دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق شماره کارت - ❤️ نکس درجه

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار شبا نامیده میشود شمارهای ۲۴ رقمی است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به

توسط ATSHNEWS در 1 بهمن 1399

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار شبا نامیده میشود شمارهای ۲۴ رقمی است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی کشور مشخص میکند که در حال حاضر در نقل و انتقالات وجوه بین بانکها از طریق سامانه ساتنا ـ سامانه تسویه ناخالص آنی ـ کاربرد دارد. این شماره در ایران با IR شروع شده و پس از آن ۲۴ رقم دیگر قرار میگیرد که گذشته از ارقام کنترلی و شناسه معرف بانک ملی ایران 017 و همچنین شماره نوع حساب، از خود شماره حساب نیز تشکیل شده؛ و از آنجا که شماره حسابهای بانک ملی 13 رقم هستند، کمی آن با گذاشتن صفر پیش از شماره اصلی حساب جبران میشود. باتوجه به این که این کدها درحال حاضر دو رقمی هستند، تا اطلاع ثانوی از صفر در سمت چپ این کد برایتمام بانکها و موسسات اعتباری استفاده شده است. آموزش دریافت شبا سپرده بانک ملی ایران با استفاده از تلفن بانک انتقال وجه پایا چه زمانی صورت میپذیرد؟

در این نوشته تصمیم داریم آموزش دریافت شماره شبا بانک ملی ایران را از طریق وب سایت بانک ملی و به صورت آنلاین و آنی خدمت شما منتشر کنیم. برای این منظور یک راه مراجعه به خودپرداز بانک ملی ایران می باشد که از طریق آن می توان با استفاده از گزینه 10 گردش آخر حساب، به شماره حساب خود دسترسی پیدا نمود. به منظور دریافت شماره شناسه حساب بانکی ایران (شبا) برای حساب ها ی بانک ملت بایستی شماره حساب / شماره قرارداد مورد نظر را وارد نموده و عبارت امنیتی مشاهده شده را در فیلد مربوطه درج نمائید . CC به معنی کد کشور، در مورد تمامی حسابهای بانکی کشور براساس استاندارد ISO-3166-1 معادل دو حرف IR (حروف بزرگ لاتین) است. 1) شبا مانند یک حساب معمولی تمامی اطلاعات را دارا می باشد . نوع حساب را سپرده انتخاب کنید. برای دریافت شناسه شبا بانک ملی روش های متفاوتی وجود دارد .شما می توانید با تلفن گویای 09622 تماس بگیرید و پس از انتخاب عدد 5 شماره حساب خود را وارد نمایید.

درون سایت های که کسب و کار داخلی دارند برای اینکه بتوانند درآمد شما را پرداخت کند نیاز دارند تا شما این شماره را داشته باشید . IBAN:حروف اختصاری «Internet Bank Account Number»، شناسه ایست که یک شماره حساب خاص را در یک بانک بصورت یکتا معرفی می کند. شماره شبا چیست ؟ دیدگاه شما در رابطه با این نوشته چیست؟ پس از فرستادن پیام کوتاه شماره شبا سریعا برای شما ارسال می شود. از طرف دیگر نیز می توان با استفاده از اپلیکیشن همراه بانک ملی نیز اقدام به دریافت شماره شبا بانک ملی نمود که اپلیکیشنی بسیار کاربردی و مفید می باشد. در بین مبادلات المللی نیز بسیار با اهمیت می باشد . شناسه شبا کاربردهای زیادی دارد برای مثال با داشتن این شماره می توانید به یک حساب وجه انتقال داده و یا پول دریافت نمایید. شما می توانید عملیات انتقال وجه را با داشتن شبا انجام دهید یا به واسطه آن پول بگیرید .

پس از وارد کردن شماره حساب شماره شبا بانک ملی به شما ارائه خواهد شد. انتقال وجه از بانک ملی به سایر بانکهای کشور میسر شد. طریقه گرفتن شماره شبا بانک ملی از طریق پیامک را از سایت نکس 98 دریافت کنید. دریافت شناسه شبا، از طریق تلفن گویای 09622 و با ورود کلید شماره 5 مهیا گردید. توجه: بخش دوم شماره حساب قدیم (۲ رقم سمت راست) برای کلیه اشخاص حقوقی (نهادها و سازمانها) همان مقدار پیش فرض (۰۰) است. هر شماره حساب بانکی (صرف نظر از آنکه متعلق به کدام بانک باشد)، قابل تبدیل به یک شماره حساب «شبا» خواهد بود. اما اگر از جمله افرادی هستید که به شماره حساب خود دسترسی ندارید و تنها کارت بانکی خود را در اختیار دارید، می توانید به سادگی از طریق همان کارت بانکی، شماره حساب خود را بدست آورده و سپس با استفاده از آن، اقدام به دریافت شماره شبا بانک ملی خود نمایید. چگونه می توانیم شماره شبا بگیریم ؟ باتوجه به اینکه شماره حسابهای فعلی بانک ملی (سیستم متمرکز- سیبا) ۱۳ رقمی می باشد، با استفاده از راهکارهای ذیل به قالب ۱۹رقمی تبدیل می شود.

جهت دریافت شناسه شبا حسابهای بانک قرض الحسه رسالت اینجا کلیک نمایید. جهت تولید شناسه شبا و برگردان شبا به شماره حساب بانک رفاه کارگران اینجا کلیک نمایید. روش های متفاوتی برای دریافت شماره شبا بانک ملی وجود دارد. شماره شبا چه مزیت های داشته است ؟ تبدیل شماره حساب بانک کشاورزی به شماره شبا و یا تبدیل شناسه شبا بانک کشاورزی به شماره حساب اینجا کلیک نمایید. ب:برای موقعیتهای B2 الی B19 نیز، به سمت چپ شماره حساب باید به اندازه ای رقم صفر افزوده شود که طول آن برابر ۱۸ رقم شود. اگر شما به این شماره نیاز دارید باید به سایت بانکی بروید که پیش تر در آن برای خود حساب باز کرده اید یا اینکه به بانک مراجعه نمایید و شماره شبای حساب خود را دریافت نماید . 3. در نهایت بر روی گزینه دریافت شناسه شبا کلیک کنید تا کد شبا حسابتان به شما ارائه گردد.

شناسه حساب که در موقعیت B1 الی B19 قرار می گیرد. الف:شناسه نوع حساب که در موقعیت B1 قرار می گیرد برای حسابهای سپرده، مقداد صفر و برای حسابهای تسهیلات عدد یک تکمیل می شود. جهت دریافت شناسه شبا حسابهای بانک ایران زمیناینجا کلیک نمایید. چند سالی است که در تمام سامانههای پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده میشود؛ چه برای جابجایی وجه بین بانکهای کشور به یک قالب یکپارچه نیاز بود و اکنون هر حساب بانکی دارای یک شناسه یکتاست که در ایران با نام «شناسه حساب بانکی ایران» یا همانطورکه گفته شد بهطور اختصار «شبا» شناخته میشود. برای سهولت و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی کشور، هر شماره حساب دارای یک شماره شبا است که در انتقال وجه پایا و ساتنا مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی ایران را مورد بررسی قرار دهیم. دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق شماره کارت را از سایت نکس درجه دریافت کنید.

برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید. دومین راه؛ «رده» توانسته این امکان را به دست آورد که با وارد کردن شماره کارت بانک ملی، شماره شبا را ارائه دهد. همچنین مشتریان جهت دریافت کد شبای حساب تسهیلات متمرکز خود میتوانند با ورود عدد یک، یک فاصله و شماره حساب تسهیلات خود در متن پیامک، آن را به شماره ۲۰۰۰۸۰۱۸ ارسال کنند. 2. گزینه دریافت شماره شبا را انتخاب می کنیم تا شماره شبا مربوط به حساب ملی ما، نمایش داده شود. 1. در بخش بعدی در قسمت “تبدیل شماره حساب بانكی ملی به شبا” نوع حساب خود را انتخاب و سپس شماره آن را در قسمت مربوطه وارد می کنیم. بانک موردنظرتان را انتخاب کنید، سپس فقط شماره حساب را در کادر مشخص شده بنویسید. در کادر شماره حساب میبایست شماره حساب بانک ملی خود را وارد کنید.

در ادامه بحث مربوط به فعالیت های بانکی مثل ارائه کدهای ussd بانک های مختلف، این بار به سراغ شماره شبا رفته و نحوه دریافت شماره شبا در بانک های مختلف را بررسی خواهیم نمود. 4) سامانه های مانند “ساتنا” و “پایا” بر پایه شبا به عنوان سامانه های حواله الکترونیکی فعالیت می کنند . برای دریافت شناسه «شبا» یا شماره حساب بانکی ایران، شماره سپرده را وارد نمایید و سپس بر روی دکمه دریافت شبا کلیک نمایید تا نام و شماره شبا نمایش داده شود. شماره ی شبا بر اساس استاندارد IBAN ایجاد شده که بیشتر بانک های سرتاسر جهان از آن پشتیبانی می کنند. 2) اگر در هنگام ورد شبا اشتباه یا خطای رخ دهد ، متصدی بانک ( در ورود اطلاعات شبا ) یا سامانه های بانکی از اشتباه مشتری (در اعلام شبا) مطلع خواهند شد و گزارش می دهند . از آنجا که هر کدام بانکها برای شمارهگذاری انواع حسابهای مشتریان و کاربرانشان از شیوه یا شیوههایی بهخصوص استفاده میکنند این ناهماهنگی انتقال پول بین بانکهای گوناگون را با مشکلات عدیدهای مواجه کرده بود. جهت مشاهده کد شبا حسابهای بانک قوامین اینجا کلیک نمایید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن