هنگام خرید گیتار باید به دنبال چه چیزی باشید

به هیچ وجه نمی توانید هر چیزی را که آنلاین خریداری می کنید قبل از اینکه درب منزل شما باشد ، بچرخانید و پیشنهاد

توسط ATSHNEWS در 3 آبان 1400

به هیچ وجه نمی توانید هر چیزی را که آنلاین خریداری می کنید قبل از اینکه درب منزل شما باشد ، بچرخانید و پیشنهاد دهید ، بنابراین اگر شخصاً خرید می کنید ، چند مورد را باید در نظر بگیرید. نکته مهم در مورد سازهای جدید: یکی از راه هایی که سازندگان گیتار در هزینه ها صرفه جویی می کنند این است که حداقل نیروی کار را در تنظیم نهایی ساز انجام دهند.

 

اغلب قطعات با کیفیت و مونتاژ خوب است ، اما تنظیم دقیق که باعث می شود یک ساز به خوبی بنوازد و بهترین صدا را به عهده مصرف کننده بگذارد.

 

1. آیا گیتار هماهنگ است؟

از شخصی در فروشگاه بخواهید که در خرید گیتار را به تنظیم استاندارد برساند و چند آکورد بزند. دو دلیل برای انجام این کار وجود دارد.

 

اول ، اگر نواختن وحشتناک به نظر برسد ، احتمالاً این شخص فروشنده نیست (که احتمالاً یک نوازنده گیتار مناسب است) ، این یک ساز دشوار برای نواختن است. دومین دلیل برای تنظیم دستگاه ، بررسی عملکرد است.

 

2. آیا گردن گیتار مستقیم است؟

گردن گیتار را برای وجود هرگونه پیچ و خم بررسی کنید. در حالت ایده آل ، گیتار شما باید یک گردن مستقیم داشته باشد و مانع برخورد سیم ها به فرت هنگام نواختن شود.

 

اگر گیتار دارای کمان یا پشت باشد ، می تواند نواختن گیتار را به ویژه برای مبتدیان دشوارتر کند. اگر مطمئن نیستید که چگونه گردن گیتار خود را بررسی کنید ، از یک متخصص مشورت کنید. آنها باید بتوانند هرگونه مشکل احتمالی در گردن گیتار شما را بررسی و شناسایی کرده و در صورت لزوم اصلاحاتی را انجام دهند.

 

3. طناب ها از FRETBOARD چقدر دور هستند؟

عملکرد گیتار یا بیس نحوه ارتباط تارها با تخته فرت است. Check The Action چیزی است که می توان آن را به راحتی تنظیم کرد ، اما اگر سیم ها در نقطه ای که گردن و بدن گیتار به هم می رسند یا گردن به طور قابل توجهی خمیده است ، از گردن بسیار دور باشد ، ممکن است وسیله ای برای عبور از بالا باشد.

 

این لزوما به این معنا نیست که نام تجاری یا مدل دارای نقص هستند ، فقط این که ابزار شخصی ممکن است از قبل مشکلاتی داشته باشد.

 

4. آیا می توانید به طور کامل به تمام FRETBOARD برسید؟

اگر گیتار خوب به نظر می رسد و اکشن به نظر نمی رسد ، ببینید آیا می توانید با خیال راحت به کل صفحه تخت برسید. انگشت خود را در امتداد دو طرف گردن حرکت دهید تا ببینید آیا احساس می کنید انتهای فرهای فلزی بیرون آمده است یا خیر.

 

اگر احساس می کنید که با چوب هم سطح نیست ، به این معنی نیست که ساز زباله است یا مارک یا مدل آن خوب نیست ، اما احتمالاً می توانید گیتار یا باس دیگری پیدا کنید که قبلاً چنین مشکلی نداشته باشد. فرت هایی که با چوب هم سطح نیستند قابل تعمیر هستند ، اما در صورت خرید یک ساز جدید دلیلی برای برخورد با آن وجود ندارد.

 

5. آیا الکترونیک گیتار در شرایط خوبی است؟

اگر به گیتار برقی نگاه می کنید ، آن را به یک آمپر وصل کنید و تمام کلیدها را تغییر دهید و همه دکمه ها را چند بار بچرخانید. در صورت شنیدن صدای ترک خوردن ، ممکن است برخی از وسایل الکترونیکی داخلی کمی کثیف باشد.

 

باز هم ، این یک مشکل قابل حل است ، اما چیزی نیست که بخواهید چند دقیقه پس از اولین بار که بچه شما آن را وصل کرده است بشنوید. اگر نگاهی به سبک و قیمت مناسب خود بیاندازید ، احتمالاً یکی دیگر از همان مارک و مدل خوب خواهد بود.

 

 بازگشت به بالا

 

خرید VS. جدید گیتار استفاده شده

خرید یک گیتار کارکرده می تواند راهی عالی برای نوازنده جوان باشد تا به یک ساز حرفه ای برسد. گیتارهای درجه یک در صورت مراقبت خوب پیر می شوند و بسیاری از نوازندگان حرفه ای از مدلهای کلاسیک پنجاه تا شصت ساله از تولیدکنندگان مانند Fender و Gibson استفاده می کنند.

 

اما تولیدکنندگان تمایل دارند با استفاده از موادی که سنشان بالا نیست ، گیتارها را با قیمت پایه عرضه کنند - قطعات فلزی نازک تر (ضعیف تر) و چوب نرم تر. بنابراین هنگام خرید یک گیتار استارت ، ممکن است جدیدترین راه امن ترین باشد. اما در صورت خرید دست دوم ، به همه موارد احتمالی ذکر شده در بالا توجه کنید ، اما با سطح بالاتری از بررسی. اگر هنوز در حصار هستید نکات دیگری را باید در نظر بگیرید:

 

مزایای خرید یک گیتار جدید

اگر دانش آموز شما دارای انگیزه و اندازه کافی برای نواختن گیتار در اندازه کامل است ، ممکن است بخواهید روی ساز جدیدی از سازنده معتبر سرمایه گذاری کنید. با خرید جدید به موارد زیر می رسید:

 

تکنولوژی روز دنیا

گارانتی سازنده

ظاهر و ظاهر کاملا جدید

مزایای خرید گیتار مورد استفاده

اگر احساس می کنید دانش آموز شما هنوز در حال بررسی گزینه های خود است ، یا اگر گیتاری به اندازه یا اندازه می خرید که فقط برای 3-4 سال استفاده می شود ، یک ساز استفاده شده می تواند بیشترین ارزش را داشته باشد. مزایای گیتار استفاده شده می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

ظاهر و صدا

ارزان تر

یافتن مارک ها و سبک ها دیگر جدید نیست

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن