مهاجرت به کبک از طریق تخصص چگونه امکان پذیر است؟

آیا می دانید کبک برنامه های مهاجرتی متفاوت از سایر استان های کانادا به مهاجران واجد شرایط ارائه می دهد؟ اخذ اق

توسط ATSHNEWS در 8 دی 1399

آیا می دانید کبک برنامه های مهاجرتی متفاوت از سایر استان های کانادا به مهاجران واجد شرایط ارائه می دهد؟ اخذ اقامت دائم کانادا برای بسیاری از مهاجران کبک امکان پذیر می باشد. دولت فدرال کانادا در واقع اختیارات بیشتری را در زمینه ی قوانین و سیاست های مهاجرتی به استان کبک اختصاص داده و به همین دلیل نیز قوانین مهاجرت به کبک با دیگر استان ها تفاوت دارد. تجربه ی کاری کبک یکی از راهکارهای مناسب برای اخذ اقامت دائم کانادا محسوب می شود.

برخلاف دیگر نقاط کانادا، فرانسه، زبان رسمی استان کبک می باشد و مهاجرانی که قصد سفر به این استان را دارند باید در زمینه ی زبان فرانسه دانش کافی داشته باشند. البته برای غیر فرانسوی زبانان نیز راهکارهای زیادی برای مهاجرت به کبک وجود دارد.

گواهی انتخاب کبک (CSQ)

درخواست مهاجرت به کبک از دو طریق امکان پذیر است: انتخاب و پذیرش

انتخاب در سطح استانی صورت می گیرد، اما پذیرش به عهده ی دولت فدرال کانادا است. برای مهاجرت به کبک کانادا، درخواست کننده باید واجد شرایط هم انتخاب و هم پذیرش باشد. اگر بخواهید به کبک مهاجرت کنید، ابتدا باید از مرحله ی انتخاب استانی و قوانین مهاجرتی کبک عبور کرده و انتخاب شوید. به افرادی که برای مهاجرت به کبک انتخاب می شوند گواهی انتخاب کبک (CSQ) اعطا می گردد. گواهی انتخاب کبک در واقع مدرکی است که توسط مسئولین مهاجرتی کبک صادر می شود و نشان دهنده ی صلاحیت فرد برای مهاجرت به کبک بر اساس سیاست های مهاجرتی این استان می باشد.

مهاجرت به کبک ازطریق تخصص(QSW)

برنامه مهاجرت به کبک از طریق تخصص (QSW) یکی از بهترین راهکارها برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کبک از طریق تخصص را دارند باید مهارت حداقلی خود را در یکی از مشاغل به اثبات برسانند. در این برنامه، هر یک از درخواست کنندگان ویزای کانادا بر اساس امتیاز سنجیده می شوند. این یعنی افراد واجد شرایط باید حداقل امتیاز را برای مهاجرت به کبک کسب نمایند. امتیاز هر فرد بر اساس یک شبکه ی ارزیابی امتیاز محور صورت می گیرد.

برای درخواست ویزای کانادا و مشخصا کبک، لازم نیست در زبان فرانسه تبحر بالایی داشته باشید. اما مهارت در صحبت به زبان فرانسوی قطعا در افزایش امتیاز شما برای انتخاب تاثیر مثبت خواهد داشت.

تجربه ی کاری کبک

تجربه ی کاری کبک (PEQ) نیز یکی از دیگر راهکارهای مهاجرتی برای اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. بر اساس این راهکار مهاجرتی، فرد واجد شرایط باید تجربه ی کار در استان کبک کانادا را داشته باشد. یعنی به عنوان کارگر موقت خارجی و یا دانشجوی غیر بومی در این استان فعالیت داشته است. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تجربه ی کاری کبک نیازمند تبحر درخواست کننده در مکالمه ی زبان فرانسوی می باشد. از طرفی دیگر، فرد باید ثابت کند در گذشته از طرق قانونی وارد استان کبک شده و در این استان به فعالیت پرداخته است.

سرمایه گذاری در کبک 

بر اساس گزارش وبسایت مداد، برای آنکه بتوانید از این طریق اقامت دائم کانادا در کبک را اخذ نمایید، باید حداقل 1.2 میلیون دلار دراین استان سرمایه گذاری کنید. افرادی که از طریق سرمایه گذاری در کبک وارد کانادا می شوند، می توانند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن