10 کتاب برای آموزش مردم سفید چگونه به ضد نژادپرستانه

"من نژاد پرست نیستم." این کلمات تلو تلو خوردن در خارج از سفید دهان در وحشت. چه چیزی از این کلمات چیست ؟ سخنران

توسط ATSHNEWS در 27 تیر 1399

"من نژاد پرست نیستم." این کلمات تلو تلو خوردن در خارج از سفید دهان در وحشت. چه چیزی از این کلمات چیست ؟ سخنران اغلب فکر می کند که "نه نژاد پرست" بدان معنی است که آنها نمی با استفاده از "n" کلمه و یا ارتکاب جرایم ناشی از نفرت. "نه نژادپرستانه" منتقل محدود تعریف نژادپرستی تنها مشخصه آشکار تعصب. هنگامی که سفید مردم فکر می کنم از نژاد پرستی, ما اغلب فکر می کنم فعال نفرت. نژادپرستی گسترش به microaggressions کوری به امتیاز سفید و بیشتر. مردم سفید شکست زمانی که آنها اصرار دارند آنها نژادپرست است. مردم سفید باید در تلاش برای ضد نژادپرستانه. اما این کتاب نیست یک ابزار برای هدایت مردم سفید.

نگه داشتن خواندن برای برخی از غنی ترین کتاب آموزش متوسط سفید فرد در چه ضد نژاد پرستی به معنی.

1. جدید Jim Crow: جرم حبس در سن Colorblindness توسط میشل الکساندر

The New Jim Crow cover.jpg
wikipedia.org

اسکندر 2010 جزئیات کتاب چگونه جرم حبس نامتناسب اثرات سیاه و جوامع است. او رنگ جرم حبس به عنوان یک نوع از neo-برده داری اشاره به آن به عنوان "جدید Jim Crow." الکساندر به نظر می رسد در سال 2016 فیلم 13th, که بیشتر به بررسی چگونگی گریز از 13هفتم متمم از لحاظ فنی نه لغو برده داری. کتاب و فیلم کاملا مکمل یکدیگر است. آنها آموزش سفید مردم آمریکا تاریخچه نژادپرستی و چگونه آن را به حاکم جامعه امروز است. آموزش و پرورش اولین گام برای درک چگونه به طور فعال ضد نژادپرستانه. می دانم که تاریخ خود را.

2. آتش دفعه بعد توسط جیمز بالدوین

FireNextTime.JPG
wikipedia.org

تشکیل شده از دو نامه بالدوین آتش بعدی زمان طول می کشد در تجربه مردان سیاه پوست در آمریکا و ارتباط بين نژاد و مذهب. این کتاب یک اعترافی خطبه و در معرض چگونه کمی تغییر کرده است در رابطه با نژادی و بی عدالتی بیش از قرن گذشته. سفید آمریکایی ها متحد تنها توسط خود را رد سیاهی. ما نه متحد با فرهنگ و مذهب و یا زبان که تنها اجرا ادراک از سفیدی به عنوان پیش فرض. "خواندن سیاه نویسنده از آنجا که آنها بسیار عالی هستند نه به این دلیل که خدمت خود را سفید میکنند. مرکز روایات نویسندگان و شخصیت های که نمی سهم خود را در زندگی تجربه نمی کند چرا که آن را یک مرهم به نژادپرستی اما از آنجا که این کشور در عمل بسیار متفاوت برای مردم رنگ...و داستان های خود را در حال ضروری است" اخیر کالج امهرست فارغ التحصیل جین Bragdon گفت. بالدوین زیبا نوشتن رو باز از این ایده ها در دوم مقاله.

3. آزادی یک مبارزه مداوم: فرگوسن و فلسطین و پایه های یک جنبش توسط آنجلا Y. Davis

File:Angela Davis Moscow 1972 cropped.jpg - Wikimedia Commons
wikimedia.org

بدون خواندن لیست کامل بدون آنجلا دیویس. او یکی از تنها رهبران سیاه و سفید به دنیا آمد قبل از 1950s به زنده ماندن سفید ظلم و ستم. دیویس دارای یک گذشته پر از unapologetic مقاومت در برابر بی عدالتی است. در مجموعه ای از مقالات و مصاحبه ها و سخنرانی هایدیویس می درخشد نور در طبیعت از آزادی در میان دولت ترور است. آزادی یک مبارزه مداوم شکوفه با امید و گسترش نظر نژادی و بی عدالتی فراتر از امریکا است.

4. زندگی نامه مالکوم ایکس توسط Malcolm X و الکس هیلی

AutobiographyOfMalcolmX.JPG
wikipedia.org

منتشر شده پس از مرگ, زندگی نامه مالکوم ایکس نشان می دهد توسعه X فلسفه , سیاه, غرور و افتخار, سیاه ناسیونالیسم و پان Africanism در طول زندگی اش. Malcolm X یک بحث شکل اغلب متهم به نژادپرستی و خشونت است. اما شاید با توجه به ترور و سفید امریکا تمایل به سکوت سیاه و صدای کسی به دفع موج خاموش فعالیت خود را باید به عنوان خوانده شده خود را کار می کند. "مالکوم ایکس است به طوری که اغلب تبدیل به MLK را 'مخالف' (زیانی به هر دو مردان) است که اکثر مردم هرگز از شنیدن آنچه که او در واقع و یا معتقد بودند. این کتاب نه فقط خواندن ضروری برای تاریخ آمریکا; آن را نیز بسیار کلیدی برای درک معاصر ما بحث بر روی چه نوع از تظاهرات دیده می شود به عنوان "قابل قبول" و که در آن است که گفتمان می آید از" اخیر در دانشگاه سان دیگو فارغ التحصیل آل Esquer گفت. خیلی اساطیر را احاطه کرده مالکوم X. داستان خود را به خوبی به ارزش بررسی دقیق تر.

5. Assata یک زندگینامه توسط Assata شکور

AssataAuto.jpg
wikipedia.org

شکور ساکن در کوبا هنوز هم در اف بی آی تحت تعقیب تروریستی لیست. او عضو حزب پلنگ سیاه و سفید, یک سازمان تلقی افراطی تهدیدی برای امنیت ملی به دلیل حمایت برای کل سیاه و آزادی است. شکور هدف قرار داده بود توسط نژادپرستی نهادی و زندانی تا زمانی که او فرار کرد. او اشاره دارد به خودش به عنوان یک 20th-قرن فرار برده که جمع این ایده از جرم حبس به عنوان نئو-برده داری. جزئیات Skakur زندگینامه به درک وحشیانه شرایطی از حبس و آزار و اذیت به عنوان یک زن سیاه و سفید.

6. خواهر و خارجی توسط Audre Lorde

Sister outsider cover.jpg
wikipedia.org

سیاه, لزبین, باید حرف آخر را در همه چیز. به خصوص اگر او Audre Lorde. او مجموعه ای از مقالات دهانه از یک قصیده به خشم به تعریف جدیدی از, وابسته به عشق شهوانی. همیشه به یاد داشته باشید, سیاه, لزبین در حال ضرب-بر دوش آنها به عنوان یک تجربه منحصر به فرد از ظلم و ستم. آنها عجیب و غریب, سیاه زنان است. آنها تجربه نژادپرستی و تبعیض جنسی و هوموفوبیا در یک راه راست زنان سفید یا عجیب و غریب زنان سفید نیست. سیاه و سفید زندگی می کند مهم است. کسانی که سیاه زندگی شامل QTPOC. یاد بگیرند که چگونه این جوامع هستند و منحصر به فرد نهفته به منظور کمک به پایان خود ظلم و ستم.

7. سرمایه داری و برده داری توسط اریک ویلیامز

Eric Williams (cropped).jpg
wikimedia.org

هر چند ویلیامز نوشت و منتشر سرمایه داری و برده داری در سال 1944 او نوشتن مربوطه باقی مانده است. جزئیات جدید Jim Crow و سپس سرمایه داری و برده داری (یا بالعکس!) برای پیدا کردن چگونه سرمایه داری سوء استفاده مردم سیاه و سفید از طریق جرم حبس. ویلیام جزئیات کتاب چگونه آمریکا ساخته شده است در حال حاضر ما سیستم اقتصادی در ایران ، به ضد نژادپرستانه شما باید کمی ضد سرمایه داری. و یا حداقل درک چگونگی سرمایه داری فلسطين سیستمیک نژاد پرستی.

8. قتل خشم: پایان دادن به نژادپرستی توسط زنگ قلاب

File:Bell-hooks-1988-BWPhoto.jpg
wikimedia.org

که در آن جهان را بدون زنگ قلاب? حتی نمی فکر می کنم در مورد انتقاد از انتخاب خود را از سرمایه گذاری. هیچ کس به ضرب گلوله e.e. کامینگز و او جنسیتی ارشد. اجازه دهید این سیاه فمینیستی زندگی می کنند زندگی خود را. قلاب' کتاب تواریخ تاریخچه سفید فمینیسم و خروج خود را از سیاه نسل تروما و بیشتر. مانند Lorde قلاب می یابد خشم می تواند باعث قدرتمند تغییر دهید. قتل خشم: پایان دادن به نژاد پرستی است که باید به عنوان خوانده شده برای زنان سفید.

9. سفید, شکنندگی: چرا آن را بسیار سخت برای مردم به صحبت در مورد نژاد پرستی توسط رابین DiAngelo

File:Robin DiAngelo for the Unitarian Universalist Association.jpg
wikimedia.org

ما افرادی شکننده است. چرا ما نمی توانیم درک موقعیت ما در نژادپرستی نظاممند? ما ناتوانی در مقابله با خود ما امتیاز. سیستم آموزش و پرورش را اجتناب از پرداختن به موضوعات مسابقه و حک سیاه, صدای, در تاریخ کمک نمی کند. رابین DiAngelo اشاره به تجربه خود به عنوان یک تنوع مربی است که در آن مردم سفید شکست مفتضحانه به بحث در مورد مسابقه. او با ابداع اصطلاح "سفید, شکنندگی' در سال 2011. ما مشروط به معتقدان 'colorblindness.' "ما در حال تدریس به نادیده گرفتن مسابقه. ما نمی توانیم آن را نادیده گرفت اگر ما می خواهیم به ضد نژادپرستانه" اخیر در دانشگاه سان دیگو فارغ التحصیل فضل Stumpfer گفت. جزئیات DiAngelo کتاب به درک چرا بودن اطرافیان مضرات مظلوم.

10. بین دنیای من و توسط Ta-Nehesi Coates

Between the World and Me.jpeg
wikipedia.org

Coates تساوی ساختاری و موضوعی با الهام از بالدوین آتش دفعه بعد. بین دنیای من و یک نامه نوشته شده به Coates' پسر نوجوان در مورد واقعیت های زندگی به عنوان یک مرد سیاه پوست در امریکا است. کتاب پرده به رنگ سفید آمریکایی ها به رفتار غیر انسانی زندگی در ترس از خشونت در تمام زمانها. و باید در ترس زندگی می کنند برای زندگی فرزند خود را هر روز. این خطرناک است به یک فرد سیاه و سفید در آمریکا است. همین دلیل است که افراد باید به طور مداوم در تلاش برای ضد نژادپرستانه.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن