راهنمای مبتدی برای عکاسی از محصول [آموزش + مثالها]

اگر یک عکس هزار کلمه ارزش داشته باشد، یک عکس محصول خیره کننده ارزش هزار بازدید از وب سایت را دارد. اگرچه من اط

توسط ATSHNEWS در 12 مهر 1400

اگر یک عکس هزار کلمه ارزش داشته باشد، یک عکس محصول خیره کننده ارزش هزار بازدید از وب سایت را دارد. اگرچه من اطلاعاتی برای پشتیبان گیری از این بیانیه ندارم (هنوز)، عکاسی صنعتی از محصول می‌تواند برای استراتژی وب سایت تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند باشد. 

 

برای دسترسی بیشتر مخاطبین به خرید آنلاین، باید عکسهای واضح و چشم نوازی از محصولات خود به مخاطبان خود ارائه دهید. 

 

اکنون بارگیری کنید: راهنمای بازاریاب در Photoshop

اما عکاسی از محصول به سادگی اشاره و عکاسی نیست. حتی ابتدایی‌ترین محصولات نیز به تجهیزات، نور و فضای مناسب نیاز دارند تا تصاویری زیبا ایجاد کنند که خریداران را از صفحه خرید به فروش می‌رسانند. 

 

۶ نکته عکاسی محصول (و نمونه) برای گرفتن عکس‌هایی که می‌فروشند

در اینجا نکات، مثال‌ها و ملزوماتی وجود دارد که برای عکاسی و بازاریابی م productsثر محصولات خود به گونه‌ای نیاز دارید که بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی شما بخواهند تبدیل شوند. 

 

1. از استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود نترسید. 

این قسمتی است که قرار است شما را متقاعد کنم که روی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی (MP) با رده بالا و یک لنز پیچ دار ۱۰۰ میلی متری سرمایه‌گذاری کنید. اما من این کار را نمی‌کنم. 

 

اگر قبلاً دوربینی دارید که متناسب با این توضیحات باشد، از آن استفاده کنید. اما برای بسیاری از انواع محصولات، عکسبرداری از محصولات با تلفن هوشمند کاملاً قابل قبول است. 

 

تلفن‌های هوشمند جدید دارای لنزها و تنظیمات قوی دوربین هستند که به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را برای انواع مختلف نور و محیط‌هایی که ممکن است در آن عکاسی کنید بهینه کنید. 

 

اگر به قانع کننده‌تر نیاز دارید، فقط کمپین Apple Shot On An iPhone و عکسهای حاصل از آن در طول سال‌ها مانند این را ببینید: 

 

نکته عکاسی محصول: از تلفن هوشمندی مانند آیفون استفاده کنیدمنبع

 

2. برای قوام عکس از سه پایه عکس بگیرید. 

قبل از توضیح سه پایه، من موظف هستم با یک اصل اساسی شروع کنم: تلفن خود را در برابر چیزی محکم قرار ندهید تا لنز شما را به سمت سوژه سوق دهد. 

 

این بسیار آسان است که این تنظیم موقتی در حین عکاسی به اطراف بچرخد و باعث ناهماهنگی در ظاهر عکس‌های شما شود. اگر دوربین خود را روی مثلاً یک دسته کتاب قرار می‌دهید، فقط مطمئن شوید این ترتیب در طول عکاسی تغییر نمی‌کند. 

 

هنگام عکاسی فقط چند عکس از محصول برای وب سایت تجارت الکترونیکی، هیچ عیبی ندارد که دوربین خود را نگه دارید. اما با پیشرفت کسب و کار شما و گرفتن عکس‌های بیشتر از محصولات بیشتر، استانداردسازی جهت محصول در هر عکس هنگام عکاسی دستی دشوار خواهد بود. 

 

برای اطمینان از سازگاری محصولات خود، به سه پایه نیاز دارید. و خوشبختانه خرید آن همیشه سرمایه‌گذاری بزرگ صنعتی نیست. 

 

در اینجا دو نوع سه پایه را باید در نظر گرفت. 

 

سنتی در برابر انعطاف‌پذیر

این سه پایه سنتی است - سه پایه‌های سنتی برای دوربین و تلفن‌های هوشمند موجود است. 

 

نکته عکاسی محصول: هنگام عکاسی از محصولات خود از سه پایه سنتی یا انعطاف‌پذیر استفاده کنید

 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

 

سه پایه انعطاف‌پذیر را می‌توان به روش‌های مختلف دستکاری کرد. می‌توانید پاهای آن را خم کرده و روی سطوح مختلف قرار دهید تا زاویه مورد نیاز را بدست آورید. 

 

نکته عکاسی محصول: هنگام عکاسی از محصولات خود از سه پایه سنتی یا انعطاف‌پذیر استفاده کنیدمنبع

 

گریپ موبایل

اغلب یک پیچ در بالای سه پایه شما وجود دارد که به دوربین شما وصل می‌شود تا آن را در جای خود نگه دارد. قسمت زیرین اکثر دوربین‌های حرفه‌ای دارای سوراخ پیچ است، اما تلفن‌های هوشمند می‌توانند از آداپتور زیر استفاده کنند: 

 

دسته موبایل برای اتصال تلفن هوشمند به پایه سه پایهمنبع

 

این آداپتور کناره‌های تلفن هوشمند شما را گرفته و می‌تواند به هر سه پایه متصل شود و به شما این امکان را می‌دهد که کنترل‌های دوربین را با صفحه نمایش گوشی رو به بیرون و به سمت خود کار کنید. 

 

هنگامی که تعیین کردید به کدام پایه نیاز دارید، آن را در جلوی محصول خود قرار دهید و سه قطعه نوار را روی زمین بگذارید تا مشخص شود که می‌خواهید هر پا از سه پایه خود را در طول عکاسی در کجا نگه دارید. 

 

3. نور طبیعی یا نور مصنوعی را انتخاب کنید. 

هرگز نادیده نگیرید که چگونه برخی از انواع نور می‌تواند عکاسی محصول شما را بهبود بخشد (یا مانع شود). به یاد داشته باشید، خریداران به صورت شخصی بهترین کالا را مشاهده می‌کنند، جایی که قبل از خرید می‌توانند همه چیز مورد نیاز خود را مشاهده کنند. چیدمان نورپردازی مناسب به شما کمک می‌کند تا ویژگیهای مهم محصول تصمیم گیری را در مواقعی که همه بازدیدکنندگان وب سایت باید یک عکس باشند، آشکار کنید. 

 

یک سیستم روشنایی واحد ممکن است برای هر محصول کار نکند - یک ترتیب نورپردازی که برای برخی از محصولات کار می‌کند ممکن است ظاهر برخی دیگر را تضعیف کند. 

 

دو نوع نور وجود دارد که می‌توانید به عنوان منبع اصلی نور انتخاب کنید: نور طبیعی و مصنوعی. 

 

نور طبیعی

نور طبیعی به نور خورشید اشاره دارد - به همین سادگی. این نور به عنوان «نور ملایم» نیز شناخته می‌شود زیرا نور خورشید طیف وسیع‌تری از نرمتر از یک لامپ که مستقیماً بر روی محصول می‌درخشد ایجاد می‌کند. عکس‌های محصول تجارت الکترونیک در نور طبیعی رشد می‌کنند اگر: 

 

این محصول در خارج از کشور شلیک می‌شود یا قرار است در خارج مورد استفاده قرار گیرد. 

این محصول توسط شخصی استفاده می‌شود، روی آن قرار می‌گیرد یا با آن عکس می‌گیرد (افراد در نور طبیعی بهتر به نظر می‌رسند). 

شما سعی می‌کنید به جای ویژگی‌های خاص محصول، بر محیط محصول تأکید کنید. 

در اینجا نمونه‌ای از عکس با استفاده از نور طبیعی آورده شده است: 

 

نکته عکاسی محصول: از نور طبیعی استفاده کنید

 

منبع

 

نور مصنوعی

نور مصنوعی شامل شمع، آتش و معمولاً لامپ‌ها است. همچنین از آن به عنوان «نور سخت» یاد می‌شود زیرا سطح نوری کوچکتر اما متمرکز‌تری تولید می‌کند. این نوع چراغ به محصولاتی با جزئیات فیزیکی توجه می‌کند که برای جلب توجه خریدار آنلاین باید برجسته شوند. 

 

در اینجا نمونه‌ای از استفاده از نور مصنوعی برای عکاسی آورده شده است: 

 

نکته عکاسی محصول: از نور مصنوعی استفاده کنید

 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

 

به عنوان یک قاعده کلی، فقط به یک نوع نور در هر عکس بچسبید - طبیعی یا مصنوعی. افزودن نور طبیعی به یک عکس با نور مصنوعی می‌تواند محصولی را که ظاهری تیز دارد نرم کند و افزودن نور مصنوعی به یک عکس با نور طبیعی می‌تواند محصولی را که ظاهری نرم دارد، تیز کند. شما نمی‌خواهید راه خود را درگیر کنید. 

 

4. نور خود را پر کرده یا بازگردانید تا سایه‌ها نرم شوند. 

چه از نور طبیعی استفاده کنید یا از نور مصنوعی، باید سایه‌هایی را که نور سخت احتمالی در انتهای مخالف محصول ایجاد می‌کند، کاهش دهید. 

 

سه راه برای انجام این کار وجود دارد: 

 

پر کردن نور

برای تکمیل نور اصلی خود، منبع نور دیگری با شدت کمتر را در نظر بگیرید. این نور اضافی نور پر کننده شما نامیده می‌شود و به عنوان یک ضد تعادل برای نرم کردن سایه طبیعی نور اصلی شما در پشت یک جسم استفاده می‌شود. 

 

برای این کار، چراغ پر کننده خود را مقابل نور اصلی خود قرار دهید تا محصول شما بین هر دو منبع نوری قرار گیرد. 

 

کارت برگشت به Flashbulb

کارت برگشتی یا بازتابنده، کارت کوچکی است که برای کاهش سایه‌ها، نور اصلی را «منعکس» یا «بازتاب» به سطح زیر محصول شما می‌کند. 

 

برخی از کارت‌های برگشتی به فلش لنز دوربین حرفه‌ای متصل می‌شوند تا نور را از فلاش دوربین پخش کنند. این کارت نور ملایم‌تری را از بالای مجموعه شما به سوژه می‌پاشاند - نه مستقیم به آن - بنابراین شما سایه‌های طولانی را پشت شیئی که در حال عکاسی هستید، ندارید. 

 

دو نسخه از این مورد را در زیر مشاهده کنید - هر دو صفحه سفید (چپ) و فویل (راست) می‌توانند فلاش را پخش کنند. 

 

نکته عکاسی محصول: با استفاده از یک کارت گزاف گویی flashbulbمنبع

 

کارت برگشتی مستقل

اگر از تلفن هوشمند عکاسی می‌کنید، یک کارت برگشتی flashbulb یک گزینه نیست، زیرا فلاش فیزیکی ندارید که می‌توانید آن را به آن متصل کنید. در عوض، کارت برگشتی مستقل خود را در مقابل منبع اصلی نور خود قرار دهید. 

 

برای مبتدیان در عکاسی از محصول، این کارت گزاف گویی می‌تواند به طور م replaceثر جایگزین نور پر کننده شما شود، که با نور سخت فلاش یا لامپ دوربین که رو به جلوی محصول شما قرار گرفته است، مقابله می‌کند. 

 

نکته عکاسی محصول: از یک کارت برگشتی مستقل استفاده کنید

 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

 

5. از حالت رفت و برگشت یا عمودی برای تأکید بر محصول استفاده کنید. 

یک راه درست برای موقعیت‌یابی محصول، چراغ‌ها و کارت‌های برگشتی وجود ندارد - بسته به سابقه شما می‌توانند به طور چشمگیری تغییر کنند. اما پس زمینه‌ای را که براحتی می‌توان ایجاد کرد انتخاب نکنید. زمینه‌ها باید شبیه به این باشد که چگونه می‌خواهید خریداران شما محصول شما را هنگام مشاهده آنلاین درک کنند. 

 

ابتدا در نظر بگیرید که آیا پس زمینه سفید می‌خواهید یا پس زمینه‌ای پویاتر و در دنیای واقعی. یک راه آسان برای دستیابی به هر یک وجود دارد. 

 

زمینه سفید: رفت و برگشت

برای زمینه‌های سفید، کار به این سادگی نیست که میز را در مقابل دیوار خشک سفید نصب کنید. حتی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند لکه‌های کوچکی را روی دیوار سفید ایجاد کنند که با چشم غیر مسلح متوجه آن نمی‌شوید. برای گرفتن یک زمینه سفید کامل بدون گوشه و لک، از رفت و برگشت استفاده کنید. 

 

نکته عکاسی محصول: اهمیت استفاده از رفت و برگشت در عکاسی

 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

 

رفت و برگشت یک کاغذ بزرگ قابل خم شدن است که قسمت پایین آن به عنوان سطح زیر محصول شما عمل می‌کند و سپس به صورت دیواری سفید در پشت محصول خم می‌شود. 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

در دوربین، منحنی رفت و برگشت نامرئی است، بر جزئیات اصلی محصول تأکید می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا تمام توجه بازدیدکنندگان وب سایت را به خود جلب کند. 

 

در اینجا یک مقایسه دو طرفه نشان می‌دهد که چرا یک رفت و آمد مهم است: 

 

نکته عکاسی محصول: اهمیت استفاده از رفت و برگشت در عکاسیمنبع

 

R EAL جهانی سابقه و هدف: حالت عمودی

پس زمینه‌های پویا و دنیای واقعی بسیار جذاب هستند هنگام عکاسی از محصولاتی که کاربرد خاصی دارند یا توسط شخصی مدل می‌شوند-همانطور که در تصویر این کیف در پیشتر در این راهنما مشاهده کردید. 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

اما، برای یک پس زمینه واقعی آسان است که تمرکز عکس را بدزدد، و مشخص نشود که کدام مورد را در عکس می‌فروشید. 

 

با حالت عمودی، تنظیم تصویر در اکثر دوربین‌های حرفه‌ای و همچنین در بسیاری از تلفن‌های هوشمند جدید، عمق و تأکید بر محصول خود بگذارید. این تنظیم زمینه را تار می‌کند تا زمینه محصول مشخص باشد اما با خود محصول رقابت نکند. 

 

در زیر یک عکس فوق العاده عالی از قلم HubSpot است که در حالت عمودی در Google Pixel ۲ گرفته شده است (این عکس را خودم گرفتم). می‌توانید بگویید قلم روی میز نشسته است و یک کامپیوتر پشت آن است، اما قلم هنوز نقطه کانونی بینندگان است: 

 

نکته عکاسی محصول: هنگام عکاسی از محصولات از حالت عمودی استفاده کنید

 

«این عکس فوق العاده‌ای است، بریدن. من الان قلم HubSpot خودم را می‌خواهم.» یکی بگیر اینجا! 

 

6. انواع مختلف عکس بگیرید. 

آخرین نکته عکاسی تجارت الکترونیک به شما این است که در هر محصول به یک عکس بسنده نکنید. همانطور که مشتریان شما کالاها را در یک فروشگاه نگاه می‌کنند، نگه می‌دارند، استفاده می‌کنند و حتی امتحان می‌کنند، وب سایت شما باید تصاویر مختلفی را برای شبیه‌سازی این تجربه ثبت کند. 

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

به عنوان مثال، اگر مشغول عکاسی از لباس هستید، لباس را به تنهایی - یعنی روی سطح سفید پهن کنید - و همچنین روی مانکنی که رنگ آن با رنگ محصول در تضاد است، بگیرید. 

 

سپس، برای عکس‌های اضافی، لباس را از یک شخص الگو بگیرید، به شما این امکان را می‌دهد تا از محصول از زاویه‌ها و زوایای مختلف شخص عکس بگیرید. 

 

تصویر صفحه ۲۰۲۱-۰۷-۱۶ ساعت ۱.۵۱. ۱۱ بعد از ظهرمنبع

 

تنظیم عکاسی محصول

در مرحله بعد، اجازه دهید آنچه را که دریافت کردیم خلاصه کنیم-در اینجا لیستی از نکات سریع تنظیمات عکاسی محصول وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و در تیم خود به اشتراک بگذارید: 

 

درباره دوربین تصمیم بگیرید - آیا این بدان معناست که از تلفن هوشمند خود استفاده کنید یا خیر. 

سه پایه‌ای تهیه کنید که برای دوربین دلخواه شما کار کند. 

نور طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید - به این فکر کنید که کدام گزینه برای محصول و محیط شما مناسب است. 

تعیین کنید که آیا نور را پر یا پرش می‌کنید. 

حالت رفت و برگشت یا عمودی را انتخاب کنید. 

چندین عکس مختلف بگیرید تا بینندگان خود را متنوع کنید. 

کار عکاسی محصول خود را آغاز کنید

خود را ملزم به سرمایه‌گذاری در هر نکته و قطعه‌ای از تجهیزات نبینید. این نکات عکاسی محصول را بتدریج اعمال کنید تا ببینید چه چیزی فروشگاه شما را بیشتر نمایان می‌کند و با بهتر شدن کارهای عکاسی، رویکرد خود را تغییر دهید.

عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی، عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی، 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن