پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

می شود. به همین خواسته پیستون را به قشرهای نگهدارنده آغشته می کند تا مقاومت پیستون در مقابل سایش ارتقاء یابد و

توسط ATSHNEWS در 23 دی 1400
می شود. به همین خواسته پیستون را به قشرهای نگهدارنده آغشته می کند تا مقاومت پیستون در مقابل سایش ارتقاء یابد واجب به ذکر است که بعضا از همین پوشش ها مانند پوشش گرافیتی، روغن را در خویش نگه می دارند. پس از خودرو کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خاصیت مطلوب را پیدا کند.پس از این تراز بر روی بسیاری از پیستون ها را اساسی لایه نازکی از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند. حلقه های پیستون علاوه بر فشرده نمودن مواد احتراق در بالای پیستون ، مانع رخنه روغن روانکار از تحت پیستون به باطن گوشه و کنار احتراق هم می شوند ، در غیر همین رخ ، روغن موتور به داخل محفظه احتراق شکافت کرده و سبب روغن سوزی موتور خودرو می شود. همچنین حساس تماس کاملی که دارای دیواره سیلندر برقرار مینمایند زمان تحت آمدن پیستون، همین دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محفظه احتراق میشوند. 4 ـ وجود ورقهای اینوار فولاد نیکلدار : همین نوارها به صورت سپر گرمایی بوده و از انتقال گرما به زیر پیستون خودداری میکنند . و یکی از از آرم های پیدایش همین ایراد آن هست که آب رادیاتور تحت فشار قرار می گیرد و حساس فشار از لوله سرریز رادیاتور به بیرون می ریزد که نماد قطعی وجود نشتی در واشر سر سیلندر می باشد . پیستون اهمیت سر مقعر: سطح تاج آن‌ها گود و مقعر است. در این شرایط تاج پیستون صدمه دیده میباشد و عامل آنهم وارد شدن ذرات خاک و شن و نظایر آن بداخل موتور میباشد که بیت پیستون و سر سیلندر قرار گرفته و خرد شده می باشد . در همین شرایط تاج پیستون کاملا قهوه ای شده میباشد و الگوی ایده آلی از سوختگی حاصل از کربن می باشد . غالبا دو رینگ چگالی در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که عمل درزگیری تام سیلندر و جلوگیری از رخنه گازهای حاصل از احتراق را به رخ کامل انجام میدهند. 2- پیستون های آلومینیومی : همین پیستون ها علاوه بر آلومینیوم حیاتی آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن میباشند و حرارت وارده را بهتر انتقال می‌دهند و صدای کمتری دارند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . همین گونه پیستون و میللنگ همپوشانی بیشتری دارند و به دور موتور را ارتقاء میدهند. 1ـ بیضی ساختن پیستون : زیرا گرمای احتراق به بالای پیستون میرسد و آن ناحیه و نصیب قرار گرفتن گژن پین بیشتر از همگی جا گرم میگردد ، اساسی انبساط بیشتری میباشد که این انبساط موجب چسبیدن پیستون به سیلندر و انواع در عمل موتور می‌گردد بدین ترتیب پیستون را بیضی میسازند که بعد از گرم شدن انبساط پیدا کرده و موقعیت دایره پیدا میکند. ناگهان خودرویی از کنار شما حیاتی تندی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت عبور میکند. میخواهیم بدانیم پیستون چیست و چه نقشی در عملکرد موتور خودرو بازی میکند؟ پیستون موتور نقش بسیار مهمی در تعیین نوع توان تولید شده در اتومبیل دارااست . پیستون پهن قطعهای است که قطر بیشتری داشته و همینطور شاتون فراوان بلندی دارد که این طراحی برای تولید توان 4 برابر میباشد . به همین استدلال می باشد که در این وسیله از پیستون لاغر و شاتون بلندتری از موتور مسابقهای طراحی می‌نمایند . در گذشته تمام پیستون ها اهمیت تاجی صاف طراحی میشدند ولی امروزه بسته به جور موتور همین تراز طراحی مختلفی دارد. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی اشاعه بیشتری دارند اما مدل آهنگری آن به جهت موتور های سنگین و پر اقتدار به کارگیری می شود. امروزه در اتومبیل های سواری، از پیستون های آلومینیمی، به استدلال سبکی و انتقال حرارت بهتر، استفاده می گردد، که به دو روش ریختگی یا این که آهنگری ساخته می شوند. پیستون های آلومینیومی را به یکی از دو نحوه ریختگری بوش پیستون تبریز وآهنگری می سازند. در همین نحوه برای در دست گرفتن انبساط حرارتی پیستون از طرز تقویت کردن یا این که دو فلزی نمودن قسمتی از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، به کارگیری میگردد. شیار عمودی ضمن تولید وضعیت ارتجاعی در بدنه پیستون در موقع انبساط نصیب راهنمای پیستون را حفظ می کند.شیار در برعلیه انبساط بسیار عکس العمل نشان داده،بر بدنه پیستون،در گزیده که محور های گژن پین قرار دارد، بار زیادی وارد نمی شود.بیشترین نیرو به دامنه فعال پیستون که در سطوح عمود بر تکیه گاه گژن پین می باشد وارد می شود. زمانی مشکلی همین چنینی پیش می آید مورد قضیه با در همین هست که بتوانم منبع پیدایش همین براده ها و قطعات ریز وارد شده به باطن محیط احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را هم باید گشوده کرد و تمامی ذرات خرده ریز موجود در آن را تمیز کرده و شستشو بخشید تا مجدد بعد از آن از تعمیر موتور همین ایراد مجددا پیدایش نکند. پس می بایست پیستونی به شدت پهن و بزرگ اهمیت شاتونی بسیار بلند داشته باشند تا بتوانند قدرت دوچندان زیادی را ایجاد نمایند . ،مسافت مذکور را طی کردهاید. رینگهای حجمی یک تکه و از فرآورده چدن ساخته میشوند که مقاومت حتمی را در برابر گرما داشته و خطر شکست و رخنه آنها کمتر باشد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن