طراحی داخلی اداری و ساختمان و اتاق های اداری |09121075978

توجه داشته باشید که دفترکارهای روشن باعث میشوند تا تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی کارکنان داشته باشند. در حالت ک

توسط ATSHNEWS در 29 آبان 1400
توجه داشته باشید که دفترکارهای روشن باعث میشوند تا تاثیر مستقیم بر افزایش انرژی کارکنان داشته باشند. در حالت کلی باید طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت و سایر بخش ها را به گونه ای انجام داد تا در افزایش انرژی و بازدهی و احساس آرامش کارکنان تاثیر مثبت داشته باشد. در حالت کلی محیط های تاریک با نور کم، بیشتر برای رسیدن به آرامش و استراحت مناسب می باشند و بدون شک نمی توان در چنین محیط هایی انتظار داشت تا افراد به درستی و با انرژی و هوشیاری تمام کارهای خود را انجام دهند. اما اگر چنین شرایطی در دفتر ادارای شما وجود ندارد، با نورپردازی مصنوعی و کاملا استاندارد می توانید محیط را زیباتر و پر انرژی کنید. در دکوراسیون داخلی دفتر اداری باید از مبلمان راحتی اداری نیز استفاده شود تا در زمانی که مهمانی در فضا حضور پیدا کرد یا کسی باید منتظر مینشست از مبلمان استفاده کنید. با طراحی داخلی اداری به روش اصولی میتوانید عناصری مانند نظم و جدیت، آرامش و رضایتمندی، صمیمیت، اعتماد و … با استفاده از پارتیشن میتوانید به محیط اداری نظم بدهید. قیمت پارتیشن ارزان اداری دوجداره بسیار کمتر از نوع شیشه ای آن است و به همین دلیل طرفداران بیشتر دارد و بیشتر شرکت ها و مراکز دولتی علیالخصوص در ایران از آن برای تقسیم کردن فضای شرکت و محیط کار و پارتیشن بندی فضاهای اداری استفاده می کنند. نشستن های طولانی مدت پشت میز به مرور تاثیر بسیار بدی بر سیستم بدن خواهد گذاشت و کمر درد و سایر بیماری ها ممکن است به سراغ افراد بیاید. شما ممکن است یک چشم انداز فوق العاده برای اینکه چگونه دفتر شما به نظر بیاید اماده کنید و کلی هزینه کنید، اما اگر شما در طراحی داخلی فضای اداری به فکر سازماندهی وسایل و اجسام دفتر نباشد هیچ چیز آنطور که باید به چشم نمی آید در واقع همه چیز باید در سر جای خودش قرار گیرد. برخلاف سالهای نه چندان دور که اغلب افراد از نقش طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محیط های کاری و ادرای غافل بودند، امروزه استفاده از این حرفه یکی از گام های اولیه در راه اندازی کسب و کار به شمار می آید. در حالت کلی طراحی دفتر کار مدیریت یکی از مهم ترین گام ها در طراحی اداری می باشد و باید اصول زیادی را مد نظر قرار داد. همچنین از نظر مدیریت، گردش اسان کار و ارباب رجوع در محیط و کاهش اتلاف وقت کارکنان برای نقل و انتقال اسناد ،نظارت دائمی ،مدیریت بر انضباط کارکنان و سهولت دسترسی ارباب جوع به مدیریت را شامل میگردد. به طوریکه بسیاری از برندها و کسب و کارهای پیشرفته افراد حرفه ای را برای طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت و سایر بخشها استخدام می کنند. گروه طراح دکوراسیون داخلی Atrium روسیه توانسته یکی از برترین طراحیهای داخلی خود را با عنوان «طراحی سبز» در دکوراسیون داخلی واحد اداری Yandex شهر مسکو به نمایش بگذارد که این پروژه توجه بسیاری از متخصصان این حرفه را به سوی خود جلب کرده است. در این مقاله، قصد داریم بررسی کنیم که برای ساخت چنین ساختمانی، باید به چه اصولی توجه کرد و به چه مواد اولیهای نیاز است. با توجه به اینکه چه نوع سبکی را برای محیط کار در نظر دارید باید بتوانید رنگ های مناسب و کاملا هماهنگ با سایر المان ها را انتخاب نمایید. در حالت کلی می توان گفت هر طیف رنگی را که با توجه به سبک طراحی دکواراسیون انتخاب می کنید، بهتر است تنوع زیادی نداشته باشند. استفاده از مبلمان و میزهای ساده با تنوع رنگی کم باعث میشود تا محیط بازتر و مرتب تر بنظر برسد. به همین دلیل از پارتیشنهای زیبا و خلاقانه، گلها و گیاهان و … رنگ های تیره برای کف پوش با آنکه بسیار زیبا و شکیل هستند اما به سختی تمیز می شوند و سریع طراحی فضای داخلی تجاری و اداری کثیف می شوند. انتخاب پردهی مناسب در طراحی بسیار مهم است. سعی کنید از دیوارهای آکوستیک برای دکوراسیون داخلی دفتر اداری استفاده کنید تا ورود صدا را به محیط داخلی دفتر کارتان به حداقل برسانید و تمرکز و آرامش تان در حین کار بالا ببرید. باید بتوانید تا حد ممکن نرخ خروج را در این قدمهای اولیه کم کنید. تفاوتی ندارد که بخواهید طراحی دفتر کار لاکچری را انجام دهید یا طراحی دفتر کار کلاسیک و غیره، در هر صورت باید بتوانید جزئیات و موارد اضافه را در جای مناسب قرار دهید. زیرا هر رنگ بر روی کارمندان و میزان خلاقیت انها تأثیر متفاوتی دارد و از این رو طراحی و انتخاب رنگ در فضاهای اداری با شناخت ماهیت شغل و در نظر گرفتن رنگ های برند تجاری و ابعاد روانشناختی و ابعاد فضا بخوبی مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد .
آخرین مطالب