بافتن بهترین چاشنی ها برای میگو محلی

چاشنی ها مشکل دارن طعم قوی و شگفت انگیز آنها می تواند بسیار تند، بسیار شیرین، بسیار ترش و حتی بسیار تلخ باشد.

توسط ATSHNEWS در 22 فروردین 1401

چاشنی ها مشکل دارن طعم قوی و شگفت انگیز آنها می تواند بسیار تند، بسیار شیرین، بسیار ترش و حتی بسیار تلخ باشد. شاید به همین دلیل است که حتی مقدار کمی از آن می تواند تفاوت بزرگی در طعم یک ظرف ایجاد کند.

برای خرید ادویه میگو محلی اصل در بسته بندی 250 گرمی از این سایت اینجا را کلیک کنید.

آنها کمی شبیه یک خانه سرگرم کننده در کارناوال هستند - در ابتدا ساده و رام هستند، اما (همانطور که پیش بینی می کنیم) وقتی عمیق تر در آن فرو می رویم عجیب و غریب می شوند. اما ما به عقب بر نمی گردیم چاشنی ها می توانند یک ظرف درست کنند.

 

چاشنی چیست؟ در اینجا یک تعریف اولیه خوب از چاشنی ها توسط The Food Lover's Companion آورده شده است: "همراهی خوش طعم، تند، تند یا شور برای غذاهایی مانند طعم، سس، مخلوط ادویه جات ترشی جات، و غیره. سس کچاپ و خردل دو تا از محبوب ترین چاشنی ها هستند. ” به طور کلی چاشنی ها به عنوان چیزی در نظر گرفته می شوند که ما به غذا اضافه می کنیم تا طعم آن را بچشند یا طعم آن را خوشبو کنند.

 

سس کچاپ آن چیزی نیست که ما آن را مدیترانه ای می نامیم، بنابراین بیایید برخی از بهترین چاشنی هایی را که طعم و مزه غذای مدیترانه ای را خوش طعم می کنند، بررسی کنیم.

 

سرکه ها سرکه یک مایع تخمیر شده است و همانطور که در نسخه 1997 The Joy of Cooking توضیح داده شده است، سرکه "محصول دو مرحله تخمیر است و می توان از هر مایع شیرینی تهیه کرد. در تخمیر اول، شکر به الکل تبدیل می شود (مثلاً آب انگور تبدیل به شراب می شود). در تخمیر دوم، باکتری ها الکل را به اسید استیک تبدیل می کنند (شراب به سرکه تبدیل می شود). کلمه سرکه از واژه فرانسوی vin agre یا شراب ترش گرفته شده است. سرکه ها را می توان از میوه ها و غلات تهیه کرد و هزاران سال است که استفاده می شود. آنجلا کلاتون، نویسنده کتاب کمد سرکه، گزارش می دهد که آثاری از آن در حدود 3000 سال قبل از میلاد در کوزه های مصری پیدا شده است.

 

معمولاً سرکه‌های ساخته شده از شراب سفید، شراب قرمز، شامپاین، سیب و سایر میوه‌ها، برنج و سایر غلات را خواهید یافت. سرکه‌های زیادی از مکان‌های مدیترانه‌ای وجود دارد که طعم زیادی به غذاهای مدیترانه‌ای می‌بخشد و نشان‌دهنده این مکان، کشاورزی منطقه یا کشوری است که هر کدام از آنها می‌آیند. برخی از سرکه‌ها به‌طور سنتی تولید می‌شوند (مانند سرکه بالزامیک سنتی از مودنا، ایتالیا) در حالی که برخی دیگر از روش‌های صنعتی که این فرآیند را تسریع می‌کنند، تقویت می‌شوند.

 

بشکه های بالزامیک

Aceto Balsamico Tradizionale بر خلاف سرکه های دیگر است. این یک چیز واقعی است، یک چاشنی واقعی، به همان روشی که همیشه ساخته شده است. به عنوان مثال، یک قطره از آن روی یک تکه لقمه ای از پارمیجانو-رجیانو، آن را به یک تجربه حسی منحصر به فرد تبدیل می کند، و همین کار را برای یک توت فرنگی رسیده انجام می دهد. استو بالزامیکو واقعی طعم پنیر یا توت فرنگی را از بین نمی برد، اما به معنای یک چاشنی واقعی، آنها را بالا می برد و آنها را به سطح جدیدی می رساند. شربتی، متراکم، سرسبز، مخملی است. ساخت aceto balsamico اصیل فقط در نواحی اطراف مودنا و رجیو امیلیا در شمال مرکزی ایتالیا مجاز است و مانند صدها سال که در یک سری بشکه های ساخته شده از چوب های مختلف کهنه می شود ساخته می شود.

 

سرکه بازامیک. البته یک نسخه صنعتی از استو بالزامیکو به نام سرکه بالزامیک وجود دارد. بطری های آن در سوپرمارکت ها برای مصارف خانگی فروخته می شود و برای استفاده در میزها و سالادبارها به رستوران ها فروخته می شود. در اینجا خلاصه ای از این موارد دیگر از منبع ما، The World of Balsamic است.

 

سرکه بالزامیک IGP از مودنا رایج ترین و شناخته شده ترین آن است و چاشنی عالی برای سالاد یا پخت و پز است. به دنبال لوگوی IGP (دایره ای به رنگ زرد و آبی) روی برچسب باشید که مخفف «نشان جغرافیایی محافظت شده» است و در این مورد به این معنی است که Balsamic در مودنا تولید شده است. مواد تشکیل دهنده عبارتند از: سرکه شراب، شیره انگور پخته شده (حداقل 20%)، و کارامل، همه با هم مخلوط شده و در بشکه های بلوط به مدت حداقل 2 ماه در مناطق مودنا و رجیو امیلیا کهنه شده است.

 

محصول مشابه دیگر چاشنی بالزامیک است که اساساً توافقی بین Balsamic IGP و Traditional Balsamic Vinegar PDO -aceto balsamico tradizonale است و روز به روز محبوب‌تر می‌شود. این بالزامیک با آب انگور پخته تر در مقایسه با بالزامیک IGP جوان تر و مایع تر ساخته شده است. عمر آن کمی بیشتر از Balsamic IGP است، اما هرگز به اندازه سرکه بالزامیک سنتی PDO طولانی نیست.

 

لعاب بالزامیک صنعتی ترین و کم هزینه ترین محصول این گروه است. تفاوت؟ اگرچه با همان مواد تشکیل دهنده سرکه بالزامیک IGP ساخته شده است، غلیظ کننده هایی برای شربت شدن آن به آن اضافه می شود. در ایتالیا از لعاب بالزامیک برای تزئین روی بشقاب استفاده می شود. البته، اگر دوستش دارید، از آن استفاده کنید!

 

سالمورجو کوردوبس

کلر سافریتز که در Bon Appetit می نویسد، پسر عموی خنک بالزامیک شری وینگار را می خواند. همانطور که در اسپانیا شناخته شده است، Vinagre de Jerez سرکه ای است که از انگورهای کشت شده در جنوب اندلس، در مناطقی که شری در آن تولید می شود، به نام Marco de Jerez تولید می شود. شهر جرز د فرونترا با خانه‌های شری یا بودگا‌های فراوانش مانند Domecq و Gonzalez Byass، به عنوان مرکز تولید شری شناخته می‌شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن