ریمیکس Remix چیست ؟

ریمیکس Remix چیست ؟ همانطور که گفته شد ، در کلاس B شخص دی جی آهنگ های مطرح روز را با اعمال تغییراتی جالب

توسط ATSHNEWS در 26 خرداد 1399

ریمیکس Remix چیست ؟

همانطور که گفته شد ، در کلاس B شخص دی جی آهنگ های مطرح روز را با اعمال تغییراتی جالب و جذاب، با فرمی جدید پخش می کند! به این تغییرات در موزیک های روز یا آهنگ های مطرح قدیمی تر ، ریمیکس Remix می گویند! معمولا در سطح بین المللی برای ورژن اصلی Original Track یک آهنگ Hit و مطرح میکس های متفاوت و جذابی توسط DJ های مختلفی انجام می گیرد! این میکس ها می تواند شامل سبک های Electronic EDM – Hip Hop – Urban و سایر سبک های بین المللی باشد!

تفاوت پادکست Podcast و ریمیکس چیست؟

به اتصال تعدادی موزیک به یکدیگر پادکست می گویند! پادکست ها معمولا 15 الی 45 دقیقه هستند! تقریبا برای ساخت یک پادکست از تمام تکنیک ها و فنون دی جی گری استفاده می شود! البته با چاشنی خلاقیت و نو آوری که بیانگر سلیقه ، نگرش و تخصص یک دی جی در کارش است! معمولا دی جی های حرفه ای در کلاس B و C اقدام به انتشار پادکست های رادیویی برای نمایش سبک کار خود می کنند!

تفاوت بین میکس و مسترینگ چیست؟

 

میکس:

میکس کردن ، ترکیب تمام چیزهایی ست که در پروژه ضبط کرده اید یا به صورت یک فایل Midi نوشته اید . همچنین کار هایی چون افکت گذاری ، EQ ، تنظیمات لاین ها و ... از کارهای مهم میکس است . میکس ، جور کردن تکه های پازل بوده و در عین حال که قطعات را به هم متصل می کنید ، مطمئن شوید که همه چیز به هم به درستی وصل شده اند و در نهایت هم دستی به سر و روی آنچه ساخته اید، می کشید . بعد از اتمام میکس ، آهنگ باید حال و هوای خوبی داشته و باعث خشنود شدن شما از آن شود .

مسترینگ:

مسترینگ در حقیقت بخشیدن شفافیت و درخشش به صداها می باشد . به طور ساده ، گوش دادن به موزیک بعد از مسترینگ نباید باعث به وجود آمدن حس انفجار در اسپیکر ها شود ، به عبارتی سطح صداها با یکدیگر متعادل و در کل آهنگ حس گیرایی داشته باشد.در نظر داشته باشید ، مستریگ بحثی بسیار مبهم و سر بسته بوده و جدا از اصلاح تفاوت سطح صداها ، مستر کردن به طرزی باور نکردنی ، پروسه ای وابسته ای به علم در این زمینه است ! هم اکنون برنامه هایی وجود دارند که به شما کمک می کند ، خودتان مسترینگ کنید اما اگر برای پخش آهنگ خود برنامه دارید ، خرج برای حرفه ای تر شدن این کار ، سرمایه گذاری خوبی ست از ابتدا نیازی به حرفه ای بودن نیست اما باید سعی کنید حتی الامکان با میکس ، موسیقی خود را برجسته تر کنید . پس انجام میکس صحیح امری ست که باید برای آن تلاش کنید . برخلاف مسترینگ ، میکس را در خانه نیز می توانید انجام داد . اما نیازمند به تمرین و زمان است ولی با کمی ممارست قابل دستیابی ست.
منبع : https://remixbaran.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن