تیرآهن 27

تیرآهن ۲۷ تیر آهن ۲۷ یکی دیگر از مصالح و مقاطع فولادی مورد به کار گیری در صنعت ساختم

توسط ATSHNEWS در 10 آبان 1400

تیرآهن ۲۷

تیر آهن ۲۷ یکی دیگر از مصالح و مقاطع فولادی مورد به کار گیری در صنعت ساختمان سازی و راستا ایجاد و ساز محسوب می شودسوای تردید، تیر آهن را باید از المان های دارای و حائز حساس به جهت ساخت و احداث هر بنا و بنای ساختمانی قلمداد نمودهر چند ردپای همین جور از مصالح فلزی در دیگر صنعت های و حوزه ها به دیده می خورد، اما بیشتر مصرف تیر آهن ها به صنعت ساختمان سازی مربوط می شود.

به منظور تحمل وزن و پرهیز از خم شدگی و فرسایش سازه، از تیر آهن به تیتر یک عنصر مقاوم و بادوام استفاده به فعالیت می آید

ویژگی های تیر آهن ۲۷

در ساختار تیر اهن ۲۷ از متریال و مواد اولیه زیاد باکیفیت و مرغوب مانند آلیاژ فولاد استعمال می شود. آلیاژهای فولادی در برابر دست اندرکاران محیطی، خورنده، فرآیندهای شیمیایی و نوسانات دمایی، از تاب و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. قدرت، ثبات و پایداری مطلوب این دسته از مقاطع فولادی، قابلیت و امکان ثبات و ایستایی بنا را به آسانی فراهم می آورد.

علاوه بر این، تیرآهن های سایز ۲۷ به راحتی مبتلا پوسیدگی، فرسودگی و آفت زدگی نمی‌شوند. به همین جهت، تیرآهن ها یا به عبارتی مقاطع فولادی، نیازها و توقعات ایجاد شده در زمینه ساخت و ساز را به بهترین نحو ممکن برآورده می سازندمرحله کیفی بالا، ساخته شده بر شالوده استانداردهای معتبر و کاربرد گران قدر و گسترده، بعضا دیگر از مشخصات تیر آهن سایز ۲۷ را شامل می شود.

در همین زمینه می بایست خاطر نشان نمود که تیرآهن های شماره 27 بر شالوده استاندارد دارای اروپایی IPE ساخته و پرداخته می شوند. در ایجاد و تولید این جور تیر آهن کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان و لهستان مشارکت دارندبرهان نامگذاری همین مدل به تیر آهن شماره 27 برگرفته از ارتفاع 27 سانتیمتری همین کالا می باشد.

هم اکنون حاضر تیر آهن IPE27 در بخش اعظمی از کارگاه های اعتبار موجود در مرحله سرزمین مانند ذوب آهن اصفهان طراحی و به سطح تولید می رسد. گفتنی میباشد که ارتفاع تیر آهن سایز ۲۷ همانند ابعاد مقاطع فولادی مهم استاندارد IPE، برابر اساسی 12 سانتیمتر می‌باشد. همچنین، مطابق مهم اطلاعات جدول محصول، وزن تیر اهن ۲۷ به ازای هر شاخه از این مدل مصالح فلزی در حدود ۴۳۵ کیلوگرم برآورد گردیده است.

 به جهت پوشش سقف های طراحی شده در سازه های ساختمانی و کاربرد به صورت تیر و ستون، از دارای ترین موارد استعمال از تیر آهن های ipe27 در راستا های متفاوت به شمار می رود. در ضمن، از نظر صورت ظاهری، به طور معمول این محصولات به صورت کلام I طراحی و عرضه می شوند.

 مقدار مقاومت تیر آهن IPE 27

به طور کلی، تیرآهن ۲۷ از درصدی کربن و آلیاژ فولاد تهیه و ایجاد می شود. بر این اساس، مقاومت خمشی فراوان بالای همین محصول، قابلیت تحمل بارها و فشارهای جانبی و محوری فراوان را آماده می آورد. مضاف بر این، قابلیت و امکان جذب ارتعاش مناسب در برابر کارداران خارجی، همین گونه از مقاطع فلزی را به محصولات پرکاربرد در حوزه‌های ساختمانی مبدل ساخته است.

رعایت استانداردهای معتبر و تعریف و تمجید شده در مراحل ساخت و ساخت، موجب ارتقاء مقاومت و تحمل توشه تیر آهن می شود. تیر آهن از دو بخش گوناگون جان و حاشیه متشکل شده که در ارتقاء تحمل مقاومت آن، پارامترهای ارتفاع و ضخامت، از جايگاه اهمیت زیاد بالایی برخوردار می باشند. ذکر همین نکته حتمی به لحاظ می رسد که رعایت اصول استاندارد و طریق و موقعیت ساخت، در مقاومت و تحمل بار مقاطع فولادی، از حساس

آخرین مطالب