تیرآهن 24

تیرآهن 24  تیر آهن در واقع از المان های اساسی و بسیار مهم ساخت هر ساختمانی است. علاوه بر سازه های ساختما

توسط ATSHNEWS در 30 مرداد 1400

تیرآهن 24

 تیر آهن در واقع از المان های اساسی و بسیار مهم ساخت هر ساختمانی است. علاوه بر سازه های ساختمانی در برخی پروژه های متفاوت نیز کاربرد دارند، اما کاربرد عمده آن ها در صنایع ساختمان سازی می باشد. تیر ها در واقع وظیفه حمل فشار های تنشی و خمشی وارد بر ساختمان را دارند.

تیرآهن از مهمترین خصوصیات یک ساختمان است. تیر آهن ها داری سه نوع استاندارد می باشند: IPE  استاندارد ایران و اروپا، INP استاندارد چین و روسیه و IPB بال پهن. ارتفاع این تیر آهن ها از 80 تا 600 میلیمتر تولید میشود و از آن ها در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه و پل های لانه زنبوری استفاده می شود.

تیر آهن   :IPE این تیر آهن ها در ایران و کشور های اروپایی تولید میشود شکل آن ها I مانند است و ضخامت بال های آن تغییر پذیر نمی باشد.

 

تیر آهن  :INP عمده این تیر آهن ها در بازار های چین و روسیه عرضه میشود این تیر آهن ها I  مانند هستند و هرچه ضخامت بال های آن ها از جان تیر آهن کاهش یابد ضخامت بال ها کمتر میشود.

 

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ی ذوب اصفهان را همه میشناسند به علت معروفیت و محبوبیتش. کارخانه ی ذوب اصفهان در مقطع فولادی فعالیت دارد،

همچنین به علت کیفیت بالای تولید در این زمینه بسیار قابل تایید می باشد این کارخانه تیرآهن توانسته خود را به عنوان اولین تولیدکننده فولاد ساختمانی ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه معرفی کند و لقب مادر صنعت فولاد ایران را از آن خویش سازد.

این شرکت توانسته همیشه گام های بلندی در این عرصه بگذارد و بزرگترین عرضه کننده ی محصولات فولادی باشد.

از قدیمی ترین و بزرگترین تولیدکنندگان در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان است. این کارخانه بزرگترین تولید کننده فولاد صنعتی، ساختمانی و ریل در ایران است.

محصولات این کارخانه تولید تیرآهن در ایران شامل موارد زیر می‌باشد:

·       انواع نبشی و ناودانی

·       تیرآهن

·       میلگرد

کارخانه فولاد البرز فایکو

فولاد البرز ایرانی با مارک Faiko نیز یکی از مهم ترین کارخانه های تولید میلگرد در ایران است که این مجموعه در کل ظرفیت 1.5 کیلوگرم در سال را دارد و به همراه ذوب آهن تنها تولید کننده تیرهای فلنج پهن در ایران است.

فایکو دارای واحد های کنترل کیفیت در بخش های تولید ی باشد. این شرکت از لحاظ ترکیبات مکانیکی، شیمیایی تولیدات خود را مورد بررسی قرار می دهد و تیر های IPN و همچنینIPE در سایز های 14، 16 و 20 تولید می کند.

فایکو در استان مازندران و در جاده ساری مشهد قرار دارد و با داشتن دو خط تولید، بهترین میلگرد ایران به علاوه‌ی محصولات فولادی زیر را تولید می‌کند:

1_میلگرد صنعتی و ساختمانی با قطر 8 الی 32 میلیمتر

2_تیرآهن با استاندارد (IPE ) در سایزهای ۱۴ تا ۲۴

3_تیرآهن با استاندارد (IPN)

4_ناودانی با استاندارد UPE و UPN

5_نبشی بال مساوی و بال نامساوی

 

فولاد ناب تبریز

لطفا توجه داشته باشید که فولاد خالص تبریز و مجتمع نورد آذربایجان برای مدتی ادغام شده اند و کلیه فروش ها توسط فولاد خالص تبریز انجام می شود.

این ادغام از سال 1998 آغاز شد و کلیه فعالیت های مالی و فروش از ابتدای سال 1999 به فولاد خالص تبریز سپرده شده است.

این شرکت با تولید انواع زاویه، ستون و تیرآهن مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی توانسته است سهم مناسبی از بازار را در بین مصرف کنندگان و مشتریان سراسر کشور بدست آورد.

پروژه ساخت این واحد تولیدی از اوایل سال 2004 آغاز شد، که منجر به اولین تولید آزمایشی یک سال بعد، در سال 2005 شد.

کارخانه فولاد خالص تبریز در 35 کیلومتری غرب تبریز و در زمینی به مساحت 170000 متر مربع واقع شده است،500 متر مربع فضای داخلی دارد.

 

فولادی صنعت بناب

در گذشته این مجموعه زیر مجموعه مجتمع گستران فولاد تبریز بود. توسعه خدمات سرمایه گذاری در پارس کیمیا از گسترش فولاد تبریز جدا شد.

خرید و قیمت تیرآهن24

تیرآهن 24 نسبت به تیرآهن های نوع I سنگین تر بوده و بال های آن دارای ضخامت بیشتری می باشند.

جان این تیرآهن ها استحکام بسیار زیادی دارد و در مقابل نیروهای برشی و خمشی مقاوم است. پهنای بال در مقایسه با ارتفاع تیر برابر می باشد.

بسیاری از افراد برای فروش تیرآهن، بیشتر برایشان پول مهم است و با هزاران دوز و کلک سعی می کنند پول بیشتری را کاسب شوند!

یک مرکز فروش آهن آلات، با راه اندازی وب سایتی وارد دنیای مجازی شد تا بتواند در کنار سایر مجموعه های موجود برای ارائه خدمات متنوع و جدیدتر و همچنین جلب رضایت مشتری از فعالان و مشتریان گرانقدر خود فعالیت کند.

برندهای کرمانشاه، ذوب آهن، فایکو، آرین، یزد و بناب از مهمترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن به شمار می‌آیند.

اولین نکته مهم این است که اکثر کارخانه ها حامل هایی را با دو نوع استاندارد تولید و فروش می کنند:

استاندارد اول ، به دنبال کشورهای اروپایی و ایران ، استاندارد IPE است. ویژگی مهم این نوع تیرها یکنواختی ضخامت فلنج ها از ابتدا تا انتها است.

این نوع تیر در کشور ما توسط مهندسین عمران استفاده می شود و بسیار محبوب است. دومین استانداردی که کارخانه ها معمولاً با این تیر تولید می کنند استاندارد INP است.

این استاندارد در چین و روسیه رعایت می شود، با این نوع استاندارد، بر خلاف استاندارد قبلی، ضخامت بال ها از ابتدا تا انتها یکسان نیست.

به این ترتیب ضخامت برای شروع نازک است و در پایان افزایش می یابد. یکی از مهمترین خواص پرتو آلیاژ بکار رفته در آن است.

در واقع از آلیاژهای مختلفی در ساخت تیر استفاده می شود که در قیمت تیر تأثیر دارد.

عناصر آلیاژی استفاده شده در حامل آهن، کربن و کروم است سایر عناصر از آنجا که در ساخت حامل ها از مولیبدن، نیکل و تیتانیوم نیز استفاده می شود ،

مقدار هر یک از این عناصر طبق استاندارد به حامل اضافه می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن