راهنمای انتخاب تیرآهن

چه نوع تیرهای فولادی برای پیشرفت در دیوار وجود دارد؟ هنگام نصب تیرهای فولادی ، مهم است که بدانید آنها باید

توسط ATSHNEWS در 25 خرداد 1400

چه نوع تیرهای فولادی برای پیشرفت در دیوار وجود دارد؟

هنگام نصب تیرهای فولادی ، مهم است که بدانید آنها باید بار زیادی را تحمل کنند. بنابراین ، شما باید یک تیر فولادی مناسب پیدا کنید ، ابعاد ، شکل و ظرفیت تحمل بار آن متناسب باشد. تا زمانی که پرتو فولادی صحیح را انتخاب کنید ، دیگر جای نگرانی نیست.

https://www.didarnews.ir/fa/news/95475/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%87%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

شما باید محاسبه و انتخاب یک تیرآهن فولادی مناسب را به متخصصی بسپارید که عنوان شغل صحیح وی مهندس سازه یا مهندس سازه باشد. او تجربه نصب تیرهای فولادی را دارد و در صورت اشتباه در محاسبه مسئولیت کار خود را می پذیرد. بسته به شرایط ، می توانید تیرچه استیل را خودتان نصب کنید ، به شرطی که از نظر فنی ماهر باشید ، از تجهیزات کافی برخوردار باشید و قدرت عضلانی زیادی داشته باشید.

 

انواع تیرهای فولادی

تیرهای استیل در اندازه ها و انواع مختلفی ارائه می شوند. پروفیل های به اصطلاح I که به تیرهای فولادی دوتایی T نیز معروف هستند ، بیشترین استفاده را دارند. در این منطقه پروفیل های باریک و کمی بزرگتر و همچنین تیرهای فلنج پهن وجود دارد. اینها اغلب در ساخت و سازهای سالن و صنعتی استفاده می شوند ، اما در ساختمانهای خصوصی نیز استفاده می شوند. علاوه بر این ، این تیرهای فولادی نیز دارای اثر تزئینی هستند و در آپارتمان هایی با ظاهر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. بدون روکش و بدون گچ باقی می مانند تا قابل مشاهده باشند.

 

تیرهای فلنج پهن گسترده ترین تیرهای فولادی دوتایی T هستند. بنابراین برای استفاده در دیوارهای باربر مناسب هستند. تیرهای فلنج پهن سپس به انواع پروفیل مختلف تقسیم می شوند. انواع نمایه به شرح زیر است:

 

HEA

HEAA

HEB

او

HL

انواع نمایه مربوطه با شماره های اضافی گسترش می یابد. نمونه های معمولی عبارتند از:

 

HEB 100

HEAA 140

HEM 160

حامل را می توان به طور خاص با شماره های اضافی توصیف کرد. بنابراین نام محصول آن است. در اینجا می توانید نمای کلی تیرهای فلنج پهن مختلف را با شکل های کلیدی مربوطه مشاهده کنید. و در اینجا مروری بر حامیان مالی IPE وجود دارد.

 

اگر مهندس سازه شما مثلاً یک تیر HEM 160 را برای نصب پیشنهاد دهد ، این بدان معنی است که شما یک تیر با ارتفاع 180 و عرض 166 میلی متر دریافت می کنید که وزن آن 76.2 کیلوگرم در متر است. علاوه بر ابعاد پرتو (ts ، tg ، r ، A ، G ، U) ، پارامترهای ایستا نیز برای هر نوع پرتو (ly ، Wy ، lz و غیره) در دسترس هستند. لازم به ذکر است که تیرهای HEM تیرهای سنگینی هستند. در مقایسه ، حامل های HEA حامل های سبک وزن هستند. وزن حامل HEM 160 برابر 76.2 کیلوگرم در متر ، وزن حامل HEA 160 30.4 کیلوگرم است. علاوه بر این ، البته تفاوت هایی در پارامترهای استاتیک برای هر دو حامل وجود دارد.

 

تیرهای استیل نصب کنید - کدام مراحل لازم است؟

قبل از شروع نصب تیرچه فولادی ، ابتدا به یک تجزیه و تحلیل ساختاری و احتمالاً تعدادی مجوز نیاز دارید. اگر مجوز داشته باشید ، ممکن است مجبور شوید خطوط (برق / آب) را که از موفقیت برنامه ریزی شده عبور می کنند ، تغییر دهید. در مقاله دیگری به موضوع پیشرفت دیوار پرداختیم - شما باید به کدام موارد توجه کنید؟

آخرین مطالب