طلایی ترین نکات نگهداری تایر خودرو

طلایی ترین نکات نگهداری تایر خودرو همانطور که میدانید بیشترین وزن خودرو ها بر روی لاستیک وارد می شود .بدیهی ا

توسط ATSHNEWS در 27 مرداد 1400

طلایی ترین نکات نگهداری تایر خودرو

همانطور که میدانید بیشترین وزن خودرو ها بر روی لاستیک وارد می شود .بدیهی است که نگهداری از لاستیک خودرو امری ضروری است و هر راننده ای باید این نکات را آموزش ببیند .ما در این مقاله شما را با طلایی ترین نکات نگهداری تایر خودرو آشنا خواهیم کرد.

 در نگهداری لاستیک ماشین چه نکاتی اهمیت بیشتری دارد؟

سر والف لاستیک

 درپوش لاستیک یا سر والف برای حفظ فشار باد درون آن ها بسیار حائز اهمیت است. به همین علت در هنگام تنظیم فشار باد و یا تعویض لاستیک از وجود سر والو بر روی هر چهار چرخ اطمینان کسب کنید 

فشار باد درون لاستیک

هر ماه فشار باد درون لاستیک را بررسی نمایید خصوصا در فصل تابستان زیرا لاستیک کم باد حرارت بیشتری تولید می کند و احتمال پوسیدگی لاستیک و حتی ترکیدن آن افزایش می یابد. 




رینگ و لاستیک ماشین

در انتخاب سایز رینگ و لاستیک متناسب دقت نمایید .رینگ و لاستیک اسپرت شاید جلوه زیبایی را به خودرو ببخشند اما تنظیم چرخ ها را با مشکل مواجه می کنند و فرمان از قبل سفت تر می شود. 

عدم وجود رطوبت در پمپ باد

چنانچه  در هنگام تنظیم فشار باد رطوبتی وارد لاستیک شود باعث می شود در فشارباد اختلال ایجاد شود و کناره های لاستیک دچار فرسودگی شوند. برای پیشگیری از این مشکل می توان با لمس محل خروجی باد لاستیک متوجه رطوبت درون چرخ ها شد 

پیچ های چرخ

گاهی پیچ و مهره های لاستیک را بررسی کرده آن ها تمیز و سپس روغن کاری کند زیرا خشکی پیچ و مهره های رینگ و لاستیک باعث خوردگی آنها میشود.

فرمان ماشین

اگر فرمان بیش از گذشته سفت شده و به راحتی نمی چرخد و یا ماشین به یک سمت کشیده می شود نشان می دهد در تنظیم لاستیک ها مشکل وجود دارد. 

دقت به زمان تنظیم باد

بهتر است تنظیم باد زمانی شکل بگیرد که دمای چرخ ها پایین آمده باشد. تنظیم باد در زمانی که چرخ های ماشین از حرارت بالایی برخوردارند باعث می شود فرسودگی لاستیک سریع تر صورت بگیرد.

خروج اجسام خارجی تیز از لاستیک

در صورتی که مشاهده کردید اجسام تیزی مانند شیشه در درون لاستیک فرو رفته آن را خارج کنید زیرا این اجسام باعث پنچری چرخ ماشین می شوند.

در تاپیک کالا می توانید لوازم یدکی و با کیفیت را علاوه بر حضوری به صورت آنلاین نیز تهیه نمایید.




بالانس دقیق لاستیک

در صورتی که پس از تنظیم چرخ ماشین مشاهده کردید که وزن به صورت ناهمسان بر روی یک سمت ماشین وارد می شود خیلی سریع می توان تشخیص داد که چرخ ها به خوبی بالانس نشده اند و برای تعمیر مجددا باید اقدام نمایید.

 

جا به جا کردن چرخ ها

لازم است هر 10 هزار کیلومتر جابجایی بین لاستیک ها صورت بگیرد و لاستیک های عقبی که سالم ترهستند جای لاستیکهای فرسوده قرار بگیرند. این جا به جایی بهتر است به صورت ضربدری انجام شود تا فرسودگی لاستیک به صورت یکنواخت صورت بگیرد.





آخرین مطالب