چاشنی های بهترین غذاهای بحرینی

بسیاری از اقلام موجود در غذاهای بحرینی به طعم و مزه خود معروف هستند که ترکیبی از طعم های مختلف از سایر آشپزخان

توسط ATSHNEWS در 22 فروردین 1401

بسیاری از اقلام موجود در غذاهای بحرینی به طعم و مزه خود معروف هستند که ترکیبی از طعم های مختلف از سایر آشپزخانه های عربی است. زمانی که به پادشاهی بحرین سفر می کنید، باید ماجراجویی را با خوردن و چشیدن غذاهای مختلف محلی آن تجربه کنید.

برای خرید ادویه ماهی بحرینی از این سایت اینجا را کلیک کنید.

غذاهای بحرینی اساساً مبتنی بر پختن حیواناتی مانند شتر است. و از آنجایی که این کشور اساسا یک مجمع الجزایر است، غذاهای دریایی لذیذ زیادی را خواهید دید که در غذاهای بحرینی سرو می شوند.

 

غذاهای بحرینی از نظر شکل، طعم و ارائه متفاوت است. این مقاله شما را دعوت می کند تا با محبوب ترین غذاهای بحرینی و غذاهای بحرینی بیشتر آشنا شوید.

 

بحرین در نزدیکی ایران، عراق و هند واقع شده است، به همین دلیل است که به وضوح می توان تاثیر این غذاها را بر غذاهای بحرینی مشاهده کرد.

 

علاوه بر آن، بسیاری از غذاهای بحرینی تحت تأثیر محیط دریایی قرار گرفته اند، که توسط منابع آبی که این پادشاهی را احاطه کرده اند، ارائه می شود.

 

بسیاری از غذاهای دریایی بحرین تحت تأثیر محیط دریایی قرار گرفتند. غذاهای دریایی متعددی از جمله گروبار، ماهی خال مخالی، میگو و خرچنگ را می توان در غذاهای بحرینی یافت.

 

یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده غذاهای دریایی بحرین، همور است که به صورت کبابی، له شده یا دودی سرو می شود. علاوه بر خوردن برخی از انواع ماهی های محلی مانند الکناد و سابیتی.

 

ماهی در بحرین معمولا با برنج سرو می شود و گاهی اوقات با سیب زمینی سرخ کرده تحت تاثیر معروف ترین غذای انگلیسی Fish & Chips سرو می شود.

اگر از غذاهای بحرینی صحبت می کنیم، لازم است به نان سفید سبک اشاره کنیم. این یکی از معروف ترین مواد غذایی بحرین است که در طول تاریخ موجود و شناخته شده است.

 

 

لوبیا با تاهین، سیر و لیمو اغلب در کنار این نان معروف خورده می شود. علاوه بر تبوله که از جعفری، بلغور، گوجه فرنگی، سیر و لیمو تشکیل شده است.

 

به عنوان مثال فلافل یکی از محبوب ترین غذاهای بحرینی است، اما طرز تهیه آن متفاوت است. از نخود سرخ شده تشکیل شده و به صورت توپک سرخ شده در ساندویچ با سبزیجات سرو می شود.

 

ماکیوسوس یک غذای ملی محبوب در پادشاهی است که از برنج با ماهی تشکیل شده است و گاهی اوقات با سس سرو می شود. همچنین کوزی یکی از غذاهای پرطرفدار است که گوشت بره کبابی با برنج، تخم مرغ، پیاز و ادویه جات پر شده است.

 

بحرین به دلیل سرو برنج به عنوان غذای جانبی معروف است و غذاهای بحرینی نیز وجود دارد که برنج به عنوان یک ماده اولیه متکی هستند، از جمله ماگبوس.

 

ماگبوس یکی از معروف ترین غذاهای بحرینی است که معمولا با گوشت، ماهی، مرغ یا میگو سرو می شود. این غذا با وجود شباهت در شکل و رنگ با کبسه سعودی متفاوت است. طعم تند لیمو و فلفل سیاه مابوس بحرینی را متمایز می کند.

 

غذای ماهامار یکی دیگر از غذاهای برنجی است که با خرما یا شکر شیرین می شود و با ماهی سرخ شده سرو می شود.

از طرف دیگر مصلی برنج پخته شده با مرغ، گوشت، ماهی یا میگو است و مواد را مستقیماً در قابلمه می پزند تا طعمی خاص و متمایز از بقیه غذاها داشته باشد.

 

و چیلانی، برنج سفید پخته شده با نمک و میخک سیاه است که معمولا با غذای ماهی سرخ شده یا کبابی سرو می شود و یا گاهی با چوب دارچین سرو می شود.

 

قوزی از گوشت بره کبابی تهیه می شود که با برنج سفید پخته شده، پیاز و ادویه سرو می شود. شبیه قوزی عراقی است اما در ادویه های استفاده شده با آن تفاوت دارد.

 

غذای قوزی یکی از غذاهای محبوب بحرین است.

 

غذای بریانی بحرینی تا حد زیادی معروف است. از بریانی هندی گرفته شده است. این برنج به سبک هندی است که به آن مقداری ادویه بحرینی اضافه شده است.

 

بریانی بحرین با هندی تفاوت دارد زیرا مرغ یا گوشت مورد استفاده نسبت به همتای هندی خود به پختگی بیشتری نیاز دارد. بریانی بحرینی اغلب فاقد فلفل تند است که در تهیه بریانی هندی استفاده می شود.

 

این غذا یک غذای مدرن است که در بحرین قدیم وجود نداشت، اما به طور گسترده ای شناخته شده است و به یکی از معروف ترین غذاهای بحرین تبدیل شده است.

 

برنجی است که با سبزی پخته می‌شود که به آن رنگ سبز می‌دهد و با تکه‌های ریز مرغ مخلوط می‌شود و سپس نوعی کره که مخصوص این غذا تهیه می‌شود به آن اضافه می‌شود.

 

سوپ غلیظی است که از سبزیجاتی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، بامیه و کدو تنبل درست می شود و به مرغ، گوشت، ماهی یا میگو اضافه می شود. معمولا با برنج گشنیز سفید سرو می شود.

 

طعم آن شبیه به غذای ماسالای هندی است. وقتی سالن با نان بحرینی بریده شده در قطعات کوچک سرو می‌شود، تبدیل به غذای دیگری به نام «ثارید» می‌شود که یکی از معروف‌ترین وعده‌های غذایی است که در افطار رمضان در کشور پادشاهی سرو می‌شود. در صورت افزودن سالونه به نان برنج تبدیل به آب خوری می شود.

آخرین مطالب