در هنگام خرید ریمل به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید

  ریمل یکی از پر مصرف ترین وارام آرایشی در جهان است. به دلیل تماس با چشم حتما بایستی به مواد تشکیل دهن

توسط ATSHNEWS در 12 شهریور 1400

 

ریمل یکی از پر مصرف ترین وارام آرایشی در جهان است. به دلیل تماس با چشم حتما بایستی به مواد تشکیل دهنده آن توجه کرد. برند های متفرقه و نا آشنا معمولا از مواد بی کیفیت و ارزان قیمت در ساخت محصول خود استفاده می کنند. لطفا در هنگا خرید به سراغ بهترین مارک و برند های ریمل بروید.

مشکل اینجاست که اکثر مارک های ریمل مژه و ابرو در بازار حاوی قیر زغال سنگ و سایر مواد شیمیایی سمی هستند. موادی که معمولاً از چشم دور نگه می دارم.

 

از آنجا که بازار لوازم آرایشی تا حد زیادی نظارتی ندارد (بیشتر در مورد آن در اینجا) ، مواد شیمیایی تند و زننده وارد آن لوله های سیاه و سفید می شوند و ادعا می کنند که مژه ها و فرمول های کیم کارداشیان کثیف نمی شوند حتی اگر با قدرت روبرو شوید. واشر

 

شما را متعجب می کند که برای پاک کردن ریمل گفته شده در پاک کننده آرایش چشم چه چیزی وجود دارد…

 

در اینجا 8 ماده شیمیایی موجود در ریمل ها وجود دارد که به بدن شما لطف نمی کند.

 

 1. بوتیل پارابن ، اتیل پارابن و پروپیل پارابن

پارابن ها به عنوان نگهدارنده استفاده می شوند. این بدان معناست که آنها را برای جلوگیری از رشد میکروب ها ، قارچ ها و باکتری ها به آرایش اضافه می کنند تا عمر مفید را افزایش دهند. این مواد شیمیایی مستقیماً از طریق منافذ ریز اطراف چشم وارد جریان خون می شوند.

 

پارابن ها با تقلید از استروژن و ایجاد اختلال در غدد درون ریز با افزایش سرطان پستان ارتباط دارند. آنها همچنین با سمیت تولید مثل ، سمیت عصبی ، سمیت ایمنی و سوزش پوست ارتباط دارند.

 

2. تیمروسال

EWG نشان داد که چندین مارک ریمل حاوی Thimerisol ، یک عنصر مبتنی بر جیوه است که به عنوان نگهدارنده و ضد عفونی کننده استفاده می شود. استفاده از آن در واکسن ممنوع است ، اما در لوازم آرایشی یافت می شود. شناخته شده است که به عملکرد مغز آسیب می رساند. EWG آن را به شرح زیر بیان کرد:

 

به گفته FDA ، ترکیبات جیوه به راحتی از طریق پوست جذب می شوند و تمایل به تجمع در بدن دارند. آنها ممکن است باعث واکنشهای آلرژیک ، سوزش پوست یا تظاهرات عصبی شوند. ”جیوه به ویژه برای مغز در حال توسعه در دوران بارداری ، نوزادی و کودکی سمی تلقی می شود. FDA استفاده از ترکیبات جیوه را در همه لوازم آرایشی به جز مواردی که در اطراف چشم استفاده می شود ، ممنوع کرده است ، جایی که میزان آن به 65 قسمت در میلیون (ppm) محدود می شود. "

 

این منطقی است ، زیرا چه کسی به چشم های آنها اهمیت می دهد؟

 

3. رنگهای مصنوعی

رنگهای مصنوعی اغلب به عنوان رنگ آمیزی برای دستیابی به رنگ تیره غنی که ریمل ارائه می دهد استفاده می شود. اینها به عنوان FD&C یا D&C برچسب گذاری شده اند ، و سپس یک رنگ و یک عدد (به عنوان مثال FD&C قرمز شماره 6 ، D&C سبز شماره 6).

 

اعتقاد بر این است که اینها سمی و سرطان زا هستند.

 

4. رنگ زغال سنگ قیر

این رنگها به عنوان رنگ در ریمل مورد استفاده قرار می گیرند و حاوی فلزات سنگین هستند. برای جلوگیری از رنگ های قیر ذغال سنگ ، به دنبال FD & C Blue no. 1 روی برچسب همچنین ، ممکن است آنها را به عنوان یک شماره پنج رقمی که قبل از آن یک Cl ذکر شده است ، بیابید. (شامل D&C Blue 1 ، سبز 3 ، زرد 5 ، زرد 6 ، قرمز 33 و غیره) همچنین ممکن است به عنوان Aminphenol ، Diaminodenzene یا Phenylenediamine برچسب گذاری شوند.

 

با وجود این واقعیت که سرطان زا بودن آنها ثابت شده است ، قانون 1938 شامل معافیت خاصی برای آنها می شود. خطرات مرتبط با رنگ های قیر ذغال سنگ شامل واکنش های آلرژیک شدید ، حملات آسم ، سردرد ، تهوع ، خستگی ، عدم تمرکز و عصبی شدن است. آنها همچنین با افزایش خطر بیماری هوچکین ، لنفوم غیر هوچکین و میلوم متعدد ارتباط دارند.

 

5. پودر آلومینیوم

یک ماده فلزی که به عنوان یک رنگ آرایشی استفاده می شود. پایگاه داده لوازم آرایشی پوست عمیق گروه کار گروه محیط زیست (EWG) به عنوان یک نگرانی بالا به عنوان یک نوروتوکسین شناخته شده است. قرار گرفتن طولانی مدت در پودر آلومینیوم می تواند توانایی بدن در دفع جیوه را مختل کند. این می تواند هر مقدار جیوه موجود در بدن را سمی تر کند.

 

6. رتینیل استات (ویتامین A استات)

این ماده در بسیاری از مارک های ریمل مژه و ابرو یافت می شود ، نگرانی زیادی از EWG است زیرا می تواند تغییرات بیوشیمیایی یا سلولی را ایجاد کند. عوارض جانبی شامل سمیت رشد و تولید مثل و سمیت سیستم اندام ها است. استات در لوازم آرایشی کانادایی ممنوع و محدود شده است.

 

7. فرمالدئید

فرمالدئید در ریمل به عنوان نگهدارنده استفاده می شود و سرطان زا شناخته شده است.

 

حتی به عنوان یک ترکیب نمی تواند از ترکیب مواد شیمیایی مانند Bronopol و Quaternium-15 استفاده شود که با هم برای ایجاد نگهدارنده های آزاد کننده فرمالدئید عمل می کنند.

 

فرمالدئید علاوه بر سرطان زایی شناخته شده ، محرک پوست است و مشکوک به افزایش سمیت کبدی است. همچنین می تواند باعث بثورات آلرژیک شدیدی شود (احساس سوزش و تاول های قابل مشاهده) که با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض احتمال بیشتری قرار می گیرد.

 

8. ایمیدازولیدینیل اوره

ایمیدازولیدینیل اوره به عنوان یک نگهدارنده ضد میکروبی استفاده می شود ، اما همچنین به عنوان یک آزاد کننده فرمالدئید عمل می کند.

 

نشان داده شده است که باعث واکنش سیستم ایمنی بدن می شود که می تواند شامل خارش ، سوزش ، کهیر و تاول پوست ، علاوه بر واکنش شدید تنفسی باشد. همچنین مشکوک به مسمومیت با دستگاه گوارش و کبد است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن