لوله پلیکا

  لوله های پی وی سی به جهت مزایای بالا از قبیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی و طول عمر بالا جزو معدود موا

توسط ATSHNEWS در 16 مهر 1400

 

لوله های پی وی سی به جهت مزایای بالا از قبیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی و طول عمر بالا جزو معدود مواردی هستند، که تمام قابلیتهای مصرف را در بیشتر زمینه ها به خود اختصاص داده اند. پلی ونیل کلراید از بلورینگی ناچیزی برخوردار است .تی جی برای آن بالا و به میزان 81 درجه سانتیگراد است ولی میزان این تی جی آنقدر بالا نیست که فرآیند با روش های گوناگون را دچار مشکل کند . توصیه دمایی برای استفاده از لولههای پی وی سی در محدوده دمایی از ۲۰ درجه سانتیگراد تا حداکثر دمای عملیاتی توصیه شده ۶۰ درجه سانتیگراد است. حداکثر فشار عملیاتی مجاز در دمای بالاتر از ۲۰ درجه سانتیگراد باید به نسبت مقاومت مواد کاهش یابد. سه راهی تبدیل: سه راهی تبدیل در زوایای 45 و 90 درجه تولید می شوند که با اتصال سه راهی برای ایجاد انشعاب روی خطوط لوله کاربرد دارند. صنعت مسکن، ساختمان و ساخت و ساز از جمله کاربرد هایی مانند فاضلاب، لوله کشی، آبرسانی، همچنان به افزایش تقاضای لوله پلیکا جهانی در سایر کشور های در حال توسعه است. بر اساس بازار كاربري، فاضلاب، لوله كشي، آبرساني، نفت و گاز، آبياري و موارد ديگر تقسيم بندي شده است. طبق اعداد مشخص شده بررسی اندازه های لوله پلیکابر اساس اندازه با مقیاس های اینچ ، میلیمتر و سانتی متر محاسبه می شود. توجه کنید که لوله پلیکا با قطر داخلی ۱۵ سانتی متر نمونه ای پرمصرف در صنعت ساختمانی می باشد. Upvc ( پی وی سی ) پس از پلی اتیلن یکی از پرمصرف ترین مواد پلیمری است. لوله برق پلی امید یا لوله پلیکا در واقع از قدیمی ترین و پرمصرف ترین لوله و اتصالات برق محسوب می شود که در صنعت لوله کشی برقی به دلیل سبک بودن ، سهولت نصب و همچنین داشتن قیمت مناسب مورد توجه پیمانکاران و متخصصان برق ساختمان قرار گرفته است ، انواع لوله برق پلی آمید در واقع در سایزهای مختلف با ظرفیت های متعدد تولید می شوند که انتخاب هرکدام به محل مورد استفاده و نظر مشتریان بستگی دارد. لوله پلیکا معمولی به عنوان بهترین عایق برای کابلهای برق ساختمانی و همچنین کابل های مخابراتی استفاده میشود. “هزینه پایین تر” لوله هایPVCباعث صرفه جویی قابل توجهی درهزینه های مربوط به پروژه هامیشوند حتی بیشتر از آنکه نصب ، میزان پایین انسداد و هزینه های چرخه زندگی در نظر گرفته شوند.همچنین طول عمر لوله های PVC به معنی این است که بهبود عملکرد و کارایی لوله ها ، کاهش تعمیر و نگهداری و کار مداوم لوله باعث می شود که این لوله ها در طول زمان مقرون به صرفه تر باشند.این هزینه های پایین تر متریال به همراه هزینه های پایین تر نصب ، دلیل افزایش سودمندی ، وزن کم محصول و هزینه های ارزانترحمل ونقل است. لوله PVC قوی برای انتقال آب و فاضلاب های وسیع تر صنعتی یا خانگی مانند مجتمع های مسکونی و صنعتی و استفاده از آن داخل بتن و انتقال کابلهای قوی نیز استفاده میشود. لوله های آهنی وفولادی ازدونوع مهم گالوانیزه ،محسوب میشوندکه لوله های فولادی وزن کمتری نسبت به لوله های آهنی دارند .

لوله پلیکا

پر مصرف ترین سایزها لوله پلیکا سمنان ۶۳ ، ۹۰ و ۱۱۰ بوده که در سیستم های انتقال فاضلاب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند که علاوه بر داشتن استاندارد از وزن و کیفیت مناسبی برخوردار هستند. مواد اولیه لوله پلیکا ، پلی وینیل کلراید غیرپلاستیکی بسیار مرغوب ساخته شده است و یو پی وی سی اساسا پس از پلی اتیلن، یکی از رایج ترین و پر مصرف ترین مواد پلیمری است. ضخامت لوله ام پی وی سی کمتر از لوله یو پی وی سی است (لوله های سخت و مقاوم). هم چنین لوله C-PVC مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاوم تر است (لوله های مناسب برای انتقال سیالات داغ). این لوله ها نسبت به سایر لوله های پی وی سی سبک تر بوده و ساختاری آرایش یافته دارند. لوله برای مصارف فاضلابی برق برندهای موجود لوله پلیکا ، گلپایگان ، یکتا ، سمنان ، یاس ، رزاقی ، به صورت ۶ متری می باشد و در صورت درخواست برشکاری انجام میگیردو تمامی لوله ها های عرضه شده در پایپ اتصال دارای استاندارد اجباری می باشد. اما جدا از فرایند تولید بر اساس سفارش لوله ها همیشه در تمامی سایزها و وزن های استاندارد لوله آماده برای عرضه به مشتریان در خط تولید کارخانه هلدینگ صنایع برتر در حال تولید می باشد و آماده عرضه است. دلیل این امر مقاومت بالای لوله برق پلیکا در مقابل خوردگی بوسیله مواد شیمیایی، عمر مفید بالای لوله های برق پلیکا و وزن کم آن و قابلیت نصب و کاربری آسان لوله های برق پلیکا می باشد. لوله پلیکا یا به انگلیسی PVC pipe لوله ای است که در صنایع مختلف از جمله آبیاری ، فاضلاب ، برق و مخابرات استفاده می شود و تمامی خواص مواد یو پی وی سی را دارد و به سختی صدمه میبیند و همچنین دارای عمر طولانی نیز میباشد. لوله پی وی سی و یو پی وی سی زیست تخریب پذیر نیستند. این ماده می تواند برای مدت زمان طولانی بیشتری ذخیره شود زیرا این ماده در برابر تخریب و مقاومت در برابر اکسیداسیون است. حتی خارج از چهارچوبهای استاندارد، تخریب شده باشد دیده نشده است. این ویژگی هم در مورد داخل و همچنین خارج لوله پلیکا وجود دارد و در مکان هایی که خاک مهاجم می باشد مورد استفاده قرار میگیرد. اندازه لوله های پلیکا بر اساس فشاری که متحمل می شوند و همچنین مکانی که از آن استفاده می شود انتخاب می شود.سایز بزرگ توانای بیشتری در مقابل فشارهای وارده دارد و معمولا در ساختمان های بزرگ برای فاضلاب و آبرسانی استفاده می شود و همچنین در آبرسانی مناطق کوهستانی و مناطقی که از این لوله ها در داخل زمین دفن می شود از لوله پلیکا ضخیم استفاده می کنند . لوله برق پولیکا به علت مزایا و ویژگی های خاصش جایگزین کاندوئیت های فلزی و گالوانیزه شده است. شاید علاقمند باشید یکی دیگر از محصولات پر فروش هلدینگ صنایع برتر را بیشتر بشناسید در این صورت صفحه لوله فلزی را مطالعه کنید. یکی از پر کاربردترین لوله های پی وی سی ، لوله پی وی سی نیمه قوی می باشد.

لذا لوله و اتصالات پلیکایی که امروزه تولید می شوند پلاستیک های سخت و محکمی می باشند که علاوه بر استحکام و مقاومت بالایی که دارند بسیار انعطاف پذیر می باشند و به شکل های گوناگونی قابل استفاده می باشند. قطر لوله پلیکایی که خریداری میشود نیز تعیین کننده قیمت لوله پلیکا است که هرچه قطر بیشتری داشته باشد مسلما وزن لوله بیشتر شده و قیمت نیز بالاتر میرود. شما میتوانید پس از اینکه لوله پلیکایی را که میخواهید انتخاب کردید با ما تماس بگیرید و روزانه از قیمتهای بروز لولههای پلیکا باخبر شوید. سپس تا خشک شدن کامل چسب صبر کرده و پس از آن می توان از آن استفاده کرد. برای پیگیری سفارش، لطفا شماره سفارش و آدرس ایمیل خود را در کادرهای زیر وارد کرده و دکمه پیگیری را فشار دهید. وخیم شدن خطوط لوله آب به دلیل خوردگی در لوله های قدیمی آهنی ، توانایی ما برای فراهم کردن آب نوشیدنی سالم را تهدید می کند و یک مشکل پیچیده و پر هزینه در بسیاری از کشورهای جهان است. ترکیبات لوله های پلیکا افزودنی های مختلفی شامل نرم کننده ها، پر کننده ها، پایدار کننده ها، رنگدانه یا همان مستربچ و کمک فرآیند با بستر پلیمر که همان pvc میباشند که درصد و مقدار آن دارای قاعده ی خاصی میباشد ، در صورت عدم توجه به مقدار مواد و ترکیبات مصرفی لوله های پی وی سی کیفیت و شکنندگی لوله ها و محصولات تولیدی دیگر به شدت کاهش می یابد. پلی وینیل کلراید (PVC) یک پلاستیک است که به طور گسترده ای استفاده شده و شامل کربن، هیدروژن و کلر است. لوله های PVC دارای مقاومت عالی در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و نیز مواد شیمیایی ضدعفونی کننده هستند. مقاومت شیمیایی : لوله پلیکا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش میگذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل پیدا یا استفاده میشوند مقاوم است. “دارای مقاومت شیمیایی” : این جنس ازلوله ها دربرابربسیاری از مواد شیمیایی تا دمای 140 درجه مقاوم بوده و در برابر مواد شیمیایی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرد مانند وایتکس و انواع مواد شوینده و تمیز کننده مقاومت دارد و آسیبی نمیبیند. 3. دمای نرم شدن و شکل پذیری : دمای نرم کننده ویکت Hi- PVC باید حداقل 76 درجه سانتیگراد باشد. ☆ مقاومت شیمیایی : لوله پلیکا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش میگذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل پیدا یا استفاده میشوند مقاوم است. “بازیافت پذیری لوله های PVC” لوله های PVC به راحتی قابل بازیافت هستندومی توانند چندین بار بدون از دست دادن خواص فنی خود بازیافت شوند.هر ساله حدود 50000 تن لوله های PVC در اروپا از طریق برنامه Vinyl Plus بازیافت می شوند.این بازیافت برای تولید لوله های جدید و طیف وسیعی از محصولات PVC مورد استفاده قرار می گیرد.طرح و برنامه های پیگیری و صدور گواهی نامه برای بازیابی ، درجه بالای ایمنی و کیفیت را برای PVC بازیافت شده تضمین میکند.

مقاومت شیمیایی : لوله پلیکا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش میگذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل استفاده میشوند مقاوم است. مقاومت شیمیایی : لوله پلیکا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش می گذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولاً در منازل پیدا یا استفاده می شوند مقاوم است. تفاوت اصلی بین CPVC و پی وی سی مربوط به طیف وسیعی از درجه حرارت است که هر یک قادر به تحمل است . از این بازیافتها در تولید لولههای جدید و طیف گستردهایی از دیگر محصولات PVC استفاده میشود. اولین برند تولید کننده لوله pvc در ایران پلیکا نام دارد. لوله برق پلیکا مقاومت بالایی در برابر خوردگی مواد شیمیایی، دارد و عمر مفید و وزن کم آن باعث شده به راحتی گزینه مناسبی برای لولههای برق باشد. لوله های آهنی و فولادی از دونوع مهم گالوانیزه ،محسوب می شوند که لوله های فولادی وزن کمتری نسبت به لوله های آهنی دارند.لوله های فولادی برای تهویه گزینه ی مطلوبی به شمار می آید و بسیار کاربرد دارد هرچند برای اموردیگر فاضلابی نیز کاربرد دارد. لوله پلیکا سایز های20 یا 13/5 و لوله پلیکا سایز 25 یا 17 برای مصارف برق بعنوان کانال و لوله پلیکا 63 یا لوله پلیکا 2 اینچ لوله پلیکا 110 یا 4 اینچ و لوله پلیکا 125 یا 5 اینچ در ساختمان ها جهت مصارف فاضلابی و لوله پلیکا 160 یا 6 اینچ و لوله پلیکا 200 یا 8 اینچ در انتقال فاضلاب صنعتی و فاضلاب شهری کاربرد دارند و لوله پلیکا 250 یا 10 اینچ و لوله پلیکا 315 یا 12 اینچ برای حفر جدار چاه کاربرد دارند. لوله پلیکا 110 میلیمتر با ضخامت های 2.2، 3.2، 5.3 و 8.2 میلیمتر تولید می شود که وزن آن برای شاخه های 6 متری بطور تقریبی 6.5، 9، 14.5 و 21.5 کیلوگرم می باشد. “لوله پلیکا ۷۵ میلیمتر” لوله پلیکا ۷۵ میلیمتردارای ضخامتهای ۳٫۶,۴٫۴,۶٫۸ میلیمترمی باشدکه به ترتیب دارای اوزان ۳٫۶,۴٫۴,۶٫۸ کیلوگرم در هر شاخه ۶ متری دربازار ارائه میگردد. “لوله پلیکا ۱۱۰ میلیمتر” لوله پلیکا ۱۱۰ میلیمتردارای ضخامتهای ۲٫۲,۳٫۲,۵٫۳,۸٫۲ میلیمترمیباشدکه به ترتیب دارای اوزان ۶٫۴,۹٫۱,۱۴٫۴,۲۱٫۵ کیلو گرم در هر شاخه یافت میشود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که لوله پی وی سی در ۳ نوع معمولی، نیمه قوی و فشار قوی ساخته می شود که هر کدام از اینها در مکانهای مخصوص به خود استفاده میشوند. لولههای پلیکا با فشار قوی برای سیستم فاضلاب در صنعت استفاده میشود. در خصوص انواع لولههای پلیکا و کاربرد هرکدام بهصورت مفصل توضیح دادیم؛ بنابراین لازم است تا قبل از هر چیزی بدانید که کاربری مورد انتظار شما برای خرید لوله پلیکا چیست. بنابراین در حال حاضر این نوع از لوله ها یک جایگزین با کیفیت بالا برای فلز هستند. لولههای پلیکا را معمولاً برای انتقال جریان سیال با فشارهای بسیار بالا مورداستفاده قرار نمیدهند. این به معنی بیکیفیت بودن کالا نیست اما در تولید آنها از مواد اولیه کمتری استفاده میشود و وزن سبکتری نسبت به جداول استاندارد لولههای پلیکای آب و فاضلاب ساختمانی دارند.

گواهی استاندارد دارای اعتبار باشد. پوش فیت سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمانی است که هریک از اتصالات و لوله ها در یک سو دارای سوکتی می باشد. این مواد کیفیتی منحصر به فرد را به نمایش گذاشته و هرگز پوسیده نخواهند شد.اتصالات در لوله ی فاضلاب برای تغییر جهت جریان و یا توزیع لوله ها استفاده می شود. ۱۰- عدم اختلاط با آب: جریان آب شربی که به کمک لولهها به سمت ساختمانها ارسال میشود، باید ازنظر خواص فیزیکی و شیمیایی دستخوش تغییر نشود. عمر بالا، قیمت مناسب، عایق بودن الکتریکی، عدم واکنش با مواد شیمیایی از خصوصیات لوله پلیکا میباشند. برای دریافت لیست قیمت به روز شده لوله پلیکا فاضلابی سمنان با شماره های زیر تماس بگیرید. با توجه به قابلیت تحمل فشار بالایی که این لوله ها دارند، می توان از آن ها هم در سیستم های فاضلاب و انتقال مواد اسیدی و بازی و هم به عنوان غلاف و محافظ کابل های برق استفاده کرد. لوله پلیکا ازلوله های پرکاربرددر صنعت ساختمان است وبیش ازنیمی ازپی وی سی تولیدشده دراین صنعت به کار می رود.بیشترین استفاده از آن در خروج فاضلاب است وبرای ساخت ناودان و کابل برق به کار میرود.لوله پلیکا ازلوله های قدیمی در بازاراست و علیرغم این موضوع هنوز به دلیل تقاضای بازار تولید و توزیع می شود.این لوله در برابر مواد شیمیایی عادی موجود در خاک مقاوم است.لوله پلیکا را می توان سبک ترین لوله دانست. لوله های بتونی نیز به میزان کمتری ازلوله های خاک رس به ریشه های درخت اجازه نفوذ میدهند. لوله های پلیکا در چندین نوع تولید و توزیع می شوند و بنا به نیاز پروژه در اختیار مشتریان عزیز قرار داده می شوند. 2. به مدت ده دقیقه نوار را داخل آب بگذارید تا نرم شود و سپس روی نقطه نشتی چندین دور بزنید. پس از چند دقیقه از تماس این مواد با لوله آسیب دیده نوار فایبر گلاس را برای آب بندی لوله روی بخش پوشانده شده میگذارند. توجه داشته باشید که مدت زمان سفت شدن خمیر حدود ده دقیقه است. این لوله ها که غالبا خاکستری یا سفید رنگ می باشند عموما در انتقال فاضلاب ها، مدیریت شبکه های آب رسانی و پوشش کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرند. لوله پلیکا یا همان لوله U-PVC است که با بهترین کیفیت با رنگ خاکستری در سایز های مختلفی نیز تولید شده است. این نوع لوله ها زنگ نمیزند، پوسیده نمیشود به همین جهت در سیستم های آب و فاضلابی، سیم کشی برقی و مخابراتی زیرزمینی و روزمینی کاربرد فراوانی دارد. لوله پی وی سی پلی گستر سمنان یکی از انواع لوله های برقی است که امروزه در ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد و از آنها برای عبور دادن انواع سیم و کابل استفاده می شود. مجموعه اعضای این گروه صنعتی شامل شرکتهای فراز گستر سپاهان، بهتراشان سپاهان و احداث صنعت پیشرفته می باشند. با این وجود لولههای پلیکا اغلب در دمای پایینتر یا در هوای سردتر و یا در کاربردهایی شامل انتقال مایعات سرد تا کمتر از ۰ درجه سانتیگراد نیز به خوبی کار میکنند.

لوله پلیکا

این لوله ها دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر تعداد زیادی از مواد شیمیایی تا دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت می باشد. در دمای 60 درجه سانتیگراد هیچ زانویی قبل از 5000 ساعت نباید رخ دهد. “مقاومت شیمیایی” : لوله پلیکادر برابرطیف وسیعی ازموادشیمیایی حداکثر تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش میگذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل استفاده میشوند مقاوم است. آزمایش باید در دمای 20 ، 40 و 60 درجه سانتیگراد ، برای دوره های تا 9000 ساعت انجام شود. لولههای پی وی سی وقتی به صورت ضخیم و در سایزهای بالا تولید میشوند به لولههای سنگین مشهور هستند، لولههای نیمه قوی اما دو درجه کیفی در محصولات تولید ایران دارند، یکی نیمه قوی سنگین و دیگری نیمه قوی سبک. لوله پلیکا برق یا لوله های پلیکا در منازل ، ساختمان های اداری ، تجاری ، صنعتی ، سالن های ورزشی ، فروشگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد که امروزه استفاده از آنها کاربرد زیادی پیدا کرده است و می توان این محصولات را در قسمت های مختلف مانند کف اتاق و روی دیوارها نصب کرد و تمام سیم ها اعم از سیم تلفن ، سیم آنتن ، سیم برق و غیره را از داخل آنها عبور داد ، در این صورت نظم فضای شما بیشتر می شود و امنیت سیستم های کابل کشی و برق کشی ساختمان بالا می رود. افزایش قابل توجهی در سرمایه گذاری های خارجی در منطقه ایجاد شده است که بخش ساخت و ساز را تقویت کرده و موجب رشد بازار لوله های پلیکا شده است. مهمترین پرکننده مورد استفاده در تولید محصول،کربنات کلسیم CaCo3 می باشد که مقدار کم آن موجب استحکام لوله می شود، اما مقدار زیاد آن هر چند قیمت تمام شده محصول را پائین می آورد ولی موجب افت کیفیت شدید محصول می شود. مقاوم در برابر ضربه: ساختار پلیکا به نحوی است که در برابر ضربات نه خیلی شدید مقاوم است و به راحتی نمی شکند. شاید برای خیلی از شما جالب باشد که لوله پلیکا ( لوله پی وی سی ) چگونه تولید شده است؟ همه میدانیم امروزه لوله های زیادی با جنس های مختلف تولید می شود که هرکدام برای مصرف خاصی استفاده می گردد . کاربردهای زیاد لوله پلیکا باعث شده که بعد از لوله های پلی اتیلن، از پراستفاده و پر مصرف ترین مواد پلیمری به شمار روند و نیاز زیاد به این محصول نشان از افزایش تولید و آینده اقتصادی روشن آن است. پر کاربرد ترین آنها پلی اتیلن کلرینه شده CPE می باشد که حاوی ۳۰-۴۰ درصد کلر میباشد. این لوله ها اغلب به عنوان ناودانی در ساختمان ها کاربرد دارند و در دو رنگ آبی و طوسی عرضه می شوند. همچنین می توانند بیشتر اسیدهای قوی ، قلیاها و محلول های آبی ( به جز اکسید کننده های قوی ) ، هیدروکربن های آلیفاتیک ، فلورایدها ، روغن های معدنی و … لوله های سخت مانند لوله های ساخته شده از بتن، خاک رس یا سرامیک حین بارگذاری قادر به خم شدن نبوده و هنگامی که به نهایت فشار مورد تحمل خود می رسند با فشردگی دیواره ها و فروریختن رو به رو می شوند.

کاهش ضخامت دیواره منجر به صرفهجویی در مواد و انرژی نیز میشود. در هر یک کیلوگرم PVC بازیافت شده، ۲ کیلوگرم CO2 صرفهجویی میشود. لوله پلیکا 160 میلیمتر با ضخامت های 3.2، 4.2، 7.7 و 11.9 میلیمتر تولید می شود که وزن آن برای شاخه های 6 متری بطور تقریبی 13.5، 19، 30 و 41.5 کیلوگرم می باشد. “لوله پلیکا ۹۰ میلیمتر” لوله پلیکا ۹۰ میلیمتردارای ضخامتهای ۱٫۸,۲٫۷,۴٫۳,۶٫۷ میلیمتر میباشد که به ترتیب دارای اوزان ۴٫۳,۶٫۳,۹٫۷,۱۴٫۴ کیلوگرم در هر شاخه ۶ متری یافت میشود. “لوله پلیکا ۱۲۵ میلیمتر” لوله پلیکا ۱۲۵ میلیمتردارای ضخامتهای ۲٫۵,۳٫۷,۶,۹٫۳ میلیمترمیباشدکه به ترتیب دارای اوزان ۸٫۲,۱۱٫۸,۱۸٫۵,۲۷٫۸ کیلو گرم درهرشاخه ۶ متری با عناوین معمولی,قوی,نیمه قوی,فشار قوی و فوق قوی شناخته می شود. “لوله پلیکا ۴۰۰ میلیمتر” لوله پلیکا ۴۰۰ میلیمترباضخامتهای ۷٫۹,۱۱٫۷,۱۹٫۱ میلیمترمی باشند که دارای اوزان ۸۰,۱۱۶٫۵,۱۸۶ کیلو گرم درهر شاخه ۶ متری وبا عناوین معمولی ,نیمه قوی و فشار قوی شناخته میشوند . “لوله پلیکا ۳۱۵ میلیمتر” لوله پلیکا ۳۱۵ میلیمترباضخامتهای ۶٫۲,۹٫۲,۱۵ میلی مترمی باشند و دارای اوزان ۴۹٫۸,۷۲٫۹,۱۱۵٫۴ کیلو گرم درهر شاخه ۶ متری میباشند . “لوله پلیکا ۱۶۰ میلیمتر” لوله پلیکا ۱۶۰ میلیمتردارای ضخامت ۳٫۲,۴٫۲,۷٫۷,۱۱٫۹,میلی متر میباشد که به ترتیب دارای اوزان ۱۳٫۳,۱۹,۳۰٫۲,۴۱٫۵ کیلوگرم در هر شاخه ۶ متری ارائه می گردد. لوله پلیکا 50 میلیمتر با ضخامت های 1.8، 2.4، 3.9 و 4.9 میلیمتر تولید می شود که وزن آن برای شاخه های 6 متری بطور تقریبی 2.5، 3.1 ، 4.5 و 6.4 کیلوگرم می باشد. لولههای موجود دارای قطری حدود ۱۶ الی ۴۰۰ میلیمتر و در شاخههای ۶ متری تولید میشوند. اینکه شما لوله pvc با چه قطری خرید کرده اید برای کارخانه تولید کننده ملاک نیست، هر مقدار که از مواد اولیه برای ساخت یک متر لوله پلیکا استفاده شده باشد قیمت آن نیز بالاتر میرود. اگر قصد خرید لوله پلیکا از اصفهان پلاست را دارید در این رابطه باید بگوییم که بهترین انتخاب ممکن را کرده اید، زیرا اصفهان پلاست به عنوان یک تولید کننده برجسته داخلی برای تهیه لوله و انواع اتصالات پیچی از بروزترین فناوریهای روز استفاده میکنند و سعی دارد تا با ارائه بهترین کیفیت به مشتری تبدیل به برندی معتبر برای مصرف کنندگان شود. لوله های پلیکا برای هر کدام از سایزهای تولیدی دارای سه تحمل فشار معمولی، نیمه قوی و قوی هستند که هرکدام وزن و ضخامت گوشته ی مخصوص خود را دارند که بر اساس سفارش و نیاز مصرف کنندگان به آنها پیشنهاد داده میشود. چرا که هم مقاومت بالایی دارد و هم به خاطر وزن سبک خود، حمل و نقل آسانی نیز دارد. مقاومت لولههای تحت فشار پی وی سی در برابر فشار داخلی با درجه حرارت ۲۰ درجه است. زانو پلیکا: زانو پلیکا در زوایای 45 و 90 درجه تولید می شوند که برای زاویه دادن به خطوط لوله پلیکا کاربرد دارد. لوله و اتصالات پلیکا بسیار پر کاربرد هستند. در زیر به تمام سایزهای موجود این لوله های کاربردی و پر مصرف اشاره کرده ایم و سایز آنها را هم به میلی متر و هم به اینچ بیان کرده ایم. هلدینگ صنایع برتر با تولید لوله پلیکا همراه با تمام اتصالات در تمامی سایزها و کلاس فشاری استاندارد بخش بسیار زیادی از نیاز مشتریان خود را بر طرف کرده و بالا بردن کیفیت همواره در پی بالا بردن سطح تولید خود و ارائه محصول با کیفیت ایرانی به خریداران میباشد.

لوله های لوله پلیکا فشار قوی و لوله پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکا معمولی ب ترتیب لوله پلیکا فشار 10 بار لوله پلیکا فشار 6 بار و لوله پلیکا فشار 4 بار می باشند.لوله پلیکا استاندارد جهت مصارف آبرسانی-فاضلابی-ناودانی از مواد اولیه خالص PVC و با درصد مجاز کربنات و همچنین لوله پلیکا با مواد دو با نام گرانول جهت مصارف انتقال کابل یا در مسیر جوی استفاده می شود کهاین لوله ها به هیچ عنوان استاندارد نیستند تنها حالت غلاف قلاف یا محافظ دارند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت لوله های پولیکا سایز یا همان قطر لوله است. اما اصلی ترین عامل در قیمت لوله پی وی سی نوع مواد اولیه استفاده شده در تولید لوله پلیکا است که سبب تنوع قیمتی در این نوع لوله ها شده و استاندارد بودن یا نبودن آن سبب اختلاف قیمت چشمگیری در قیمت گزاری لوله های پولیکا شده است. اینها رنگهای استاندارد هستند. یکی از راههای حفاظت از این لولهها در برابر نور خورشید، پوشاندن آنها با رنگهای روشن و سازگار با پلاستیک است. پلیمر PVC به خودی خود ماده ای سفت و سخت و شکننده است که تولید کنندگان با افزودن مواد نرم کننده آنها را نرم و انعطاف پذیر می کنند و با افزودن تثبیت کننده های دما، آن را در برابر محدوده های دمایی مختلف مقاوم و با افزودن مواد آنتی UV در برابر اشعه ماور بنفش خورشید مقاوم می نمایند.بسته به نوع و کاربرد و نوع افزودنی ، لوله های PVC در رنگهای مختلف تولید و عرضه می گردد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی رادراین خصوص دراختیار شما عزیزان قرار داده باشیم تابا آگاهی کامل اقدام به خریدبهترین محصول ازنظر قیمت , کیفیت و کاربرد برای مکان مورد نظر خودنمایید.شایان ذکر است محصولات تولیدی توسط این شرکت از کیفیت بسیار بالا برخوردار میباشند اعلام دارد علاوه بر دریافت نشان استاندارد ایران دارای نشان ایزو 9001 و همچنین نشان استاندارد C اروپابوده که خوددلیل بر تحقق یافتن هدف شرکت در ساخت و تولید محصول با کیفیت بسیار بالا میباشد. دارای نشانهای استاندارد ملی به شماره های 9119 و 9118 و 9117 می باشد،کیفیت این لوله ها مورد تایید استاندارد ملی و دارای نشان کیفیت ایران است. لوله های پلیکا از جنس یو پی وی پس از پلی اتیلن پر مصرف ترین مواد پلیمری هستند. امجدشاپ : یکی از پر کاربرد ترین محصولات امروزه که از جنس پلاستیک می باشد لوله های یو پی وی سی (UPVC) می باشد . عمدهترین کاربرد UPVC در انتقال آب و فاضلاب است. لوله و اتصالات PVCیا لوله واتصالات UPVC جزو اولین و معروفترین لولههای پلیمری است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت و از PVC انواع مختلفی لوله و اتصالات پلیکا با کاربردهای مختلف تولید و به بازار عرضه شد. لوله پلیکا گلپایگان از لولههای پرکاربرد در صنعت ساختمان است و بیش از نیمی از U-PVC ( پی وی سی ) تولید شده در این صنعت به کار میرود. گروه صنایع "بی تی اس" یکی از بزرگترین و تخصصیترین مجموعههای فنی و مهندسی و تولیدکننده اتصالات و شیرآلات برنجی و لولههای پنج لایه در سطح کشور و منطقه میباشد.

لوله پنج لايه پاورپايپ نسل جديدي از لوله هاي تركيبي است كه از فلز و پليمر تشكيل شده و از كيفيت و كارايي بسيار بالايي برخوردار است. پلیکا در شرایط مختلف در مقایسه با دیگر لولهها که از بتن، خاک رس، فلز و. مقاومت در برابر ضربه: در شرایط عادی لوله پلیکا ( پولیکا ) گلپایگان به نسبت لولههای ساخته شده از خاک رس بتن و بسیاری دیگر از مواد مرسوم مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. 3. لوله های UPVC دارای مقاومت کششی بالا می باشند و همچنین در برابر مواد شیمیایی و خورنده بسیار مقاوم هستند. دارای نصب نسبتاراحتی می باشد .انواع اتصالات برای نصب این مدل لوله ازپیش ساخته وتولید شده است و به وفور دردسترس می باشد .دارای وزن سبک و مقاومت بالا می باشد.اتصلالات و لوله ها در انواع سایزهای گوناگون ساخته و تولید شده در تمامی مناطق در دسترس شما عزیزان می باشد.دارای مقاومت در برابر شعله می باشد. “لوله پلیکا ۲۰۰ میلیمتر” لوله پلیکا ۲۰۰ میلیمترداری ضخامت ۴,۵٫۹,۹٫۶ میلیمترمیباشند و دارای اوزان ۲۰٫۵,۲۹٫۷,۴۷ کیلو گرم در هر شاخه ۶ متری دردسترس است. لوله های پلیکا در هر سایزی در شاخه های 6 متری تولید میشود و برای جابجایی آنها هم باید وسیله ای انتخاب شود که توانایی قرار دادن لوله ها بصورت افقی داشته باشد. لوله های گرانول نیز نوعی از لوله های پلیکا هستند که با مواد دست دوم یا ترکیب آنها با مواد نو تولید شده و تنها برای لوله کشی هواکش مناسب میباشند . علاوه بر این، توسعه فناوری های جدید در تولید لوله پلیکا باعث تقویت سیستم های لوله کشی معمولی شده است. لوله های نیمه قوی پلیکا نیز جهت خطوط لوله کشی فاضلابی در ساختمان ها و مکان های مسکونی به کار برده می شوند. به خصوص برای ساختمان هایی با کاربری مسکونی و یا هتل ها و… در کارخانه لوله پلیکا، این مونومر از کلر دار شدن مستقیم اتیلن، با استفاده از کاتالیزور و سپس پیرولیز شدن اتیلن دی کلرید در واحد شکست گرمایی که توسط سیستم هایی بر پایه نفت یا هیدروکربن های گاز طبیعی نظیر اتان، پروپان یا بوتان کار می کند، حاصل می شود. لوله پلیکا گرانول هم نوعی لوله پلیکا لوله پلیکا به صورت های چسبی و پوش فیت نصب می گردد.مشتریان ما پیمانکاران آب و فاضلاب و پیمانکاران کشاورزی و ساختمان در زمینه لوله پلیکا در شهر های سمنان گلپایگان اصفهان تبریز تهران همدان قزوین کردستان قروه کرمانشاه و همچنین کشور های ترکمنستان عراق هستند. همچنین خم کردن لولهها دور لوله پلیکا میتواند فشار موضعی زیادی را در محل تماس با لولهها وارد کند . لوله پلیکا ( پولیکا ) در واقع همان لوله U-PVC است که اولین تولید کننده این نوع لوله پلیکا نام داشت و به به همین نام در ایران شناخته شد و عامه مردم نام پلیکا را برای لولههای UPVC خاکستری رنگ انتخاب کردند و نام پلیکا بر روی این جنس لوله ماند. لوله پلیکا در واقع همان لوله U-PVC است که اولین تولیدکننده این لوله ، پلیکا نام داشت و به همین نام در ایران شناخته شد و عامه مردم نام پلیکا را برای لوله های U-PVC خاکستری رنگ انتخاب کردند و نام پلیکا بر روی این جنس لوله ماند.

“سطح صاف امکان سرعت های جریان بالاتری رابرای انتقال آب فراهم میکند” لوله های PVC بایدبرای پروژه های خط لوله تامین آب در نظر گرفته شوند ؛ چون که آنها از مواد جایگزین در عملکرد و هزینه بهره وری برترند.همچنین سطح صاف آنها سرعت های جریان بالاتری را فراهم می کند و به این ترتیب باعث کاهش پتانسیل انسداد و شکستگی می شود.ثابت شده که لوله های PVC دارای یک رکورد عالی عملکرد طولانی مدت بوده و عمر مفید طولانی و بدون مشکلی را ارائه میکنند. همچنین به دلیل تامین آب تمیز، در سلامت عمومی تاثیر چشمگیری دارند. مقاومت لوله پلیکا در برابر حجم زیادی از مواد شیمیایی تا حداکثر دمای 140 درجه فارنهایت است، همچنین این لوله پلیکای محبوب در برابر مواد نفتی، الکل و روغن بسیار مقاوم است بنابراین از این لوله در محیطهایی که بحرانی هستند و این نوع مواد فراوانی دارد مانند منازل مورد استفاده قرار میگیرد. این لوله در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش میگذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل پیدا یا استفاده میشوند مقاوم است. با این حال ، لوله ها و اتصالات ساخته شده از C-PVC با محتوای کلر بیشتر از PVC-U معمولی ، می توانند طیف وسیعی از دما را تحمل کنند. اتصالات پلی اتیلن به تجهیزاتی گفته می شود که در خطوط لوله کشی و تاسیسات در صنایع مختلف به منظور تغییر زاویه مسیر جریان سیال ، تغییر قطر خط لوله کشی ، تغییر در میزان دبی جریان و اتصال لوله ها به یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرند . لولههای U-PVC تحت بار قادرند بدون شکستگی تغییر شکل بدهند. البته طبق دادهها و تحقیقات انجام شده توسط مهندیسین و تولید کنندگان، لولههای pvc میتوانند تا ۱۰۰ سال نیز عمر کنند، این طول عمر میتواند برای یک لوله بینظیر باشد! البته طبق دادهها و تحقیقات انجامشده توسط مهندسین و تولیدکنندگان، لولههای pvc میتوانند تا ۱۰۰ سال نیز عمر کنند، این طول عمر میتواند برای یک لوله بینظیر باشد. این لولهها را به دلیل اینکه مدت کمی استفاده میکنند و نیاز نیست سیال مانند آب از آنها عبور کنند، معمولا با گوشت و جداره کم تولید میکنند. لولههای پلیکا به دلیل پلاستیکی بودن مواد تشکیل دهنده وزن بسیار کمی را دارند و این مسئله باعث میشود تا حمل و نقل و نصب لولهها آسانتر شود، که خوب این خود یک مزیت بسیار عالی است. حمل و نقل آسان به دلیل مقاومت و وزن کم آن ها. این نوع پلیکا بیشتر برای سیستم فاضلاب در صنعت کارخانه ها به علت تحمل فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرد البته از این نوع پلیکا نیز به عنوان غلاف انواع کابل برق برای محافظ نیز استفاده میشود . در نتیجه باید گفت که لوله پلیکا؛ مجموعه ای از مزایای اصلی را برای استفاده در صنعت آب نظیر مقاومت در برابر خوردگی و قدرت بالا و طول عمر طولانی را ارائه می دهد. استفاده از لوله های پی وی سی در محدوده دمایی از ۲۰ درجه سانتیگراد تا حداکثر دمای عملیاتی توصیه شده ۶۰ درجه سانتی گراد به خوبی عمل می کند - لوله های تحت فشار PVC برای مقاومت در برابر فشار داخلی با درجه حرارت ۲۰ درجه است.

“زانوها” : زانو ها نوعی ازاتصالات پلیکا میباشد که درهنگام لوله کشی برای تغییر مسیر یازاویه دادن لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند زانو ها درسه زاویه 45 و 5/87 و 90 درجه موجود میباشد. زانو ها نوعی از اتصالات پلیکا می باشد که در هنگام لوله کشی برای تغییر مسیر یا زاویه دادن لوله ها مورد استفاده قرار میگیرند زانو ها در سه زاویه 45 و 5/87 و 90 درجه موجود می باشد. چهار راه پلیکا نوعی از اتصالات پلیکا می باشد که در بعضی مسیرهای اصلی شبکه فاضلاب که تعداد اتصالات مصرفی افزایش می یابد و همچنین ایجاد دو انشعاب ۴۵ درجه به جای دو عدد سه راهی جهت صرفه جویی در فضا و تعداد اتصال یک عدد چهار راه استفاده می شود و یا در شبکه جهت انشعابات بعدی قابل پیش بینی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر با لولهها زیاد آشنایی نداشته باشید یکی از سوالاتی که پیش از خرید پلیکا ممکن است برایتان پیش آید این است چند نوع لوله پلیکا داریم؟ پس در واقع شما باید با بررسی ویژگیها و المانهایی که برایتان توضیح دادیم کیفیت لولهها را بررسی کنید. شاید برایتان عجیب باشد که اگر از این لولهها به خوبی استفاده کنید، حداقل۵۰ سال عمر خواهند کرد! لوله پلیکا فشار قوی از مهمترین کالاها برای زمانی است که باید در محلی با فشار بالا کار کنید، به این دلیل که در صورت نداشتن استاندارد های لازم و همین طور نداشتن گوشت و ضخامت مطابق جداول استاندارد، مهندسینی که بر اساس این جداول برنامهریزی کردهاند، سفارش خرید خود را نیز به همان شکل ثبت میکنند، این یعنی اگر از کارخانههای متفرقه خرید کنید که استاندارد های لازم را ندارند و همین طور از کارخانههایی خرید کنید که در استفاده از مواد اولیه خود کم فروشی کردهاند، حتما پروژه شما به مشکل اساسی میخورد. در صورتی که قصد دارید در مناطق زلزله خیز، استفاده کنید، این لولهها گزینه مناسبی است. مقاومت بسیار بالای آن تا ۱۴۰ درجه ی فارنهایت در مقابل دسته زیادی از مواد شیمیایی باعث شده است که یک گزینه مناسب برای استفاده در لوله کشی فاضلاب منازل و شهری باشد. اینبه دلیل درجه بالای خنثی بودن ومقاومت به خوردگی آنهااست.بنابراین لوله های PVC عاری از هر آلودگی بیوفیلم هستند که می تواند زمینه ای برای رشد باکتری ها باشد.به این ترتیب لوله های PVC با تمیز نگه داشتن آب برای سلامت عمومی مفیداند. لولههای PVC به دلیل خنثی بودن و مقاومت بالا در برابر خوردگی، برای انتقال آب آشامیدنی بسیار ایمن هستند. این لوله ها تولید شده توسط کمپانی ایرانی می باشد که با بهترین مواد U-PVC طراحی شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، خوردگی، فشار، پوسیدگی و اشعه ماواری بنفش را دارد و دارای عمر طولانی می باشد. سبکی وزن، حمل ونقل راحت، نصب آسان، مقاومت دربرابر ساییدگی، پایین بودن هزینه ی تعمیر وآببندی، مقاوم دربرابرآتش سوزی وحرارت های بالا، مقاوم دربرابر اسید و باز و خوردگی، مقاوم در برابرزلزله و رانش زمین، عمر با دوام و انتقال حرارت درحد بسیار کم از مهم ترین مزایای این نوع اتصالات می باشد.

یکی از بزرگترین تفاوت های لوله پلیکای انتقال آب با لوله پلیکای برق این است که لوله های پی وی سی ویژه آب تحت فشار آزمایش می شوند و لوله پلیکای برق آزمایش نمی شود. عنوان دیگر آن، لوله برق کاندوئیت است. لوله پلیکا یا لوله پی وی سی، لوله ای پلاستیکی است که از جنس PVC میباشد و معمولا سیاه رنگ است و متناسب با کاربرد آن، ضخامت و سایز متفاوتی دارد. قیمت مناسب لوله کشی پولیکا و عدم رسانایی آن در برابر جریان الکتریکی و خواصی مثل ضد زنگ زدگی و خوردگی اسیدی کاربرد این تجهیزات در ساختمانهای عمومی و مسکونی برای لوله کشی فاضلاب افزایش داده است. هرچه مقدار پودر استفاده شده در محصول بیشتر باشد، محصول علاوه بر مقاومت و جنس بهتر داری قیمت بیشتری نیز خواهد بود. عامل موثر در قیمت لوله پلیکا مقدار پودر پی وی سی استفاده شده در محصول است؛ هرچه این میزان بیشتر باشد، قیمت لوله پلیکا به سبب جنس بهتر و مقاومت بیشتر بالاتر میرود. مقدار متیونین جیره طیور باید با نیاز ویژه آن­ها جهت بالانس صحیح اسیدآمینهها که سبب تحریک رشد، حداکثر بازده لاشه، کاهش چربی لاشه، بهبود دریافت غذای موثر و کاهش هزینهها میشود، سازگارشود. مبدل حرارتی پوسته و لوله جهت گرم نمودن و یا خنک کردن روغن، آب، بخار، اسید، مصارف صنعتی و تاسیسات به کار می رود. از لوله پلیکا در توزیع آب، سیستم تهویه مطبوع، فاضلاب زیرزمینی، سیستم جمع آوری آب باران و لولهکشی ساختمان و … و از لولههای پلیمری قدیمی در بازار است و علیرغم این موضوع هنوز به دلیل تقاضای بازار تولید و توزیع میشود. در واقع اهمیت سیستم های فاضلابی بدان جهت است که اغلب با کنار هم قرار گیری مواد درون فاضلاب مواد شیمیایی تولید می شود که خاصیت به شدت بازی یا اسیدی خواهند داشت. جدول اندازه گیری . همچنین لوله پلیکا را می توان برای مصارف مخابراتی، فاضلابی، سیستم های هوادهی و جداره ی چاه به کار برد که هر کدام اندازه ی مختلفی خواهند داشت و در هنگام خرید باید به این دو خصوصیت بیشتر توجه نمود. لوله های پلی اتیلن سنگین چگالی بالا در حوزه وسیعی از خطوط لوله شهری، صنعتی، دریایی، حفاری، دفن زباله و کشاورزی به کار می روند . شرکت آویسا پلاست با فروش مستقیم و پخش لوله پلیکا در سایزهای متنوع با کیفیت بسیار بالا و مطابق با تمامی استاندارد های بین المللی ISO شرکتی مطرح و نام آشنا در ایران و کشورهای همسایه می باشد. مقاومت لوله پلیکا در شرایط مختلف و کسب گواهینامه استاندارد دلایل همه گیر شدن استفاده از این دسته لولهها در صنعتهای مختلف بود. با توجه به مزیت ذکر شده لوله های پلیکا در مقابل مواد شیمیایی که به شکل معمول در منازل مصرف می شوند مقاومت می کنند.سبک بودن و مقاومت نسبت به وزن یکی از دلایل استفاده همه گیر از لوله های پلیکا سبک بودن آن و در نتیجه قابل حمل بودنشان است. یکی دیگر از مزایای لوله پولیکا وزن این لوله هاست که بسیار کمتر از دیگر انواع لوله بوده اما این کاهش وزن سبب از بین رفتن مقاومت این لوله ها نشده چرا که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

لوله پلیکا

این فناوری ها در افزایش قطر لوله و ایجاد تغییراتی در ضخامت لوله کمک کرده اند که منجر به مقاومت لوله پلیکا در برابر فشار داخلی دیفرانسیل شده است. این وسعت پوشش نشاندهندهی قدرت نفوذ این محصول و صد البته کیفیت بالای آن است که توانسته در سراسر ایران در قلب خانهها نفوذ کرده و رضایت تمامی مشتریان ایرانی و خارجی را جلب کند. ریشه های درخت به راحتی در لوله های با جنس خاک رس نفوذ کرده و باعث آسیب به این تجهیزات می شوند. لوله و اتصالات پلیمری چون پلیکا یا پی وی سی به دلیل ضریب اطمینان بالا در نصب و آب بندی و به دلیل سطح صاف و صیقلی داخل لوله ها، از نشست رسوب و گرفتن لجن در امان بوده و سیالات مختلف به راحتی و بدون اصطکاک درون این نوع اتصالات حرکت کرده و به همین سبب یکی از انواع اتصالات مناسب برای محیط زیست می باشد. از جمله مزایای آن می توان به سبک بودن حمل و نقل آسان و مقاومت بالا در برابر خوردگی اشاره نمود. از مزایای این لوله می توان به انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر ساییدگی و ضرب، مقاومت در برابر حرارت و شعله، وزن سبک و استحکام زیاد، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد. همانطور که میدانید در بازار این روزها هیچ محصولی دارای ثبات در قیمت نیست. کفپوش شانه تخم مرغی یونولیتی یا هیت فوم heatfoam محصولی است که از پلاستوفوم با دانسیته بالا تهیه شده و به منظور اجرای بهینه و آسان سیستم های گرمایش از کف بکار میرود. این اتصال در بیشتر مواقع برای لوله سایز ۱۱۰ بکار برده می شود. منظور از سایز لوله پلیکا قطر خارجی لوله است. عمده فروشی لوله پلیکا انواع این محصول را با سایز، وزن و قطر متفاوت عرضه می کند. لولههای داراکار، سبک وزن هستند و در نتیجه به راحتی میتوان آنها را به مکانهای مختلف منتقل و نصب کرد. کارخانه اتصالات جوشی امین با توجه به فرمول ساده تولید با تیراژ بالای اتصالات جوشی در نتیجه هزینه تمام شده پائین توانسته تولید اتصالات جوشی را با تیراژهایی که اغلب خارج از باور می باشد ، به انجام رسانده لذا با دستیابی به هزینه تولید ارزان ، قیمت های رقابتی خوبی در کنار کیفیت بالای اتصالات جوشی امین سازد . با افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و داخلی، قیمت انواع سایز لوله پلیکا افزایش یافته و با کاهش قیمت دلار در بازار های جهانی و داخلی، قیمت لوله نیز کاهش می یابد. از لوله های پلیکا در سیستم های آبرسانی، سیم کشی زیر زمینی و خطوط فاضلاب کاربرد فراوانی دارد. کاربرد فراوان دارد. این لوله ها به تنهایی موجب رشد و پیشرفت چشمگیر صنعت آب و فاضلاب شده است. در اینجا قصد داریم تا به بررسی مزایایی بپردازیم که خرید لوله پلیکا را بهشدت افزایش داده است و موجب محبوبیت زیاد این تجهیز در تأسیسات ساختمانی شده است. متغیر است. باید برای کار آفرینان، سرمایه گذاران، محققان، مشاوران، استراتژیست های تجاری و همه کسانی که هر نوع سهم دارند یا قصد دارند به هر شکلی در صنعت لوله های پلیکا جهان بخرند، بخوانند.

لوله پلیکا با فشار بار نیمه قوی بیشترین مصرف را در صنعت آب و فاضلاب شهری و خانگی دارد و در مجتمع های مسکونی و اداری، شهرک ها و باغ ها استفاده می شود. به دلیل قیمت مناسب و نصب آسان، این لوله ها در صنعت ساختمانی و بهداشتی کاربرد زیادی دارند و با توجه به وزن سبک دارای دوام و عمر طولانی می باشد. به عنوان مثال ، نوع اتصالات CPVC باید مشخصات ASTM F493 را داشته باشند و نوع اتصالات PVC نیز باید مشخصات ASTM D2564 را داشته باشند بنابراین نباید این اتصالات بجای یکدیگر استفاده گردند و بر اساس اندازه لوله و کاربرد انتخاب و استفاده گردد. از آنجا که لوله پلیکای آب باید بتوانند فشار آب را تحمل کنند تا کارایی لازم را داشته باشند و به درستی کار کنند ، بنابراین باید از لوله های آزمایش شده و دارای درجه بندی فشار استفاده کرد. اتصالات پولیکا در انواع مختلف تولید میشود که هر کدام کارایی مخصوص خود را دارند و از جمله اتصالات پلیکا می توان از چهار راه 45 درجه، سه راه 45 درجه، سه راه 90 درجه، سه راه 90×90×90، زانو 45 درجه، زانو 90 درجه، سه راه تبدیل 45 و 90 درجه، تبدیل، دریچه، سیفون، سه راه دریچه بازدید کامل، بوشن، درپوش، رابط دریچه بازدید، موفه و سه راه 45 درجه تمام بوشن و … دریچه بازدید کامل 45 درجه: برای از بین بردن گرفتگی خطوط لوله پلیکا استفاده می شود. از سه راه دریچه بازدید پلیکا برای تست آب بندی و همچنین برطرف کردن گرفتگی خط لوله پلیکا استفاده می شود. “سه راه دریچه بازید” : سه راه دریچه بازدید دریچه ای است که درموقع گرفتگی سیفون , لوله ها , زانویی ها و غیره برای رفع گرفتگی وتمیزکردن بدون نیازبه شکافتن ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد درسیستم فاضلاب باید تعداد کافی دریچه بازدید درپایینترین نقطه هرلوله فاضلاب قائم درسر زانو سه راهه ها , موقع اتصال یک لوله فرعی به لوله اصلی دیگر , درهرتغییر مسیروبلاخره درلوله اصلی فاضلاب ساختمان که ازدیوارخارجی عبور میکند نصب نمود. برای رفع این آلودگی صوتی ابتدا باید لوله ها را مورد بازدید قرار داد و با راهکارهای زیر تا حد ممکن از تولید صدا جلوگیری کرد تا در مرحله بعد با عایق کاری صوتی لولهها، از انتقال صوت به محیط ممانعت به عمل آید. در برابرفلزهاو واکنش های شیمیایی بسیار مقاوم عمل می کند. لوله پولیکا با فشار بار قوی برای انتقال آب شرب، آبرسانی زمین های کشاورزی، کارگزاری در کانالهای آب، انتقال اسید و باز و … همان طور که می دانید لوله پلیکا از جمله پر کاربردترین و پر مصرف ترین لوله های مورد استفاده در برنامه های زیر ساختی مربوط به توزیع آب، تهویه مطبوع، سیستم های خطوط زهکشی و فاضلاب های زیر زمینی، شبکه های زیر زمینی برای استفاده و جمع آوری بارش برف و باران و … محافظت از بو و مزه آب، به خاطر خاصیت ضدزنگ زدگی و رسوب ناپذیری و… سایز های کوچک بیشتر در زمینه خطوط انتقال کابل به جهت محافظت آن ها استفاده می شود و سایزهای بزرگ همانند ۳۱۵ و ۴۰۰ در آبرسانی مزارع کشاورزی مورد اتسفاده قرار می گیرند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن