مقاله نویسی

آموزش مقاله نویسی ساختار مقاله علمی
نوشتن مقاله نیاز به برنامه ای مدون دارد. مقادیر محتوایی فقط نباید در یک گزارش مطالعه گنجانده شود
باید احترام گذاشته شود ، اما ساختار متدولوژیک نیز آموزش مقاله نویسی باید مورد احترام باشد. امروزه تحقیقات زیادی انجام شده است
اما تنها بخش كمی از آنها در مقالات منتشر می شوند. یکی از دلایل عدم مهارت است
محقق در حال تهیه و ساختار یک مقاله علمی است.
ساختار مقاله و تهیه گزارش تحقیق با توجه به روش مورد استفاده در تحقیق ،
متفاوت است. در یک تقسیم بندی کلی ، دانشمندان روش های مورد استفاده در علم را به دو دسته تقسیم می کنند
آنها می توانند روشهای کمی که در آنها از داده های کمی در تحقیق استفاده می شود (تحقیق میدانی) و
روش های کیفی با استفاده از داده های کیفی (تحقیقات کتابخانه ای).
مراحل گزارش مطالعه (مقاله) مطابق با روش اتخاذ شده در مطالعه ، با تفاوت در بیان
کار می کند.
از آنجا که هر دو روش در مراحل مقدماتی یکسان است و آموزش مقاله نویسی برای جلوگیری از تکرار ، در اینجا مراحل ذکر شده است
معرفی ها را جداگانه ارائه می دهیم.
مراحل مقدماتی گزارش مطالعه
موضوع یا عنوان مقاله
عنوان مفهوم اصلی مقاله را نشان می دهد و باید به طور خلاصه موضوع اصلی مطالعه را نشان دهد.
دادن.
اولین
عنوان مقاله باید جذاب باشد ، یعنی. باید طوری انتخاب شود که آموزش مقاله نویسی خوانندگان را تحت تأثیر قرار دهد
لیستی از موضوعات را در یک مجله علمی جذب کنید. عنوان نیز باید کوتاه باشد
و به نظر می رسد فقط متغیرهای اصلی مطالعه را بیان می کند. تعداد کلمات عنوان حداکثر دوازده کلمه است
آنها اظهار داشته اند
نام نویسنده یا نویسندگان و سازمان مربوطه
پس از عنوان مطالعه ، نام نویسنده یا نویسندگان مشخص شده و در خط زیر آن نام دانشگاه یا موسسه ای ترنس نت که
هر یک از نویسندگان کار در آن می آید. اگر آموزش مقاله نویسی آزمایش توسط دو یا چند نفر انجام شود و
همه آنها مربوط به یک دانشگاه یا موسسه هستند ، نام موسسه یک بار به دنبال نام نویسندگان است
ممکن است. اما اگر هر یک از نویسندگان با سازمان خاصی در ارتباط باشند ، باید به نام هر یک از آنها نامگذاری شود ،
بلافاصله نام موسسه ای را که به آن تعلق دارند ذکر کنید. نام نویسندگان را یکی پس از دیگری مرتب کنید ،
این معمولاً متناسب با سطح مشارکت آنها در مطالعه است. اما اگر سطح مشارکت همه مردم در
اگر مطالعه یکسان باشد ، نام آنها بر اساس آموزش مقاله نویسی حروف الفبا مرتب شده اند.

5
بیا دیگه
خلاصه خلاصه ای جامع از محتوای گزارش تحقیق است که شامل تمام مراحل و اجرای اصلی تحقیق است.
به خودی خود دارد. اهداف ، س questionsالات ، روش ها ، یافته ها و نتایج مطالعه در خلاصه خلاصه می شود
این خلاصه باید از ذکر توضیحات بیشتر خودداری کند. محتوای انتزاعی فقط باید باشد
امکان پذیر است
فرم گزارش (بدون ارزیابی و نقد) (به زبان محقق) ، نه نقل قول آموزش مقاله نویسی (به صورت فعل
گذشته را آماده کنید.
خلاصه در واقع یک قسمت کامل ، جامع و مستقل از گزارش اصلی است و قبل از آن نباید ارائه شود
گزارش تهیه کنید ، مطالعه ای تهیه کنید. طول خلاصه مقاله به روشهای خاص هر مجله بستگی دارد
و 150 کلمه معمولاً ارائه می شود. بین صد
کلید واژه ها
معمولاً در پایان خلاصه ، کلمات کلیدی تحقیق برای کمک به خواننده نشان داده می شود ، پس از
خلاصه را بخوانید و با روند تحقیق آشنا شوید ، دریابید چه مفاهیم آموزش مقاله نویسی و موضوعاتی در این مقاله وجود دارد
بسته به اندازه و محتوای مقاله ، پنج تا هفت کلمه کلیدی در هر مقاله
توجه می شود معمولا
بیان شده است
ساختار مقاله بر اساس تحقیقات میدانی
روش ها و اصول کلی حاکم بر گزارش فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های علمی ، تقریباً به طور خاص
همه آنها به “روش علمی” اعتماد می کنند (9). انجمن روانشناسان (APA)
انتقال نتایج تحقیق را تسهیل کنید ، یک مدل استاندارد برای نویسندگان ارائه دهید
این اصول را هنگام تهیه گزارش تحقیقات خود و تقریباً همه مجلات معتبر علمی به کار گیرید
افراد در تهیه و تنظیم مقالات علمی خود آنها را دنبال آموزش مقاله نویسی می کنند. هومن ، 1378 ، ص 10) که
مراحل به طور خلاصه در زیر ذکر شده است.
مقدمه
هر مقاله علمی با مقدمه ای شروع می شود که خلاصه ای از فصل اول و دوم پایان نامه ها است
رساله هایی که خلاصه ای از مفاد کلی مطالعه و مروری کوتاه بر پیشینه آن را دارد.
بنابراین ، در مقدمه مقاله ، سوال مطالعه و ضرورت انجام آن و اهداف همیاردرس آن از نظر اصول و کاربرد
وی سوابق تحقیقاتی را که مستقیماً با موضوع مرتبط هستند خلاصه کرده و سپس مرور می کند
تحقیق مناسب ، پولی است. مقدمه باید منطق اساسی مطالعه آموزش مقاله نویسی و خواننده را نشان دهد

6
نشان دهید که چرا این مطالعه ادامه منطقی گزارش های قبلی است. در این بخش آموزش مقاله نویسی پس از نتیجه گیری
از محققان تحقیق شده ، محقق باید سوالات تحقیقاتی خود را در مورد آنها بیان کند