قیمت شستن فرش

قیمت شستن فرش     قیمت شستن فرش جزو آن دسته از مواردی است که برای بسیاری از افراد ابهامات مختلف

توسط ATSHNEWS در 2 تیر 1400

قیمت شستن فرش

قیمت شستن فرش

 

 

قیمت شستن فرش جزو آن دسته از مواردی است که برای بسیاری از افراد ابهامات مختلفی را ایجاد کرده است. این قیمت می تواند متناسب با فاکتور های بسیاری تغییر کند . همین موضوع عاملی است که گستره ی قیمت ها را به شدت تغییر داده است. این مولفه عاملی است که در نوع خود باعث شده تا مشتریان در تصمیم هایشان دچار سردرگمی شوند . ما در این مقاله قصد داریم به شیوه ای دقیق به این ابهامات پاسخ دهیم . بدین منظور ما کلیه ی فاکتور های موثر بر روی قیمت شستن فرش ها را برای شما عزیزان ذکر می کنیم. این موضوع می توانند درک صحیحی از قیمت گذاری ها را به شما ارائه نماید . 

قیمت شستن فرش بر چه مبنایی بیان می شود ؟

 

قبل از اینکه بخواهیم در مورد فاکتور های موثر بر روی قیمت شستن فرش صحبت کنیم ، بهتر است ابتدا بدانید که این قیمت بر چه مبنایی ارائه می شود. به طور کلی قیمت شستن فرش بر اساس مترمربع محاسبه می شود. به عبارت ساده تر قیمت هایی که شما در تعرفه های اتحادیه مشاهده می کنید، بر اساس یک متر مربع بیان شده است . برای مثال در تعرفه سال 1400 این قیمت برای فرش های ماشینی 11000 تومان عنوان شده است . بر این اساس برای شستن یک فرش 2*3 باید رقمی معادل 66 هزار تومان هزینه کنید . نبود اطلاعات کافی در این زمینه سبب می شود تا مشتریان انتخاب های اشتباهی داشته باشند. 

نوع فرش، موثرترین فاکتور بر روی قیمت شستن فرش

 

نوع فرش را می توان یکی از مهم ترین فاکتور ها بر روی قیمت شستن فرش دانست . فرش های ماشینی، اکلیلی و فانتزی کمترین قیمت ها و تعرفه های شستن فرش را دارند. در مقابل فرش های دستباف و گلیم فرش ها بیشترین تعرفه ها را به خود اختصاص داده اند چرا که میزان حساسیت آن ها نسبت به مواد شوینده متغیر است. از طرفی دیگر باید شیوه ی شستشو را متناسب با آن ها تغییر داد که این موضوع هزینه ها را افزایش می دهد . 

 

شیوه ی شستشو

 

روش تمیز کردن و یا شستشو از مولفه های دیگری است که می تواند قیمت شستن فرش را تغییر دهد . بسیاری از قالیشویی ها هنوز هم از روش های دستی برای تمیز کردن فرش های مشتریان استفاده می کنند . این موضوع باعث می شود تا نیروی انسانی و در نتیجه هزینه های ناشی از آن افزایش یابد. از طرفی دیگر سرعت و کیفیت این روش هم به نسبت سایر شیوه ها پایین است.

 در مقابل روش شستشوی تمام اتوماتیک وجود دارد که کمترین نیروی انسانی و بیشترین سرعت عمل را دارد . این موضوع باعث می شود تا هزینه های این روش پایین تر از مابقی روش ها باشد. در این بین یک روش نیمه اتوماتیک هم وجود دارد که از لحاظ قیمت و سرعت در حد واسط است. در این شیوه تنها بخشی از فرآیند شستشو توسط دستگاه انجام می شود و به همین جهت قیمت و زمان آن کاملاً متفاوت از دو روش قبلی است . 

سخن آخر

 

بدون شک برای شما هم پیش آمده که جویای قیمت شستن فرش از مراکز مختلف بوده باشید اما هر بار با تعرفه های متفاوت یبرخورد کرده اید. این تغییرات ممکن است به دلیل فاکتور های فوق باشد از طرفی دیگر برخی از مرکز اطلاعات کافی ارائه نمی دهند . قالیشویی ملکه مرکزی است که دقیق ترین اطلاعات را به مشتریان خود ارائه می دهد و شفاف ترین و البته ارزان ترین تعرفه ها را برای آنها فراهم می کند . همین مورد سبب شده تا این مرکز یک انتخاب بسیار ایده آل برای مشتریان تهرانی باشد. 

 

آخرین مطالب