چگونگی تعویض فیلتر سوخت یا فیلتر بنزین

چگونگی تعویض فیلتر سوخت یا فیلتر بنزین تعویض این فیلتر کمی سخت تر از تعویض فیلتر هوا است. این فیلتر معمولاً د

توسط ATSHNEWS در 29 تیر 1400

چگونگی تعویض فیلتر سوخت یا فیلتر بنزین

تعویض این فیلتر کمی سخت تر از تعویض فیلتر هوا است. این فیلتر معمولاً در قسمت بالای موتور و نزدیک فیلتر هوا قرار دارد. با این حال، در برخی از خودروهای جدید فیلتر سوخت داخل مخزن سوخت قرار دارد و به همین خاطر باید اینکار را به مکانیک تان بسپارید.

 

در قدم اول هر نوع ماده قابل اشتعال را از خودرو دور کنید.

دوم، برای دسترسی بهتر تمام قطعه های پلاستیک بزرگ بالای موتور را جدا کنید. اینکار را می توانید با یک پیچ گوشتی دوسوی بزرگ انجام دهید.

حالا باید در عقب خودرو دنبال خط سوخت بگردید. قطر آن تقریباً به اندازه قطر یک انگشت است و نرم و منعطف است. این قطعه از فیلتر سوخت که عقب خودرو قرار دارد، آمده است.

خط سوخت معمولاً با یک گیره کوچک به فیلتر روغن متصل شده است. این گیره را با استفاده از یک پیچ گوشتی – معمولاً چهارسو- جدا کنید و ته یک مداد را داخل سر باز خط سوخت کنید تا جلوی بیرون آمدن گازولین گرفته شود. البته چیزی که برای اینکار استفاده می شود لزوماً نباید یک مداد باشد؛ بلکه باید آن را با توجه به قطر خط سوخت انتخاب کنید.

بعد از اینکه سر خط سوخت را پوشاندید می توانید فیلتر سوخت را جدا کنید. این فیلتر معمولاً با چند پیچ و مهره محکم شده است. یک سوکت با اندازه مناسب پیدا کنید و فیلتر را جدا کنید. احتمالاً در اینجا هم یک شلنگ دیگر که در طرف دیگر فیلتر سوخت قرار دارد، خواهید دید. این شلنگ را هم مثل شلنگ قبلی جدا کنید و سر آن را با یک مداد ببندید.

فیلتر قدیمی را با فیلتر جدید مقایسه کنید و مطمئن شوید که اندازه آن درست است و آن را درست در جای خودش قرار دهید. اغلب اوقات یک فلش روی فیلتر قرار دارد که جهت درست قرار گرفتن فیلتر را نشان می دهد.

قطعاتی که جدا کرده اید را از آخر به اول سر جایشان برگردانید. قبل از اینکار یکبار دیگر فیلتر را چک کنید تا مطمئن شوید آن را درست سرجایش گذاشته اید.

دقت کنید که روی فیلتر و جایی که شلنگ ها به آن وصل می شوند، دو شفت فلزی (یا پلاستیکی) قرار دارد. در قسمت انتهایی آنها برآمدگی های کوچکی وجود دارد؛ مطمئن شوید که خطوط لاستیکی روی فیلتر آنقدر از این برآمدگی ها دور شده اند که بتوانید آنها را با دست بگیرید.

همچنین باید به گیره های انتهای فیلتر هم دقت کنید. آنها را بین برآمدگی ها و بدنه فیلتر قرار دهید و سپس آنها را کاملاً سفت کنید تا از نشت سوخت جلوگیری شود.

نکته دیگری که باید در حین تعویض فیلتر سوخت به آن دقت کنید، شلنگ ها هستند. اگر شلنگ ها شکننده یا پوسیده شده اند حواستان باشد که هنگام تعویض فیلتر آنها را هم تعویض کنید.

بعد از اینکه همه چیز را دوباره سرجایش گذاشتید، موتور را برای چند دقیقه روشن کنید و شلنگ ها و بقیه اتصالات را چک کنید تا مطمئن شوید که سوخت نشت نمی کند.

فیلترهای مناسب خودرو شما در فروشگاه اینترنتی تاپیک کالا

 

 



آخرین مطالب