و "به طور جدی تضعیف چین-روابط ایالات متحده."

"این است که شکستن پل دوستی بین چین و آمریکا مردم" وانگ به خبرنگاران گفت: در یک جلسه توجیهی روزانه.

منظور این هفته به نزدیک کنسولگری یکی از چین شش ماموریت در ایالات متحده دیده می شود به عنوان افزایش تنش بین دو اقتصاد بزرگ در حالی که رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن هدایت سرزنش و اقدامات تنبیهی علیه چین پیش از ماه نوامبر آمریکا. پکن گفت: آن را به عمل در پاسخ اگر چه وانگ داد بدون جزئیات در روز پنج شنبه.

روابط بین دو طرف بینی-شیرجه در ماه های اخیر بیش از conronavirus همه گیر و همچنین اختلافات بر تجارت, حقوق بشر, دلار هنگ کنگ و چین ابراز وجود در دریای چین جنوبی است.

در آن بیانیه ای در بسته شدن کنسولگری وزارت امور خارجه گفته است که چینی عوامل سعی در سرقت اطلاعات از امکانات در تگزاس از جمله تگزاس A&M سیستم پزشکی در سطح ایالت و دانشگاه تگزاس مرکز سرطان دکتر اندرسون در هوستون.

وانگ گفت: وجود دارد هیچ پایه و اساسی را که ادعا می کنند.

"این کاملا مخرب تهمت" وانگ گفت.

او همچنین با انتقاد بریتانیا برای باز کردن یک مسیر به شهروندی برای تا 3 میلیون ساکنان هنگ کنگ. وانگ گفت که چین ممکن است جلوگیری از به رسمیت شناختن ملی بریتانیا در خارج از کشور گذرنامه که آنها را نگه دارید و یا واجد شرایط برای به دست آوردن.

بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد یک ژانویه تاریخ شروع برای قوانین جدید است که اجازه خواهد داد که دارندگان گذرنامه برای زندگی و کار در انگلستان و در نهایت به دست آوردن تابعیت.

چین می گوید که بریتانیا متعهد شدند که در یک توافق بین این دو که آن را نمی خواهد اعطای اقامت به دارندگان گذرنامه.

"از آنجا که انگلیسی ها طرف نقض تعهد خود را برای اولین بار چین را در نظر بگیرید توقف به رسمیت شناختن حقوق ملی در خارج از کشور گذرنامه به عنوان یک سند معتبر مسافرتی" وانگ گفت.

بریتانیا به تصویب قوانین جدید مهاجرت پس از چین تحمیل جدید امنیت ملی قانون در هنگ کنگ در پایان ماه ژوئن. انگلستان گفته مقامات این کشور نمی خواهد رها کردن مسئولیت های خود را به مردم این مستعمره سابق بریتانیا.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب