اهمیت شخصی بودن برنامه درسی برای کنکور

انواع تحقیقات در برنامه ریزی کنکور: برخی از کارگران معدن از صبح شروع به مطالعه می کنند و 5-6 ساعت درس برنامه

توسط ATSHNEWS در 19 فروردین 1400

انواع تحقیقات در برنامه ریزی کنکور:

برخی از کارگران معدن از صبح شروع به مطالعه می کنند و 5-6 ساعت درس برنامه ریزی کنکور 1400 لینک می آموزند. با این توصیفات ، آنها می توانند یک یا دو درس را در یک روز بخوانند. این اشتباه است. زیرا شما باید در جلسه کنکور به 8 درس پاسخ دهید و اگر نمی توانید مغز خود را به خواندن چند درس در عرض چند ساعت عادت دهید ، در این صورت ممکن است در روز کنکور شکست بخورید. از طرف دیگر ، 5 ساعت اصرار بر یک درس می تواند شما را خسته کند. بنابراین بهتر است در برنامه ریزی روزانه خود برای کنکور حداقل 4 تا 5 درس برنامه ریزی کنید.

نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید:

به عنوان یک دانش آموز ، باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و سعی کنید تحقیقات را بین آنها مطابقت دهید. نباید نقاط قوت خود را کنار بگذارید و فقط به نقاط ضعف خود بپردازید. یا برعکس ، سعی می کنم نقاط قوتم را تقویت کنم و نقاط ضعفم را با آنها بپوشانم. شما باید هر دوره را با توجه به ضریبی که این دوره در کنکور دارد و با توجه به نقاط قوت و ضعف در برنامه ریزی روزانه برای زمان کنکور اختصاص دهید.

تعهد خود را نسبت به برنامه کنکور تمرین کنید:

شما باید به برنامه خود متعهد باشید. برنامه ریزی برای کنکور 1401 ممکن است دشوار باشد ، اما کار بر روی برنامه حتی دشوارتر است. سعی کنید در طول سال کنکور از یک روانشناس انگیزشی استفاده کنید و هر زمان که خواستید از او کمک بخواهید. علاوه بر این ، یک مشاور علمی با رتبه عالی که همیشه به شما گزارش می دهد و شما را برای اجرای برنامه خود دنبال می کند ، نیز می تواند مفید باشد.

در برنامه ریزی خود متناسب با ضریب هر درس به زمان آموزش فکر کنید:

همانطور که برنامه درسی برای کنکور می دانید 1401 بسته به رشته ای که در آن قبول می شوید ، هر یک از دروس کنکور ضرایب مختلفی دارند. ضرایب هر دوره در هر زیر گروه توسط سازمان سنجش در بروشور کنکور تعیین می شود. شما باید شانس هر درس را بدانید و با توجه به اینکه کدام شانس وجود دارد ، زمان هر درس را تعیین کنید. به عنوان مثال ، فردی که به عنوان یک دوره پزشکی با ضریب 12 پذیرفته شود ، مهمترین دوره برای وی است ، اما شخصی که به عنوان داروساز پذیرفته می شود ، باید دوره زمین شناسی را در اولویت قرار دهد.

برنامه ریزی کنکور 1401 خود را تا حد ممکن مطابق با کنکور انجام دهید:

آزمون های ورودی مانند مرکز قلمچی ، گزینه 2 ، ارزیابی ، سنسور و غیره که هر ساله با جامعه آماری نسبتاً خوبی انجام می شود ، به شما کمک می کند خود را با رقبا مقایسه کنید. شما باید طبق برنامه استراتژیک یکی از این آزمون ها ، کنکور خود را برنامه ریزی کنید و سعی کنید در هر آزمون نسبت به آزمون قبلی پیشرفت کنید. به محض شرکت در آزمون ، تحلیل دقیق آزمون و بررسی پاسخ س toالات بسیار مهم است و به شما در شناسایی نقاط قوت و ضعف کمک می کند.

کنترل فضای مجازی:

یکی از مشکلات عدم شروع برنامه ، پایبند نبودن به برنامه ، فضای مجازی است. شما باید یاد بگیرید که فقط روزانه مقدار معینی (مثلاً 1 ساعت در روز) را در شبکه های اجتماعی بگذرانید. می دانید که بسیاری از بهترین رتبه بندی ها در طول سال کنکور ، گوشی هوشمند را کاملا کنار می گذارند تا به آموزش آنها آسیب نرسد. شاید لازم نباشد تلفن را بردارید اما باید آن را کنترل کنید. با استفاده از برنامه های مدیریت زمان تلفن می توانید استفاده خود را مدیریت و به حداقل برسانید.

روش صحیح آموزش در برنامه ریزی برای کنکور 1401:

هر دوره روش تدریس خاصی دارد که باید هنگام برنامه ریزی دوره برای کنکور آن را دنبال کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید ادبیات بخوانید ، بهتر است یک موضوع را مطالعه کنید. یا بهتر است ریاضیات را به عنوان موضوع مطالعه کنید. روش صحیح یادگیری هر درس را یاد بگیرید و آن را به کار بگیرید.

برنامه درسی کنکور خود را روی کاغذ بنویسید:

برنامه ریزی روزانه کنکور نباید در ذهن شما باشد زیرا باعث ایجاد اختلال می شود. برنامه باید روی کاغذ نوشته شود تا مجبور شوید آن را اجرا کنید.

جزئیات را در برنامه ریزی خود ارائه دهید:

برنامه ریزی کنکور باید دقیق باشد ، یعنی باید مشخص شود که چه زمانی باید هر جعبه آزمایش را بررسی کرد ، چه مقدار را آزمایش کرد و چه مقدار را بررسی کرد. حتی می توانید جزئیات بیشتری را بیان کنید و مشخص کنید کدام کتاب را آزمایش می کنید و چگونه؟ یا اینکه آیا شما باید فیلم آموزشی تماشا کنید یا خیر.

آخرین مطالب